Mazda 626 GD FE3 '90r Coupe 2.0i DOHC 103kW

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Sieniek93 » 12 lip 2012, 10:09

Autko z 1990r. Pierwotnie jeździło w Niemczech. Ma 158 000 km, ale wg. mechanika na 100% kręcony (zużycie sprzęgła: wymienione na wzmocnione sprzęgło do siników o mocy około 150KM). Sprowadzony, miało 2 właścicieli w Polsce, aż w końcu trafiło do mnie :)

Nie trudno policzyć że auto ma 22 lata i trochę przeszło:
1. Oryginalnie model ma ABS, ale została wymieniona półośka tylna na jakąś z innego modelu i aktualnie ABS nie działa (ta półoś niema jakiś ząbków).
2. Nie działa nawiew ciepłego powietrza – nawet po 20 min jazdy w czasie upałów nie można się dogrzać :P
3. Przedni prawy błotnik: albo do wymiany, albo trochę trzeba go wyklepać, bo jest wgięty do środka maski.
4.Przedni prawy kierunkowskaz: do wymiany.
5. Inne mankamenty to pękający spojler: oryginalny, chyba z plastiku, pusty w środku. Podobno wywiercenie dziurki i wypełnienie pianką załatwia sprawę.
6. Łagodne wgięcie, niemalże niewidoczne przed bakiem paliwa. Nie mam pojęcia jak to się stało, bo lakier nie jest ani trochę uszkodzony w tym miejscu, a całość wygląda na fabryczne stylizowanie.
7. Progi rdzewieją ale to chyba nic nowego? ;D
8. Duże problemy z elektroniką: był problem z zapłonem i autko było ciągane od jednych specjalistów do drugich przez rok (!) aż w końcu jeden zrobił to w ciągu dnia xd Niestety, pozostawiono niezły bajzel z kablami: niektóre nie są połączone, inne ledwo przylutowane: do zrobienia jest centralny zamek i spryskiwacze.
9. Jeszcze do elektroniki: auto gdzieś pobiera prąd, podejrzewany jest jakiś przetarty kabel. Efekt: po 2 dniach stania akumulator jest na 0. Sprawę na razie załatwia odłączenie klemy na dłuższe postoje (albo regularna jazda ^^)
10. Małe wgniecenie jest jeszcze na tylnym błotniku.
11. Tylne hamulce nie działają. Nie jest to wina samych hamulców, bo ręczny działa nadal. Podejrzewana jest pompka.

Po za tymi 'szczegółami' auto odpala jeździ i po wykręceniu 80Km/h na dwójce zdecydowałem się, że mimo wszystko warto. Szczególnie, że to auto od rodziny i nie tyle je 'kupuję' co 'dostaję'.
Fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wszelkie komentarze mile widziane :)
Ostatnio edytowano 1 kwi 2013, 18:08 przez Rafał_, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Poprawienie tytułu na zgodny z regulaminem
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2012, 20:28
Posty: 5
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 626 GD 2.0i DOHC 140 KM '90

Postprzez zibi626 » 12 lip 2012, 15:55

No to jakby nie patrzeć jest wersja 144-148 HP – silnik ma duży potencjał, na YT krążą linki z kombi z tym silnikiem gdzie mamy ponad 400HP :D

Oddaj auto do porządnego elektryka, zrób blachę i ciesz się kultowym już dzisiaj samochodem, niewiele ich jeździ <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Bart0n » 12 lip 2012, 18:23

A jakie masz radio? Najczęściej to ono podpieprza prąd, możesz łatwo sprawdzić mając multimetr. Gratuluję wozu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Szyna » 12 lip 2012, 21:29

Witamy w szeregach GD :D
Auto widać ze potrzebuje trochę pielęgnacji ale myślę ze więcej pochłonie czasu niż pieniędzy bo nie są to jakieś poważne usterki :) Gorzej trochę z tymi progami ale jeżeli nie ma jakiś wielkich dziur to zrobić wyprawki zabezpieczyć i będzie dobrze ;)
Co do ABSu to wystarczy kupić pewnie piastę do tego modelu ale dedykowana do absu, powinno zadziałać.
Hamulcom może przydała by się wymiana płynu/odpowietrzenie, ręczny jest na linkę dlatego działa i to w sumie dobrze bo nie powinny być zapieczone zaciski poza tym zawsze można zregenerować :P
Z elektryka najlepiej do dobrego specjalisty :) Ale pobór prądu możesz sprawdzić tak jak kolega wyżej napisał za pomocą miernika.
Wytrwałości i powodzenia :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Pudzian84 » 8 sie 2012, 20:00

No no kolejna gd FE3N Gratuluję
A co do prędkości to 100 na 2 leci śmiało Ale top po oswojeniu się z Magdalenką
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Postprzez misiek@007 » 21 sie 2012, 17:52

Gratuluje. Kolorek odpowiedni, brak niepotrzebnego tuningu.. Dobry materiał na young timera <spoko>
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2012, 12:54
Posty: 38
Skąd: Radzymin
Auto: Jest:
Skoda Octavia I 1.9 TDI 101 koni '07
Audi 80 B4 2.8 Quattro 174 konie '92
Było:
Mazda 626 GW 2.0 FS + LPG
Mazda 323F 1.8 FP + LPG
Mazda 626 GE 1.8 105 koni
VW Passat B3 2.0 Variant
itp....

Postprzez MrShaleck » 1 kwi 2013, 12:40

CZARNA : ))))

Jak moja była :)
Tylko ten znaczek z przodu nie wygląda...ogółnie gratuluję autka, szerokości i niech Ci służy :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2516 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Postprzez mx6sc » 1 kwi 2013, 14:35

gratuluję będziesz zadowolony życzę rychłego uporania się z usterkami
ps. u mnie prąd zmykał przez zegarek (powodem była uszkodzona stacyjka ) wystarczy rozebrać kostkę i ją oczyścić :)
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Pudzian84 » 26 lut 2014, 00:01

I jak tam ?Magdalena dalej żyje ??
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 00:17
Posty: 991 (1/0)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy