Strona 2 z 5

PostNapisane: 28 gru 2017, 23:24
przez Bo_Lo
Fajne te signumy ,choć wizualnie bardziej robi mi przedlift.Coraz bardziej skłaniam się na następcę po premacy na signuma lub bardziej nawet Fiata Cromę z tym silnikiem.Grafitowy polift lub czarny przedlift ;)
Jak wygląda z automatami w tych autach?

PostNapisane: 30 gru 2017, 18:54
przez MrShaleck
Z tego co mi wiadomo od kolegi co siedzi w VC – po lifcie ten 6 biegowy automat jest wpożo. Podobno 5 biegówka się potrafi strasznie sypać – sam pamiętam jak on miał taką i wsadził z 6 tys w samą skrzynię :D

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 9 sty 2018, 23:51
przez MrShaleck
Parę dni temu troszkę przypruszyło :)
ZimowySig.jpg


A z ciekawostek – dzisiaj odpadł mi wkład lusterka prawego – samo szkło.
Nie wiem tylko czy z czyjąś pomocą czy samoczynnie, ale obstawiam to drugie. Nie wiem w którym momencie go straciłem <spie>

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 9 sty 2018, 23:59
przez Neonixos666
Tylne lampy też Ci w środku kwitną? u mnie jest w nich jakiś syf i nie wiem co z tym zrobić :|

PostNapisane: 10 sty 2018, 09:45
przez MrShaleck
Niee... Nie wiem czy to dotyczy polifta też, ale kolega w VC w przedlifcie miał jakiś tam plastikopożar :D Zajrzę, ale jak ostatnio patrzyłem to było wszystko ok :)
Zielenieją Ci, woda się zbiera?

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 12 sty 2018, 17:39
przez Neonixos666
wody tam nie widzę ale tak jak by pleść zielonkawy syf na dole lampy. Jeszcze mam pytanie o odmę czy są przewody usyfione? Jak odkręcisz korek od wlewu oleju i go tylko położysz bez przykręcenia to skacze?

PostNapisane: 12 sty 2018, 19:27
przez MrShaleck
Jutro posprawdzam :) co do zabrudzenia w odmie itp to warto zainwestować w dobry olejek. No i interwał wymiany 10 tys, ja w sumie nigdy w autach nie wymieniam rzadziej niż 10 tys...

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 12 sty 2018, 22:01
przez Neonixos666
Olej zmieniam raz w roku czyli około 12 tyś więc myślę że jest ok. Na oliwie też nie oszczędzam ale mam dość dużo oleju w dolocie przed turbiną i muszę dojść co jest nie tak i czy odma dobrze wyłapuje olej bo wydaje mi się że coś jest nie tak i zamiast skraplać się w tej plastikowej puszce i spływać do silnika to wali olejem w dolot i wycieka przed turbo co robi bagno na misce.

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 13 sty 2018, 17:27
przez MrShaleck
Dzisiejszy update: po lekkiej walce wyłączyliśmy za pomocą chłopaków z TurboLPG system IDS+ a dokładnie CDC we wszystkich modułach i już nie mam błędu amorków na desce <serduszka>
Reakcja na gaz i kierownice w trybie SPORT działa jak trzeba, można śmigać :)

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 20 sty 2018, 21:16
przez MrShaleck
Przymrozki na północy, trzeba sobie jakoś radzić. Odmrażacz ADBL + Skrobaczka MURSKA. Dobrze jest mieć wszystko na półce pod ręką... <serduszka>
Signum model na firmowym Fejsiku :)

ADBl-Sig.jpg

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 20 mar 2018, 09:57
przez MrShaleck
Jakoś mało czasu ostatnio spędzam modząc przy aucie. Może to i dobrze? :)
Ustawiłem ostatnio zbieżność po wymianie wahaczy z przodu i śmiga.
Jest tylko jedna słaba wiadomość – 3 wtrysk przy przebiegu 250+kkm się poddaje. Trzeba się tym zająć.

SIgiWash.jpg


I czekam na jakąś sensowną pogodę by osobiście potestować produkty naszego nowego dostawcy <czytaj>

RRC-BO.jpg

PostNapisane: 20 mar 2018, 20:59
przez Neonixos666
roxygenium napisał(a):Jest tylko jedna słaba wiadomość – 3 wtrysk przy przebiegu 250+kkm się poddaje. Trzeba się tym zająć.


Jakie objawy? co widać na korektach?

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 20 mar 2018, 23:26
przez MrShaleck
Tak to wygląda w OP-Comie.
Generalnie tolerancja w tj dawce jest +/– 0.6 podobno. Widać u mnie, że 3 wtrysk nie dogania i tam 2 przy bucie też się trochę wysypuje. 4 o dziwo ładnie, 1 wypada często za tolerancje.

Wtryski dead.jpg


Dopisano 20 mar 2018, 23:28:

test się robi na zimnym silniku. Ja sprawdzałem też w trakcie jazdy i ten 3 wtrysk praktycznie nie reaguje, bardzo słabo zmienia się wartość.
Pamiętaj też o wadliwych kostkach wtryskiwaczy – ja akurat mam wymienione i sprawdzone :P Więc wyrok tylko jeden :(

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 20 mar 2018, 23:35
przez Neonixos666
czytałeś o kostce trzeciego wtryskiwacza? tylko korekty czy też jakieś inne problemy są? Generalnie zależy to też od rozgrzania silnika i kondycji pinów w kostce wtryskiwacza ja miałem takie
IMG_20170710_200622.jpg


jak wymieniłem kostkę na jednym wtryskiwaczu to korekty się poprawiły, kostki po tylu km rozsypują się w rękach.

Ja muszę coś zrobić bo poranne odpalanie wygląda jak w T34 <lol>

PostNapisane: 21 mar 2018, 08:46
przez MrShaleck
Taaak, jak pisałem – mam kostki ogarnięte i wymienione.
U Ciebie to jeszcze ładnie wygląda... :) Ale chmurkę rano przy odpalaniu też mam i jakoś tak czasem niechętnie odpala – nie zawsze tak samo i mnie to wkurza :)

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 21 mar 2018, 19:25
przez Neonixos666
Ja szykuje się do wymiany filtra paliwa i zaleje coś na wtryskiwacze podobno ludzie po wymieniali wtryskiwacze a dalej rano dymił im a po wymianie filtra paliwa było znacznie lepiej.

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 21 mar 2018, 22:41
przez Bigbluee
Masz system Delphi, Siemens czy Bosch? Zależnie od systemu, korekcje mają różne normy.
Bosch ma do +3 a Delphi i Siemens do +1,5
Druga sprawa to działanie na teraz –> Liquy Molly Diesel Spulung na caly bak.
Po trzecie, zaprzyjaźnij się z olejem półsyntetycznym 2T (do dwusówów). Jak nie kojarzysz tematu to mogę rozwinąć.

Przed zimą sprawdź korekcje ponownie.

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 22 mar 2018, 00:09
przez Neonixos666
Zasilanie jest na Boschu a olej do 2T leje się do starszych silników które źle znoszą nowe odsiarczone paliwo, przy CR nie polecane, zmiana gęstości może źle wpływać na pompę wysokiego ciśnienia. Zapłon następuje delikatnie później i trwa dłużej co fajnie wycisza ale nie jest dobre bo podnosi temp w cylindrze. Na lekki brud pomaga chemia ale jak jest porządny syf to tylko rozebranie i myjka.

PostNapisane: 22 mar 2018, 11:01
przez MrShaleck
Bigbluee napisał(a):Masz system Delphi, Siemens czy Bosch? Zależnie od systemu, korekcje mają różne normy.
Bosch ma do +3 a Delphi i Siemens do +1,5
Druga sprawa to działanie na teraz –> Liquy Molly Diesel Spulung na caly bak.
Po trzecie, zaprzyjaźnij się z olejem półsyntetycznym 2T (do dwusówów). Jak nie kojarzysz tematu to mogę rozwinąć.

Przed zimą sprawdź korekcje ponownie.


Akurat tutaj niby jest tolerancja o te 0.6 mg/stroke. [Bosch]
CO do LM Diesel Spulunga – ja to ładuje nawet na 1/4 baku. Na tym środku można odpalić bezpiecznie auto lejąc go do filtra – bez obaw.
Neonixos – Spokojnie lej olej 2t, z tym, że najlepiej Shell VSX 2t. Podobno najlepsza baza olejowa na takie akcje. Dużo znajomych z podkręconych 1.9 CDTi / JTD leje i poleca włącznie ze mną :)

Swoją drogą – założyłem wtryskwiacze z 2.0 CDTi. Jedne praktycznie nowe z przebiegiem 40km mi zwineli sprzed nosa, więc wlazłem trochę inaczej w temat i kupiłem inne. W każdym razie – pasują plug and play, wymiana 20 minut, nie trzeba kodować – info od osób, które mają napakowane po 250km+ na nich. Po korektach na razie ciężko coś stwierdzić, bo trzeba poprawić soft pod te wtryski. Na razie wygląda to tak, że 2 są idealne a 2 na granicy tolerancji. W najgorszym wypadku sobie 1-2 zregeneruje, a bazowo już duuuużo wydajniejszy wtryskiwacz ;)
Wrażenia póki co – jedzie dużo płynniej i mocniej. Mniej dymi, zobaczymy czy przeżyje trasę (lecę do Szczytna :P ) i tłok nie popłynie :D

Re: Opel Signum 1.9CDTi '08 Cosmo+

PostNapisane: 22 mar 2018, 12:47
przez Neonixos666
Też słyszałem że nie trzeba kodować, oczywiście jest taka możliwość ale podobno sam komp odczytuje i wprowadza sobie. Te wtryski z 2.0 do jakiej mocy starczą? Pompę masz wydajniejszą?