Oleje silnikowe
Przeczytałem cały wątek, w środę jade wymienic olej i mam po tym czytaniu straszny mętlik w głowie. Jeżdze na Mobilu SUPER M, czyli półsyntetyk, na liczniku mam 235000 chciałbym zmienić na syntetyk, ale boję sie rozszczelnić silnik, bo nie mam kasy na naprawę, z drugiej storny chciałbym aby moja Mazda służyła mi jak najdłużej, więc chciałbym jeździć na dobrym oleju. Samochód kupiłem jakieś 8000km temu, więc nie mam pojęcia jaki jest stan silnika, a chciałbym go też troche przeczyścić, co też przemawia za syntetykiem, a może zosatć przy mobilu? A jak syntetyk to po przeczytaniu tego wątku zastanawiam się nad Elfem albo Lotosem. Dodam jeszcze, że jeszcze mało dynamicznie i głownie po miescie.
- Od: 27 wrz 2007, 22:36
- Posty: 66
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Fleya napisał(a):boję sie rozszczelnić silnik
Uważam te opinie o rozszczelnieniu silnika za bajki wyssane z palca
Jak czytałeś ten wątek to wiesz na czym ja jeżdżę i co zalewam przy (i przed) wymianie.
Na syntetykach – Lotosie i na Dexelii
Lotos w 626, Dexelia w 6
Myślę że możesz przejść na syntetyk bez płukanki (ja bym i tak zrobił ale to Twoja decyzja)
Lotos w 626, Dexelia w 6
Myślę że możesz przejść na syntetyk bez płukanki (ja bym i tak zrobił ale to Twoja decyzja)
Lagi napisał(a):Jaki polecacie olej do mazdy 3 z silnikiem 1.6D z przebiegiem 130tyś km?
Taki jaki zaleca ASO
www.mazda.pl
Dzisiaj mój tata był u swojego znajomego mechanika, powiedziałem mu aby się zapytał o przejście z pólsyntetyka na syntetyka. No i mechanik odradzał takie przejscie gdyż, syntetyk powoduje rozpuszczenie tych osadów w silniku i wszystko by było dobrze gdyby je rozpuszczał, ale może się zdarzyć tak, że taki nagar nie rozpuści się, a odpadnie większy kawałek i wpdanie pod panwekę i mamy po silniku...
Mniej więcej tak to tłumaczył mechanik.
Co Wy na to?
Mniej więcej tak to tłumaczył mechanik.
Co Wy na to?
- Od: 27 wrz 2007, 22:36
- Posty: 66
- Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4 2001+LPG
Fleya napisał(a):Co Wy na to?
a my robimy płukanki i przy przebiegu 245 kkm jeździmy na pełnym syntetyku
Czołem
Jak już wcześniej pisałem leję do silnika swojego PROBE trudno dostępny ale specjalnie dedykowany dla tych silników olej Castrol Magnatec Professional A1 5W-30. Bardzo ciężko go dostać ale znalazłem źródło gdzie rzadko ale można się w niego zaopatrzyć. Zrobiłem sobie zapas 12l.
Do sedna.
Zostało facetowi jeszcze 10l oleju, a ja już i tak mam spory zapas.
Wiadomo, że mamy te same silniki z Mazdą 626 FS i MX-6, więc jeśli ktoś chce ten wyjątkowy i doskonale przystosowany olej do naszych silników to chętnie przekażę namiary do sprzedającego. Gość sprzedaje go po 35zł/l (w sklepie 55-70zł/l ale są nieosiągalne nawet na zamówienie) Jego tańszym odpowiednikiem jest Castrol Edge 5W-30.
Przypomnę jeszcze raz, że chodzi o CASTROL Magnatec Professional A1 5W30 w 1l butelkach, zostało 10 szt (oryginalne butelki, nie kombinowane).
Dokładny opis znajdziemy TUTAJ
Pozdrawiam
Jak już wcześniej pisałem leję do silnika swojego PROBE trudno dostępny ale specjalnie dedykowany dla tych silników olej Castrol Magnatec Professional A1 5W-30. Bardzo ciężko go dostać ale znalazłem źródło gdzie rzadko ale można się w niego zaopatrzyć. Zrobiłem sobie zapas 12l.
Do sedna.
Zostało facetowi jeszcze 10l oleju, a ja już i tak mam spory zapas.
Wiadomo, że mamy te same silniki z Mazdą 626 FS i MX-6, więc jeśli ktoś chce ten wyjątkowy i doskonale przystosowany olej do naszych silników to chętnie przekażę namiary do sprzedającego. Gość sprzedaje go po 35zł/l (w sklepie 55-70zł/l ale są nieosiągalne nawet na zamówienie) Jego tańszym odpowiednikiem jest Castrol Edge 5W-30.
Przypomnę jeszcze raz, że chodzi o CASTROL Magnatec Professional A1 5W30 w 1l butelkach, zostało 10 szt (oryginalne butelki, nie kombinowane).
Dokładny opis znajdziemy TUTAJ
Pozdrawiam
moja madzia śmiga na Mobilu 10W40, jest ok – producent znany na rynku od ładnych lat i w sportach motorowych sie przewija tu i tam. Lecz mimo to zdecydowanie należy zaznaczyć, że nie tak istotny jest producent oleju jaki stosujemy, ale przestrzeganie cykliczności jego wymiany i to koniecznie wraz z filtrem.
a dlatego Mobil – bom ja "mobilek" szerokości
a dlatego Mobil – bom ja "mobilek" szerokości
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi wraz z doświadczeniem. Niestety doświadczenie zdobywamy w wyniku niewłaściwej oceny.
- Od: 15 kwi 2008, 18:57
- Posty: 13
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: 323 f 97r Z5
panowie... jestem załamany... w grudniu zrobiłem wymianę oleju... nie wiedziałem jaki był poprzednio wlany...STwierdziłem, ze chce by mój silniczek był dobrze chroniony i krzyknąłem mechanikowi by wlał mi CASTROLA – EDGE, zrobiłem od wymiany oleju nieco ponad 2 500 km, i zjadł mi ok. 2 litrów... czy to wina tego że olej będzie za rzadki, czy jakaś inna przyczyna?? Bardzo mnie to niepokoi gdyż zależy mi na jak najdłuższej żywotności tego autka. Co najwazniejsze to to że nie mam instalacji LPG!!! Przy silniku 1,5 16V jest to śmieszne... Mam 323 F 98 rok, fajnie wykończona optycznym tuningiem.
"I live my life, from race to race" )
- Od: 13 kwi 2008, 18:28
- Posty: 9
- Skąd: Krynica Zdrój
- Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V, 1998 r,
znajomy mial podobna sytuacje, doszlo mu do rozszczelnienia silnika, mial minerala zalanego potem wlal syntetyka a ten wyczyscil go na blysk i sprawa jasna:(
obym sie mylil w twoim przypadku
obym sie mylil w twoim przypadku
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
damian212121 twoja efka zapewne była zalana motodoktorem albo jakimś innym środkiem... nie rzadko spotykana metoda sprzedających...
raczej nie zaleca się tak drastycznej zmiany...
freshbratek napisał(a):mial minerala zalanego potem wlal syntetyka
raczej nie zaleca się tak drastycznej zmiany...
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki