Ulepszacze paliwa wytrącające parafinę do diesli z DPF

Postprzez krzych » 15 sty 2010, 23:56

Yapa napisał(a):P.S. ja osobiście nie dolewam, bo mam garaż język

Ja rowniez, choc garaz wiele nie zmienia.

Yapa napisał(a):co do samych ASO to nie mów hop, bo różnie mogą Ci na ten temat odpowiedzieć...

Te ASO ktore sie w Wawie "licza", gadaja skladnie i wszystkie jednakowo

Yapa napisał(a):dodatek skydd jako zalecany przez MABI do układów Denso

Kiedy tu rzecz nie rozchodzi sie o osprzet Denso (no chyba ze DPF tez Denso jest w co watpie – MABI naprawia DPFy jakby co? ;P)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 16 sty 2010, 01:00

krzych napisał(a):choc garaz wiele nie zmienia.

u mnie w garażu jest + 8 st. C – to chyba wiele zmienia w kwestii wytrącania się parafiny w paliwie...
Te ASO ktore sie w Wawie "licza", gadaja skladnie i wszystkie jednakowo

nie mówiłeś wcześniej tylko o wybranych ASO w Wawie. Mazda Polska ma sieć ASO w całym kraju :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzych » 16 sty 2010, 12:36

Yapa napisał(a):u mnie w garażu jest + 8 st. C – to chyba wiele zmienia w kwestii wytrącania się parafiny w paliwie...

U mnie +7, ale jak ma zarzezic na kiepskim paliwie to i w tej temperaturze to zrobi (z obserwacji)

Yapa napisał(a):nie mówiłeś wcześniej tylko o wybranych ASO w Wawie. Mazda Polska ma sieć ASO w całym kraju język

Nie wiem, nie odwiedzam ;P A o tych co slyszalem, nie chcesz wiedziec co slyszalem :D (taki Boron na przyklad ;P)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mazda6superstar » 25 sty 2010, 13:20

Witam Wszystkich
mam nadzieję, że nie powtarzam tematu, ale nie moge znaleźć odpowiedzi na moje pytanie...

Wczoraj nie odpaliło mi autko – było jakieś -15 w nocy. Dzień wcześniej jeździłem, wszystko było ok. W baku mam jakieś 50L ON – tankowałem na NESTE + ulepszacz do diesla niby do – 40St, ale wczoraj jak go wyjąłem z bagażnika, to był dosyć sztywny i mocno żelowaty...

Udało mi się jakoś uruchomić i przestawiłem go do ocieplanego garażu – chociaż po drodze gasł mi co jakies 5 minut i szarpał.

Co teraz? dolać benzyny ze 2 litry do baku? dojechać do serwisu i wymienić filtr paliwa? Samochód stoi teraz w garażu i rozmarza, jeżdze innym. Dzieki za porady.
Pozdrawiam
:|
Pierwsza Magda w życiu!
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 11:53
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: M 6 2.0 CDI sedan 2004 160tys.

Postprzez Globy » 25 sty 2010, 13:52

Na pierwszej stronie w dziale Diesel masz kilka podobnych tematów. Zapraszam do lektury:

=> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=89908
=> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=51787

Do sprawdzenia masz jeszcze sitko przy baku, możesz dolać 4 l paliwa na zbiornik ropy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mazda6superstar » 25 sty 2010, 17:18

dzieki:)
Pierwsza Magda w życiu!
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 11:53
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: M 6 2.0 CDI sedan 2004 160tys.

Postprzez gorylla » 25 sty 2010, 19:31

Właśnie oglądałem jakiś program na TVN24, gdzie wypowiadał się jakiś magik samochodowy o eksploatacji auta zimą (dziś w nocy było miejscami w Polsce -30stC, więc temat na czasie). Koleś potwierdził, że ludzie dolewają trochę benzyny do oleju, aby zapobiegać przymarzaniu ropy, ale on stanowczo odradzał ten sposób. Nie powiedział dlaczego. Nie wiem, co mam o tym sądzić, bo się nie znam.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez widmo82 » 25 sty 2010, 23:17

dzis w radio zet goscil jakis "mechanior" i zapytali sie go co robic jak ma sie diesla i trudnosci przy odpalaniu?
– przy starszych dieslach mozna spokojnie dodawac jakies dodatki do paliwa
– a przy nowszych nie?
– a przy nowszych lepiej nie, sa czasem dziwne nieprzyjemne problemy ( smiech )

Nie wiem kto to mowil, ale jakas opinia z innej beczki jest.

PS: w mojej skrzyni przy duzym mrozie troszeczke wiekszy opor jest ale kilka minut i kilka zmian i jest ok :)
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Globy » 25 sty 2010, 23:28

Panowie, nikt z nazwiskiem nie rzuci czegoś takiego w eter. Wymagałoby to tysięcy kilometrów testów, a wiecie, że jedne lobby (producentów) nie lubi się z innymi lobby (paliwo i chemia). Benzyny do common raila dolewa wiele osób, co do SkyDD i DPF – ja bym zaryzykował, gdybym musiał jeździć, ale najlepiej odstawić samochód na kilka dni. Nie sądzę jednak, żeby taki SkyDD szkodził, skoro można lać Forte i inne ulepszacze.

W myślach załamuję ręce nad ludźmi, którzy oczekują, że przy -30 stopniach Celsjusza ich samochód odpali jak ta lala i będzie jeździć jak latem. Dziś nawet służbowe, nowiutkie Polo z benzynowym silnikiem 1.4 ledwo zakręciło i wydało z siebie taką arię dźwięków, że... Kto ma ciepły garaż, ten się cieszy, ale z ciepłego garażu w domu do ciepłego garażu w pracy – taki luksus ma niewielu.

A tutaj wpada jak burza kilkanaście osób dziennie, nikt nawet nie spojrzy na listę tematów i każdy "nie odpala, nie odpala, padła pompa, padło wszystko". W pierwszej kolejności padło paliwo, a i pewności nie ma, że te dodatki zaaplikowane na mrozie zadziałają! Wystawcie za okno szklankę ropy i zobaczcie rano, na czym pracuje Wasz diesel.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzych » 25 sty 2010, 23:31

Globy napisał(a):Dziś nawet służbowe, nowiutkie Polo z benzynowym silnikiem 1.4 ledwo zakręciło i wydało z siebie taką arię dźwięków, że...

Uooo... No to juz faktycznie musi byc zle. To moze moja Madzia nie umrze tak predko :/ Ale prezes rozumie, pierwsza ostra zima, pierwszy diesel... Czlowiek nie wie o co pytac nawet...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 26 sty 2010, 00:02

Globy napisał(a):Panowie, nikt z nazwiskiem nie rzuci czegoś takiego w eter. Wymagałoby to tysięcy kilometrów testów, a wiecie, że jedne lobby (producentów) nie lubi się z innymi lobby (paliwo i chemia). Benzyny do common raila dolewa wiele osób, co do SkyDD i DPF – ja bym zaryzykował, gdybym musiał jeździć, ale najlepiej odstawić samochód na kilka dni. Nie sądzę jednak, żeby taki SkyDD szkodził, skoro można lać Forte i inne ulepszacze.

W myślach załamuję ręce nad ludźmi, którzy oczekują, że przy -30 stopniach Celsjusza ich samochód odpali jak ta lala i będzie jeździć jak latem. Dziś nawet służbowe, nowiutkie Polo z benzynowym silnikiem 1.4 ledwo zakręciło i wydało z siebie taką arię dźwięków, że... Kto ma ciepły garaż, ten się cieszy, ale z ciepłego garażu w domu do ciepłego garażu w pracy – taki luksus ma niewielu.

A tutaj wpada jak burza kilkanaście osób dziennie, nikt nawet nie spojrzy na listę tematów i każdy "nie odpala, nie odpala, padła pompa, padło wszystko". W pierwszej kolejności padło paliwo, a i pewności nie ma, że te dodatki zaaplikowane na mrozie zadziałają! Wystawcie za okno szklankę ropy i zobaczcie rano, na czym pracuje Wasz diesel.



Mysle ze to jest podsumowanie tego tematu ( i to trafione – jak zawsze ze strony prezesa :) )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Marcin5 » 26 sty 2010, 10:17

Moja 5 stoi pod chmurką, do wczoraj odpalała na "pyk", niestety powyżej -25 nie ma bata, wczoraj nie odpaliła przy -27 także dziś po prostu nie podchodziłem :P Założyłem kalesony i w drogę (do pracy mam 2 kilometry) :D , nie będę się wkurw##%%
Najlepsi są ci którzy odpalą samochód i buta "przecież musi się rozgrzać" co nie? Ja wolę odpuścić i nie katować silnika
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez Waluś » 26 sty 2010, 11:32

Globy napisał(a):Wystawcie za okno szklankę ropy i zobaczcie rano, na czym pracuje Wasz diesel

ależ proszę bardzo. Grudzień 2009 – orlen Verva, ledwo -22 stC i to nie jest szron na słoiku hahaha
Obrazek
więcej w temacie w dziale Diesel na stronie 3 <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Grzyby » 26 sty 2010, 11:39

Ulepszacze paliwa wytrącające parafinę

Przepraszam, ale jeśli szukasz "ulepszacza" który ma wytrącić parafinę z paliwa to chyba czas zacząć leczenie :P ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez pabl0 » 26 sty 2010, 13:13

Grzyby napisał(a):Przepraszam, ale jeśli szukasz "ulepszacza" który ma wytrącić parafinę z paliwa to chyba czas zacząć leczenie


No właśnie cały czas coś mi nie grało w tym tytule ... <glupek2> ale wolałem się nie odzywać żeby gafy nie strzelić :)
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez NoMaD » 26 sty 2010, 13:19

gorylla napisał(a):Właśnie oglądałem jakiś program na TVN24, gdzie wypowiadał się jakiś magik samochodowy o eksploatacji auta zimą (dziś w nocy było miejscami w Polsce -30stC, więc temat na czasie). Koleś potwierdził, że ludzie dolewają trochę benzyny do oleju, aby zapobiegać przymarzaniu ropy, ale on stanowczo odradzał ten sposób. Nie powiedział dlaczego. Nie wiem, co mam o tym sądzić, bo się nie znam.

PB jest paliwem suchym tak tez dodał:) oglądałem to samo...na moje rozumowanie dolanie "suchego" paliwa do diesla może spowodować zatarcie się jakiś części..ale to tylko domysły:)
NoMaD
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 09:19
Posty: 192
Skąd: Szwedy/Domostawa/Nisko
Auto: 323F BG 1.6 --->323F BG 1.8---> 323F BA 1.5 ---> chwilowo toyota yaris I

Postprzez gorylla » 26 sty 2010, 14:39

Grzyby napisał(a):
Ulepszacze paliwa wytrącające parafinę

Przepraszam, ale jeśli szukasz "ulepszacza" który ma wytrącić parafinę z paliwa to chyba czas zacząć leczenie :P ;)


E tam, nie ma się o co czepiać. :P

Wyszło może niezbyt precyzyjnie, ale wszyscy i tak wiedzą, o co mi chodziło.
Poza tym stwierdzenie "zapobiegające wytrącaniu się parafiny z oleju" mogłoby nie wejść do tematu.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Grzyby » 26 sty 2010, 15:40

gorylla napisał(a):Poza tym stwierdzenie "zapobiegające wytrącaniu się parafiny z oleju" mogłoby nie wejść do tematu

Można napisać "depresanty"
Tzn. środki niedopuszczające do krystalizacji parafiny w niskich temperaturach.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez edek19 » 26 sty 2010, 23:28

Moja M6 odpala przy -25C bez problemu. problem zaczyna się po paru kilometrach. zaczyna szarpać i coraz bardziej zwalnia, trzeba się zatrzymać na pare minut i jechać dalej pare kilometrów. ja dolałem dwa rodzaje dodatków do paliwa i 2 litry benzyny na cały zbiornik ON i nie pomaga ale to raczej z tego powodu ze dodatki wlewa się jak temperatura jest jeszcze przyzwoita bo jak filtr jest zapaprany parafiną to te dodatki jej nie rozpuszczą.
generalnie nie jestem zwolennikiem uszlachetniaczy paliwa ale jak o 7 rano wracasz po pracy do domu 35km a samochód zatrzymuje się w połowie drogi w srodku lasu to człowiek łapie się każdego sposobu żeby jakoś dojechać i nie zamarznąć w samochodzie (Na szczęscie niedaleko było do stacji paliw). myśle ze w pewnym stopniu powinno pomóc zasłonięcie chłodnicy bo zauważyłem ze gdy zaczyna szarpać na drodze i wyłącze ogrzewanie to trochę pomaga
edek19
 

Postprzez krzych » 27 sty 2010, 00:25

edek19 napisał(a):zauważyłem ze gdy zaczyna szarpać na drodze i wyłącze ogrzewanie to trochę pomaga

To ja Ci powiem lepszy trick – u mnei jak stane na swiatlach w korkach kilka razy pod rzad, a mam wlaczone auto na klimie i grzanie to klima sama (!) przestaje wiac nadmuchem po jakims czasie a zaczyna dopiero jak rusze i obrotami lekko przycisne – tak jakby zachowywala temperature dla silnika a nie dla mnie :D To jest dopiero myk! ;P (widac Mazdzie bardziej zalezy na swoich produktach niz ich uzytkownikach, hehehehe ;) ). Wiec byc moze masz racje i generalnie przy dieslu nawet nadmuch moze sie liczyc.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki