Ford Probe mk I 2,2l F2T

Postprzez Bartg » 18 mar 2015, 15:41

AS1, fakt z tego co czytałem to NS20 mocno się poprawiły.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7809 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez mlody1921 » 18 mar 2015, 20:29

Ostatnimi czasy mocno chwalone były Uniroyal Rainsport 2 na suchym dobra na mokrym luxus, ciekawe jak sie ma do tego Rainsport 3
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez piwo » 18 mar 2015, 22:37

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez benq323 » 18 mar 2015, 22:45

Rainsport2 ok ale jeśli chodzi o winkle to strasznie się kładzie. Miałem w zeszłym sezonie założone je na przód to pozostawia dużo do życzenia na suchym przy dynamicznej jeździe. Fakt ze na mokrym nie mam co tym oponom zarzucić
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Pierzaktar » 2 lip 2015, 15:54

A ja znow mam pytanie do kolegi Lucasa :)
Planuje w swoim f2t zrobic wydech. Od turba bedzie 2.5". Czy jesli koncowy tlumik (remus dedykowany do probe 2.5 v6) bedzie mial mniejszą srednice wlotu to bedzie jakis problem? Mnie osobiscie wydaje sie ze nie i ze powinno to wszystko gadac ale prosze o jakąs podpowiedz osoby znajace temat no i Lucasa :D
PS. Mysle ze miedzy turbem a koncowym wpadnie jeszcze przelot ale to juz na srednicy 2.5" :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez Lukas007 » 2 lip 2015, 22:26

Dzialac bedzie, ale nie powinno sie takich akcji robic zwlaszcza w turbodoladowanym silniku ktory ma miec jak najluzniejszy wydech. Roznica nie wiem jaka bedzie bo nie mierzylem nigdy na hamowni auta z takim rozwiazaniem.


Co do mojego auta. Przede wszystkim w końcu zostalo wystrojone i to w dodatku na najlepszym możliwym sprzęcie (przynajmniej w PL, a podobno nie tylko) czyli ECU Master EMU.

Przy okazji doszło trochę rzeczy pod inne turbo, które włożę za rok. Póki co jest wydajna pompa paliwa Epman 310l/h i wtryski od EVO IX 560cc. Do tego usunięta przepływka, dzięki czemu został wyspawany ładny dolocik 3" do seryjnej turbiny. Sterowanie doładowaniem za pomocą n75 połączonego oczywiscie i sterowanego z EMU. Seryjna cewka i aparat (kopułka/palec) poszły w odstawkę i wleciała nowa cewka z Alfy Romeo 147 bodajże. Dzięki temu nie ma problemu ani z zapłonem, ani z paliwem.

Wyniki póki co takie sobie bo turbo małe – późno wstaje i sie zapycha na wys. obrotach, ale za rok nie bedzie już tego problemu. Jest obecnie 248km i 434nm. Przy okazji posprzątane troche pod maską – wywalone z 10kg podciśnień, czujniczków, filterków i innych wynalazków z epoki które tylko zagracały komorę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Gib » 3 lip 2015, 01:14

Lukas007 napisał(a):Dzialac bedzie, ale nie powinno sie takich akcji robic zwlaszcza w turbodoladowanym silniku ktory ma miec jak najluzniejszy wydech. Roznica nie wiem jaka bedzie bo nie mierzylem nigdy na hamowni auta z takim rozwiazaniem.


Co do mojego auta. Przede wszystkim w końcu zostalo wystrojone i to w dodatku na najlepszym możliwym sprzęcie (przynajmniej w PL, a podobno nie tylko) czyli ECU Master EMU.

Przy okazji doszło trochę rzeczy pod inne turbo, które włożę za rok. Póki co jest wydajna pompa paliwa Epman 310l/h i wtryski od EVO IX 560cc. Do tego usunięta przepływka, dzięki czemu został wyspawany ładny dolocik 3" do seryjnej turbiny. Sterowanie doładowaniem za pomocą n75 połączonego oczywiscie i sterowanego z EMU. Seryjna cewka i aparat (kopułka/palec) poszły w odstawkę i wleciała nowa cewka z Alfy Romeo 147 bodajże. Dzięki temu nie ma problemu ani z zapłonem, ani z paliwem.

Wyniki póki co takie sobie bo turbo małe – późno wstaje i sie zapycha na wys. obrotach, ale za rok nie bedzie już tego problemu. Jest obecnie 248km i 434nm. Przy okazji posprzątane troche pod maską – wywalone z 10kg podciśnień, czujniczków, filterków i innych wynalazków z epoki które tylko zagracały komorę.


czemu dopiero za rok? generalnie widać że głowica słaba z takich kresek a turbo małe to raczej wcześnie wstaje wg mojego info. dla porównania na 20V miałem 226 KM 290 Nm gdzie 270-280 KM było samym MBC do ugrania ale zabrakło odwagi...
Jak mówią stare szkoły "moc rodzi się w głowicy cała reszta ma za zadanie się nie rozpaść"
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Pierzaktar » 4 lip 2015, 07:59

Lukas007 napisał(a):Dzialac bedzie, ale nie powinno sie takich akcji robic zwlaszcza w turbodoladowanym silniku ktory ma miec jak najluzniejszy wydech. Roznica nie wiem jaka bedzie bo nie mierzylem nigdy na hamowni auta z takim rozwiazaniem.


Co do mojego auta. Przede wszystkim w końcu zostalo wystrojone i to w dodatku na najlepszym możliwym sprzęcie (przynajmniej w PL, a podobno nie tylko) czyli ECU Master EMU.

Przy okazji doszło trochę rzeczy pod inne turbo, które włożę za rok. Póki co jest wydajna pompa paliwa Epman 310l/h i wtryski od EVO IX 560cc. Do tego usunięta przepływka, dzięki czemu został wyspawany ładny dolocik 3" do seryjnej turbiny. Sterowanie doładowaniem za pomocą n75 połączonego oczywiscie i sterowanego z EMU. Seryjna cewka i aparat (kopułka/palec) poszły w odstawkę i wleciała nowa cewka z Alfy Romeo 147 bodajże. Dzięki temu nie ma problemu ani z zapłonem, ani z paliwem.

Wyniki póki co takie sobie bo turbo małe – późno wstaje i sie zapycha na wys. obrotach, ale za rok nie bedzie już tego problemu. Jest obecnie 248km i 434nm. Przy okazji posprzątane troche pod maską – wywalone z 10kg podciśnień, czujniczków, filterków i innych wynalazków z epoki które tylko zagracały komorę.


No to ladnie poszedles z projektem :) bedzie latal :)
Wsadzaj duze turbo i bedziesz kroil fury jak na tym filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=UKPOdUd ... JzutrT4j1w

Co do wydechu to wiem ze w silniku turbo im luzniejszy tym lepiej ale mam tego remusa i chyba sie na niego zdecyduje (chyba ze bedzie za duzy to wtedy kupie taki z wejsciem na 2.5"). Moze przy pomiarach na hamowni zrobie tez pomar bez tlumika i z nim to by bylo wiadomo :)
Ale moim skromnym zdaniem nie powinno byc jakiejs wielkiej zamulki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez mlody1921 » 7 sie 2015, 14:21

Coś ciekawego sie dzieje ? jakieś turbo na oku ? miałem podobny dylemat z wtryskami 560 z evo są nikoomowe trzeba zakładać rezystory, narazie kupiłem wysokoomowe z Rx-8
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Lukas007 » 9 wrz 2015, 20:42

Jest poki co przerobiony kolektor wydechowy na flansze T25 z saaba. Suszarka i finalne strojenie w przyszlym roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Lukas007 » 12 kwi 2017, 18:56

Czas trochę uaktualnić temat ;)

Na początek kilka nowych, oryginalnych części zamiennych, które zakupiłem do swojego projektu

uszczelki (zestaw na gore silnika)
– filtr paliwa z mocowaniem
– regulator cisnienia paliwa
– zawor PCV
– gumy do mocowania chlodnicy
– nakretki na piasty, przod
– podkladka pod akumulator
– kompletny rozrzad
– nowy knock sensor
– nowe węże PCV oraz podciśnienie do serwa

Dodatkowo kilka "tuningowych"

– podwojne sprezynki zaworowe
– kolektor wydechowy pod turbo z flansza T3
– czarny filtr stozkowy (zmiana kolorystyki pod maska)
– kocyk termiczny na czesc goraca turbosprezarki
– bandaz termiczny


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następne zakupy ...

– turbosprężarka T3/T04 od FTWL Motorsport
– czarne kolanka do dolotu D1 Spec
– rury i kolanka 2.5" z nierdzewki do zrobienia downpipe
– Loctite 3020 pod uszczelki (Reinz obowiązkowo też musiał się znaleźć – np. miska olejowa)
– olej na przepłukanie silnika po złożeniu (jakiś syntetyk 5w40)


Obrazek
Obrazek

Przyszła kolej na składanie ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cała góra silnika poskładana na nowych, oryginalnych uszczelkach OEM Ford + nowy rozrząd
– zrobiona głowica – nowe uszczelniacze, płaszczyzna
– szpilki do kolektora wydechowego M8x1.25 wkręcone w głowice na stalowych wkrętkach
– podwójne sprężynki zaworowe
– kolektor eBay poprawiony przez GTPerformance (spawy na pelen przetop, wspawana tulejka pod EGT), następnie na obu flanszach zrobiona płaszczyzna
– zamontowana turbosprężarka replika Garrett T3/T04 FTWL Motorsport
– downpipe 2.5" łączony z turbiną na v-band, dodatkowo owinięty bandażem termicznym
– kocyk na gorącą część turbiny
– osłony termiczne na fajki przewodów WN
– dopływ oleju na dorobionym restryktorze 2mm
– spływ oleju w miske (wąż 16mm)
– duża odma do dolotu fi 14mm (wywalony łącznik metalowy z pokrywy fi 8mm)
– całkowicie zlikwidowany EGR
– łączniki silikonowe D1 SPEC czarne
– filtr powietrza Spectre czarny


Tak to wygląda finalnie pod maską

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Strojenie auta zapewne jakoś w maju. Wtedy pojawią się wyniki z hamowni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Neonixos666 » 12 kwi 2017, 20:25

Fajnie się to prezentuje pod maską i teraz dopiero się dowiedziałem że to 12v <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 12 kwi 2017, 20:44

Niedawno tu zaglądałem i zastanawiałem się czy projekt jeszcze żyje. Rozwiałeś wątpliwości :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Gib » 12 kwi 2017, 23:31

czy turbo ma jakiś wspornik dodatkowy czy tylko wisi na kolektorze? I co to za łeb śruby na łączeniu kanałów?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukas007 » 13 kwi 2017, 01:23

Turbo ma wspornik, bardzo solidny, widać go dobrze na zdjęciu od spodu. W miejsce śruby na zejściu runnerów kolektora będzie docelowo sonda EGT.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez DARO MAZDA 323 » 13 kwi 2017, 13:10

wygląda to bardzo smacznie i z gustem

Jakie moce planujesz na nowej turbinie ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Lukas007 » 13 kwi 2017, 17:38

Dziekuje ;) Zobaczymy na ile wystarczą wtryski 560cc. Myśle, że 300-320KM jest na nich do zrobienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2017, 17:54

kolektor będzie owinięty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Lukas007 » 13 kwi 2017, 21:53

Będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Szyna » 14 kwi 2017, 13:05

Pojawiasz się raz na jakiś czas ale jak zawsze z grubej rury i fachowo <spoko>
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy