C4 Picasso 1.6 HDI 115KM by motomike6

Postprzez motomike6 » 12 mar 2014, 00:20

Wybór padł na C4 Picasso 1.6 HDI 115KM w kolorze czarny metalik w wersji Intensive plus kilka dodatków. Z powyższych modeli w Citroen otrzymaliśmy najlepsza ofertę cenowa plus wynegocjowaliśmy kilka dodatków jak bagażnik dachowy, kolo dojazdowe pakiet 3D, 17" alufelgi, dywaniki plus mate do bagażnika. Samochód powinien być do odbioru nie później niż 28 marca.
Czy był to słuszny wybór? Czas pokaże, oby do serwisu tylko na wymianę oleju i filtrów <faja>

Myśleliśmy nad Grand ale różnica w cenie była sporawa bynajmniej tych które właśnie do nich idą a tak naprawdę zależało nam na drugim rzędzie siedzeń plus kawałku bagażnika wiec w tej wersji wydaje się być wystarczająca ilość miejsca zarówno w drugim rzędzie jak i pod klapa.

Ogólnie samochód prowadzi się bardzo dobrze, dobrze trzyma się zakrętów. Jedynie na ostrych porównując do GH trzeba popuszczać gaz lub lekko wyhamować, bo zaczyna go wynosić. Przy omijaniu "tirów" trochę rzuca budą. System multimedialny sterowany z kierownicy, tak samo jak nawigacja, która informuje nas na bieżąco o korkach, robotach drogowych, ale niestety ta funkcja nie działa w Polsce. Odnośnie centralnie umieszczonego wyświetlacza na desce rozdzielczej – trzeba się do niego przyzwyczaić, gdyż na początku za dużo się na nim dzieje, ale po krótkiej chwili jest bardzo użyteczny. Mamy również możliwość wygaszenia dolnego wyświetlacza dotykowego i używania centralnego, na którym możemy wyświetlać obraz z nawigacji czy odtwarzanej muzyki itd.
Pad kątem dzieci na pewno dużo łatwiejsze wsiadanie czy zajmowanie miejsc, możliwość przesuwania foteli oraz, co im się najbardziej podoba, w końcu widzą co dzieje się na zewnątrz (takie rzeczy jak pasy na jezdni) – bo w GH to młodsza oglądała tapicerkę lub ewentualnie niebo :)
Ogólnie pod względami funkcjonalnymi rodzinny VAN dużo bardziej praktyczny.
Tak czy inaczej zapierałem się, że nigdy nie kupię "francuza", ale jak na razie jestem pozytywnie zaskoczony.
Wcześniej informowałem, że autko ma już około 4700 km na liczniku, z czego jakieś 3000 km zrobione po niemieckich i polskich autostradach oraz drogach expresowych. Średnie spalanie według komputera to 5.7l, choć z moich wyliczeń wychodzi 6.3l. Klima cały czas załączona w trybie automatycznym. Tyle samo wyszło z odcinka 1200 km przy średniej 120 km/h. Obecnie na liczniku już ponad 16000 km. Cytryna sprawuje się bardzo dobrze i spełnia swoje zadanie. Średnie spalanie dalej na tym samym poziomie. W lipcu podczas wakacji zrobiliśmy ponad 4000 km, z czego najdłuższy odcinek drogi zrobiony na raz to ponad 1300 km i naprawdę wygodnie się nim podróżuje. Za kilka tygodni będziemy możliwość sprawdzenia jego funkcjonalności przy 3 dzieci.

1-1a.jpg


2-1a.jpg


3-1a.jpg


4-1aa.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez Szymon » 7 wrz 2014, 20:19

dobrze czytać, żeś zadowolony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez polokokt » 8 wrz 2014, 21:36

Świetne auto. Gratuluje.
Poprzednia wersja Grand Picasso, przeszła mi przez głowę, przy szukaniu obecnego auta dla przedszkolaków, ale po przejżeniu ogłoszeń, wyszło,że jest poza zasięgiem finansowym. Ale nie skreślam tego pomysłu, myślę że kiedyś kupię na próbę takie auto. Siostra ma C3, którym czasem mam okazję kierować i możenie jest to charakterystyka auta do końca w moim typie, ale w rodzinnym autobusie myślę że mogłoby być fajnie. A i jeśli chodzi o awarie, to nie odbiega od innych aut w rodzinie.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez motomike6 » 11 wrz 2014, 14:31

Dzieki polokokt@

Powiem tak, na pewno nie żałuje wyboru i nie wrócił bym do sedana jak samochodu rodzinnego :)

Przy 3 dzieciaków wybór staje się ograniczony jak potrzebujesz zamontować 3 foteliki w drugim rzędzie.
Mazda 5 była by fajnym rozwiązaniem, fajnie się prowadzi ale niestety polityka Mazdy tutaj jest lekko niezrozumiała dla mnie i brak mozliwosci montażu 3 fotelików w drugim rzędzie ( nie mówiąc o probie wciśnięcia ich tam na sile ) dyskwalifikuje ja i na pewno z tego powodu Mazda traci klientów w tym segmencie a ma na pewno dużo plusów jak rozsuwane drzwi i łatwy dostęp do kabiny w ciasnych garażach itp.
Co do Francuzów bylem nastawiony na nie po przygodach kilka lat temu z Renault Megane I generacji które sypało się dosyć często plus wszechobecna opinia ze Francuz to zło wcielone :)
C4 Picasso sprawuje się naprawdę dobrze, na pewno będę mógł coś więcej napisać za klika miesięcy ale jak do tej pory auto spełnia swoje zadanie. Za kilka tyg dojdzie 3 dziecko wiec na pewno napisze jak sprawa wygląda ze 100% wykorzystaniem jego funkcjonalności dla którego został on zakupiony :)

Mam wariata w pracy który posiada obecnie 3 Renault w garażu ( Megane RS do jazdy do pracy, Kangoo 7-osobowe zony, plus Spidera na lato ) i tak wierny marce już od dobrych kilkunastu lat i złego słowa nie nie powie i nigdy większych problemów nie miał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 31 sie 2015, 15:32

Witam,

Mały update przy przebiegu 38000km.
Pierwszy przegląd przy 25000, ku zaskoczeniu koszt przeglądu to jedyne 174€ :)

Średnie spalanie z komputera to 5.7L z moich wyliczeń 6.33L/100km według aplikacji Road Trip ( klima cały czas włączona w trybie AUTO ).
Przy pełnym bagażniku plus boxie na na dachu jazda autostrada spalanie potrafi dojść do 8L/100km ale to przy jeździe 140-150km/h.

Podróżuje się przyjemnie, przy dłuższych trasach jazda za kołkiem nie meczy i poziom hałasu w kabinie jak na takiej klasy auto jest na dość niskim poziomie.

Silnik 1.6D pomimo gabarytów auta jest na tyle dynamiczny ze wystarcza by w miarę sprawnie go rozpędzić i przy wyprzedzaniu tez daje rade ( przy wzniesieniach i pełnym załadunku jednak brakuje mu mocy ).

Samochód na co dzień spełnia swoje zadanie w 100% i przy modelu 2+3 jest bardzo dobrym rozwiązaniem w tym segmencie. Bagażnik jest wystarczający by pomieścić wózek plus duże zakupy. Przy dalszych podróżach możliwość przesunięcia wszystkich 3 foteli w drugim rzędzie o kilka centymetrów, regulacji nachyleniu oraz bardzo dobrym dojściu i dużym otworze załadunkowym bagażnik jest pojemny oraz ustawny.

Jak do tej pory żadnych problemów technicznych. <spoko>
Tempomat jak i sterowanie wszystkimi systemami z poziomu kierownicy jest banalnie proste i wygodne ( porównując np do Renault )

Na początku maja po powrocie z urlopu samochód wymagał dokładnego czyszczenia w środku i na zewnątrz. Na koniec została zapikowana powłoka firmy Gyeon Q2M Wet Coat która nanosi się banalnie prosto. Co jakiś czas dodatkowo przy myciu nakładam Gyeon Q2M Cure i pomimo upływu prawie 4 miesięcy powłoka dalej utrzymuje swoje właściwości hydrofobowe. Zdjęcia poniżej.

Kolejny etap to korekta lakieru i nałożenie powłoki
Załączniki
Screen Shot 2015-08-30 at 3.02.45 PM.png
Screen Shot 2015-08-30 at 3.02.56 PM.png
Screen Shot 2015-08-30 at 3.03.14 PM.png
Screen Shot 2015-08-30 at 3.03.38 PM.png
Screen Shot 2015-08-30 at 3.03.47 PM.png
srodek_przed-1.jpg
syf1-1.jpg
bagaznik_przed-1.jpg
bagaznik_po-1.jpg
prickbort-1.jpg
Aplikacja Prickborta oraz Iron-X
glinka-1.jpg
gyeon-1.jpg
srodek-1.jpg
dach_po_ap-1.jpg
kropelki-1.jpg
kropelki1-1.jpg
lewy_bok_po-1.jpg
lewy_po_aplikacji-1.jpg
maska_po_ap-1.jpg
prawy_bok_po-1.jpg
woda (1 of 1).jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 5 maja 2017, 10:00

Odświeżę temat. Na wyświetlaczu już 87Kkm i jak do tej pory wszystko działa i nic się nie dzieje po za dwoma małymi usterkami w postaci awarii przełącznika pod pedałem stop który powodował wyrzucanie komunikatu awarii układu ASR/ESP, system działał cały czas ale komputer wywala usterkę. Wymienione w ramach gwarancji. Druga rzecz to antena GPS która padła kilka tygodni temu i po zakupie nowej w ASO i 15min zabawy nawigacja znowu działa jak powinna.
Zrobiłem również upgrade Firmware stacji SMEG+ i teraz wszystko śmiga dużo lepiej i stacja reaguje dużo lepiej na dotyk czy zmianę funkcji.
W zeszłym roku zrobiliśmy podczas wakacji ponad 7kkm jeżdżąc po europie i objazdówkę po Irlandii i bez problemu byliśmy w stanie zapakować kilka walizek, lodówkę i wózek w tym niewielkim bagażniku :)
Możliwość przesunięcia tylnego rzędu foteli robi dużą różnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 8 sie 2017, 23:33

Grzyby napisał(a):To wszystko jednak są dostawczaki. I to się czuje w środku oraz we właściwościach jezdnych...

Dokładnie, nawet nie wiem jak dobrze wykończony w środku to dalej dostawczak z dodatkowymi siedzeniami.

Kolejne wakacje za nami, zrobione ponad 2700KM, głównie południe Francji, zachaczylismy tez o Girona. Spalanie z całości niecałe 6.8L/100km przy zamontowanym boxie na dachu. Na liczniku juz ponad 93KKm a cytryna jak do tej pory sprawuje się bardzo dobrze. Po powrocie z wakacji otrzymaliśmy list od dealera związanego z akcja serwisowa na pedał sprzęgła/pompę wspomagania sprzęgła które to mogą być wadliwe. Wizyta juz umówiona.

Podsumowując auto sprawuje się bardzo dobrze, idealne do miasta jak i na dłuższe trasy, jakość materiałów użyta do wykończenia wnętrza jest na bardzo dobrym poziomie, jak do tej pory nie widać za bardzo żadnego zmęczenia, nic nie skrzypi, nie odstaje, farba na przyciskach/pokrętłach w stanie fabrycznym gdzie pamietam u teścia w poprzedniej generacji C4 po 4-5 latach farba schodziła, plastiki były poprzecierane, zawiasy praktycznie we wszystkich drzwiach miały luzy itp.

Silnik w przypadku 1.6D daje rade, jest oszczędny, napewno przy pełnym załadunku czuć obciążenie i trzeba go dobrze kręcić wyżej ale niestety doł lapie wysoko i powyżej 3.5K/rpm juz tez nie mamy mocy wiec napewno 2.0D jest tutaj dużo lepszym wyborem ale jak juz wcześniej pisałem 1.6D nie jest taki slaby jak na gabaryty tego auta i można nim sprawnie poruszać po mieście czy autostradach.

Kilka fotek z wyjazdu:

wyjazd1.png


wyjazd2.png


wyjazd3.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Postprzez motomike6 » 13 sie 2017, 19:46

Kolejny test funkcjonalności Citroena, chodź nie planowany i nie zamierzony ale bardziej podyktowany przypadkiem losowym i mała transformacja w ambulans. Przedni fotel pasażera składamy na płasko, przesuwamy na max do tylu, [jaki?] przesuwamy do przodu i można jeździć z pacjentem, no i jeszcze koc pod nogi żeby nie było za twardo :)

c57ac514e2af3dc494c52ed3994bd1c0.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 15:34
Posty: 354 (83/16)
Skąd: LUX/SC034
Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy