Strona 1 z 21

Renault Laguna III GT GrandTour 2.0 dCi 2010 (Aktualizacja fot str. 9)

PostNapisane: 27 lis 2017, 23:08
przez PeKa
www.jpg
Po półtora rocznej przygodzie z Citroenem C5, przyszła pora na zmianę marki. Pierwotnie miał być Espace/Grand Espace, jednak po weryfikacji ogłoszeń i różnych tematów na forach, okazało się, że to co jest już w kraju, to niezły gruz, a znalezienie ładnej sztuki to kwestia nawet i pół roku.
Przeglądając ogłoszenia natrafiłem na LIII w pakiecie GT. Chwila zastanowienia i auto urzekło mnie na tyle, że po telefonie do właściciela umówiłem się do ASO na sprawdzenie GTka. W między czasie okazało się, że to auto forumowicza klubu Laguny :)
ASO potwierdziło cała historię auta, zrobiło listę usterek (dwie spalone żarówki, dwie tuleje wahacza przód, poduszka silnika górna i pocący się delikatnie zacisk tył) i potwierdziło świetny stan samochodu, zgodnie ze słowami poprzedniego właściciela. Auto w niemczech miało jednego właściciela, a mój poprzednik sprowadził ją dla siebie prywatnie.

Dane techniczne:
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.0 dCi M9R
Moc: 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Moment: 340 Nm przy 2000 obr/min
Skrzynia biegów: 6 biegowy automat

Wyposażenie:
Auto jest w pełnym pakiecie GT, razem z zawieszeniem i hamulcami oraz pakietem zewnętrznym (zderzak, ciemne lampy przód i tył).
– 4control
– ABS, ESP, ASR, BAS, kontrola podsterowności
– felgi 18'' wzór Celsium
– bixenon skrętny
– światła do jazdy dziennej
– trójramienna kierownica GT
– tapicerka skóra z alcantarą
– czujnik deszczu, zmierzchu
– Hands Free
– nawigacja Tom Tom
– audio Bose ze wzmacniaczem oraz subwooferem (bluetooth, USB, AUX, rozpoznawanie głosu)
– panoramiczny, elektrycznie otwierany dach
– szyba czołowa Solar
– przyciemnione szyby tylne
– żaluzje przeciwsłoneczne bocznych szyb z tyłu
– elektrycznie składane lusterka boczne
– podgrzewane i elektryczne fotele
– elektro-chromatyczne lusterko wsteczne
– dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
– tempomat
– czujniki parkowania przód i tył
– elektryczny hamulec postojowy
– żaluzje przeciwsłoneczne bocznych szyb z tyłu
– dzielona podłoga bagaznika
– szyba klapy bagażnika otwierana
– ISOFIX
I pewnie jeszcze trochę innych rzeczy, których nie pamiętam :)

Do zrobienia:
– tuleje wahaczy przód – done!
– olej/filtr – done!
– poduszki silnika – done!
– pocący się zacisk
– geometria
– wymiana postojówek
– "wyciszenie" wiatraczka w obudowie lusterka – done!

Modyfikacje:
– żółte przeciwmgłowe – done!
– oklejenie trzeciego stopu na czerwono
– wygłuszenie drzwi przednich
– wymiana tweeterów
Wszelkie propozycje/pomysły modów mile widziane, bo za wielu sam nie mam :P


W piątek jadę na wymianę oleju i zrobienie dwóch tulei, poduszki silnika oraz pocącego się zacisku. Wlecą też opony zimowe Bridgestone Blizzak LM-22 215/45/18 no i oczywiście inne tablice rejestracyjne :)
Na razie to się uczę samochodu i czytam instrukcję <lol>
Za wiele nie powiem, bo i kilometrów najechałem jeszcze mało. 4Control robi robotę na parkingach! A Bose gra bardzo przyzwoicie :)

Póki co, zdjęcia z ogłoszenia, bo nie było kiedy i gdzie zrobić, ale wierzcie na słowo, wygląda tak samo <lol> Jak tylko zrobię swoje foty, to podmienię :)

PostNapisane: 30 lis 2017, 09:38
przez Bart0n
Fajna. Zadowolony jesteś z automatu? Wiem, że masz ją krótko, ale jak z awaryjnością?

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 10:06
przez PeKa
Nie wiem jakiej odpowiedzi się spodziewasz po niespełna tygodniu użytkowania :)
Automat jak automat, trochę wolny kickdown. Ale nie ma tragedii i można się przyzwyczaić. Niemniej, odetchnąłem od manuala <serduszka>

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 10:16
przez Neonixos666
Gratulacje zakupu, fajnie to wygląda jak na kombi, wyposażenie też na bogato, automat, diesel czego chcieć więcej :P Ogarniesz parę rzeczy i oby bezawaryjnie Cię woziła <spoko>

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 10:47
przez brii
AT, 4control, Bose, TomTom, skrętne światła – piękną wersję trafiłeś :)
Gratulując, będzie Pan zadowolony :)

PostNapisane: 30 lis 2017, 11:24
przez PeKa
Neonixos666 napisał(a):Gratulacje zakupu, fajnie to wygląda jak na kombi, wyposażenie też na bogato, automat, diesel czego chcieć więcej :P Ogarniesz parę rzeczy i oby bezawaryjnie Cię woziła <spoko>

Jutro będzie ogarnięte :)
brii napisał(a):AT, 4control, Bose, TomTom, skrętne światła – piękną wersję trafiłeś :)
Gratulując, będzie Pan zadowolony :)

Dzięki :) Z pakietu GT jest wszystko co można włącznie z zawiasem i heblami.

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 12:12
przez mark.87
Gratuluję Laguny, fajnie wyposażona szkoda tylko że w automacie ale to dobra i bezawaryjna skrzynia.
Co do M9R to będziesz zadowolony fajny silnik i bardzo oszczędny na trasie-moja Laguna ostatnio spaliła 4.9l/100km.
Bezawaryjnej jazdy życzę

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 13:41
przez PeKa
Dzięki :) W założeniach przy zmianie auta był własnie automat :)

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 15:38
przez Damian68
I odpoczynek od "rudej" bezcenny :)

PostNapisane: 30 lis 2017, 16:12
przez Bart0n
Szkoda, że 3.5 V6 nie ładowali do tej budy :) 2.0 170KM w automacie trochę mało... z manualem jest wersja 2.0 200KM ale nie wiadomo jak automat to wytrzyma.

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 17:08
przez mark.87
Kolega ma M9R 150KM i wystarcza w zupelnosci a nie 170KM jak piszesz,

PostNapisane: 30 lis 2017, 17:14
przez JohnnyB
Fajna furka :).
Z sentymentem wspominał L3, chyba najdzielniejsze auto jakie miałem i jak do tej pory najmniej awaryjne z używanych powyżej 4 lat jakie posiadałem.

Świetna wersja, fajnie ze automat, zwłaszcza ze manual w L3 jakiś najprzyjemniejszy nie był.
Oby śmigała bezproblemowo, a jak coś to na forum masz już kilku.......laweciarzy, tfu....laguniarzy :D którzy co nieco na temat auta już wiedzą :P.

PostNapisane: 30 lis 2017, 17:38
przez Bo_Lo
Graty fanego auta.Jak premacy sie złamie od rudej to następaca będzie jeden z tej trójki:
Laguna3 2.0T lub właśnie diesel z AT
Croma polift diesel (manual bo AT średnio udany)
Honda stream 2.0 K20 AT
Generalnie jesli miałbym miec diesla to zdecydowanie wolałbym AT .

PostNapisane: 30 lis 2017, 19:40
przez loockas
Bardzo fajna wersja Ci się trafiła. Ja miałem połowę z tego, a i tak było całkiem bogato.

Ja żałuję, że nie wybrałem A/T. M/T w dieslu to żadna przyjemność.

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 20:33
przez Neonixos666
Złośliwi by powiedzieli że ,,będzie miało co się psuć " :P

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 20:38
przez Weelkoo
Fajna i fajnie wyposażona furka – jeździłem kilka razy podobną na krótkich odcinkach, ładny i wydawało się, że naprawdę wygodny samochód. Bezawaryjności! <spoko>

PostNapisane: 30 lis 2017, 23:29
przez PeKa
Damian68 napisał(a):I odpoczynek od "rudej" bezcenny :)

Odpoczywam już prawie dwa lata :) Przed laguną było C5 ;)

Bart0n napisał(a):Szkoda, że 3.5 V6 nie ładowali do tej budy :) 2.0 170KM w automacie trochę mało... z manualem jest wersja 2.0 200KM ale nie wiadomo jak automat to wytrzyma.

Całe szczęście nie ładowali do LIII 3.5 V6, bo to średnio udana jednostka. LIII nigdy nie była i nie jest autem do fruwania, więc silniki jakie oferują są ok, moim zdaniem. 150KM z AT jest wystarczające, zawalidroga nie jesteś. A silniki podatne na remapy w razie czego. Skrzynie AT to także udane graty i spokojnie wytrzymują 200KM.

loockas napisał(a):Ja żałuję, że nie wybrałem A/T. M/T w dieslu to żadna przyjemność.

Ani odrobinę nie żałuję przesiadki z manuala. Ale fakt, jest ta chwila przy kickdownie, o której wspominałeś. Da się wyczuć jak tym jechać i się przyzwyczaić.

Weelkoo napisał(a):ładny i wydawało się, że naprawdę wygodny samochód. Bezawaryjności! <spoko>
W zwykłej wersji podoba mi się mniej, zderzak GT'ka robi robotę, dla mnie :) Czy wygodna? Na pewno jest to juz inna klasa niż poprzednie C5 I generacji, aczkolwiek tyłek musi się przyzwyczaić do sztywnego zawieszenia na 18". Prowadzenie natomiast, bez porównania. C5 było łodzią na wzburzonym morzu, a LIII na GTkowym zawiasie + 4Control na prawdę robi robotę. Jeździ mi się bardzo precyzyjnie i pewnie. Dzięki!

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 30 lis 2017, 23:47
przez Neonixos666
da się odczuć ten 4control czy raczej jest to niewyczuwalnie naturalne?

Re: Renault Laguna III GrandTour 2.0 dCi 2010 + pakiet GT

PostNapisane: 1 gru 2017, 00:09
przez PeKa
Moim zdaniem da. Może nie wyczuwam tego jeszcze przy szybkiej jeździe (sam zawias robi spora robotę, w porównaniu do hydrofora), bo i okazji nie było za wiele, ale jeśli o parkowanie chodzi, czy ciasne zakręty, to zdecydowanie tak! Auto kapkę dłuższe niż C5, a manewruje się nim jak heczbekiem :)

PostNapisane: 1 gru 2017, 07:17
przez JohnnyB
PeKa napisał(a): Skrzynie AT to także udane graty i spokojnie wytrzymują 200KM.


Moze w PB. W dieslu ważniejszy będzie moment. 400 Nm to chyba maks dla tej skrzyni aby bezpiecznie i dość bezobsługowo pracowała przez dłuższy okres. Renault chyba nie podaje interwałów wymiany oliwy dla AT.
Nie mam pewności kto jest producentem tej skrzyni, ale zdecydowanie warto poszukać instrukcji obsługi skrzyni od producenta, ewentualnie porównać zalecenia innych producentów aut używających tej skrzyni.
Już nie raz niektórzy producenci aut nie zalecali żadnych serwisów, bądź wydłużali je, gdzie w manualu prducenta pojawiały się zupełnie inne zalecenia.