Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Fleya » 13 kwi 2008, 21:10

Przeczytałem cały wątek, w środę jade wymienic olej i mam po tym czytaniu straszny mętlik w głowie. Jeżdze na Mobilu SUPER M, czyli półsyntetyk, na liczniku mam 235000 chciałbym zmienić na syntetyk, ale boję sie rozszczelnić silnik, bo nie mam kasy na naprawę, z drugiej storny chciałbym aby moja Mazda służyła mi jak najdłużej, więc chciałbym jeździć na dobrym oleju. Samochód kupiłem jakieś 8000km temu, więc nie mam pojęcia jaki jest stan silnika, a chciałbym go też troche przeczyścić, co też przemawia za syntetykiem, a może zosatć przy mobilu? A jak syntetyk to po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się nad Elfem albo Lotosem. Dodam jeszcze, że jeszcze mało dynamicznie i głownie po miescie.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez alf28 » 13 kwi 2008, 22:10

Fleya napisał(a):zastanawiam się nad Elfem
właśnie kilka dni temu przesiadłem się z półsyntetyka na syntetyk,ale pisać o efektach to jeszcze za wcześnie.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Grzyby » 13 kwi 2008, 23:54

Fleya napisał(a):boję sie rozszczelnić silnik

Uważam te opinie o rozszczelnieniu silnika za bajki wyssane z palca
Jak czytałeś ten wątek to wiesz na czym ja jeżdżę i co zalewam przy (i przed) wymianie.
:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Fleya » 14 kwi 2008, 07:08

A bez płukanki jest sens wlewać syntetyka?
Grzyby, przypomnij mi na jakim oleju jeździsz, bo nie chce mi się szukać.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Grzyby » 14 kwi 2008, 11:21

Na syntetykach – Lotosie i na Dexelii :)
Lotos w 626, Dexelia w 6

Myślę że możesz przejść na syntetyk bez płukanki (ja bym i tak zrobił ale to Twoja decyzja)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lagi » 16 kwi 2008, 14:10

Witam!!
Jaki polecacie olej do mazdy 3 z silnikiem 1.6D z przebiegiem 130tyś km???
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 20:33
Posty: 31
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 3 1.6 Diesel 2004r

Postprzez Docent D » 16 kwi 2008, 15:11

O zgrozo....

Lagi napisał(a):Witam!!
Jaki polecacie olej do mazdy 3 z silnikiem 1.6D z przebiegiem 130tyś km???


Grzyby napisał(a):58 stron o olejach ....
i pada pytanie jaki? <glupek2>
Poczytaj opinie ludzi – nikt za Ciebie nie zdecyduje.

(...).
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 16:21

Lagi napisał(a):Jaki polecacie olej do mazdy 3 z silnikiem 1.6D z przebiegiem 130tyś km?

Taki jaki zaleca ASO
www.mazda.pl
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Fleya » 16 kwi 2008, 16:42

Dzisiaj mój tata był u swojego znajomego mechanika, powiedziałem mu aby się zapytał o przejście z pólsyntetyka na syntetyka. No i mechanik odradzał takie przejscie gdyż, syntetyk powoduje rozpuszczenie tych osadów w silniku i wszystko by było dobrze gdyby je rozpuszczał, ale może się zdarzyć tak, że taki nagar nie rozpuści się, a odpadnie większy kawałek i wpdanie pod panwekę i mamy po silniku...
Mniej więcej tak to tłumaczył mechanik.
Co Wy na to?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 17:01

Fleya napisał(a):Co Wy na to?

a my robimy płukanki i przy przebiegu 245 kkm jeździmy na pełnym syntetyku
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Fleya » 16 kwi 2008, 17:15

To płukanka wyeliminuje to ryzyko odpadania kawałków nagaru?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 22:36
Posty: 66
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG

Postprzez Grzyby » 16 kwi 2008, 18:47

Nie wiem – lałem i sobie chwalę
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qbass » 16 kwi 2008, 19:03

A ten mechaniur zatrzymał się na etapie dużego fiata? :P
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez STEffAN » 16 kwi 2008, 22:52

jak robisz płukanke, to nie ma co odpadać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez PARTYBOY » 17 kwi 2008, 22:29

Czołem
Jak już wcześniej pisałem leję do silnika swojego PROBE trudno dostępny ale specjalnie dedykowany dla tych silników olej Castrol Magnatec Professional A1 5W-30. Bardzo ciężko go dostać ale znalazłem źródło gdzie rzadko ale można się w niego zaopatrzyć. Zrobiłem sobie zapas 12l.
Do sedna.
Zostało facetowi jeszcze 10l oleju, a ja już i tak mam spory zapas.
Wiadomo, że mamy te same silniki z Mazdą 626 FS i MX-6, więc jeśli ktoś chce ten wyjątkowy i doskonale przystosowany olej do naszych silników to chętnie przekażę namiary do sprzedającego. Gość sprzedaje go po 35zł/l (w sklepie 55-70zł/l ale są nieosiągalne nawet na zamówienie) Jego tańszym odpowiednikiem jest Castrol Edge 5W-30.
Przypomnę jeszcze raz, że chodzi o CASTROL Magnatec Professional A1 5W30 w 1l butelkach, zostało 10 szt (oryginalne butelki, nie kombinowane).
Dokładny opis znajdziemy TUTAJ
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez arek 1979 » 18 kwi 2008, 01:36

moja madzia śmiga na Mobilu 10W40, jest ok – producent znany na rynku od ładnych lat i w sportach motorowych sie przewija tu i tam. Lecz mimo to zdecydowanie należy zaznaczyć, że nie tak istotny jest producent oleju jaki stosujemy, ale przestrzeganie cykliczności jego wymiany i to koniecznie wraz z filtrem.

a dlatego Mobil – bom ja "mobilek" <lol> szerokości
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi wraz z doświadczeniem. Niestety doświadczenie zdobywamy w wyniku niewłaściwej oceny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2008, 18:57
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323 f 97r Z5

Postprzez damian212121 » 20 kwi 2008, 19:19

panowie... jestem załamany... w grudniu zrobiłem wymianę oleju... nie wiedziałem jaki był poprzednio wlany...STwierdziłem, ze chce by mój silniczek był dobrze chroniony i krzyknąłem mechanikowi by wlał mi CASTROLA – EDGE, zrobiłem od wymiany oleju nieco ponad 2 500 km, i zjadł mi ok. 2 litrów... czy to wina tego że olej będzie za rzadki, czy jakaś inna przyczyna?? Bardzo mnie to niepokoi gdyż zależy mi na jak najdłuższej żywotności tego autka. Co najwazniejsze to to że nie mam instalacji LPG!!! Przy silniku 1,5 16V jest to śmieszne... Mam 323 F 98 rok, fajnie wykończona optycznym tuningiem.
"I live my life, from race to race" :))
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 18:28
Posty: 9
Skąd: Krynica Zdrój
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V, 1998 r,

Postprzez ravo » 20 kwi 2008, 19:28

wpisz w wyszukiwarce olej i z5 :P przykro mi :(
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez freshbratek » 20 kwi 2008, 19:33

znajomy mial podobna sytuacje, doszlo mu do rozszczelnienia silnika, mial minerala zalanego potem wlal syntetyka a ten wyczyscil go na blysk i sprawa jasna:(
obym sie mylil w twoim przypadku
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez BratCukierka » 20 kwi 2008, 19:42

damian212121 twoja efka zapewne była zalana motodoktorem albo jakimś innym środkiem... nie rzadko spotykana metoda sprzedających...

freshbratek napisał(a):mial minerala zalanego potem wlal syntetyka


raczej nie zaleca się tak drastycznej zmiany...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki

cron