Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez ZOOMik » 22 lis 2014, 00:37

8100 Eco-nergy 5W30
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Istreed » 22 lis 2014, 11:34

Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 14:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez kubsztyk » 22 lis 2014, 11:37

O taki. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez WojciszPL » 22 lis 2014, 18:34

Witam wszystkich na wstępie, jestem nowym posiadaczem Mazdy 3 i ochoczo dołączam do Waszej społeczności :)

Moja Madzia jest z 2005r., silnik 1.6 MZ CD, przebieg 160k km. Madzia ma świeży olej od 3k km, zalana Dexelia Ultra 10W40, zalałem takim ponieważ wg. książki serwisowej dołączonej do auta właśnie taki olej był zalewany już od przebiegu 35k km, od 2008r. Do tego czasu wg. książki lany był 5W30 też Dexelia.
Zastanawiam się czy może nie lepszy byłby pełen syntetyk 5W30 dla tego silnika. Co o tym myślicie? Zastanawiam się czemu tak wcześnie ktoś przeszedł na półsyntetyk. Jak myślicie? Wlanie przy następnej wymianie syntetyka może grozić rozszczelnieniem?

Pozdrawiam
 
Od: 22 lis 2014, 18:26
Posty: 52 (1/1)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 109 KM

Postprzez Pumar » 22 lis 2014, 19:49

Hej,

Potrzebuję trochę oleju na dolewkę i mam taki pod ręką: Shell Helix HX7 Pro AV 5W-30. Czy wie ktoś czy się nadaje? Bo ja już się zgubiłem:p Z tego co wiem potrzebuję oleju z normą A3/A5, na oficjalnej stronie niby jest wspomniane A3, chociaż w specyfikacji już wyszczególnione jest tylko C3 (ale nie wiem czy to nie literówka, chociaż na niemieckiej stronie też tak jest): http://www.shell.com/global/products-se ... -5w30.html

Do tego na wszelkiej maści sklepach internetowych w większości jest wspomniane A3:
Sklep A (nie chce podawać linków, żeby nie był że reklamuje):
Spełnione wymagania i posiadane aprobaty:
ACEA A3/B3,
A3/B4,
C3,
API CF,
VW 502.00/505.00/505.01,
Ford WSS-M2C-917A.

Sklep B:
Spełniane normy fabryczne i specyfikacje:
ACEA A3/B3
API SJ/CF
VW 500.00, 505.00, 505.01
Ford M2C 917A

Tak więc czy mogę go bez obaw lać, czy lepiej dla pewności kupić jakiś inny na dolewkę?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 22:42
Posty: 21
Auto: Mazda 6 GG 2.3l, 2006

Postprzez Gamboa » 22 lis 2014, 19:57

u mnie do 50 tys był lany 5w30 poźniej do 107 tys lali 10w40 i równiez nie wiem czemu. ja kupiłem auto przy przebiegu 107 tys zmieniłem olej na castrol egde 5w30 i nie bierze nic oleju. przejechałem już 5 tys i zero ubytku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez marcin255 » 22 lis 2014, 20:04

strona Shell
" Specyfikacje: ACEA C3; VW 502.00/505.01 "
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Pumar » 22 lis 2014, 20:12

Tak ale wyżej: "Designed to meet the demanding requirements of particular high-performance engines, including Audi and Volkswagen, and those requiring ACEA A3"

Ale rozumiem, że lepiej pewnie nie ryzykować?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 22:42
Posty: 21
Auto: Mazda 6 GG 2.3l, 2006

Postprzez marcin255 » 22 lis 2014, 20:58

jaki masz wlany ? Jak dolejesz tego nic się nie stanie .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez marcin255 » 22 lis 2014, 21:00

Po gwarancji lali tańszy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Pumar » 22 lis 2014, 21:06

Eneos 5w30
Początkujący
 
Od: 20 paź 2013, 22:42
Posty: 21
Auto: Mazda 6 GG 2.3l, 2006

Postprzez Gamboa » 22 lis 2014, 22:31

wyczytałem na necie że ten olej to jakiś do silników zeby chronił przed przegrzaniem na jakieś ciężkie warunki przeznaczony. powiem tyle że był brązowy i pięknie pachniał a ten mój castrol to taki zwykły olej jak olej. na początku przez pierwsze 2 tys sie przepalał i teraz tak samo brązowy jak tamten
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez ZOOMik » 23 lis 2014, 00:51

WojciszPL napisał(a):Witam wszystkich na wstępie, jestem nowym posiadaczem Mazdy 3 i ochoczo dołączam do Waszej społeczności :)

Moja Madzia jest z 2005r., silnik 1.6 MZ CD, przebieg 160k km. Madzia ma świeży olej od 3k km, zalana Dexelia Ultra 10W40, zalałem takim ponieważ wg. książki serwisowej dołączonej do auta właśnie taki olej był zalewany już od przebiegu 35k km, od 2008r. Do tego czasu wg. książki lany był 5W30 też Dexelia.
Zastanawiam się czy może nie lepszy byłby pełen syntetyk 5W30 dla tego silnika. Co o tym myślicie?

Witaj,
Zdecydowanie lepszy – zmień na 5W30 jeszcze przed zimą a jak nie to przy najbliższym przeglądzie.

Pumar napisał(a):Hej,

Potrzebuję trochę oleju na dolewkę i mam taki pod ręką: Shell Helix HX7 Pro AV 5W-30. Czy wie ktoś czy się nadaje? Bo ja już się zgubiłem

Cześć,
Skoro taki masz „pod ręką” to lej – do tego celu może być.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez WojciszPL » 30 lis 2014, 17:49

ZOOMik napisał(a):
WojciszPL napisał(a):Witam wszystkich na wstępie, jestem nowym posiadaczem Mazdy 3 i ochoczo dołączam do Waszej społeczności :)

Moja Madzia jest z 2005r., silnik 1.6 MZ CD, przebieg 160k km. Madzia ma świeży olej od 3k km, zalana Dexelia Ultra 10W40, zalałem takim ponieważ wg. książki serwisowej dołączonej do auta właśnie taki olej był zalewany już od przebiegu 35k km, od 2008r. Do tego czasu wg. książki lany był 5W30 też Dexelia.
Zastanawiam się czy może nie lepszy byłby pełen syntetyk 5W30 dla tego silnika. Co o tym myślicie?

Witaj,
Zdecydowanie lepszy – zmień na 5W30 jeszcze przed zimą a jak nie to przy najbliższym przeglądzie.

Tak mi się właśnie wydaje, że to takiego silniczka to syntetyk. Zastanawiam się czemu tak szybko (przy 40tys.) zaczęli w ASO lać do niego 10W40. Boję się tylko że jak auto zrobiło już 100tys na tym 10W40 to żeby nie doszło do rozszczelnienia. Jak myślicie?
 
Od: 22 lis 2014, 18:26
Posty: 52 (1/1)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda 3 BK Y6 1.6 109 KM

Postprzez Fred.X » 30 lis 2014, 20:45

Pumar napisał(a):Ale rozumiem, że lepiej pewnie nie ryzykować?
większość oleum jest mieszalnych, takze nic nie powinno się wydarzyć , ja miałem Motula Econergy 0W30 i dolałem jakiegoś GM 5W30 i nic sie stało :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez tygrys36 » 30 lis 2014, 20:59

Ja teraz zalałem Total quartz Energy 9000 5W40 zrobilem 500km i jest dobrze silnik cicho pracuje slychac tylko wtryski

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez ZOOMik » 1 gru 2014, 00:17

WojciszPL napisał(a):Tak mi się właśnie wydaje, że to takiego silniczka to syntetyk. Zastanawiam się czemu tak szybko (przy 40tys.) zaczęli w ASO lać do niego 10W40. Boję się tylko że jak auto zrobiło już 100tys na tym 10W40 to żeby nie doszło do rozszczelnienia. Jak myślicie?

Może poprzedni właściciel postanowił nagle przyoszczędzić na oleju albo ASO miało w tym jakiś interes(?) ;) Mniejsza o przyczyny. Możesz i powinieneś zmienić na 5W30 – nic się nie rozszczelni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez DeviS » 5 gru 2014, 14:55

Ostatnio zmienilem olej na MOTUL 10W40 2100 Power +, olej z tego co widzialem nie dostepny w PL. U mnie olej 10W40 byl lany od pierwszego przegladu ;) Wynika to z tego ze we Francji jest to rowniez zalecany olej do tego modelu i pewnie chcieli przyoszczedzic ;) Mam nalatane 125kkm, regularna wymiana i caly czas leje 10W40 i wszystko ok ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez makovic » 7 gru 2014, 17:22

Trochę dziwne że od początku lano 10w40. Mimo wszystko jeśli nie ma problemów z silnikiem to bym zmienił na olej 5w...

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 12:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez marcin255 » 7 gru 2014, 17:34

DeviS napisał(a):MOTUL 10W40 2100 Power +, olej z tego co widzialem nie dostepny w PL

http://motul.sklep.pl/pl/technosynthese ... ratis.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki