Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez rafał88 » 1 gru 2016, 09:12

vices89 napisał(a):Za oleje silnikowe firmy Motula i Valvoline się przepłaca. Polecam poczytać karty charakterystyk, te oleje wcale nie są lepsze, i co więcej – nie są to syntetyki (w pełnym znaczeniu tego słowa). Osobiście używam olejów Total, Platinum – są tanie i dobre. Lotos też podobno jest ok. Moim zdaniem lepiej kupić tańszy olej, np. Lotosa i mieć pewność, że to oryginał, a nie podróbka szkodząca silnikom.


Nie wiem czy sie tak za Valvo juz przepłaca, ceny poszły w doł i to bardzo ,za to motul no ceną gnie na kolana...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez CLAU » 1 gru 2016, 10:30

Valvoline kosztuje ~100zł za 5L za SynpoWera 5W40, jeśli to jest dużo to chyba ktośprzesadza.
Cena z normalnego internetowego sklepu, jednego z największych na rynku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez wtsz » 1 gru 2016, 11:34

Za oleje silnikowe firmy Motula i Valvoline się przepłaca.

Nie do końca się zgadzam.

Ravenol bije jednak wszystkich, jeśli chodzi o bazę. Mają teraz nowe specyfikacje, dodatki, a technologia nazywa się CleanSynto®(mówi samo za siebie). Cena pomiędzy Motulem a Valvo. Motul natomiast, ma może słabszą bazę, ale bardzo dobre dodatki.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez toostrow » 5 gru 2016, 10:53

moze i faktycznie jest tak jak mowisz ze bija wszystkich na glowe jesli chodzi o baze.
Ale co z tego jesli temperatura zaplonu jest na takim poziomie:
http://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-c ... 0-1-L.html
Moze podaj linka albo model oleju o ktorym konkretnie piszesz to bedzie cos konkretnego do rozwarzenia. Bo pisanie ze Ravenol jest dobry jest nie do konca prawdziwe, wiem ze to jest olej glownie do diesla, ale pomimo super bazy wzyciu bym go nie uzyl. Dlaczego? Bo jak jedziesz na autostradzie i cisniesz ostro to nie chcesz zeby twoj olej w silniku ulegal spalaniu.


Jesli chodzi o olej ktory jest tani, ale ma naprawde przyzwoite parametry to specol. I jesli mialbym wybierac miedzy motulem a specolem to wybralbym wlasnie specola:
dla troche starszych silnikow:
http://www.specol.com.pl/main/produkt/418.html

i ten dla nowszych:
http://www.specol.com.pl/main/produkt/688.html
i diesla z dpf:
http://www.specol.com.pl/main/produkt/570.html

mozna kupic 4l za niecale 80zl.

Pozdro

edit:
Ten jest faktycznie calkiem przyzwoity:
http://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-c ... to-1L.html
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 04:58
Posty: 16 (0/2)
Auto: Mazda 3 2007 1.6 Benzyniak

Postprzez wtsz » 5 gru 2016, 15:29

Moze podaj linka albo model oleju o ktorym konkretnie piszesz to bedzie cos konkretnego do rozwarzenia. Bo pisanie ze Ravenol jest dobry jest nie do konca prawdziwe, wiem ze to jest olej glownie do diesla, ale pomimo super bazy wzyciu bym go nie uzyl. Dlaczego? Bo jak jedziesz na autostradzie i cisniesz ostro to nie chcesz zeby twoj olej w silniku ulegal spalaniu.


http://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-c ... to-1L.html

Brałem pod uwagę Motula i Valvo. Chociaż dziwi wysoki TBN jak na pełne syntetyki. Benzyna też świetnie jeżdzi. FO 5w30 przejechał "odcinek specjalny" i było ok. :) .
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez toostrow » 5 gru 2016, 17:23

To patrzac na tego RAVENOL'a FO i FDS to ten FDS ma wyszczegolnione wiecej prarametrow.
FDS ma nizsza temp krzeprniecia, troche wiecej popiolow (troche lepiej bedzie chronil silnik) oraz nieco wyzsze TBN co tez pozytywnie wplytnie na utrzymanie silnika w czystosci.
FO nie ma zbadanego Cold Crank Viscosity (cP) -30 stoniach. Ale patrzac na PourPoint ze FDS ma duzo nizszy (-51) VS FO (-36) to Cp tego Ravenol FO napewno nie bedzie lepsze.
Z moich obserwacji wynika glownie ze jak jakis olej ma nizsza temp krzepniecia to i zarazem lepszy cP.

No tak ale ktos moze napisac ze the FO ma przeznaczenie do Mazdy a FDS nie.
Jak bylem teraz w serwisie Mazdy i poprosilem Pana o karte harakterystyki Dexelii to mi na kartce napisac cos takiego:
5w-30 ACEA A3/A5

Tak wiec na tej podstawie smie twierdzic ze ten FDS sie nada, spelnia norme i ma calkiem przyzwoite parametry.

Pozdro
Tomek
Początkujący
 
Od: 23 lis 2016, 04:58
Posty: 16 (0/2)
Auto: Mazda 3 2007 1.6 Benzyniak

Postprzez wtsz » 5 gru 2016, 18:22

No tak ale ktos moze napisac ze the FO ma przeznaczenie do Mazdy a FDS nie.
Jak bylem teraz w serwisie Mazdy i poprosilem Pana o karte harakterystyki Dexelii to mi na kartce napisac cos takiego:
5w-30 ACEA A3/A5


Ja napisałem do Ravenola i dostałem to:

The new RAVENOL FEL SAE 5W-30 is approved, tried and tested for aggregates specifying:
Spezifications: API SN/SM(EC)/CF, C2
License: API SM Energy Conserving
Approval: JASO DL-1 (D049RAV111) Recommendations: PSA B71 2290, FIAT 9.55535-S1, HONDA i-DTEC / i-CTDi, MAZDA MZR-CD /MZ-CD/ CiTD, Mazda 183419 / 183418, TOYOTA 08880-83389 / 08880-83388, IVECO 18-1811 CLASSE SC1, SUBARU Boxer Diesel, SUZUKI

FO ma przeznaczenie do Mazdy (o ile dobrze pamiętam).
Załączniki
ravenol.PDF
(464.17 KiB) Pobrane 71 razy
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez AXe_MeXx » 6 gru 2016, 16:41

Czesc
Strasznie trudno znalezc informacje jaki olej mam zalac do MAZDA 5 Sport 2.0 2008r LPG. Kupilem mazde tydzien temu i zabieram sie do wymiany plynow, na pierwszy rzut olej sinikowy, wiem, ze byl lany 5W-30 i to na tyle. W mazdzie premacy 1,8LPG leje shell helix ultra 5W-40. Oczywiscie polecany do mazdy jest MAZDA ORYGINAL OIL 5W-30 (specyfikacja jakościowa: ACEA A5/B5, API SL/CF), wiekszosc na forum pisze, ze to jest to samo co oleje firmy ELF (ktorego chcialem zakupic), tylko, ze ELF na swojej stronie do olejow 5W-30 daje takie specyfikacje jakosciowe: ACEA C3, ACEA C3- API SN/CF, ACEA: C4, poziom C3; czyli inne niz w MAZDA ORYGINAL OIL 5W-30. Pomozcie, doradzcie jaki olej wybrac. Niestety auto kupilem bez instrukcji, w ktorej moglbym znalezc jakimi normami sie kierowac przy doborze oleju.
Przpraszam za brak polskich znakow, informatycy w miejscu pracy nie potrafia rozwiazac tego problemu :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 19:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez CLAU » 6 gru 2016, 16:47

AXe_MeXx napisał(a):Czesc
Strasznie trudno znalezc informacje jaki olej mam zalac do MAZDA 5 Sport 2.0 2008r LPG. Kupilem mazde tydzien temu i zabieram sie do wymiany plynow, na pierwszy rzut olej sinikowy, wiem, ze byl lany 5W-30 i to na tyle. W mazdzie premacy 1,8LPG leje shell helix ultra 5W-40. Oczywiscie polecany do mazdy jest MAZDA ORYGINAL OIL 5W-30 (specyfikacja jakościowa: ACEA A5/B5, API SL/CF), wiekszosc na forum pisze, ze to jest to samo co oleje firmy ELF (ktorego chcialem zakupic), tylko, ze ELF na swojej stronie do olejow 5W-30 daje takie specyfikacje jakosciowe: ACEA C3, ACEA C3- API SN/CF, ACEA: C4, poziom C3; czyli inne niz w MAZDA ORYGINAL OIL 5W-30. Pomozcie, doradzcie jaki olej wybrac. Niestety auto kupilem bez instrukcji, w ktorej moglbym znalezc jakimi normami sie kierowac przy doborze oleju.
Przpraszam za brak polskich znakow, informatycy w miejscu pracy nie potrafia rozwiazac tego problemu :|


Odpowiednikiem Dexelii był Elf SXR 5w30. ACEA A5/B5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 6 gru 2016, 18:48

A obecnie jest Elf 900 SXR 5W30. Ja zaś wlałem ostatnio Total 9000 Quartz Future NFC 5W30 z normą A5/B5, a więc to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez AXe_MeXx » 6 gru 2016, 22:44

OK dzięki za info, a co myślicie o oleju 5W-40 (40 oznacza, że nadaje się do silników "bardziej" obciążonych, a czy LPG nie obciąża bardziej silnika?). Przebieg auta 118tkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 19:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez rafał88 » 6 gru 2016, 22:47

Bedzie i do lpg a co do przebiegu to jestes go pewnie :> ? Jak silnik dobrze pracuje lej te 5w40 i bedzie dobrze/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez AXe_MeXx » 6 gru 2016, 23:07

rafał88 napisał(a):Bedzie i do lpg a co do przebiegu to jestes go pewnie :> ? Jak silnik dobrze pracuje lej te 5w40 i bedzie dobrze/


wiem ,że był lany 5w30, a że własnie gazuje auto, pytam czy 5W40 nie byłby lepszy. Co do przebiegu musze zawierzyć p. Bartkowi z CARPASJA – on sprawdzał i sprowadził mi to auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 19:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez rafał88 » 7 gru 2016, 09:33

CHodzi o to jak 5w30 w wysokich temp sie zachowuje, ja tam wsumie całe lato przejeździłem i korby nie wywalił bokiem i tez tylko na lpg. Teraz wlalem znow 5w40 i moze tak zostanie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez wtsz » 7 gru 2016, 19:40

wiem ,że był lany 5w30, a że własnie gazuje auto, pytam czy 5W40 nie byłby lepszy. Co do przebiegu musze zawierzyć p. Bartkowi z CARPASJA – on sprawdzał i sprowadził mi to auto.

Może być lepszy.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez kubsztyk » 7 gru 2016, 21:53

Ewentualnie 5W30 z normą A3/B3 zamiast A5/B5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez AXe_MeXx » 8 gru 2016, 10:10

Ooo a taka zmiana to dla mnie nowosc, dlaczego tak mozna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2013, 19:37
Posty: 191 (4/4)
Skąd: GKW
Auto: Była: Mazda 323f Ba 1.5 benz 1997r.
Są: Mazda Premacy 2003r., 1.8 benz + lpg
Mazda 5 2008r., 2.0
benz + lpg

Postprzez CLAU » 8 gru 2016, 10:23

Kiedy produkowali Twoją Mazdę obowiązujacą normą było ACEA A3/API SJ a potem Mazda zaktualizowała swój olej do lekkobieżnego A5 czyli obecnej zielonej Dexelii Ultra. Do nowych silników masz również olej Skyactiv API SN/ILSAC-GF5 w niebieskiej butli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez wtsz » 8 gru 2016, 11:59

Kiedy produkowali Twoją Mazdę obowiązujacą normą było ACEA A3/API SJ a potem Mazda zaktualizowała swój olej do lekkobieżnego A5 czyli obecnej zielonej Dexelii Ultra. Do nowych silników masz również olej Skyactiv API SN/ILSAC-GF5 w niebieskiej butli.


Jak ten czas leci :(. Warto sie zastanowić czy nie za bardzo lekkobieżne są te "nowe" oleje i ,który zalać.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez sebekle » 8 gru 2016, 18:13

i porównać HTHS na przykład pomiędzy C3 a zwykłym odpowiednikiem
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki