Ford Probe mk I 2,2l F2T

Postprzez Lukas007 » 11 kwi 2010, 19:00

Witam!

Obrazek
Obrazek

Film przedstawiający jedną z wielu prób przeprowadzonych na hamowni w obecnej konfiguracji –> https://www.youtube.com/watch?v=yHDz5CQfrSI

Chciałbym przedstawić Wam moje drugie auto jakim jest Ford Probe w wersji GT z silnikiem F2T. Auto zostało poddane kilku modyfikacjom które IMO poprawiają jego wygląd zewnętrzny, dźwięk, oraz prowadzenie i trakcję. Felga jaką widzicie na aucie to rarytas w PL – japońska obręcz Kosei która przy średnicy 17" waży jedyne 6.7kg będąc przy tym wytrzymałą, oraz świetnie wykonaną. Opony pochodzą od taiwańskiego producenta, firmy Federal. Opony zachwalane są na forach w US, ja również dołożę do tego swoje przysłowiowe "trzy grosze". Są świetne – świetnie się trzymają, świetnie wyglądają, a do tego mają mega świetną cenę. W porównaniu do Toyo i Hankook'a moge stwierdzic, że to praktycznie ta sama półka ... tylko za wyjątkiem tej cenowej. Zawieszenie wymienione na gwint K-Sport'a. Hamulce na przod to zestaw Revolution Brakes oparty na tarczach 325mm z 4-tloczkowymi zaciskami Willwood'a. Na osi tylnej oryginalne rozmiarowo tarcze KVR – nacinane, ocynkowane; klocki karbonowe i przewody w oplocie. W calym ukladzie krąży płyn Motul RBF 660. Poza tym, w aucie siedzi nieco lepszy sprzęt grający. Radio to 2-din'owy JVC (najwyższy model producenta), a pod piecem Kenwood'a KAC 943 grają z przodu głośniki Morel Tempo 6 razem z umieszczonym w bagażniku suwoofer'em u-Dimension EL S104. Głośników z tyłu oczywiście brak. Za przeniesienie napędu odpowiada sprzęgło Clutchmasters Stage III. Modyfikacje silnika nie są w pełni ukończone, auto jeździ niewystrojone, poki co jedyna zmiana w sofcie jest chip Probinatora. Walek rozrzadu zmieniony na produkt Colt Cams o profilu "Tri-Flow". Oczywiscie 2.5 calowy wydech od turbiny od BartH'a, zawór upustowy Properfekt'u, MBC tej samej firmy, oraz duży FMIC (450-300) + orurowanie z nierdzewki (2-2.5") na łącznikach od FMIC.pl.


Profil na Performanceprobe.com –> http://www.performanceprobe.com/forum/showthread.php?t=39472


Modyfikacje

I. Silnik
................
przelotowy wydech 2.5" by BartH Exhaust –> TAK BRZMI
– glowica po obrobce (kanaly, gniazda, nowe zawory ...)
– walek rozrzadu Colt Cams "Tri-Flow"
– zawór upustowy Properfekt typ I (BOV)
– regulator ciśnienia doładowania Properfekt (MBC)
– przewody WN Magnecor 8.5mm
– świece NGK G-Power
– filtr stożkowy + adapter na VAF
– zaślepiony zawór EGR
– Turbo Timer Greddy
– chip Probinator
– FMIC + orurowanie z nierdzewki
...
– pomalowana na srebrno pokrywa zaworów
– olej Valvoline Racing 10W60


Doładowanie : 1 bar


Moc fabryczna: 147KM
Moc obecnie: 225,4 KM

Moment obr. fabrycznie: 258NM
Moment obr. obecnie: 397,2NM

STAGE I –> + 78,4KM & 139.2NM


II. Zawieszenie
...........................
gwintowane K-Sport


III. Układ hamulcowy
.....................................
– zestaw Revolution na przod :
* tarcze nawiercane 325mm
* zaciski 4-tloczkowe Willwood
* przewody w oplocie Goodridge

...
– zestaw oryginalny na tyl :
* tarcze nacinane KVR silver
* klocki KVR Carbon
* przewody w oplocie KVR
...
– płyn Motul RBF 660



IV. Koła
................
felgi Kosei K1-TS silver 17x7 ET=42 (waga: 6.7kg)
– opony Federal SS-595 215/45R17 V (waga: 9.6kg)
– nakrętki Gorilla chrome



V. Nagłośnienie –> TAK TO GRA
.............................
– radio JVC KWR900BT
– głośniki przednie: Morel Tempo 6
– subwoofer u-Dimension EL S104
– wzmacniacz Kenwood KAC-943
– okablowanie Caliber (20mm zasilanie ; 2x2.5mm głośnik), Sinuslive 2xRCA
– wygłuszone drzwi, podłoga, bagażnik, nadkola ... (mata dekarska Soudal)[/i]


GALERIA ZDJĘĆ

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pozdrawiam
Łukasz
Ostatnio edytowano 8 kwi 2014, 12:57 przez Lukas007, łącznie edytowano 8 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez waldez » 11 kwi 2010, 19:07

Piękny. Żałuję, że nie miałem kasy jak chciałeś sprzedać. A ty teraz pewnie się cieszysz, że została. Wszystkie modyfikacje na wielki plus.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez Pyton162 » 13 kwi 2010, 09:44

fajny sprzecik , w jakie moce celujesz
Pyton162
 

Postprzez Lukas007 » 13 kwi 2010, 13:53

Dziękuje. Co do mocy to myślę, że realne na tej turbinie jest 190-200KM i to postaram się uzyskac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pyton162 » 13 kwi 2010, 14:24

juz z taka mocą bedzie to dobrze jechac , srodek zostaje czy będzie wydmuszka i typowo na krechę
mam nadzieje ze niedlugo sam rozpoczne taki sam projekt tylko ze ja szukam mazdy z tym sercem
Pyton162
 

Postprzez Lukas007 » 13 kwi 2010, 15:12

Środek zostaje oryginalny, nic nie będzie wyciągane. Dojdzie jeszcze subwoofer do bagaja, a miejsce obecnych 4 głośników zajmie przedni zestaw odseparowany. Auto typowo do weekendowych wyjazdów, od czasu do czasu dla przyjemności na street. Nie ma co ukrywac – napęd na przód i słaba skrzynia nie pozwalają tanim kosztem zrobic z tego auta potwora. Potencjał w silniku jest do ok. 350KM, ale jak zostało dowiedzione na wielu forach w US, taka moc to zabójstwo dla skrzynii, nie mówiąc już o sprzęgle, które można oczywiście wzmacniac ... u mnie zostaje seria. Pozostaje tylko wystroic i ustawic ciśnienie na 1.1 bar'a – wtedy hamownia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Green » 13 kwi 2010, 22:50

widziałem auto na żywca gleba dodała dodatkowo uroku oby tak dalej w dobrym kierunku :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez Lukas007 » 16 kwi 2010, 16:19

Dzięki Green ;)

Nowe audio ...

Przód: u-Dimension EL Comp 6
Sub: u-Dimension EL – S104

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Mev » 17 kwi 2010, 12:03

Jak zwykle na najwyższym poziomie :)

Zadowolony jesteś z tych głośników?

Bo też o nich myślę, zamiast obecnych JBL GTO z przodu ;)

I powiedz mi proszę jak masz suba zrobionego? Bo fotek brak :P
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Lukas007 » 17 kwi 2010, 18:28

A dziękuje, dziękuje ... co do głośników to dopiero co je zamontowałem, także ni są do końca wygrzane, ale różnica względem JBL'a jest tak kosmiczna, że nie idzie tego opisac. Te głośniki mają bas, mają dynamikę i precyzję. Są rewelacyjnie wykonane – jednym słowem – klasa. Sub jest zamontowany w 20l skrzynii i stoii sobie za tylnym oparciem.

A tak gra sub ... http://www.youtube.com/watch?v=3tXDvv7o_SE

Bo fotek brak

Już się poprawiam ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Mev » 17 kwi 2010, 23:30

Nawet cena tego zestawu na przód nie poraża z tego co widzę, miło :D
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez toomas » 21 kwi 2010, 22:03

Gratulacje!
Luks furka no i dobrze się zapowiada (i dzieje się też).
Chciało ci się taki hektar do Łodzi do Bartka po wydech jechać :P hehe, myslę że nie będziesz żałował ja mam (miałem) jego układ wydechowy 4lata i byłem zadowolony.
Powodzonka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez paww99 » 29 kwi 2010, 22:33

On ocynkowany jest? Bo widze że ruda bierze.

Ogolnie to ładny zapindalacz :D
Ford Sierra 2,9 24v 4x4 Cosworth BOA :) Ta ze śmiercionośnym napędem... ~200 koni, v6, rwd, spalanie 10l lpg, lans, czego chcieć więcej? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 21:16
Posty: 211
Skąd: Olsztyn
Auto: -Sierra mk2 2.0 dohc –>2,9 24v6 4x4
-Sierra mk2 2.0 dohc
-Sierra mk1 85r. 2.0 ohc – Coupe GT :D

Postprzez Lukas007 » 30 kwi 2010, 09:15

Jest ocynkowany ... ruda była jedynie na podwoziu, z naciskiem na "była" ;)

Zapindalacz to będzie jak się go wystroii ... w niedalekiej przyszłości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Lukas007 » 13 maja 2010, 19:05

Mycie, czyszczenie i wygłuszanie ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

cdn ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez DamianMX6 » 13 maja 2010, 20:40

No po prostu bajka. Pięknie utrzymane auto.

Co to za folia aluminiowa którą wykleiłeś podłogę i gdzie ją kupiłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Lukas007 » 14 maja 2010, 10:30

Dziękuję :)

Wyklejam matą dekarską firmy Soudal ... rolka w zależności od wymiarów kosztuje od 54zł do 78zł (kupione w PSB). Dodam, że na wnętrze poszło prawie całe 2 rolki 15cm x 10m ...

Bagażnik

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez PLaster » 1 cze 2010, 22:46

co Ci powiem, to Ci powiem ale wygląda to nieźle
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Lukas007 » 8 lip 2010, 13:29

Nowe hamulce od KVR Performance

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Radex » 8 lip 2010, 15:09

ile eciepecie kosztuje komplet tarcz z klockami na tył?? wygladaja ladnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy