Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
92
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
35
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 885

Postprzez Kretowy » 18 mar 2013, 18:29

NCC1701D napisał(a):Poza tym, abstrahując już od samych marek, to ciężko teraz kupić oliwę GrIV/GrV, czyli PAO/POE.
Producenci się wycwanili i mieszają wszystko dokładnie, a hydrokrak podają jako syntetyk, co nie do końca jest prawdą. Oliwa W PEŁNI syntetyczna kosztuje od 200 wzwyż za baniak...


Dlatego warto przeglądać Safety Data Sheet gdzie podają skład oleju. Czasami można znaleźć niezłe perełki np. Statoil Lazerway LL 5w30 (min. 30% PAO) lub Lazerway V 0w30 (min. 60% PAO). W przypadku Statoilów warto zwrócić uwagę na bardzo niskie temperatury płynięcia w porównaniu do konkurencyjnych olejów tej samej lepkości i normy. Jak nie możecie znaleźć takich danych na stronie sklepu itp. to zawsze na stronie producenta można je gdzieś pobrać.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez NCC1701D » 18 mar 2013, 21:04

Kretowy napisał(a):
NCC1701D napisał(a):Poza tym, abstrahując już od samych marek, to ciężko teraz kupić oliwę GrIV/GrV, czyli PAO/POE.
Producenci się wycwanili i mieszają wszystko dokładnie, a hydrokrak podają jako syntetyk, co nie do końca jest prawdą. Oliwa W PEŁNI syntetyczna kosztuje od 200 wzwyż za baniak...


Dlatego warto przeglądać Safety Data Sheet gdzie podają skład oleju. Czasami można znaleźć niezłe perełki np. Statoil Lazerway LL 5w30 (min. 30% PAO) lub Lazerway V 0w30 (min. 60% PAO). W przypadku Statoilów warto zwrócić uwagę na bardzo niskie temperatury płynięcia w porównaniu do konkurencyjnych olejów tej samej lepkości i normy. Jak nie możecie znaleźć takich danych na stronie sklepu itp. to zawsze na stronie producenta można je gdzieś pobrać.

Spoko, ale np. ostatnio wysłałem maila do oficjalnego przedstawiciela Millersa w Polsce z prośbą o MSDS dla dwóch oliw silnikowych i jednej przekładniowej. W odpowiedzi dostałem informację, że karty dostępne są tylko dla partnerów... Dziękuję, do widzenia <glupek2>
<oczko>
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez damage.inc » 18 mar 2013, 21:20

NCC1701D napisał(a):
Kretowy napisał(a):
NCC1701D napisał(a):Poza tym, abstrahując już od samych marek, to ciężko teraz kupić oliwę GrIV/GrV, czyli PAO/POE.
Producenci się wycwanili i mieszają wszystko dokładnie, a hydrokrak podają jako syntetyk, co nie do końca jest prawdą. Oliwa W PEŁNI syntetyczna kosztuje od 200 wzwyż za baniak...


Dlatego warto przeglądać Safety Data Sheet gdzie podają skład oleju. Czasami można znaleźć niezłe perełki np. Statoil Lazerway LL 5w30 (min. 30% PAO) lub Lazerway V 0w30 (min. 60% PAO). W przypadku Statoilów warto zwrócić uwagę na bardzo niskie temperatury płynięcia w porównaniu do konkurencyjnych olejów tej samej lepkości i normy. Jak nie możecie znaleźć takich danych na stronie sklepu itp. to zawsze na stronie producenta można je gdzieś pobrać.

Spoko, ale np. ostatnio wysłałem maila do oficjalnego przedstawiciela Millersa w Polsce z prośbą o MSDS dla dwóch oliw silnikowych i jednej przekładniowej. W odpowiedzi dostałem informację, że karty dostępne są tylko dla partnerów... Dziękuję, do widzenia <glupek2>
<oczko>



zapytaj tego forumowicza:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=13289

albo na jego forum:
http://zmienolej.pl/kunena/kategorie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Kretowy » 18 mar 2013, 23:55

Czytałem właśnie, że Millers nie chce się przyznawać do pewnych danych. Dziwi mnie to, bo konsument ma ograniczone informacje a gdyby konkurencja chciała to biorą olej z półki w sklepie do swojego laboratorium i mają olej rozpracowany. Chyba, że jest inny powód, na który jestem za głupi. Tak czy inaczej ciekaw jestem TBNów z takiego Millersa LongLife dla przykładu.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez NCC1701D » 19 mar 2013, 09:49

Kretowy napisał(a):Czytałem właśnie, że Millers nie chce się przyznawać do pewnych danych. Dziwi mnie to, bo konsument ma ograniczone informacje a gdyby konkurencja chciała to biorą olej z półki w sklepie do swojego laboratorium i mają olej rozpracowany. Chyba, że jest inny powód, na który jestem za głupi. Tak czy inaczej ciekaw jestem TBNów z takiego Millersa LongLife dla przykładu.

W MSDS wartości TBN nie znajdziesz. Czasami są w kartach produktu, w innych specyfikacjach, ale nie każdy chce to podawać, co mnie trochę dziwi <oczy>
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez Kretowy » 19 mar 2013, 16:47

No, ale przecież nie piszę nigdzie, że szukam w MSDS wartości TBN ;) A z resztą się z zgadzam, nie wiem czemu nie podają.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez NCC1701D » 20 mar 2013, 10:56

Kretowy napisał(a):No, ale przecież nie piszę nigdzie, że szukam w MSDS wartości TBN ;) A z resztą się z zgadzam, nie wiem czemu nie podają.

Sorki, coś źle skumałem ;)

W każdym bądź razie kiedyś w MSDS można było znaleźć info np. o polialfaolefinach, gdyż są związkiem niebezpiecznym i producent musiał to umieścić w karcie, to oczywiście pozwalało stwierdzić czy olej ma w ogóle PAO, podobnie dodatki cynku.
Ech, w sumie nie ma to większego znaczenia, bazy olejowe produkuje kilku (dosłownie) dostawców na świecie, a cała reszta to "specialite de la maison" każdego producenta ;)
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez Kretowy » 20 mar 2013, 11:03

W Szwedzkich produktach właśnie obowiązkowo są zawsze informacje o polialfaolefinach jeśli występują w oleju ;) A tak poza tym to jak piszesz różnie dziś to bywa. Tak czy inaczej ogarnięty użytkownik ma jednak szansę znaleźć na rynku coś lepszego niż hydrokrark. Wystarczy trochę poczytać. Ja już trochę z cieczami miałem do czynienia jak studiowałem na Politechnice, ale to też technologia idzie stale na przód i szybko człowiek wylatuje z obiegu. Niemniej jednak łatwiej się potem wdrożyć w to i owo. Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez Adek311092 » 20 mar 2013, 17:37

Panowie jaki olej do xedosa V6 teraz jest castrol magnatec 10w40, i co myślicie o płukance?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez NCC1701D » 21 mar 2013, 08:31

Adek311092 napisał(a):Panowie jaki olej do xedosa V6 teraz jest castrol magnatec 10w40, i co myślicie o płukance?

Po pierwsze czemu castrol? ;P
Po drugie czemu 10W40?
Po trzecie rób płukankę ;) tylko jakąś porządną...

Jeżeli nie odnotowujesz jakiś drastycznych zużyć oleju w stylu 1l/1000km, to ja bym zalał jakieś solidne 5W30/40.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez rajtkezjusz » 21 mar 2013, 10:31

gdzieś tutaj ktoś podał stronę o olejach i była tam porada,jaką tez wiele razy słyszałem,aby nie patrzeć na przebieg silnika ,tylko jak długo sie da lać syntetyk.Jak wiadomo półsyntetyk jest tylko z nazwy pół,syntetyka jest tam mniej .
rajtkezjusz
 

Postprzez Adek311092 » 21 mar 2013, 12:49

to ja bym zalał jakieś solidne 5W30/40.

Tzn masz jakiś konkretny na myśli? Bo ja myślałem nad mobilem ale 5w50... i płukankę jakiej firmy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez siemek55 » 21 mar 2013, 14:10

Adek311092 napisał(a): płukankę jakiej firmy?

tylko "BG" <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez NCC1701D » 21 mar 2013, 14:16

Adek311092 napisał(a):
to ja bym zalał jakieś solidne 5W30/40.

Tzn masz jakiś konkretny na myśli? Bo ja myślałem nad mobilem ale 5w50... i płukankę jakiej firmy?

Uważam, że mobil 1 to dobry wybór, ale nie 5W50, taka lepkość nie jest Ci potrzebna, tym bardziej, że oleje o dużej rozpiętości znacznie szybciej tracą właściwości. Prawda jest taka, że im bliżej obie lepkości tym lepiej, np. 10W30 full syntetyk albo 0W20, etc.
Ja bym zalał na Twoim miejscu Mobila, ale spokojnie 5W30 (zakładając, że motor jest ok).
Z drugiej strony bywa i tak, że oleje o wyższych lepkościach ubywają (wbrew pozorom) szybciej niż te o niższych... ;)

Płukankę podał Ci kolega w poście wyżej, ale BG jest nie do dostania w "normalnym" obiegu, choć fakt IMHO jest najlepszą, a przynajmniej jedną z... ;)
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez damage.inc » 21 mar 2013, 14:28

siemek55 napisał(a):
Adek311092 napisał(a): płukankę jakiej firmy?

tylko "BG" <spoko>


O tych mówisz?

Obrazek
Obrazek

£8 do £15 w UK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez NCC1701D » 21 mar 2013, 14:30

BG 109 ;)
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez Adek311092 » 21 mar 2013, 15:15

Ja bym zalał na Twoim miejscu Mobila, ale spokojnie 5W30 (zakładając, że motor jest ok).

Powiem tak że silnik przy normalnym użytkowaniu nie bierze ani grama i ani dymka nie pości, ale przy ostrej jeździe potrafi zjeść i zadymić, moja co prawda nie wielka wiedza podpowiada mi że to pewnie zapieczone pierścienie i am nadzieje zaradzić temu płukanką... ma to szanse powodzenia?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez damage.inc » 21 mar 2013, 15:36

BG 109 było by odpowiednie, ale trudno dostępne. Osobiście używam Forte do płukania silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez NCC1701D » 21 mar 2013, 20:56

Adek311092 napisał(a):
Ja bym zalał na Twoim miejscu Mobila, ale spokojnie 5W30 (zakładając, że motor jest ok).

Powiem tak że silnik przy normalnym użytkowaniu nie bierze ani grama i ani dymka nie pości, ale przy ostrej jeździe potrafi zjeść i zadymić, moja co prawda nie wielka wiedza podpowiada mi że to pewnie zapieczone pierścienie i am nadzieje zaradzić temu płukanką... ma to szanse powodzenia?

Pierwszy warunek świadczy na korzyść użycia 5W30.
BG109 ma właśnie usunąć nagar np. na pierścieniach, do tego nadaje się idealnie ;)
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Postprzez Adek311092 » 21 mar 2013, 23:15

BG 109 było by odpowiednie, ale trudno dostępne. .

A co możecie polecić bardziej dostępnego o równie dobrym działniu?
i czym bedzie się różnił mobil 1 ESP formula od mobila s3000 5w30 przecież to chyba ta sama firma..?
czy nie..?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki