Czy taka wada dyskwalifikuje opony?

Postprzez Bart0n » 18 lis 2013, 14:19

Przerzuciłem wczoraj na zimówki i przy ładowaniu gratów do bagażnika zauważyłem to:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Taka kućka, miękka w dotyku. Nie widać pęknięcia na około tego, ale nie ma wątpliwości ,że wychodzi z opony. Czy to dyskwalifikuje oponę do dalszej jazdy? Niby zimówka, na tyle, większych prędkości na tym zestawie nie rozwijam. Ktoś się spotkał z czymś takim?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Przemek323c » 18 lis 2013, 14:24

Wyciagnij i zobacz co zostanie.
Przemek323c
 

Postprzez ziutas » 18 lis 2013, 22:19

A ta opona nie była przypadkiem dziurawa? Oponiarze łatają pojedyncze dziury czymś takim w rodzaju gumy do żucia. Zwyczajnie wciskają to w otwór i potem tak zostaje na wierzchu.

All hail Ziutas! // Samsung Galaxy Gio :)
Początkujący
 
Od: 8 lip 2013, 10:46
Posty: 10
Auto: Brak

Postprzez Siw-y » 19 lis 2013, 10:14

To wygląda na łatanie sznurkiem, nie wszędzie potrzebna jest łatka.
Wg niektórych fachowców boczne uszkodzenia dyskwalifikują oponę, więc ja bym się zastanowił czy bym chciał na takiej oponie jeździć.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Paweł » 19 lis 2013, 10:48

Siw-y napisał(a):Wg niektórych fachowców boczne uszkodzenia dyskwalifikują oponę

Prawdopodobnie chodzi o sytuację, kiedy zostaje przecięcia radialna osnowa na boku, czyli w miejscu, gdzie nie jest wzmocniona innymi warstwami opasania i/lub o duży zakres odkształceń boku, co powoduje, że w naprawionym miejscu może pojawić się nieszczelność.

Miałem opony naprawiane na bokach po (cienkim) szpikulcu stukniętego sąsiada i nie było z nimi żadnych problemów. Wulkanizator stwierdził, że takie uszkodzenie nie wpłynęło na zbrojenie opony i chyba miał rację.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Bart0n » 19 lis 2013, 16:58

Może to być sznurek :) jak myślicie można go uciąć? Z centymetr wystaje, obawiam się ,że przy wjeżdżaniu na jakiś krawężnik może się to urwać czy cuś. Też słyszałem ,że cokolwiek z bokiem opony ją dyskwalifikuje. Ta akurat nie ma żadnego odkształcenia przy tej łacie, więc może zbrojenie nie zostało naruszone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Yaz » 22 lis 2013, 00:00

Kord tekstylny w oponie to po prostu nitka. A to wygląda jak zwitek materiału. Jeśli znajduje się to w opinię typ taką sztuką nie powinna wyjechać z fabryki. Możesz to spróbować wyciągnąć, bo może to być tylko ´kłaczek´. Jeśli dziura będzie duża to nie zalecam jeździć na takiej oponie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2012, 08:06
Posty: 223 (4/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 GY 2,0 MZR-CD 121KM 2004

Postprzez Hammer » 20 gru 2013, 10:22

Ja bym nie ryzykował jazdy na takiej oponie. Lepiej podjedź do wulkanizatora, albo mechanika, żeby się upewnić, czy taka jazda w ogóle jest bezpieczna.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 gru 2013, 16:53
Posty: 8
Auto: Mazda 2 1.4 D 2007

Postprzez reav » 19 mar 2014, 11:59

Dokładnie – najlepiej spytać w warsztacie, lepiej nie ryzykować
Avatar użytkownika
 
Od: 19 mar 2014, 11:24
Posty: 9
Auto: Mazda 6 I Kombi, 2002 r., benzyna 1.8l

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki