Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez damage.inc » 22 mar 2013, 01:11

Adek311092 napisał(a):
BG 109 było by odpowiednie, ale trudno dostępne. .

A co możecie polecić bardziej dostępnego o równie dobrym działniu?
i czym bedzie się różnił mobil 1 ESP formula od mobila s3000 5w30 przecież to chyba ta sama firma..?
czy nie..?


A jaki olej zaleca manual do Xedosa 2.0 v6 – chodzi o specyfikację API i ACEA?

Mobil 1 ESP Formula 5W-30 to:
ACEA: C2, C3
API SM / SN

a s3000 jest coś około siedmiu rodzajów 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez NCC1701D » 22 mar 2013, 10:03

Adek311092 napisał(a):
BG 109 było by odpowiednie, ale trudno dostępne. .

A co możecie polecić bardziej dostępnego o równie dobrym działniu?
i czym bedzie się różnił mobil 1 ESP formula od mobila s3000 5w30 przecież to chyba ta sama firma..?
czy nie..?

Nie używałem, ale podobno płukanki Millersa są niezłe.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez damage.inc » 22 mar 2013, 11:20

Forté Motor Flush – chyba najbardziej profesjonalna z tych czterech
AMSOIL Engine and Transmission Flush
Millers Oils Engine Flush
LIQUI MOLY ENGINE FLUSH PRO-LINE 2662
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez zadra » 22 mar 2013, 16:01

Niedługo będę wymieniał oleum w swoim traktorku.

Aktualnie jeżdżę na shell helix ultra 5w40 a przy najbliższej wymianie chcę zalać Agip Sint evolution special synthetic 5w40.
Agip będzie mnie kosztował tyle co shell 10w40, no może kilka centów wiecej.
Martwi mnie tylko to,że wg. kart katalogowych wybrany Agip ma niższą wartość TBN od shella 5w40.
Czy powinienem się tym mocno przejmować?

Oczywiście wiem,że ani jeden, ani drugi specyfik nie jest przeznaczony bezpośrednio dla diesla, ale wiem również,że obydwa spełniają normę CF..czyli do diesla się nada.

Dobrze wybrałem?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3168 (35/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez rajtkezjusz » 22 mar 2013, 19:05

kiedyś mój mechanik prowadził sprzedaż olejów AGIP ,ale zrezygnował,ponieważ były mało popularne,każdy kto przyjeżdżał wolał przepłacać prawie 2 razy za MOBIL,choć mechanik się dziwił-"poco?",ale klient nasz pan,a on zrezygnował ze współpracy z ta firmą,choć oleje chwalił,ale mały obrót na nich miał (AGIP bardziej do jednośladów się specjalizował,a że to jednostki wysokoobrotowe,czyli wysilone,to i olej zapewne był odp jakości)
rajtkezjusz
 

Postprzez Kretowy » 22 mar 2013, 23:27

muunek, jeśli masz tego Agipa w dobrej cenie to bierz. To przyzwoity olej. Jaki stosujesz interwał wymiany? Ja bym zmieniał 10 tys. km lub 1 rok i spał spokojnie.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez zadra » 23 mar 2013, 02:16

jeśli masz tego Agipa w dobrej cenie to bierz

aktualnie mam go w cenie wyjątkowo atrakcyjnej – za shell helixa 10w40 zapłaciłbym tylko 20 zł mniej, czyli w podobnej cenie a półka wyższa.

zrezygnował,ponieważ były mało popularne

dzięki niskiej popularności mamy większą pewność,że jest rzadziej(raczej wcale) podrabiany i kupując go jestem pewien,że w opakowaniu jest Agip a nie selektor w bańce po agipie.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3168 (35/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Croom » 23 mar 2013, 12:24

Agipa już nie ma od dłuższego czasu .
Obecnie Agip nazywa się ENI a oleje z logo Agipa to stare magazyny.

Ale olej sam w sobie jest Ok.

Ja polecam przy okazji doskonale spisujący się olej Millersa EE 5W30 C3-10 z serii Nanorive silniki po nim chodzą jeszcze lepiej :–)
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez zadra » 23 mar 2013, 12:53

Millers to zupełnie inna półka cenowa. A ENI już dawno miało swoje udziały w Agipie. Teraz po prostu zmienili nazwę zostawiając logo.
Ostatnio edytowano 23 mar 2013, 23:13 przez zadra, łącznie edytowano 2 razy
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3168 (35/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Adek311092 » 23 mar 2013, 13:35

a co sądzicie o oleju elf 5w30 evolution sxr albo elf 5w30 solaris rnx.. ? miał ktoś stycznosć z takim olejem w V6?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez Kretowy » 24 mar 2013, 13:57

SXR 5w30 to jest ten sam olej co Dexelia Ultra 5w30. Zobaczcie sobie, tutaj są w linkach karty charakterystyk obu:

http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... _1/486.pdf
http://www.finol.ie/uploads/downloads/M ... ne_Oil.pdf
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez Hubix » 25 mar 2013, 14:29

Ja dalej wierny:

Obrazek

50 tys i nic niepokojącego nie widać.

120zł/5L
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez rajtkezjusz » 25 mar 2013, 22:14

fajny,ale nie syntetyczny
rajtkezjusz
 

Postprzez damage.inc » 25 mar 2013, 22:28

rajtkezjusz napisał(a):fajny,ale nie syntetyczny

pokusiłbym się o stwierdzenie, że jak większość 5w30 obecnie.

Przynajmniej Mobil nie ukrywa, że to hydrocrack w przeciwieństwie do reszty producentów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez rajtkezjusz » 25 mar 2013, 23:46

ciekawi mnie,czy są te HC tak dobre,że warto zmienic fully syntetic na HC?pytam poważnie,bo cena HC jest ok
rajtkezjusz
 

Postprzez Pankuba » 26 mar 2013, 01:54

rajtkezjusz napisał(a):ciekawi mnie,czy są te HC tak dobre,że warto zmienic fully syntetic na HC?pytam poważnie,bo cena HC jest ok

Hydrokraki ponoć są dość różnej jakości, nawet w obrębie tej samej klasy lepkościowej. Wyszukaj np. jakiegoś Valvoline, Agipa czy Fuchsa, który spełnia nie tylko odpowiednie normy ACEA (najlepiej te, które ustanowiono po 2004 roku), ale dodatkowo ostrzejsze wymogi producentów samochodów. Jeśli chodzi przykładowo o normy Mercedesa, to przyzwoite oleje dostają MB 229.3 czy 229.31.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez NCC1701D » 26 mar 2013, 09:58

rajtkezjusz napisał(a):ciekawi mnie,czy są te HC tak dobre,że warto zmienic fully syntetic na HC?pytam poważnie,bo cena HC jest ok

Problem hydrokraków polega na tym, że szybciej tracą właściwości podczas ostrej jazdy, niestety. Dlatego IMHO pełny syntetyk zawsze będzie lepszy...
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez rajtkezjusz » 26 mar 2013, 10:18

można zaryzykować stwierdzenie,że pełen syntetyk odp klasy będzie lepszy niż HC tej samej klasy?Dlaczego pytam?otóż kupowałem olej SHELL pełen syntetyk za kwotę X ,a tyle samo kosztuje HC firmy np. ELF i ciekawe gdzie jest haczyk(nie mówie o np MOBILu gdzie HC jest droższe pewnie)
rajtkezjusz
 

Postprzez damage.inc » 26 mar 2013, 10:51

rajtkezjusz napisał(a):można zaryzykować stwierdzenie,że pełen syntetyk odp klasy będzie lepszy niż HC tej samej klasy?Dlaczego pytam?otóż kupowałem olej SHELL pełen syntetyk za kwotę X ,a tyle samo kosztuje HC firmy np. ELF i ciekawe gdzie jest haczyk(nie mówie o np MOBILu gdzie HC jest droższe pewnie)


A jakiego Shella kupiłeś?
Np Helix Ultra AF 5W30 ma taki zapis:
Punkt 3.2 Mixtures
Mixture Description
: Synthetic base oil and additives. Highly refined mineral oil.

http://www.epc.shell.com/Docs/GSAP_msds_00509816.PDF


Shell Helix Ultra 5W-30
3.2 Mixtures
Mixture Description
: Synthetic base oil and additives. Highly refined mineral oil.

Shell Helix Ultra 5W-40
3.2 Mixtures
Mixture Description
: Synthetic base oil and additives. Highly refined mineral oil.

Dopisano 26 mar 2013, 09:55:

Hubix napisał(a):Ten MOBIL jest ok wg mnie, ale nie nadaje się na rajdy. Tworzy cienki film olejowy przez co ma bardzo niskie opory.

Jest energooszczędny.



A co powiesz na to, że Amsoil do Subaru Imprezy zaleca:
Maximum Performance SAE 5W-30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASLQT)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez rajtkezjusz » 26 mar 2013, 11:16

damage.inc napisał(a):Shell Helix Ultra 5W-40
3.2 Mixtures
Mixture Description
: Synthetic base oil and additives. Highly refined mineral oil.


wypis z karty charakterystyki tego oleju (ten kupiłem):
"Mieszanina wysoko rafinowanych olejów mineralnych, bazowego oleju XHVI i dodatków. Olej mineralny występuje jako rozcieńczalnik dodatków"-teraz pytanie ..ile go tam jest?Zostało mi jeszcze 2 litry i szkoda wylewać -oddawać ,dokupie jeszcze 2 i nakarmię na następnej wymianie.


5W-30
"Mieszanina poliolefin, syntetycznych estrów i dodatków. Olej mineralny występuje jako rozcieńczalnik dodatków."


a może ta cała dyskusja jest nic nie warta?Ważne aby olej miał klase lepkości i jakości jaką zaleca producent auta,a czy jest HC czy pełen synt to temat wtórny?Różnice mogą wyjśc tylko przy ekstremalnym uzywaniu auta (ale do tego są inne oleje,wydajniejsze pompy oleju itd?),a my przecież nie katujemy naszych pięknych aut ,co nie? <jupi>
rajtkezjusz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki