Opony zimowe

Postprzez polak900 » 24 wrz 2011, 21:59

siebek napisał(a):
jz19 napisał(a):8. Michelin X-Ice Xi2


Można je w PL kupić? To są opony z bardzo miękkiej mieszanki przeznaczone na Skandynawię. Bardzo dobrze zachowują się na lodzie i przy niskich temperaturach.


ja bym wolał te: http://www.nokiantyres.com/tyre?id=1092 ... peliitta+R
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez zahariash » 24 wrz 2011, 22:09

Popieram. Piszcie na jakich oponach jeździliście, żeby inni mieli porównanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez polak900 » 24 wrz 2011, 22:17

obecnie na mazda 6 są na zimę przyszykowane roczne conti ts 830 – bajka a nie jazda w tamtą zimę, nieważne jaka nawierzchnia
na subaru legacy na zimę zakładam Nokiany wrg2 , razem z napędem na 4 koła świetnie się uzupełniają

założyłem na mazdę te nokiany, ale one zdecydowanie lepiej jeżdżą na subaru.
Conti z kolej próbowałem na subaru i tutaj nie bylo widać różnicy w jeździe.
polecam oba komplety na zimę
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez siebek » 25 wrz 2011, 12:45

polak900 napisał(a):ja bym wolał te: http://www.nokiantyres.com/tyre?id=1092 ... peliitta+R


No najlepsza opona bezkolcowa w Skandynawii. Koszt ok. 1000 norweskich koron za sztukę w rozmiarze 195/65/15. Wczoraj zakupiłem opony, które są w testach zaraz za tymi Nokianami – Goodyear UltraGrip Ice+ i jako ciekawostka powiem, że opona wyprodukowana jest w Polsce :)
A czemu nie wybrałem wyżej wymienionych Nokianów? Goodyeary były w promocji 200kr/szt. tańsze :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 22:36
Posty: 75
Skąd: Kongsberg / Kielce
Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi

Postprzez Markiz » 25 wrz 2011, 22:55

Która według Was będzie lepsza ?
Goodyear Ultra Grip 8 czy Dunlop SP Winter Sport 3D. Rozmiar 195/60R15.
Pierwsze produkowane na Słowenii a drugie we Francji ;) Mam mały dylemat :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez siebek » 26 wrz 2011, 07:49

Brałbym Goodyear'y:
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Winterreifen_Test_195_65_R15.aspx?ComponentId=87119&SourcePageId=31821

A myślę, że miejsce produkcji nie ma znaczenia. Tak duża korporacja jak Goodyear ma raczej wszędzie odpowiednie systemy jakości i dostarcza te same materiały oraz maszyny. Także różnic między oponami produkowanymi w różnych krajach nie powinno być.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 22:36
Posty: 75
Skąd: Kongsberg / Kielce
Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi

Postprzez jerrry » 26 wrz 2011, 09:21

Markiz napisał(a):Która według Was będzie lepsza ?
Goodyear Ultra Grip 8 czy Dunlop SP Winter Sport 3D. Rozmiar 195/60R15.
Pierwsze produkowane na Słowenii a drugie we Francji ;) Mam mały dylemat :|


Miałem ten sam dylemat rok temu i znajomy wulkanizator namówił mnie na Dunlopy.
Powiedział że jeździ na nich 3 sezony i są b. dobre.
Śmigam dopiero jeden sezon i muszę przyznać że trzymają się super, nie zawiodły mnie ani razu.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez Markiz » 26 wrz 2011, 10:37

jerrry napisał(a):Miałem ten sam dylemat rok temu i znajomy wulkanizator namówił mnie na Dunlopy.
Powiedział że jeździ na nich 3 sezony i są b. dobre.
Śmigam dopiero jeden sezon i muszę przyznać że trzymają się super, nie zawiodły mnie ani razu.


Z tą jednak małą różnicą, że rok temu był Goodyear Ultra Grip 7+. Teraz jest już 8. Osobiście skłaniam się ku Dunlopom ( mam letnie tej firmy i sobie je cenię ). GY to nowość, więc teoretycznie lepsza od poprzedniczki, zaś Dunlop jest już jakiś czas na rynku. Cena jednych i drugich jest podobna i .......na właśnie i co wybrać :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez zahariash » 26 wrz 2011, 16:26

UG8 są tylko trochę lepsze niż UG7+ i nadal słabsze od TS830, mimo że to dużo starszy model. Są już tegoroczne testy ADAC...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez bieski » 26 wrz 2011, 17:17

zahariash napisał(a): nadal słabsze od TS83


Słabsze ale niewiele. Pozatym wg. testów ADAC na sniegu duzo lepsze sa UG8. Z racji tempa odsniezania dróg w trym kraju wziałbym UG8 :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zahariash » 26 wrz 2011, 17:22

A ja wziąłbym (i w sumie wziąłem TS830 ;)). Naprawdę więcej się spodziewałem po nowych UG... Gdybym wiedział jakie będą to kupiłbym TS830 dwa miesiące temu trochę taniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez vegasnight9 » 26 wrz 2011, 18:26

Testy opon zimowych 2011/2012:

„Auto Zeitung”:
Obrazek

Niemieckie stowarzyszenie ACE:
Obrazek


Obydwa testy wygrała opona Goodyear UltraGrip 8.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez polak900 » 26 wrz 2011, 18:28

bieski napisał(a):
zahariash napisał(a): nadal słabsze od TS83


Słabsze ale niewiele. Pozatym wg. testów ADAC na sniegu duzo lepsze sa UG8. Z racji tempa odsniezania dróg w trym kraju wziałbym UG8 :D

tylko że ten śnieg jest mokry z dużą ilością soli – taka breja a na takiej nawierzchni lepsze są conti
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez zahariash » 26 wrz 2011, 19:04

Pisałem o testach ADAC. Tym testom ufam, bo się wyniki pokrywają z moim doświadczeniem. UG8 na śniegu 2.4. TS830 1.9. Jak dotąd nie widziałem lepszej opony na śnieg. (Każdy śnieg: breję, ubity, z lodem a nie tylko kopny...). 0.5 To jest duża różnica.

Jest jeszcze kwestia żywotności. UG7 po wyjeżdżeniu połowy bieżnika są marniutkie. Lamelki im się szybko kończą. Ciekawe czy to w UG8 poprawili.

I jeszcze coś. Mówiąc "lepsza opona w teście" mam na myśli tylko punkty za właściwości jezdne. Kompletnie olewam cenę, hałas i żywotność (ścieralność), bo to jest dla mnie bardzo mało istotne przy zimówkach.

Tak czy siak wszystkie opony z czołówki są niezłe. Kupując nie zrobi się wtopy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez polak900 » 26 wrz 2011, 19:39

dokładnie opony z czołówki są bardzo dobre i wtopy się nie zrobi
te nowe testy też czytałem, zawsze się coś zmienia z rok na rok w czołówce, ale faworyci się zmieniają miejscami tylko
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Markiz » 26 wrz 2011, 20:52

Po Waszych wypowiedziach coraz bardziej skłaniam się do UG8. Mam już dwie mazdy na UG7+ i sprawują się OK. Cena 277 zł za UG8 też jest zachęcająca ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Fans » 26 wrz 2011, 21:19

ADAC: test opon zimowych ze strony http://moto.wp.pl/kat,23681,title,ADAC- ... omosc.html

Jesień dopiero się zaczęła, więc perspektywa zaśnieżonych ulic jest nam jeszcze odległa. To jednak najlepszy czas na wybranie opon zimowych. Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z wynikami testów tego typu ogumienia przeprowadzonych przez niemiecki automobilklub ADAC.

Opony – szczególnie zimą – to jeden z najważniejszych czynników składających się na bezpieczeństwo podróżowania. W Polsce ogumienie samochodu osobowego trzeba wymienić gdy wysokość bieżnika spadnie do 1,6 mm. Moment ten w zdecydowanej większości opon łatwo uchwycić dzięki znacznikom zużycia umieszczonym na środku bieżnika. W przypadku opon zimowych warto jednak wymienić je na nowe zdecydowanie wcześniej. Specjaliści radzą, by zrobić to już wtedy, gdy wysokość bieżnika spadnie poniżej 4 mm. Oferta dostępnych w Polsce opon jest jednak bogata, więc wybór nowego ogumienia nie należy do najprostszych. Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z testami opon. W Europie jednym z testów cieszących się największym poważaniem jest ten przeprowadzany przez automobilklub ADAC.
Niemcy przetestowali w tym roku jeden rozmiar opon całorocznych i dwa rozmiary opon zimowych. Co ciekawe, żadna z przetestowanych opon nie uzyskała maksymalnej oceny "bardzo dobra". Dla naszych czytelników najciekawsze będą wyniki testów opon 195/65 R 15 T. Warto przy tym zauważyć, że nie każda z wysoko ocenionych opon będzie odpowiednia dla każdego kierowcy. Jedne z nich lepiej sprawdzają się na śniegu i lodzie, inne na błocie pośniegowym lub na suchej nawierzchni. Opony najlepiej więc wybierać biorąc pod uwagę to, w jakich warunkach jeździ się najczęściej.


Spośród 16 przetestowanych przez ADAC zimowych opon w rozmiarze 195/65 R 15 T sześć z nich określono jako "dobre". Najlepiej w stawce poradziła sobie opona Continental ContiWinterContact TS830. Okazała się ona bezkonkurencyjna w kategorii zużycia paliwa i prawie najlepsza do jazdy po śniegu oraz mokrej nawierzchni, a także pod względem zużycia bieżnika. W pozostałych kategoriach również uzyskała oceny na wysokim poziomie.

Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowała się opona Goodyear UltraGrip 8, która ustępuje wyrobowi firmy Continental na śniegu, ale za to nieco lepiej radzi sobie na suchej i mokrej nawierzchni. Na w pełni pozytywne oceny zasłużyły jeszcze opony: Semperit Speed-Grip 2 (najtańsze wśród najlepszych), Dunlop SP Winter Sport 4D, Michelin Alpin A4 oraz Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3. Których opon należy się wystrzegać?

Najgorzej w teście niemieckiego ADAC-u poradziły sobie opony Trayal Arctica oraz Falcen Eurowinter HS439. Pierwsza z nich uzyskała najniższe w stawce noty za jazdę po suchym i mokrym asfalcie oraz lodzie, a także za powodowany podczas jazdy hałas i zużycie paliwa.
Osiem spośród szesnastu testowanych opon określono jako przeciętne, ale zadowalające. Opony z tej kategorii wymieniamy w kolejności od najlepszej do najgorszej: Nokian WR D3, Vredestein Snowtrack 3, Fulda Cristal Montero 3, Barum Polaris 3, Kleber Krisalp HP2, Komho I’ZEN KW 23, Bridgestone Blizzak LM oraz GT Radial Champiro WinterPro.
Automobilklub ADAC sprawdził również zimowe opony w mniejszym rozmiarze – 175/65 R14. Tu najlepiej spisały się: Continental ContiWinterContact TS800, Michelin Alpin A4 oraz Dunlop SP Winter Response. Niemcy radzą natomiast szerokim łukiem omijać opony Falken Eurowinter HS439.

Wśród testowanych przez ADAC opon całorocznych o rozmiarze 175/65 14R uwagę warto zwrócić jedynie na opony Goodyear Vector 4Seasons.
Choć upłynie jeszcze sporo czasu, nim na felgach naszych samochodów zagoszczą "zimówki", już dziś warto zastanowić się nad ich zakupem. Jak w lipcu donosiła Polska Agencja Prasowa, w tym roku zimowych opon może zabraknąć. Wszystko przez to, że dystrybutorzy ogumienia zamówili zbyt wiele opon letnich. Teraz zalegają one w ich magazynach, w których może zabraknąć miejsca dla opon zimowych.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez Fans » 26 wrz 2011, 21:33

Tyle testów, tyle firm, aż ciężko się zdecydować, wybrać i kupić.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez CezaR83 » 26 wrz 2011, 21:34

Fans napisał(a):Spośród 16 przetestowanych przez ADAC zimowych opon w rozmiarze 195/65 R 15 T sześć z nich określono jako "dobre". Najlepiej w stawce poradziła sobie opona Continental ContiWinterContact TS830. Okazała się ona bezkonkurencyjna w kategorii zużycia paliwa i prawie najlepsza do jazdy po śniegu oraz mokrej nawierzchni, a także pod względem zużycia bieżnika. W pozostałych kategoriach również uzyskała oceny na wysokim poziomie.

W tamtym roku właśnie tym sie pokierowałem i kupiłem komplet nowych (199zł/szt)

POLECAM!
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2112 (53/10)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez polak900 » 26 wrz 2011, 22:11

Fans napisał(a):Tyle testów, tyle firm, aż ciężko się zdecydować, wybrać i kupić.


ja już mam ten problem za sobą, kupiłem w tamtym roku TS 830 :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki