Jaki olej wybrać?
Ja używam Maxlife 10W40 od jakiś 50 tys i nie narzekam Żadnych wycieków, silnik chodzi elegancko i cicho. Od wymiany do wymiana 1L na dolewkę mi starcza
Ale wydaje mi się że raczej olej nie mam nic wspólnego z wyciekami tylko uszczelki
Ale wydaje mi się że raczej olej nie mam nic wspólnego z wyciekami tylko uszczelki
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
A to chlopie Jeszcze malo tego , auto sciaga w prawo , a radio lapie tylko Radio Maryja a o spalaniu nie wspomne z korba w bagazniku Tak jak tu napisalem,ze zrobilem taka ostra plukanke silnika, wiadome na leb mi wjechali
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
kubsztyk napisał(a):Oczywiście, że kiełbasa za 8,99zł/kg smakuje tak samo jak ta za 29,99zł/kg i na dłuższą metę nie odbije się to na zdrowiu. Najlepiej samemu upolować, przemielić i uwędzić. Tylko z olejem tak się nie da. Oczywiście, nie twierdzę, że to, co najdroższe to najlepsze. Nie można przesadzać w obie strony, chyba że ma się auto świeżo po gwarancji i albo nie zważa się na koszty lub też obojętne jest to, co się później z autem będzie działo
Czyli mam rozumieć, że wszystkie te klasy jakości, te normy i aprobaty producentów drukowane na etykietach to można sobie w buty wsadzić?
A co do tego "dbania o silnik" w trosce o jego przyszłość.....
Osobiście chyba wolałbym kupić samochód do którego regularnie i zgodnie z zaleceniami wlewano choćby Lotos, czy Orlen (oczywiście odpowiedniej klasy), niż auto po jakimś "cudaku" i cudownych zagranicznych specyfikach kupowanych w internecie w super okazyjnych cenach.
To i ja coś dodam Ostatnio po przeglądzie zaimplikowano do madzi olej marki Liqui Moly Top Tec 4500 5W-30 i powiem wam jestem pod wrażeniem jeśli chodzi o wyciszenie i elastyczność I tak się zastanawiam jeszcze nad dodaniem takiego specyfiku – ceratec z tej samej firmy. Czy ktoś może stosował Powie coś więcej
- Od: 18 lip 2013, 19:02
- Posty: 8
- Auto: Mazda 5 fl
MZR CD 2.0 110
Swistak napisał(a):To i ja coś dodam Ostatnio po przeglądzie zaimplikowano do madzi olej marki Liqui Moly Top Tec 4500 5W-30 i powiem wam jestem pod wrażeniem jeśli chodzi o wyciszenie i elastyczność I tak się zastanawiam jeszcze nad dodaniem takiego specyfiku – ceratec z tej samej firmy. Czy ktoś może stosował Powie coś więcej
Hmmm, chyba na swierzym oleju zawsze jest ciszej i elastyczniej
U mnie lana była dexelia 5w30 od nowości, sam wymieniałem ostatnio na taki sam dexelia 5w30 i powiem że jest tak jak u Ciebie ciszej i elastyczniej. Także tym bym się jakoś mocno nie ekscytował. A co do specyfików typu ceratec. Pamiętaj, lepsze jest wrogiem dobrego
- Od: 1 wrz 2014, 09:34
- Posty: 64 (0/2)
- Skąd: Centrum
- Auto: Mazda 6 GY 2003
2.0 141KM LF
Tutaj jestem
|Czesc,
Też zabieram się do pierwszej wymiany oleju w moim autku. Jako że nie mam w tej kwesti doswiadczenia stwierdziłem że poczytam sobie wpsaniałe forum plus rozmowa ze znajomym bardziej ogarnietym w temacie majac nadzieje ze sie czegos dowiem... i tu rodzi się problem, gdyż nie wiem czy nie był to błąd. Trzeba było zrobić jak w książce stoi, 5w30 A3 i tyle... a im więcej czytam tym więcej wątpliwości :
– 100k mil na zegarze ( czy pełny syntetyk to napewno dobra opcja, A5 czy zostac z A3 )
– Mobil, Millers, Dexelia, LM, Castrol czy to naprawde ma znaczenie, czy wybór może jakoś pozytywnie lub negatywnie wplynac na prace, działanie silnika
– na co ew. warto jeszcze zwrocic uwage, temp. zaplonu, lepkos 40/100st.c
– biorac pod uwage ze pali troche oleju, czy plukanka bedzie bezpieczna? (z tego co czytalem to moze pomoc ), czy za "dobry" syntetyk nie wyplucze go za bardzo, takie opinie tez sly..czytalem
chyba narazie wystarczy pytań dzieki
Też zabieram się do pierwszej wymiany oleju w moim autku. Jako że nie mam w tej kwesti doswiadczenia stwierdziłem że poczytam sobie wpsaniałe forum plus rozmowa ze znajomym bardziej ogarnietym w temacie majac nadzieje ze sie czegos dowiem... i tu rodzi się problem, gdyż nie wiem czy nie był to błąd. Trzeba było zrobić jak w książce stoi, 5w30 A3 i tyle... a im więcej czytam tym więcej wątpliwości :
– 100k mil na zegarze ( czy pełny syntetyk to napewno dobra opcja, A5 czy zostac z A3 )
– Mobil, Millers, Dexelia, LM, Castrol czy to naprawde ma znaczenie, czy wybór może jakoś pozytywnie lub negatywnie wplynac na prace, działanie silnika
– na co ew. warto jeszcze zwrocic uwage, temp. zaplonu, lepkos 40/100st.c
– biorac pod uwage ze pali troche oleju, czy plukanka bedzie bezpieczna? (z tego co czytalem to moze pomoc ), czy za "dobry" syntetyk nie wyplucze go za bardzo, takie opinie tez sly..czytalem
chyba narazie wystarczy pytań dzieki
- Od: 26 cze 2014, 14:01
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 (GG) 1.8, benzynka
Nie kombinuj.
Zalej cokolwiek zachowując normy. Wymieniaj regularnie nie przekraczając przebiegów między wymianami.
Przez silniki swoich samochodów przelałem chyba wszystko. na każdym motor pracował tak samo.
Im więcej będziesz czytał tym gorzej na tym wyjdziesz, a jak zaczniesz pytać "ekspertów" to i tak Cię oleją.
I zapamiętaj, czasem warto dolać nieco oleju niż na siłę kombinować jakieś dziwne rozwiązania.
Każdy silnik pali olej i czasem po prostu wystarczy mu nieco dolać i spać spokojnie.
Zalej cokolwiek zachowując normy. Wymieniaj regularnie nie przekraczając przebiegów między wymianami.
Przez silniki swoich samochodów przelałem chyba wszystko. na każdym motor pracował tak samo.
Im więcej będziesz czytał tym gorzej na tym wyjdziesz, a jak zaczniesz pytać "ekspertów" to i tak Cię oleją.
I zapamiętaj, czasem warto dolać nieco oleju niż na siłę kombinować jakieś dziwne rozwiązania.
Każdy silnik pali olej i czasem po prostu wystarczy mu nieco dolać i spać spokojnie.
Ja Ci proponuje ten Shell Helix Ultra 5W40 olej półsyntetyczny HC lub ten Elf Synthese 5W40 ten jest olejem syntetycznym oba są dobre i na pewno lepszym są wyborem. Ja do swojej Madzi wlałem Amsoil 5w40 syntetyk i śmiga jak ta lala tylko ja mam diesla 210000km przelatane
zalałem kiedyś Helixa 5w40.
Nie byłem zadowolony, silnik jakoś twardo pracował..
oczywiście korby się nie pourywały, ale następnym razem był już inny olej – w pełni syntetyczny i do tego TAŃSZY!!
Nie byłem zadowolony, silnik jakoś twardo pracował..
oczywiście korby się nie pourywały, ale następnym razem był już inny olej – w pełni syntetyczny i do tego TAŃSZY!!
skoro ELF SXR to to samo co dexelia to lepiej zalać Valvoline niż to co zaleca producent? czy to znaczy że te zalecenia producenta to raczej wspólny interes mazdy z totalem ? I po prostu zalać jakiś 5w30 lekko-bieżny,paliwo-oszczędny ? (FE)
mick napisał(a):skoro ELF SXR to to samo co dexelia to lepiej zalać Valvoline niż to co zaleca producent? czy to znaczy że te zalecenia producenta to raczej wspólny interes mazdy z totalem ? I po prostu zalać jakiś 5w30 lekko-bieżny,paliwo-oszczędny ? (FE)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki