Mazda 323 BG GTX BP-T 4WD '89 – "Czarnulka"
Mazda 323 GTX BP-T 4WD
Prolog
Kraków, 16.04.2014
Przeglądam Szwajcarskie serwisy aukcyjne w poszukiwaniu małego dostawczaka do firmy. Żadnych interesujących ofert. Postanowiłem dla relaksu zobaczyć co ciekawego jest do sprzedania w "dziale" Mazd. Sprawdzam mx-5 NA, nic ciekawego. Wchodzimy w "323" i mamy tą "Czarnulke" na pierwszej pozycji... 2h do końca aukcji, cena, hmm... przystępna. Szybki telefon do znajomych handlarzy, dobrze zrozumiałem aukcje. Nie ma żadnego haczyka, żadnej padniętej skrzyni itd., itp. Dzwonimy dalej, miejscowość mieści się w obrębie kursowania chłopaków, mamy transport Wystarczy tylko kupić, także najbliższe 2h spędzam na telefonie, kontrolujemy sytuacje i kupujemy...
Ostrowiec Św., 21.04.2014
Święta, Święta i czekanie na transport. Chłopaki wyjeżdżają lohrą dzisiaj lub jutro. Ustalamy ostatnie szczegóły. Jeśli zastaną dziurawą podłogę i 2 kg rdzy nie odbiorą i opierniczą za niedokładny opis auta.
Kraków, 24.04.2014
Z dnia na dzień coraz bardziej niepokoje się stanem podłogi i tego co zastaną na miejscu. W końcu dzwonią... jest dobrze, auto zapakowane
Kraków, 27.04.2014
Dla odmiany denerwuje się faktycznym stanem auta jakie zastane po przyjeździe. Czekam na telefon, w końcu dzwoni, będą za około 1h. Pozostaje czekać... Zjawiają się auto zjeżdża o własnych siłach... wjeżdża do garażu, drzwi się zamykają... Jako, że auto dojechało do Ostrowca muszę poczekać jeszcze kilka h, żeby je obejrzeć.
Ostrowiec Św., 28.04.2014 około 2:00
W końcu dojechałem, wpadłem do garażu... Jest dobrze, ale jest też kilka mankamentów... W schowku znajduję pokaźny pliczek papierów, szybki przegląd... remus, eibach. Trzeba poczekać z pełną oceną do rana.
W świetle poranka wyprowadzamy Czarną z garażu, odpala za pierwszym razem. Silnik pracuje pięknie, turbinka też. Po przejechaniu kilku km mogę śmiało powiedzieć, że jest dobrze. Wkręca się jak szalona zarzucić tyłkiem też potrafi Ogólnie auto wymaga zadbania, w środku czuć stęchlizną, być może stało jakiś czas. Po podniesieniu u mechanika w tylnych sprężynach jest masa pajęczyn, tak samo jak pod maską. Ognisk rdzy jak na rocznik 1990 jest niewiele, ale jednak są.
Historia długa, teraz fakty techniczne.
Dane ogólne
Model: Mazda 323 GTX
Silnik: BP-T
Moc seryjna: 166 KM
Wersja nadwozia: BG
Kolor: Czarny – P7
Data produkcji: 12.12.1989
Data wyjścia z salonu: 1990
Przebieg w momencie zakupu: 299588
Wyposażenie
– elektryczne szyby
– elektryczny szyberdach
– elektrycznie sterowane lusterka
– spryskiwacze reflektorów
– rozpórka przednia sparco
– końcowy tłumik Remus'a
– zawieszenie Eibach
– dokładka tylnego zderzaka
Jak sami widzicie auto na zdjęciach jest nawet nie umyte. Nie miałem czasu na nic poza obejrzeniem, przejażdżka i wizytą na podnośniku. Plany na najbliższy czas są jasne, wymienić kilka rzeczy, doczyścić, zarejestrować i zabrać do Krakowa. Na zimę raczej wróci do garażu.
W tak zwanym między czasie chciałbym przekonać się czy naprawdę w zawieszeniu siedzi eibach, czy to prawdziwa rozpórka sparco czy może sam sticker. Ciekawi mnie też kierownica... Trzeba poczytać, dokształcić się i ogólnie ogarnąć pierwsze turbo i pierwsze awd
Prolog
Kraków, 16.04.2014
Przeglądam Szwajcarskie serwisy aukcyjne w poszukiwaniu małego dostawczaka do firmy. Żadnych interesujących ofert. Postanowiłem dla relaksu zobaczyć co ciekawego jest do sprzedania w "dziale" Mazd. Sprawdzam mx-5 NA, nic ciekawego. Wchodzimy w "323" i mamy tą "Czarnulke" na pierwszej pozycji... 2h do końca aukcji, cena, hmm... przystępna. Szybki telefon do znajomych handlarzy, dobrze zrozumiałem aukcje. Nie ma żadnego haczyka, żadnej padniętej skrzyni itd., itp. Dzwonimy dalej, miejscowość mieści się w obrębie kursowania chłopaków, mamy transport Wystarczy tylko kupić, także najbliższe 2h spędzam na telefonie, kontrolujemy sytuacje i kupujemy...
Ostrowiec Św., 21.04.2014
Święta, Święta i czekanie na transport. Chłopaki wyjeżdżają lohrą dzisiaj lub jutro. Ustalamy ostatnie szczegóły. Jeśli zastaną dziurawą podłogę i 2 kg rdzy nie odbiorą i opierniczą za niedokładny opis auta.
Kraków, 24.04.2014
Z dnia na dzień coraz bardziej niepokoje się stanem podłogi i tego co zastaną na miejscu. W końcu dzwonią... jest dobrze, auto zapakowane
Kraków, 27.04.2014
Dla odmiany denerwuje się faktycznym stanem auta jakie zastane po przyjeździe. Czekam na telefon, w końcu dzwoni, będą za około 1h. Pozostaje czekać... Zjawiają się auto zjeżdża o własnych siłach... wjeżdża do garażu, drzwi się zamykają... Jako, że auto dojechało do Ostrowca muszę poczekać jeszcze kilka h, żeby je obejrzeć.
Ostrowiec Św., 28.04.2014 około 2:00
W końcu dojechałem, wpadłem do garażu... Jest dobrze, ale jest też kilka mankamentów... W schowku znajduję pokaźny pliczek papierów, szybki przegląd... remus, eibach. Trzeba poczekać z pełną oceną do rana.
W świetle poranka wyprowadzamy Czarną z garażu, odpala za pierwszym razem. Silnik pracuje pięknie, turbinka też. Po przejechaniu kilku km mogę śmiało powiedzieć, że jest dobrze. Wkręca się jak szalona zarzucić tyłkiem też potrafi Ogólnie auto wymaga zadbania, w środku czuć stęchlizną, być może stało jakiś czas. Po podniesieniu u mechanika w tylnych sprężynach jest masa pajęczyn, tak samo jak pod maską. Ognisk rdzy jak na rocznik 1990 jest niewiele, ale jednak są.
Historia długa, teraz fakty techniczne.
Dane ogólne
Model: Mazda 323 GTX
Silnik: BP-T
Moc seryjna: 166 KM
Wersja nadwozia: BG
Kolor: Czarny – P7
Data produkcji: 12.12.1989
Data wyjścia z salonu: 1990
Przebieg w momencie zakupu: 299588
Wyposażenie
– elektryczne szyby
– elektryczny szyberdach
– elektrycznie sterowane lusterka
– spryskiwacze reflektorów
– rozpórka przednia sparco
– końcowy tłumik Remus'a
– zawieszenie Eibach
– dokładka tylnego zderzaka
Jak sami widzicie auto na zdjęciach jest nawet nie umyte. Nie miałem czasu na nic poza obejrzeniem, przejażdżka i wizytą na podnośniku. Plany na najbliższy czas są jasne, wymienić kilka rzeczy, doczyścić, zarejestrować i zabrać do Krakowa. Na zimę raczej wróci do garażu.
W tak zwanym między czasie chciałbym przekonać się czy naprawdę w zawieszeniu siedzi eibach, czy to prawdziwa rozpórka sparco czy może sam sticker. Ciekawi mnie też kierownica... Trzeba poczytać, dokształcić się i ogólnie ogarnąć pierwsze turbo i pierwsze awd
Ostatnio edytowano 6 maja 2014, 13:46 przez Michał88, łącznie edytowano 4 razy
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 15:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Bartg napisał(a):Ale kosa matko bosko, tego się nie spodziewałem,
Fakt, mały przecinak. Fajne autko – rarytas, gratuluje zakupu .
Ja też poluję na taką perełkę
Gratuluję autka. Śledzę temat i 3 mam kciuki.
W razie czego mam namiary na maniaków tego modelu
Daj nr nadwozia sprawdzę w bazie
pzdr
Gratuluję autka. Śledzę temat i 3 mam kciuki.
W razie czego mam namiary na maniaków tego modelu
Daj nr nadwozia sprawdzę w bazie
pzdr
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
No mistrzu, gratuluję i już się cieszę, że dasz się przewieźć
I że lampka podsufitki z mojej trafi na Twoją podsufitkę
I że lampka podsufitki z mojej trafi na Twoją podsufitkę
- Od: 17 sie 2009, 10:45
- Posty: 4283 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Ale torpeda:–)
Mam nadzieje ze kiedys i ja bede mogl zalozyc taki temat;–)
Graty zakupu i niech sie sprawuje
Wysłane z mojego WT19i
Mam nadzieje ze kiedys i ja bede mogl zalozyc taki temat;–)
Graty zakupu i niech sie sprawuje
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
super zabawka. dbać, dbać i jeszcze raz dbać i nic więcej nie trzeba wnętrze doczyścisz i będzie malina
Paaanie dobra baza , tylko troche przyrdzewiała, ale zawsze flaki można wrzucić w inną budę
- Od: 29 sie 2009, 13:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Inna buda to tylko przód naped . GTX i GTR ma tunel na most .inny bak 2 pompy itd.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Fakt zapomniałem że to AWD
- Od: 29 sie 2009, 13:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Świetna Na Wrocław jak znalazł
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 00:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
o ojej...wiedziałem że zaskoczysz ale że aż tak...naprawdę kozak, gratuluje zakupu
W razie cos to chetnie pomogę wiesz gdzie mnie szukać –>Hardcore Garage.
Blache zawsze można nową uspawać, ale jak na rok 90' nie obawiałbym sie doskonałości i tak jak Bartg napisał, BG w dobrej budzie to niespotykany rarytas a jeszcze BPT to już całkiem igła w stogu siana.
Jakby nie było dopinguje i obserwuję a zarazem zazdroszczę tego motora
W razie cos to chetnie pomogę wiesz gdzie mnie szukać –>Hardcore Garage.
Blache zawsze można nową uspawać, ale jak na rok 90' nie obawiałbym sie doskonałości i tak jak Bartg napisał, BG w dobrej budzie to niespotykany rarytas a jeszcze BPT to już całkiem igła w stogu siana.
Jakby nie było dopinguje i obserwuję a zarazem zazdroszczę tego motora
-
Benzin im Blut
- Od: 19 sty 2011, 23:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Podziękował Panowie, podziękował Puki co banan z twarzy nie schodzi. Mimo, że auto stoi 190 km ode mnie
Mam nadzieje, że osobiście zjawisz się w Krk w tej sprawie
Tego i Ja Ci życzę, oby więcej starych Mazd trafiało w Nasze ręce
Podejrzewam, że tego się nie spodziewałeś po ostatnich rozmowach... Ale cóż, wolałem najpierw obejrzeć i zdecydować co z nią będzie
Widzę Panowie, że temat rdzy przeważa. Po podniesieniu auta przyznam szczerze, że mi ulżyło. Podłoga jest w dobrym stanie, jak na rocznik 1990. Gorzej z tylnym zawieszeniem, jak zresztą widać na zdjęciach. W najbliższym czasie zdemontuje wszystkie plastiki wnętrza, wykładzinę i zobaczymy czy jest tak dobrze jak myślę
sylwo napisał(a):I że lampka podsufitki z mojej trafi na Twoją podsufitkę
Mam nadzieje, że osobiście zjawisz się w Krk w tej sprawie
Bo_Lo napisał(a):Mam nadzieje ze kiedys i ja bede mogl zalozyc taki temat;–)
Tego i Ja Ci życzę, oby więcej starych Mazd trafiało w Nasze ręce
Piotr89 napisał(a):o ojej...wiedziałem że zaskoczysz ale że aż tak...naprawdę kozak, gratuluje zakupu
W razie cos to chetnie pomogę wiesz gdzie mnie szukać –>Hardcore Garage.
Podejrzewam, że tego się nie spodziewałeś po ostatnich rozmowach... Ale cóż, wolałem najpierw obejrzeć i zdecydować co z nią będzie
Widzę Panowie, że temat rdzy przeważa. Po podniesieniu auta przyznam szczerze, że mi ulżyło. Podłoga jest w dobrym stanie, jak na rocznik 1990. Gorzej z tylnym zawieszeniem, jak zresztą widać na zdjęciach. W najbliższym czasie zdemontuje wszystkie plastiki wnętrza, wykładzinę i zobaczymy czy jest tak dobrze jak myślę
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 15:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Jest dobrze jak bylo za co zlapac i podniesc do góry. Podloga ok. A tam troche rdzy to norma. Ważne jak tam most napędy i silnik.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Jak już mówiłem muszę się dokształcić w niektórych tematach, także tak...
Kto mi powie co słychać w tle na tym filmiku? Po przekręceniu kluczyka słychać jak by coś się "ładowało"? Na żywo słychać to wyraźniej, niestety kiepsko się nagrało. Ale może to standard w tym modelu?
Silnik chodzi według mnie ładnie... Ale jak się wsłuchamy po otwarciu maski słychać jakieś stukanie...
Jedynie do ostatniego filmiku nie mam żadnych pytań, ot wydech
Jak pewnie niektórzy zauważyli jedna z kontrolek cały czas świeci... Ktoś wie za co ona dokładnie odpowiada? Drugi dzień szukam i ciągle mogę się tylko domyślać.
Ewentualnie może ktoś ma dostęp do książki do tego modelu? Standardowa do 323 z tych lat odpada...
Kto mi powie co słychać w tle na tym filmiku? Po przekręceniu kluczyka słychać jak by coś się "ładowało"? Na żywo słychać to wyraźniej, niestety kiepsko się nagrało. Ale może to standard w tym modelu?
Silnik chodzi według mnie ładnie... Ale jak się wsłuchamy po otwarciu maski słychać jakieś stukanie...
Jedynie do ostatniego filmiku nie mam żadnych pytań, ot wydech
Jak pewnie niektórzy zauważyli jedna z kontrolek cały czas świeci... Ktoś wie za co ona dokładnie odpowiada? Drugi dzień szukam i ciągle mogę się tylko domyślać.
Ewentualnie może ktoś ma dostęp do książki do tego modelu? Standardowa do 323 z tych lat odpada...
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 15:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Michał88 napisał(a):Po przekręceniu kluczyka słychać jak by coś się "ładowało"?
Pompa paliwa.
Michał88 napisał(a):jak się wsłuchamy po otwarciu maski słychać jakieś stukanie...
Moim zdaniem łoskocze jakaś rolka, albo pompa wody. Stukanie wtryskiwaczy raczej w normie.
Michał88 napisał(a):jedna z kontrolek cały czas świeci... Ktoś wie za co ona dokładnie odpowiada?
ABS i płyn do spryskiwaczy.
Podłoga nie wygląda tragicznie, ale będzie z nią sporo roboty. Ciekawe w jakim stanie są wewnętrzne progi i poszycie od wewnątrz.
Najważniejsze, że auto wygląda na kompletne i bez kowalskich historii.
the right man in the wrong place...
Paweł napisał(a):ABS i płyn do spryskiwaczy.
Hmm, ABS powiadasz... Przyznam, że nie spodziewałem się, że ma.
Kontrolka spryskiwaczy nie była zagadką Ale jak już przy tym jesteśmy to przy sprawdzaniu działania spryskiwaczy lamp okazało się, że jest wyciek w okolicy prawej strony. Także płyn nie dochodzi. Wężyk będzie do wymiany, tak przynajmniej przypuszczam.
Paweł napisał(a):Podłoga nie wygląda tragicznie, ale będzie z nią sporo roboty. Ciekawe w jakim stanie są wewnętrzne progi i poszycie od wewnątrz.
Progi wyglądają bdb od środka, w najbliższą sobotę będzie demontaż. Zobaczymy co siedzi pod plastikami.
Paweł napisał(a):Najważniejsze, że auto wygląda na kompletne i bez kowalskich historii.
W planach jest sprawdzenie grubości lakieru na całej karoserii, zobaczymy które elementy były robione. W końcu oznaczeń po bokach i z tyłu brak.
Dzięki Paweł
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 15:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
Ale ja Ci zazdroszczę. Ja bym juz brał urlop i dłubal. Szkoda ze tak daleko bym podjchal.
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości