Jaki olej wybrać?
Jeżeli kogoś to interesuje, to po przeanalizowaniu różnych opcji wybrałem Valvoline SynPower SAE 5w30, API SL/CF, ACEA A3/B4, więc zdaje się najbardziej zbliżony do parametrów Dexelii z 2004. Znalazłem fajny pak 4+1 litr. Do tego standardowy filtr oleju od Mann. Mam nadzieję, że będzie spoko i silnik bez szwanku przejdzie przesiadkę z tego Castrola 5W40, lanego przez Włocha. Co ciekawe, Dexelia zdaje się być tańsza od tego Valvoline. Zmienili też nazwę na "Mazda Original Oil", słowo Dexelia nie pojawia się na etykiecie. Można ją też kupić w pakach 5 litrowych, z tego co tu czytałem podobno kiedyś osiągalne były tylko 1 litrowe i cena wychodziła zastraszająca. To już raczej nieaktualne i nie ma co tego oleju skreślać na starcie, z resztą z wyników ankiety widzę, że sporo osób go stosuje. Tyle, i dzięki za pomoc przy doborze.
wudz napisał(a):Jeżeli kogoś to interesuje, to po przeanalizowaniu różnych opcji wybrałem Valvoline SynPower SAE 5w30, API SL/CF, ACEA A3/B4, więc zdaje się najbardziej zbliżony do parametrów Dexelii z 2004.
Przecież Dexelia jest lekkobieżna (ACEA A5/B5), więc wg mnie Synpower FE 5W30 jest bardziej zbliżony.
Wg zaleceń producenta w instrukcji:
SAE 5W30, API SL, ACEA A3/A5
Dzisiejsza Mazda Original Oil aka Dexelia faktycznie ma SAE 5W30 API SL/CF A5/B5, więc SynPower FE jest bardziej do niej zbliżony, niestety nie wiem jak wyglądało to w Dexelii w 2004, gdy była tworzona instrukcja, stąd kieruje się zapisem z niej. Przy czym, zdaje się, nie ma olejów A3/A5, czyli intepretować to chyba należy jako olej A3 lub A5. Brałem FE również pod uwagę, ale tu na forum znacznie rzadziej był wspominany, stąd wybór padł na wersje A3/B5. W sumie jak się bym się teraz decydował nie wiem, czy nie poszedłbym jednak w FE lub Mazda aka Dexelia, olej jednak już kupiony, a skoro tyle osób go używa, to nie powinna się autku krzywda stać. Koledzy parę postów wcześniej stwierdzili, że większej krzywdy niż tym Castrolem, co był zalany przez Włocha ciężko zrobić, więc jestem dobrej myśli
SAE 5W30, API SL, ACEA A3/A5
Dzisiejsza Mazda Original Oil aka Dexelia faktycznie ma SAE 5W30 API SL/CF A5/B5, więc SynPower FE jest bardziej do niej zbliżony, niestety nie wiem jak wyglądało to w Dexelii w 2004, gdy była tworzona instrukcja, stąd kieruje się zapisem z niej. Przy czym, zdaje się, nie ma olejów A3/A5, czyli intepretować to chyba należy jako olej A3 lub A5. Brałem FE również pod uwagę, ale tu na forum znacznie rzadziej był wspominany, stąd wybór padł na wersje A3/B5. W sumie jak się bym się teraz decydował nie wiem, czy nie poszedłbym jednak w FE lub Mazda aka Dexelia, olej jednak już kupiony, a skoro tyle osób go używa, to nie powinna się autku krzywda stać. Koledzy parę postów wcześniej stwierdzili, że większej krzywdy niż tym Castrolem, co był zalany przez Włocha ciężko zrobić, więc jestem dobrej myśli
Witaj. ja zapytam Ciebie inaczej. Jaki olej ozywałeś we wcześniejszych samochodach? Jaki olej proponowały Tobie warsztaty wcześniej? Teraz najważniejsze pytanie w jakim stanie jest pojazd, silnik?
- Od: 2 cze 2015, 12:41
- Posty: 22
- Auto: mazda rx-8
2005
Czy warto dopłacać do Ravenola i co za tym idzie, czy oleje z firm zajmujących się tylko produktami smarnymi (nie rafinerie) maja lepsze dodatki, aniżeli oleje dedykowane np. Dexelia, Ford formula itd.?
Odpowiedź od Ravenola o FO 5W30:
Witam, RAVENOL FO SAE 5W-30 jest olejem w pełni syntetycznym
http://www.ravenol.de/produkte/verwendu ... 5w-30.html
Żaden z produktów marki RAVENOL nie jest rozlewany w Polsce. Cała
produkcja w tym konfekcjonowanie odbywa się wyłącznie w Niemczech.
Szanowne grono kto odpowie na pytanie o grupę?
Odpowiedź od Ravenola o FO 5W30:
Witam, RAVENOL FO SAE 5W-30 jest olejem w pełni syntetycznym
http://www.ravenol.de/produkte/verwendu ... 5w-30.html
Żaden z produktów marki RAVENOL nie jest rozlewany w Polsce. Cała
produkcja w tym konfekcjonowanie odbywa się wyłącznie w Niemczech.
Szanowne grono kto odpowie na pytanie o grupę?
Właśnie zrobiłem przegląd. Wymieniając olej zastosowałem Shell Helix Ultra 5W30 w nowej technologi Pureplus. Rozmawialem o tym ze znajomym on co prawda w skodzie ale używa go od roku i jest bardzo zadowolony.
Dopisano 23 cze 2015, 23:29:
Nie wiem jak wy ale ja od dłuższego czasu stosuję Shell Helixa i jestem z niego bardzo zadowolony, silnik pracuje równo i cicho, brak jakichkolwiek stuków. godny polecenia.
Dopisano 23 cze 2015, 23:29:
Nie wiem jak wy ale ja od dłuższego czasu stosuję Shell Helixa i jestem z niego bardzo zadowolony, silnik pracuje równo i cicho, brak jakichkolwiek stuków. godny polecenia.
- Od: 2 cze 2015, 12:41
- Posty: 22
- Auto: mazda rx-8
2005
Jako ciekawostka:
Cz. I
Cz. II
Cz. I
Cz. II
Mam pytanie do tych co przechodzili na oleje Millersa czy Amsa. Wielu z Was pisało, że są wręcz zaskoczenie pozytywną zmianą w pracy motoru po wlaniu tych olei.
Mnie zastanawia natomiast jak wyżej wymienione oleje zachowują się przed nadejściem kolejnej wymiany.
Czy jak zalewaliście po Amsie czy Millersie ten sam olej to ten efekt "wow" znów był widoczny, czy po prostu silnik pracował prawie tak samo jak przed wymianą. Jeśli te oleje w miarę dobrze trzymają parametry to nie powinno być takiego przeskoku.
Mnie zastanawia natomiast jak wyżej wymienione oleje zachowują się przed nadejściem kolejnej wymiany.
Czy jak zalewaliście po Amsie czy Millersie ten sam olej to ten efekt "wow" znów był widoczny, czy po prostu silnik pracował prawie tak samo jak przed wymianą. Jeśli te oleje w miarę dobrze trzymają parametry to nie powinno być takiego przeskoku.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Czy warto dopłacać do Ravenola i co za tym idzie, czy oleje z firm zajmujących się tylko produktami smarnymi (nie rafinerie) maja lepsze dodatki, aniżeli oleje dedykowane np. Dexelia, Ford formula itd.?
Dostałem odpowiedź od firmy Ravenol:
Co do bazy olejowej, to olej został wyprodukowany przy wykorzystaniu najlepszych baz PAO z domieszką doskonałej bazy HC bez estrów z zastosowaniem technologii CleanSynto® http://www.ravenol.de/en/company/cleansynto.html . Proszę pamiętać, że miarą jakości oleju jest utrzymanie parametrów w trakcie użytkowania i tu nasze produkty są doskonałe. Nasze produkty zawsze charakteryzuje najwyższa jakość. Co do ceny produktu jest ona w tej chwili promocyjna, gdyż oleje silnikowe wśród użytkowników Ravenol są w Polsce mniej znane niż płyny ATF RAVENOL, które z kolei są doskonale rozpoznawalne w kręgach mechaników i serwisantów skrzyń automatycznych i często uznawane za najlepsze na rynku.
Specyfikacja RAVENOL FO SAE 5W-30 pasuje do mazdy, Cena atrakcyjna -104zł w sklepie internetowym
Ravenol podobno dobry, tzn. nie słyszałem by ktoś narzekał.
Na razie zalewam Focusa FO 5W30. Napiszę, jakie to cudo. Tym bardziej, że Focus jeździ na powiedzmy popularnym oleju. PAO z HC za te pieniądze wydaję się być rozsądnym posunięciem. Zobaczymy:).
Ravenol bardzo chwalona oliwa
Dedykowany olej do Forda Fokusa Ford formuła F to, o ile, się nie mylę to Castrol. Posprawdzałem dedykowane i okazało się, że Ravenol FO 5W30 ma aprobatę Forda, ale też bardzo dobre parametry do Mazdy bez DPF .
Eigenschaften Einheit Daten Prüfung nach
Farbe braun visuell
Dichte bei 20°C kg/m³ 850 EN ISO 12185
Viskosität bei 40°C mm²/s 55,0 DIN 51 562
Viskosität bei 100°C mm²/s 9.9 DIN 51 562
Viskositätsindex VI 170 DIN ISO 2909
Flammpunkt (COC) °C 230 DIN ISO 2592
Pourpoint °C -39 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g 10 DIN ISO 3771
Sulfatasche % 1,1 DIN 51 575
Co ciekawe w opisach piszą bazy olejowe przy swoich produktach. Wysłałem maila na kontakt i dostałem odpowiedź cytowaną powyżej.
Witam nabyłem niedawno mazde 6 1.8 2003 208tyś i nie wiem jaki olej najlepszy wlac w książce serwisowej jest 5w30 ostatnia pieczęć z 2006roku
-
mlody1986
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki