Mazda6 GG LF '03 2.0 141KM by Piter

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Exegi Monumentum » 31 paź 2015, 18:34

Witam,
z początkiem września stałem się posiadaczem Mazdy 6 2,0 benzyna 141KM, kolejnego samochodu powiedzmy, że z kraju kwitnącej wiśni. Wcześniej jeździłem Hondą Civic 5gen. Samochód kupiłem w swoim mieście w kolorze i wersji silnikowej jakiej szukałem. Przeznaczenie :D Przebieg przy kupnie to 178 910km. Po dwóch miesiącach złego słowa powiedzieć nie mogę, co będzie dalej życie pokaże :)

DANE TECHNICZNE:

Marka: MAZDA
Model: 6 GG
Rok produkcji: 2003
Wersja wyposażenia: Exclusive
Typ nadwozia: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Pojemność: 1999 ccm
Moc: 104kW (141KM)
Rodzaj paliwa: Benzyna

WYPOSAŻENIE

– 6 poduszek powietrznych
– Tempomat
– ABS
– DSC
– Wspomaganie kierownicy
– Wielofunkcyjna kierownica
– Welurowe fotele
– Elektryczne i podgrzewane lusterka
– Podłokietniki
– Klimatyzacja
– 4 elektryczne szyby
– Komputer pokładowy


CO ZOSTAŁO ZROBIONE:

– wymiana wycieraczek przód i tył – hybrydy Denso
– wymiana gałki zmiany biegów
– wymiana oleju na Volveline Maxlife 10W40 (półsyntetyk) wraz z filtrem Knecht OX203
– wymiana filtra kabinowego – Knecht LAK158 (węglowy)
– wymiana filtra filtra powietrza – Knecht LX96
– wymiana żarówek pozycyjnych – Philips W5W White Vision T10 12V 4300K
– wymiana żarówek świateł mijania – OSRAM
– wymiana żarówek podświetlania tablicy rejestracyjnej LED
– wymiana podnośników tylnej klapy
– konserwacja podwozia
– przyciemnienie szyb
– usunięcie zbędnych naklejek z nadwozia
– usunięcie chromów z lusterek, klamek, spryskiwaczy <jupi>
– wymiana żarówek na LED w drzwiach i schowku – 29.04.2016
– wymiana płynu hamulcowego na ATE – 4.05.2016
– wymiana sprężyn zawieszenia na Eibach – 4.05.2016 <jupi>
– Felgi Enkei Wakasa 17x7 ET40 z oponami Hankook Ventus V12 evo2 K120 91Y 215/45 – 4.05.2016 <jupi>
– Ustawienie geometrii podwozia – 4.05.2016
– zamontowanie zmieniarki Yatour – 15.05.2016
– wymiana gum w wycieraczkach przednich -19.05.2016
– oklejenie listwy atrapy grila folią a'la Carbon 5D – 20.05.2016
– gumowa mata do bagażnika – 20.05.2016
– pranie tapicerki – 15.06.2016
– wymiana oleju przy przebiegu 188198km na VALVOLINE MaxLife 5W40
– wymiana świec na NGK ITR6F13 – 23.06.2016
– wymiana klocków hamulcowych przód i tył na ATE

PLANY:

– przyciemnianie wkładów przednich lamp z polerką kloszy
– przyciemnienie tylnych lamp
– wymiana tłumika końcowego lub końcówki tłumika
– korekta lakieru z nałożeniem powłoki ceramicznej
– zamontowanie oświetlania bagażnika LED
– wymiana głośników

Zdjęcia zrobione w dniu zakupu.
Załączniki
m6.jpg
przod2.png
tyl.png
Ostatnio edytowano 23 cze 2016, 20:22 przez Exegi Monumentum, łącznie edytowano 12 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 21:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez rafałmazda » 1 lis 2015, 23:16

za dużo chromu :P ale jak kierownik zadowolony to wszystko <spoko> szerokości <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 18:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Nightfall » 2 lis 2015, 07:26

Witamy w naszym dziale :D
Szerokości i bezawaryjności <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Exegi Monumentum » 2 lis 2015, 09:02

rafalmazda6 napisał(a):za dużo chromu :P ale jak kierownik zadowolony to wszystko <spoko> szerokości <oczko>


Masz rację, też trochę gryzie mnie w oczy ten chrom, zwłaszcza na lusterkach, klamki na RL są całkiem spoko.
Usunięcie zostawiam sobie na wiosne, ponieważ nie wiem co kryje się pod tymi nakładkami i ile wymaga pracy. Jedno lusterko na bank będzie trzeba malować, bo było urwane i jest założone srebrne. Przy okazji naprawię podgrzewanie lusterka, ponieważ jedno nie grzeje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 21:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez Dominator » 2 lis 2015, 12:53

Czemu zalales smole, zamiast jakiegos 5W?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez xRafalx » 2 lis 2015, 14:05

Auto fajnie :) Tylko tez pytanie, czemu zalałeś 10W? Aż tyle oleju piła, że 10 musiała zostać zastosowana?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Socyopatic » 2 lis 2015, 14:13

Dominator napisał(a):Czemu zalales smole, zamiast jakiegos 5W?


zapewne hondowskie przyzwyczajenie :P sam w Preli lałem 10w40 Shella a Valvo Maxlife to dobry olej do aut z duzym przebiegiem, ale fakt mazda 6 to nie dwudziesto kilku letnia Honda żeby ją trzeba było tak zalepiać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Danmazda » 2 lis 2015, 18:38

Oj dużo kreta tu trzeba kupić :D Szerokości i bezawaryjności :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Exegi Monumentum » 2 lis 2015, 21:53

xRafalx napisał(a):Auto fajnie :) Tylko tez pytanie, czemu zalałeś 10W? Aż tyle oleju piła, że 10 musiała zostać zastosowana?

Niestety wcześniej też był lany taki olej (castrol jakiś), a z tego co wiem to nie powinno się wracać z półsyntetyka na syntetyk. Jeżeli się mylę, poprawcie mnie i przy następnej wymianie zaleje 5W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 21:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez Yoki » 2 lis 2015, 22:13

Mylisz się ja to zrobiłem i M żyje i oleju nie łyka.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez cudaczek1988 » 2 lis 2015, 22:21

Siema siema. Prawie czarna jak moja:) powodzenia i szerokosci
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2015, 17:21
Posty: 20
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 2004 2.0 benzyna Sedan

Postprzez Exegi Monumentum » 3 lis 2015, 20:44

Dziś do felgi wleciały zimowe kapcie i dodatkowo została ustawiona zbieżność. Samochód przeszedł przegląd w serwisie Bosch gdzie zostało sprawdzone ponad 25 pkt z listy kontrolnej – wszystko jest okej. Zwrócono mi tylko uwagę na bardzo twardy pedał sprzęgła.
Co może być powodem? Całe sprzęgło umiera czy to może coś drobniejszego?

W piątek samochód będzie oddany do konserwacji podwozia. Postanowiłem zrobić to na środkach Nuxodolu. Jeżeli uda mi się dogadać z blacharzem to może pojawi się jakaś fotorelacja :)
Załączniki
20150924_133209.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 21:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez Exegi Monumentum » 19 mar 2016, 19:18

Samochód jak wspominałem przed zimą przeszedł konserwacje. Niestety zdjęcia, które dostałem od blacharza nie przedstawiają nic ciekawego, :( więc jak będę miał dostęp do kanału to zrobię swoje i ewentualnie wstawię.

Od ostatniego posta trochę się pozmieniało. <ok>
W Mazdzie przyciemniłem szyby boczne i tylną, wyleciały niepotrzebne naklejki z przedniej szyby oraz z tylnej klapy.
Dzisiaj udało mi się także po kilku godzinach dłubania usunąć "chromy" z lusterek oraz klamek.
Moim zdaniem jest o wiele lepiej <jupi>

Na cieplejsze dni regenerują się 17-sto calowe felgi od mazdy MX5. Będą pomalowane w kolor szary stalowy. Zobaczymy co z tego wyjdzie, bo dużo czasu spędziłem przy szukaniu tych, które mi się spodobają, a jak już znalazłem na alledrogo, to okazało się, że aukcja już nieaktualna. Udało się jednak zadziałać coś na forum mazdy MX5 i znalazła się osoba, która takowe posiada :)

Dodatkowo zastanawiam się nad Eibachami, które posadzą M trochę niżej.
Załączniki
2.jpg
Przód
1.jpg
Tył
6015107147.jpg
Felgi MX5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 21:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez Geniek » 20 mar 2016, 11:31

Ja się pytam gdzie podkładki klubowe pod tablice? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 15:16
Posty: 630 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Exegi Monumentum » 21 mar 2016, 19:38

Nie wiem czy jestem godzien..
A tak serio to czekam za paczką, bo były zamówione w weekend. :D

Dzisiaj po powrocie do domu czekała na mnie taka paczka :)
20160323_170009.jpg


Czy kwota ok 250zł za założenie sprężyn to normalna cena czy już zdzierstwo?

EDIT 31.03.2016
Dzisiaj dotarła do mnie kolejna paczucha, a w niej forumowe ramki :)

20160331_113900.jpg
Ramki


Dzisiaj także zostały zamówione opony na lato, którymi będą Hankook Ventus V12 evo2 K120. Początkowo miały być Uniroyal Rainsport 3, ale troche zraziły mnie opinie na temat miękkich boczków opon.
Teraz tylko czekam za dostarczeniem felg oraz opon i w końcu będę mógł wziąć się za założenie tego wszystkiego razem z eibachem. <jupi>

Edit 8.04.2016
W czwartek dojechały opony Hankook Ventus V12 evo2 K120.
Niestety letni setup troche się opóźni, bo w czasie regeneracji felg okazało się, że jedna z nich jest krzywa i brakująca felga przyjedzie aż z Anglii na Mazdzie MX5.
Szykuje się wymiana płynu hamulcowego, ponieważ w czasie drogi na targi Motor Show do Poznania w pewnym momencie sprzęgło postanowiło wpaść do środka. Pomogło zgaszenie i odpalenie auta. Obstawiam, że to wina zapowietrzonego sprzęgła. Jutro także podejmę się przesmarowania tzw. mufki łożyska wyciskowego, ponieważ wyczytałem na forum, że może to pomóc na ciężko pracujący pedał sprzęgła.
Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

W planach także wymiana oleju. Przejście z półsyntetyka na pełen syntetyk. Wcześniej lany był Volveline Maxlife 10W40. Teraz czas na VALVOLINE MaxLife 5W40. Wymiana będzie poprzedzona płukaniem Liqui Moly.

Na dniach także zadbam o połysk lakieru i czystość wnętrza. Dziś odebrałem kosmetyki Shiny Garage za ok 400zł, więc będzie czym rzeźbić.

EDIT 21.04
Potwierdzam, że przesmarowanie mufki łożyska pomaga na twarde pedały :)
Dziś kolejna najbardziej wyczekiwana paka do mnie dotarła :)
Po miesiącu przygód z felgami dziś dotarły nówki funkiel nieśmigane Enkei Wakasa. Termin na złożenie wszystkiego do kupy to dopiero 4 maja ;( Ale mam nadzieję, że warto będzie czekać ;)
20160421_150956.jpg

20160421_151008.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 21:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez Exegi Monumentum » 5 maja 2016, 21:27

Wczoraj Mazda przeszła małą metamorfozę, która nadała jej trochę charakteru i sprawiła, że moje serce zabiło mocniej :)
Wleciały felgi Enkei z oponami Hankook oraz sprężyny Eibach.
Wymieniony został także płyn hamulcowy i zrobiona geometria.
20160504_205406~2.jpg
Od boku


20160504_205531-1~2.jpg
Przód


Tył usiadł tak jakbym tego chciał, przód jednak został trochę wyżej. Tak samo było na seryjnych sprężynach.
Jakieś pomysły jak to ogarnąć?

Kolejne plany to wymiana tłumika końcowego oraz chodzi mi po głowie zajęcie się lakierem, ponieważ wydaje mi się, że nie ma takiej głębi jaką powinien mieć i na masce są małe ślady po nakładkach spryskiwaczy, które strasznie kują mnie w oczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2015, 21:52
Posty: 34 (5/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 6 GG 2,0 141KM '03

Postprzez Weelkoo » 5 maja 2016, 22:02

Exegi Monumentum napisał(a):Tył usiadł tak jakbym tego chciał, przód jednak został trochę wyżej. Tak samo było na seryjnych sprężynach.
Jakieś pomysły jak to ogarnąć?


przód i tył siedzą równo, tylko z przodu nadkola są mocniej wycięte przez co dziura między kołem a nadkolem jest większa i stąd taki efekt wizualny. Jedyna opcja – podnieść tył na podkładkach gumowych, żeby zwiększyć z tyłu lukę między kołem a nadkolem ale to IMO bez sensu, bo efekt wizualny będzie jeszcze gorszy.

A zmiany na + – naprawdę ładna i porządna felga, pasuje do auta <spoko> ale rozważ zmianę koloru listwy grilla i ew. znaczka na czarny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez Danmazda » 5 maja 2016, 22:08

Weelkoo napisał(a):z przodu nadkola są mocniej wycięte przez co dziura między kołem a nadkolem jest większa i stąd taki efekt wizualny.
To prawda. Ale według mnie i tak przód za wysoko jest. U mnie nie ma takiego efektu z przodem, jak u wielu kolegów z forum.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Weelkoo » 5 maja 2016, 22:24

Danmazda napisał(a):
Weelkoo napisał(a):z przodu nadkola są mocniej wycięte przez co dziura między kołem a nadkolem jest większa i stąd taki efekt wizualny.
To prawda. Ale według mnie i tak przód za wysoko jest. U mnie nie ma takiego efektu z przodem, jak u wielu kolegów z forum.


na moje oko to siedzi właśnie bardzo podobnie jak np. u Ciebie :)

mało naukowe (jednak inna perspektywa, jedno trochę krzywe, rozmiarowo dobrane na oko) ale daje podgląd:

Obrazek

przód siedzi minimalnie wyżej ale cała buda tak siedzi (tył również), jak się ułożą sprężyny to efekt IMO będzie praktycznie taki sam więc nie panikowałbym, że coś jest nie tak <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 20:48
Posty: 1148 (0/16)
Skąd: Bieruń
Auto: Lexus IS 200t

Postprzez zelka » 6 maja 2016, 08:43

Przód usiadł i widać to po innych zdjęciach, jednakowoż nieznacznie. Mogłeś zmierzyć prześwit przed i po. ;)
Też dlatego eibachy -30 kiepsko mi się widzą i wolałbym jak Daniel miał w swojej białej GH, sprężyny Lowteca -40/-30.
Jeśli nadal jest za mało to czas myśleć nad Air-ride. :D :D
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 12:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy