Mazda 323F BG B6 '93 Rakieta by Vhaniss

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Vhaniss » 11 lut 2013, 20:50

Witam.
Od 18 Stycznia stałem się posiadaczem autka Mazda 323F BG 1.6 16V 1993r aka "Ferrari/Rakieta" bo tak na nią często mówię hahaha Jest to mój pierwszy samochód..ale od początku.
Szukałem sobie jakiegoś "grata" na pół roku no max rok żeby pojeździć, nic nie wkładać w nią i sprzedać i kupić jakieś lepsze jak kieszeń pozwoli. Oglądałem różne auta no i los tak chciał, że kupiłem moją efkę bazując na takich zdjęciach oraz oględzinach autka za uwaga 1800zł wraz z oponami zimowymi (jeszcze 2 sezony), oponami letnimi (min 1 sezon), instalacją LPG, radiem o wartości +/– 300zł oraz głośnikami bull audio i boshmann jednak źle dobranymi bo już mi się zaczęły palić od głośniejszej muzy (radio i glosniki maja po 50w...), kołem zapasowym, kluczem oraz lewarkiem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak wyglądała już u mnie po odmrożeniu... jak szrot ;D <cisza>

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale za to środek prezentuje się bardzo ładnie.. nie widać w ogóle tych 300 000 km.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Podwozie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A teraz Panie oraz Panie, Ladies and Gentleman .... uwaga uwaga zmartwychwstanie, czysta wykąpana oraz pchnąca efka!! :D :D :D <dupa> <dupa>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I teraz najgorsze... :C Usterki z bliska <killer>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Totalnie zabujałem się w efce <serduszka> i jednocześnie stałem wiernym fanem <faja> – to auto jest po prostu fantastyczne: zwrotność, przyspieszenie, widoczność, wygoda jazdy, kultura sinika... Wiem, że jeżeli nie rozpadnie się to będę w nią ładował hajsu jak lodu, a jak rozpadnie to znajdę sobie jakąś <spoko> wersję GT najlepiej z 4WD i bez rudej. <lol>

Dane autka:
Pojemność 1,6
Silnik 16V 88KM
1993 r produkcji
300 000 przebieg
Instalacja gazowa LO GAS (2 generacja) od 2009r
3 właściciel, od 2008r w Polsce, ściągana z Niemiec tam jeżdżona przez kobietę

Wyposażenie:
– wspomaganie kierownicy
– kubełkowe fotele
– zamek centralny
NA BOGATO <faja> <faja>

Teraz co w rakiecie było robione:
– wymiana przepływomierza
– regulacja gazu + wstawienie ręcznego attuatora do regulacji (tak to się nazywa?)
– 2x przegląd <zawstydzony> (1 nie przeszła – zbyt duża emisja spalin)
– wymienione na LEDy: środek niebieskie, bagażnik białe, tablica rejestracyjna białe, migacze na bokach oraz pozycyjne przednie białe
Obrazek
Obrazek

Co planuje w niej robić bądź wymienić: <czytaj>

– wymienić wycieraczki przód i tył – Zrobione
– geometria kół (tylne lewe koło jest pochylone leciutko w taki sposób "/") reszta kół wzorcowo. (nie ściąga go podczas jazdy)
– listwa dachowa – wyjąć i lekko nagiąć z przodu ponieważ po lewej stronie z przodu odskakuje z zaczepu – zrobione
– spryskiwacz przedni – jak psika nie ma takiej ładnej mgiełki tylko tak pluje tym płynem plus lekko później przekiecia i płyn po masce lekko spływa)
[color=#40FF00]– nagrzewnica (auto potrzebuje min. 20 minut żeby sie leciutko, nieznacznie nagrzać...) wyczyszczona z zewnątrz, zostało płukanie... [/color]
– prawe szczęki i tłoczek (prawy ręczny nie łapie)
– przednie klocki hamulcowe (resztka ok 5mm) – zrobione
– zająć się pojawiającą się rdzą na prawym tylnym nadkolu, tylnych kielichach i tam gdzie się pojawia ;d
– odnowić progi – troszkę styrane na tyłach, plus leciutka rdza z wierzchu – papier ścierny, podkład, czarny lakier.
– wymienić gumki układu wydechowego – te na których się trzyma cały układ
– filtr powietrza – na wiosnę z wymianą oleju
– filtr paliwa – na wiosnę z wymianą oleju
– olej i filtr oleju – na wiosnę

– odpowietrzyć układ chłodniczy
– wymienić pasek rozrządu
– podkręcić śrubę w prawych drzwiach – delikatnie haczą o próg przy zamykaniu, opadają, drzwi kierowcy też coś zaczynają
– uszkodzona sonda lambda – działa w zakresie do 0,4V tylko.

Spalanie: <ganja>
– 16L/100km LPG – przed wymianą przepływomierza i regulacją gazu
– 17L/100km LPG – po wymianie przepływki, przed regulacją gazu
– 9,6L/100km LPG – po regulacji gazu. Jazda spokojna po mieście – obroty poniżej 3k
– 11,1/100km LPG – lekkie butowanie i z 30km w 3 chłopka i dużo ciężkich narzędziów w środku <glupek2>

Wrażenia i uwagi:

Samochodem jestem zachwycony, lekki, szybki, zwrotny jak pieruny, na zakrętach trzyma się drogi jak przyklejony, zawieszenie nie wybite, kierownica i cały układ bez luzów, biegi wchodzą dwoma palcami, krótka skrzynia biegów. Obroty stoją w miejscu na 900 na luzie nic nie skacze, silnik nie bierze oleju, po zrobieniu powyższej listy rzeczy to będzie fura nie z tej Ziemi... nie chce innego auta :P <spoko> <spoko> <spoko> Aha i jeżeli pozwolicie będę w tym temacie zamieszczał wszystko co z nim robię oraz taki mini dziennik spalania <oczko> Piszcie swoje uwagi i komentarze <cisza>
Ostatnio edytowano 18 lut 2013, 20:01 przez Vhaniss, łącznie edytowano 13 razy
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 11 lut 2013, 21:46

Bardzo spoko auto :) 300 tyś km to dopiero dotarty japończyk :) rdza to norma :) co do gazu to polecam założenie Bloss-a spalanie spadnie moc wzrośnie niebezpieczeństwo strzału w dolot gwałtownie zmaleje :) jeśli nie to chociaż klapa antywybuch-- choć tak mało daje zawsze coś :) pamiętaj że jak strzeli to przepływka out bo są delikatne :) zajrzyj jeszcze za tylną kanapą po bokach w rogu są takie zaślepki z dykty obite tapicerką pod nią są mocowania górne amortyzatora bardzo lubi się tam ruda wkradać także to jest do sprawdzenia na musie :) dbaj o nią powodzenia :) co do lambdy na gazie tak masz emulator bo on nie pobiera z niej sygnału także się nie przejmuj chyba że będziesz jeździć na benzynie :) co do nagrzewnicy lekko się nagrzewa powietrze z nawiewu tak a temp. na zegarach jest 90 stopni po paru minutach tak ? jeśli na zegarach jest 90 a w kabinie zimno to nagrzewnica najlepiej zalać octem :) jeśli na zegarach niska temp po około 5 min to termostat do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 11 lut 2013, 23:01

Na gazie mam już ręczna regulacji wiec omija lambde I działa niezależnie. Sprawdzę te zaczepy amortyzatorow jutro na wakacje do Norwegii do pracy wiec wloze w efke będzie nowka sztuka B-)B-)
Termostat jest nowy więc to nagrzalka i podejrzewam ze liście będą wiec ocet nie pomoże :–(:–(
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 11 lut 2013, 23:34

przy gazie ważna przede wszystkim elektryka palec kopułka kable aparat świece cewka :) wtedy masz gwarancję bezawaryjności :) ja swoją sprzedałem ale nadal jeździ u mnie w mieście :) w tym albo przyszłym roku kupuje f bg gt :) żebyś się nie zdziwił jak zobaczysz z tyłu rdzę na kielichach to norma :) powodzenia :) aha i jakby te zaślepki nie chciały odejść to je podważaj bo one są na wcisk na takie zaczepy .... uwaga 20 lat dykta łatwo się łamie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 12 lut 2013, 13:45

Ja zachorowałem na wersję 1.8 185KM 4WD... ale wątpię czy znajdę taką w dobrym stanie... na pewno nie w Polsce :D

o to chodzi ? :)

tutaj są te kielichy

Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 14 lut 2013, 23:12 przez Vhaniss, łącznie edytowano 2 razy
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 12 lut 2013, 17:29

zdjęcia nie działają
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 12 lut 2013, 19:19

Zdjęcia wrzucone w innej postaci, link do dropboxa ;)

Dzisiaj efka nie chce jechać ;C Najpierw ją pokręciłem później się zapaliła i zgasła <głaszcze>
Co ją odpalam to popracuje chwilke potrzęsie i gaśnie <nie powiem> Możliwe, że to brak benzyny gdyż już troszkę czasu na rezerwie jeżdżę, a ponoć nie wolno więc pójdę z kanisterkiem na cpn i za 50 dyszek dam jej pb na deser <glupek2>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Szyna » 13 lut 2013, 20:05

Musisz mieć widoczne zdjecia na pierwszej stronie, a nie tylko odnośniki do galerii.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3367 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez piwo » 13 lut 2013, 20:21

Vhaniss twoj opis zachowania auta odpowiada moim wrazeniom. tez bylem zachywcony praca skrzyni biegow, ukladem kierowniczym, obsluga pedalow. po prostu wszystko dziala lepiej niz w sportowym aucie. po przesaidce na speedstera bylem mocno rozczarowany nim wlasnie pod wzgledem przyjemnosci z jazdy (slabe wyczucie jezdni, kiepska obsluga pedalow, kiepski uklad keirowniczy). bp ma to cos. oczywiscie pod warunkiem ze jest sprawny, a to juz rzadkosc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Vhaniss » 13 lut 2013, 21:28

Nie wiem co to speedster xd ok zdjęcia wrzucę jutro i będą !! :p
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 14 lut 2013, 12:23

kielichy do natyczmiastowej reperacji bo niedługo ci wyskoczą amortyzatory górą !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 14 lut 2013, 18:24

Umyje to i oczyszcze zluszcony lakier. Na zywo nie wyglada tak zle jak na zdjeciu.... a ile taka operacja kosztuje? ??? <płacze>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez adriano2747 » 14 lut 2013, 21:41

viewtopic.php?f=118&t=124837&hilit=kielichy

tutaj masz wymiary nakładki którą trzeba przyspawać....tylko nie wiem czy to do f-ki czy do zwykłej bg ... pisali tam o koszcie 250zł ... jak masz sprawne ręce to sam ogarniesz... popytaj o blacharzach za ile by ci oczyścili i dospawali takie nakładki z blachy na kielichy .. i oczywiście górne poduszki amortyzatora tż do wymiany. Wpisz na forum w wyszukiwarkę "kielichy" to znajdziesz trochę tematów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 14 lut 2013, 23:14

Zdjęcia wrzucone już, może temacik do głownej kategorii a nie poczekalnia ? :D

A co do tych kielichów to zeskrobię tą rdzę z góry wyczyszczę i zobacze jak to wygląda...
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Ethil » 15 lut 2013, 10:06

Ja kiedyś w bagiecie swojej siostry miałem to samo. Z resztą kto nie miał :D

Poduszki wymień sobie koniecznie bo se starymi nic nie zrobisz. Nawet spawać się nie da. A kielichy to nie problem. Widzę, że ewkę kupiłeś w trzebnicy (DTR nasze Detroid :D) a mieszkasz we wro lub okolicach :) Jakby chciało Ci się jechać do mnie mogę Ci to ogarnąć w rozsądnej cenie :) Obwodnicą szybko się dostaniesz a ja mieszkam niedaleko Oleśnicy. W razie czego jak nie będziesz sam walczył odezwij się na PW.

Powiem Ci że jak za tą kasę super bagieta :D Jak to się mówi auto w cenie instalacji gazowej :D
Obrazek
Always green light / Mazda viewtopic.php?f=312&t=123880
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2010, 14:32
Posty: 138
Skąd: Ligota Polska
Auto: 323f v6 :D

Postprzez adriano2747 » 15 lut 2013, 20:04

no dokładnie :) lepiej sam nic nie skrob bo uwierz mi że to może gorzej wyglądać pod spodem niż na wierzchu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez Vhaniss » 15 lut 2013, 20:55

Wycieraczki wymienione, klamka założona, klocki zmienione... klocki wymieniałem z kolegami 7 godzin.. <lol> <lol> fakt że to nasze pierwsze klocki natomiast największą trudnością było założyć zacisk na tarczę... nie chciało wejść w miejscach gwintów śrub mocujących. Troszkę się podpiłowało, potem gumowym młotkiem i weszło i jeździ i hamuje elegancko <cisza> Została jeszcze nagrzewnica i gumki wieszaki wydechu... kilka fotek z dzisiaj <czarodziej>

@Ethil no spoko jak coś to się odezwę dzięki za info :) Noo efka w cenie super natomiast odkryłem, że z tyłu była robiona na bank... przód nie wiem możliwe, że nie natomiast np śruby od klapy bagażnika czy tych bocznych tylnych "spoilerów" wyrobione są gwinty masakrycznie więc ktoś tam kręcił jakimś DTRskim sposobem pewnie.. dodatkowo jest dużo jakichś mankamentów zewnątrz auta np wkurza mnie mega, że drzwi pasażera opadają tak że obijają się o próg a na śrubach jakoś dużego luzu nie widzę jak szukam... niby do ogarnięcia ale będę myślał, czy jej w przyszłości nie sprzedawać i ściągnąć coś z niemiec GT i w to dopiero inwestować. I powiedzcie mi po co jest ta blaszka którą na jednym zdjęciu trzymam? Bo założyłem tarcze bez tego bo ciągle spadały a poza tym to było wszystko w takim stanie, że chyba bez różnicy.. <co?>

Aha no i w progach z prawej strony są 2 dziury wyżarte ;c

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez Rafał_ » 16 lut 2013, 02:42

Poproszę o poprawienie tytułu wątku na zgodny z regulaminem :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Vhaniss » 16 lut 2013, 12:16

Właśnie zdałem sobie sprawę, że straciłem z kolegami czas który mogliśmy poświęcić na nagrzewnice... Bo zacisków przy wymianie kloców się wcale nie ściąga prawda? Tylko po to są te trzpienie i zawleczka w postaci drucika, żeby je wyciągnąć, wysunąć stare klocki i włożyć nowe.... prawda? :( A my jak idioci ściągneliśmy cały zacisk a później tego dziadostwa włożyć się po dobroci nie dało... <głaszcze>
Nie krzyczcie za brak wiedzy... jestem nowy i na forum i w temacie aut
323F BG forever <3
Moje autko:http://tnij.com/Moja_eFka_Zapraszam

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2013, 18:23
Posty: 88
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1993 1.6 16V VALVE

Postprzez ImargamPL » 16 lut 2013, 12:36

Piękna Efcia :P Zadbaj o nią a Ci się odwdzięczy :) Szerokości !
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 sty 2013, 00:58
Posty: 27
Skąd: Osięciny
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8V 1990r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy