Jaki olej wybrać?
- Od: 28 paź 2011, 14:16
- Posty: 27
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 – 2003
Witam wszystkich na wstępie, jestem nowym posiadaczem Mazdy 3 i ochoczo dołączam do Waszej społeczności
Moja Madzia jest z 2005r., silnik 1.6 MZ CD, przebieg 160k km. Madzia ma świeży olej od 3k km, zalana Dexelia Ultra 10W40, zalałem takim ponieważ wg. książki serwisowej dołączonej do auta właśnie taki olej był zalewany już od przebiegu 35k km, od 2008r. Do tego czasu wg. książki lany był 5W30 też Dexelia.
Zastanawiam się czy może nie lepszy byłby pełen syntetyk 5W30 dla tego silnika. Co o tym myślicie? Zastanawiam się czemu tak wcześnie ktoś przeszedł na półsyntetyk. Jak myślicie? Wlanie przy następnej wymianie syntetyka może grozić rozszczelnieniem?
Pozdrawiam
Moja Madzia jest z 2005r., silnik 1.6 MZ CD, przebieg 160k km. Madzia ma świeży olej od 3k km, zalana Dexelia Ultra 10W40, zalałem takim ponieważ wg. książki serwisowej dołączonej do auta właśnie taki olej był zalewany już od przebiegu 35k km, od 2008r. Do tego czasu wg. książki lany był 5W30 też Dexelia.
Zastanawiam się czy może nie lepszy byłby pełen syntetyk 5W30 dla tego silnika. Co o tym myślicie? Zastanawiam się czemu tak wcześnie ktoś przeszedł na półsyntetyk. Jak myślicie? Wlanie przy następnej wymianie syntetyka może grozić rozszczelnieniem?
Pozdrawiam
Hej,
Potrzebuję trochę oleju na dolewkę i mam taki pod ręką: Shell Helix HX7 Pro AV 5W-30. Czy wie ktoś czy się nadaje? Bo ja już się zgubiłem:p Z tego co wiem potrzebuję oleju z normą A3/A5, na oficjalnej stronie niby jest wspomniane A3, chociaż w specyfikacji już wyszczególnione jest tylko C3 (ale nie wiem czy to nie literówka, chociaż na niemieckiej stronie też tak jest): http://www.shell.com/global/products-se ... -5w30.html
Do tego na wszelkiej maści sklepach internetowych w większości jest wspomniane A3:
Sklep A (nie chce podawać linków, żeby nie był że reklamuje):
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty:
ACEA A3/B3,
A3/B4,
C3,
API CF,
VW 502.00/505.00/505.01,
Ford WSS-M2C-917A.
Sklep B:
Spełniane normy fabryczne i specyfikacje:
ACEA A3/B3
API SJ/CF
VW 500.00, 505.00, 505.01
Ford M2C 917A
Tak więc czy mogę go bez obaw lać, czy lepiej dla pewności kupić jakiś inny na dolewkę?
Potrzebuję trochę oleju na dolewkę i mam taki pod ręką: Shell Helix HX7 Pro AV 5W-30. Czy wie ktoś czy się nadaje? Bo ja już się zgubiłem:p Z tego co wiem potrzebuję oleju z normą A3/A5, na oficjalnej stronie niby jest wspomniane A3, chociaż w specyfikacji już wyszczególnione jest tylko C3 (ale nie wiem czy to nie literówka, chociaż na niemieckiej stronie też tak jest): http://www.shell.com/global/products-se ... -5w30.html
Do tego na wszelkiej maści sklepach internetowych w większości jest wspomniane A3:
Sklep A (nie chce podawać linków, żeby nie był że reklamuje):
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty:
ACEA A3/B3,
A3/B4,
C3,
API CF,
VW 502.00/505.00/505.01,
Ford WSS-M2C-917A.
Sklep B:
Spełniane normy fabryczne i specyfikacje:
ACEA A3/B3
API SJ/CF
VW 500.00, 505.00, 505.01
Ford M2C 917A
Tak więc czy mogę go bez obaw lać, czy lepiej dla pewności kupić jakiś inny na dolewkę?
- Od: 20 paź 2013, 22:42
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 GG 2.3l, 2006
u mnie do 50 tys był lany 5w30 poźniej do 107 tys lali 10w40 i równiez nie wiem czemu. ja kupiłem auto przy przebiegu 107 tys zmieniłem olej na castrol egde 5w30 i nie bierze nic oleju. przejechałem już 5 tys i zero ubytku
strona Shell
" Specyfikacje: ACEA C3; VW 502.00/505.01 "
" Specyfikacje: ACEA C3; VW 502.00/505.01 "
jaki masz wlany ? Jak dolejesz tego nic się nie stanie .
wyczytałem na necie że ten olej to jakiś do silników zeby chronił przed przegrzaniem na jakieś ciężkie warunki przeznaczony. powiem tyle że był brązowy i pięknie pachniał a ten mój castrol to taki zwykły olej jak olej. na początku przez pierwsze 2 tys sie przepalał i teraz tak samo brązowy jak tamten
WojciszPL napisał(a):Witam wszystkich na wstępie, jestem nowym posiadaczem Mazdy 3 i ochoczo dołączam do Waszej społeczności
Moja Madzia jest z 2005r., silnik 1.6 MZ CD, przebieg 160k km. Madzia ma świeży olej od 3k km, zalana Dexelia Ultra 10W40, zalałem takim ponieważ wg. książki serwisowej dołączonej do auta właśnie taki olej był zalewany już od przebiegu 35k km, od 2008r. Do tego czasu wg. książki lany był 5W30 też Dexelia.
Zastanawiam się czy może nie lepszy byłby pełen syntetyk 5W30 dla tego silnika. Co o tym myślicie?
Witaj,
Zdecydowanie lepszy – zmień na 5W30 jeszcze przed zimą a jak nie to przy najbliższym przeglądzie.
Pumar napisał(a):Hej,
Potrzebuję trochę oleju na dolewkę i mam taki pod ręką: Shell Helix HX7 Pro AV 5W-30. Czy wie ktoś czy się nadaje? Bo ja już się zgubiłem
Cześć,
Skoro taki masz „pod ręką” to lej – do tego celu może być.
ZOOMik napisał(a):WojciszPL napisał(a):Witam wszystkich na wstępie, jestem nowym posiadaczem Mazdy 3 i ochoczo dołączam do Waszej społeczności
Moja Madzia jest z 2005r., silnik 1.6 MZ CD, przebieg 160k km. Madzia ma świeży olej od 3k km, zalana Dexelia Ultra 10W40, zalałem takim ponieważ wg. książki serwisowej dołączonej do auta właśnie taki olej był zalewany już od przebiegu 35k km, od 2008r. Do tego czasu wg. książki lany był 5W30 też Dexelia.
Zastanawiam się czy może nie lepszy byłby pełen syntetyk 5W30 dla tego silnika. Co o tym myślicie?
Witaj,
Zdecydowanie lepszy – zmień na 5W30 jeszcze przed zimą a jak nie to przy najbliższym przeglądzie.
Tak mi się właśnie wydaje, że to takiego silniczka to syntetyk. Zastanawiam się czemu tak szybko (przy 40tys.) zaczęli w ASO lać do niego 10W40. Boję się tylko że jak auto zrobiło już 100tys na tym 10W40 to żeby nie doszło do rozszczelnienia. Jak myślicie?
większość oleum jest mieszalnych, takze nic nie powinno się wydarzyć , ja miałem Motula Econergy 0W30 i dolałem jakiegoś GM 5W30 i nic sie stałoPumar napisał(a):Ale rozumiem, że lepiej pewnie nie ryzykować?
Ja teraz zalałem Total quartz Energy 9000 5W40 zrobilem 500km i jest dobrze silnik cicho pracuje slychac tylko wtryski
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
WojciszPL napisał(a):Tak mi się właśnie wydaje, że to takiego silniczka to syntetyk. Zastanawiam się czemu tak szybko (przy 40tys.) zaczęli w ASO lać do niego 10W40. Boję się tylko że jak auto zrobiło już 100tys na tym 10W40 to żeby nie doszło do rozszczelnienia. Jak myślicie?
Może poprzedni właściciel postanowił nagle przyoszczędzić na oleju albo ASO miało w tym jakiś interes(?) Mniejsza o przyczyny. Możesz i powinieneś zmienić na 5W30 – nic się nie rozszczelni.
Ostatnio zmienilem olej na MOTUL 10W40 2100 Power +, olej z tego co widzialem nie dostepny w PL. U mnie olej 10W40 byl lany od pierwszego przegladu Wynika to z tego ze we Francji jest to rowniez zalecany olej do tego modelu i pewnie chcieli przyoszczedzic Mam nalatane 125kkm, regularna wymiana i caly czas leje 10W40 i wszystko ok
DeviS napisał(a):MOTUL 10W40 2100 Power +, olej z tego co widzialem nie dostepny w PL
http://motul.sklep.pl/pl/technosynthese ... ratis.html
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki