Jaki olej wybrać?
Biniu777 napisał(a):Mam pytanie do tych co przechodzili na oleje Millersa czy Amsa. Wielu z Was pisało, że są wręcz zaskoczenie pozytywną zmianą w pracy motoru po wlaniu tych olei.
Mnie zastanawia natomiast jak wyżej wymienione oleje zachowują się przed nadejściem kolejnej wymiany.
Czy jak zalewaliście po Amsie czy Millersie ten sam olej to ten efekt "wow" znów był widoczny, czy po prostu silnik pracował prawie tak samo jak przed wymianą. Jeśli te oleje w miarę dobrze trzymają parametry to nie powinno być takiego przeskoku.
W mojej ocenie nie ma żadnego efektu „wow” wynikającego z zastosowania tych "cudownych" marek olei. Ewentualne pozytywne zjawiska, o ile nie są wynikiem wyłącznie autosugestii, to tylko efekty wymiany starego oleju na nowy.
Dopisano 5 lip 2015, 10:47:
wtsz napisał(a):Dostałem odpowiedź od firmy Ravenol:
Co do bazy olejowej, to olej został wyprodukowany przy wykorzystaniu najlepszych baz PAO z domieszką doskonałej bazy HC bez estrów z zastosowaniem technologii CleanSynto® http://www.ravenol.de/en/company/cleansynto.html . Proszę pamiętać, że miarą jakości oleju jest utrzymanie parametrów w trakcie użytkowania i tu nasze produkty są doskonałe. Nasze produkty zawsze charakteryzuje najwyższa jakość. Co do ceny produktu jest ona w tej chwili promocyjna, gdyż oleje silnikowe wśród użytkowników Ravenol są w Polsce mniej znane niż płyny ATF RAVENOL, które z kolei są doskonale rozpoznawalne w kręgach mechaników i serwisantów skrzyń automatycznych i często uznawane za najlepsze na rynku.
A może powinni napisać…z doskonałej bazy HC z domieszką PAO (?) Ciekawe jakie są proporcje? Za dużo w tej odpowiedzi marketingu a za mało konkretów.
Dopisano 5 lip 2015, 10:48:
makovic napisał(a):Ravenol podobno dobry, tzn. nie słyszałem by ktoś narzekał.
Podobnie jak na wiele innych marek
Dopisano 5 lip 2015, 10:50:
mlody1986 napisał(a):Witam nabyłem niedawno mazde 6 1.8 2003 208tyś i nie wiem jaki olej najlepszy wlac w książce serwisowej jest 5w30 ostatnia pieczęć z 2006roku
5W30 ACEA A5/B5 dowolnej marki…wybierz sobie spośród propozycji, które padały w tym wątku
Dopisano 5 lip 2015, 10:56:
wtsz napisał(a):Nie mają pośredników i sprzedają tylko przez internet.
http://www.ravenol.pl/sklepy
wtsz napisał(a):FO jest teraz w promocji. Na opakowaniu jest pełny syntetyk(opakowanie z naklejką z Niemiec) .
To nic nie znaczy, np. Valvo czy Motul w DE też ma na opakowaniu „pełny syntetyk” a w rzeczywistości bazę w 80-90% stanowi HC.
wtsz napisał(a):Wyczaiłem go w necie. Facet zalał, szklanki ucichły... .
Ta marka olejowa na wielu forach w tematach podobnych do tego, pojawia się od dawna
W mojej ocenie nie ma żadnego efektu „wow” wynikającego z zastosowania tych "cudownych" marek olei. Ewentualne pozytywne zjawiska, o ile nie są wynikiem wyłącznie autosugestii, to tylko efekty wymiany starego oleju na nowy.
Jest efekt wow. Porównuję do olei klasy premium i biorę pod uwagę koszty zakupu. Nie będę pisał na, których olejach się zawiodłem. Dwie osoby (jeden laik) nie może raczej ulec autosugestii. W benzynie olej nie ulega takiej degradacji jak w dieslu. Nie spotkałem sie z taką różnicą.
Chyba można zamówić u źródła.
Ta marka olejowa na wielu forach w tematach podobnych do tego, pojawia się od dawna
Na forum forda. Bardzo pozytywna opinia.
A może powinni napisać…z doskonałej bazy HC z domieszką PAO (?) Ciekawe jakie są proporcje? Za dużo w tej odpowiedzi marketingu a za mało konkretów.
Napiszę o więcej danych. Nie wiem, czy dostanę odpowiedź, chociaż pomoc techniczna odpisuje szybko.
Mimo wszystko zaleję go do mazdy.
Czemu piszesz, że Maxlife kichowaty???
Może nie kichowaty , ale wow nie dam .
Witam
Jako, że Xedowi zbliża się termin wymiany oleju a co za tym idzie jest okazja żeby coś zmienić/ulepszyć, chciałem się zapytać szanownych forumowiczów co myślicie o zmianie oleju z:
Valvoline MaxLife 10W40
na:
Valvoline VR1 Racing 10W60
w Xedosowym silniku KL
Czytałem, że taka zmiana na ten olej wpływa pozytywnie na silnik, zwłaszcza jak ktoś lubi przycisnąć – ja lubię
Mam co do tego kilka wątpliwości i jeśli ktoś z wiedzą na ten temat chciałby je rozwiać, to byłbym wdzięczny:
– z tego co wiem 10W60, lubi bardzo dużą temperaturę pracy – ok, lubię przycisnąć, dodatkowo w Xedzie pod maską jest bardzo mało miejsca a co za tym idzie temperatura bardzo wysoka (a do tego mam jeszcze instalację LPG, co podwyższa temperaturę spalania), ale pewnie olej ten długo nabiera temperaturę roboczą? Jak to będzie w zimie? Pewnie poranny rozruch jest bolesny dla silnika przy takiej gęstości?
– czy Valvoline to dobry wybór, czy może jednak coś innego?
– czy zwyczajnie nie zajadę silnika tym olejem (bo producent zaleca oleje 0W30 – 10W40)?
– teraz raz na jakiś czas dolewam trochę oleju (ciężko powiedzieć ile) – podejrzewam, że przy 10W60 pobór oleju może się zmniejszyć?
– czy w ogóle gra jest warta świeczki?
– czy zdobędę dzięki takiej zmianie sławę, kobiety i pieniądze?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Jako, że Xedowi zbliża się termin wymiany oleju a co za tym idzie jest okazja żeby coś zmienić/ulepszyć, chciałem się zapytać szanownych forumowiczów co myślicie o zmianie oleju z:
Valvoline MaxLife 10W40
na:
Valvoline VR1 Racing 10W60
w Xedosowym silniku KL
Czytałem, że taka zmiana na ten olej wpływa pozytywnie na silnik, zwłaszcza jak ktoś lubi przycisnąć – ja lubię
Mam co do tego kilka wątpliwości i jeśli ktoś z wiedzą na ten temat chciałby je rozwiać, to byłbym wdzięczny:
– z tego co wiem 10W60, lubi bardzo dużą temperaturę pracy – ok, lubię przycisnąć, dodatkowo w Xedzie pod maską jest bardzo mało miejsca a co za tym idzie temperatura bardzo wysoka (a do tego mam jeszcze instalację LPG, co podwyższa temperaturę spalania), ale pewnie olej ten długo nabiera temperaturę roboczą? Jak to będzie w zimie? Pewnie poranny rozruch jest bolesny dla silnika przy takiej gęstości?
– czy Valvoline to dobry wybór, czy może jednak coś innego?
– czy zwyczajnie nie zajadę silnika tym olejem (bo producent zaleca oleje 0W30 – 10W40)?
– teraz raz na jakiś czas dolewam trochę oleju (ciężko powiedzieć ile) – podejrzewam, że przy 10W60 pobór oleju może się zmniejszyć?
– czy w ogóle gra jest warta świeczki?
– czy zdobędę dzięki takiej zmianie sławę, kobiety i pieniądze?
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!
Ja tam nie kombinowalbym ... Zalej 5w40 i bedzie smigac, a takie 10w60 to olej raczej do silnikow co maja doladowania i dosc wysilone, ale to tylko takie moje zdanie:) Zalej syntetyk synpower i bedzie smigac:)
Pewnie temat bedzie przeniesiony
Pewnie temat bedzie przeniesiony
Ostatnio edytowano 13 lip 2015, 20:11 przez rafał88, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Phoenx jak dla mnie zbędna kombinatoryka.
Tak jak mój szanowny poprzednik napisał – zalej 5w40, jeśli już bardzo chcesz zrobić silnikowi dobrze ( ), to kup olej z tzw. półki premium ( Miller's?) i tyle.
Myślę, że kobiety nie poderwiesz na tekst "Wiesz mała... mam w silniku 10W60":D
Tak jak mój szanowny poprzednik napisał – zalej 5w40, jeśli już bardzo chcesz zrobić silnikowi dobrze ( ), to kup olej z tzw. półki premium ( Miller's?) i tyle.
Myślę, że kobiety nie poderwiesz na tekst "Wiesz mała... mam w silniku 10W60":D
phoenx napisał(a):Jak to będzie w zimie? Pewnie poranny rozruch jest bolesny dla silnika przy takiej gęstości?
Oba oleje są 10w , więc lepkość w stanie zimnym ta sama.
Zalej, jak koledzy radzą 5w40 i będzie miodzio. Zapewniam Cię, że nie potrzebujesz 10w60, obojętnie jak "ciężką nogę" posiadasz. No, chyba, że jeździsz po torze rajdowym godzinami pod czerwone pole, lub trasy Hamburg-Monachium ile fabryka dała, w co wątpię.
Witam, Ja bym wlał olej Shella. Nie wiem czy jest przy jest w tej specyfikacji ten w nowej technologii Pureplus.
Dopisano 10 lip 2015, 18:21:
Witam, Ja bym wlał olej Shella. Nie wiem czy jest przy jest w tej specyfikacji ten w nowej technologii Pureplus
Dopisano 10 lip 2015, 18:21:
Karko napisał(a):Witam, Ja bym wlał olej Shella. Nie wiem czy jest przy jest w tej specyfikacji ten w nowej technologii Pureplus
Witam, Ja bym wlał olej Shella. Nie wiem czy jest przy jest w tej specyfikacji ten w nowej technologii Pureplus
- Od: 2 cze 2015, 12:41
- Posty: 22
- Auto: mazda rx-8
2005
mlody1986 napisał(a):Witam nabyłem niedawno mazde 6 1.8 2003 208tyś i nie wiem jaki olej najlepszy wlac w książce serwisowej jest 5w30 ostatnia pieczęć z 2006roku
Witaj. Jeśli do tej pory auto jeździło na 5W30 to jak najbardzie zostań przy takim. Jeśli chodzi o olej polecam Shell Helix Ultra. dobry olej w rozsądnej cenie. Jeżdżę i polecam.
- Od: 2 cze 2015, 12:41
- Posty: 22
- Auto: mazda rx-8
2005
Uuu... Myślałem, że będą jakieś głosy na 'tak' Chyba macie rację... Zaleję znów 10w40 albo zmienię na 5w40 / 5w50 – co myślicie o tym drugim?
Drodzy koledzy, drugie moje pytanie tyczyło się oleju 5w50. Dostałem odpowiedzi odnośnie 10w40 vs 10w60. Czytajcie proszę ze zrozumieniem
Dziękuję
Dziękuję
phoenx napisał(a):(...) Dostałem odpowiedzi odnośnie 10w40 vs 10w60. Czytajcie proszę ze zrozumieniem
arafal21 napisał(a):(...) Zalew 5w40 i bedzie smigac, a takie 10w60 to olej to raczej do silnikow co maja doladowania i dosc wysilone
Karko napisał(a):Phoenx jak dla mnie zbędna kombinatoryka.
Tak jak mój szanowny poprzednik napisał – zalej 5w40
Rumcajs napisał(a):phoenx napisał(a):Jak to będzie w zimie? Pewnie poranny rozruch jest bolesny dla silnika przy takiej gęstości?
Oba oleje są 10w , więc lepkość w stanie zimnym ta sama.
Zalej, jak koledzy radzą 5w40 i będzie miodzio. Zapewniam Cię, że nie potrzebujesz 10w60, obojętnie jak "ciężką nogę" posiadasz.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki