Strona 5 z 13

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 10 lip 2017, 14:09
przez Norreca
Prosto i na temat :) norma była bardzo dobrze zrobiona ale niestety mało zrozumiała dla Kowalskiego.
Dlatego by Kowalski czuł sie lepiej i oddawał głosy trzeba było to zmienić.

Niestety obawiam sie iż jak stworzą nowa bedzie kompletnie bez sensu... bo obecna służy jak juz BRII napisał do porównania aut.... które pracują w tych samych warunkach a ich design nie oddzialowywuje na test :)

Zobaczymy jak bedzie :)

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 10 lip 2017, 20:47
przez nemi
Kiedyś napisałem, że pokażę jak wyglądają zegary w ciemności:Obrazek

Przy okazji widać tam zieloną literę P, która oznacza, że samochód stoi na hamulcu roboczym bez mojego udziału. Czyli np. gdy dojadę do skrzyżowania i auto zatrzyma się z wyciśniętym hamulcem (nie zatrzymuje się z toczenia), to ciśnienie z układu nie schodzi po zabraniu stopy z pedału hamulca.
Żeby hamulce puściły trzeba wcisnąć sprzęgło, wrzucić bieg i puścić sprzęgło. Inaczej auto nigdzie nie odjedzie, nawet jeśli jest z górki.

Ma to dużą wadę: ja nie trzymam nogi na hamulcu, a świecą światła stopu :(. I oczywiście oślepiają kogoś, kto stoi za mną...

Muszę przycisnąć guzik ręcznego i wtedy światła gasną, schodzi ciśnienie, a silnik elektryczny zaciąga ręczny.

Ciekawe jaki to wszystko kłopot sprawi za 10 lat.


Pisałem też o funkcji doświetlania zakrętów. Bardzo, bardzo potrzebna rzecz i powinna być w każdym aucie w standardzie moim zdaniem.

Nie widać tego zbyt dobrze, ale tak jest bez:
Obrazek
...a tak doświetla:
Obrazek
Wszystko jest pod jednym kloszem, ale te światła są pod kątem mniej więcej 45 stopni.

Komputer pokazuje trzy rzeczy:
– do 100 h jazdy (potem zaczyna na nowo)
Obrazek
– dane od ostatniego tankowania (zeruje się automatycznie)
Obrazek
– od uruchomienia ostatniego, przy czym przerwy nie zerują wskazania (czyli pójście na obiad nie spowoduje wyzerowania)
Obrazek


Czujniki parkowania również wyświetlają wskazania (przy manewrowaniu do tyłu auto zapala również światła doświetlające zakręty):
Obrazek
(Na zdjęciu auto dojechało przodem do przeszkody)

Oprócz tego mam myśleć na niebiesko dzięki trenerowi ekonomicznej jazdy:
Obrazek
Maksymalna nota to 100 punktów, ale rzadko sprawdzam swoje wyniki.

No i jeszcze do poczytania w korkach (informacje daje się włączyć tylko gdy auto stoi):
Obrazek
Obrazek
Kije do golfa zawsze wyciągam.
Obrazek

I to chyba tyle.

Także tak robią to Niemcy – sam nie wiedziałem wcześniej, bo miałem auta starsze, a wstawiłem tutaj jako ciekawostkę, bo pewnie mało kto na forum ma kontakt z tą marką.

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 10 lip 2017, 21:45
przez Beny
A lusterko pasażera przy wszystkich tych bajerach po wrzucenie wstecznego obniża się ?

PostNapisane: 10 lip 2017, 21:47
przez nemi
Tak <lol>.

PostNapisane: 10 lip 2017, 21:54
przez Neonixos666
nemi napisał(a):Pisałem też o funkcji doświetlania zakrętów. Bardzo, bardzo potrzebna rzecz i powinna być w każdym aucie w standardzie moim zdaniem.


Też to mam i muszę przyznać że takie coś powinien mieć każdy samochód a wcale nie jest to jakieś skomplikowane.

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 10 lip 2017, 22:45
przez Norreca
Neonixos666 napisał(a):
nemi napisał(a):Pisałem też o funkcji doświetlania zakrętów. Bardzo, bardzo potrzebna rzecz i powinna być w każdym aucie w standardzie moim zdaniem.


Też to mam i muszę przyznać że takie coś powinien mieć każdy samochód a wcale nie jest to jakieś skomplikowane.


zgadza się ale dużo wariantów jest opatentowanych i najczęściej stosuje się jak dobrze pamiętam skrętne xenony :) co nie jest to samo ale pomaga.

(taka ciekawostka)
co ciekawe jak robiliśmy T6 i kieszeń wysuwana na napoje z uchwytami nie mogliśmy użyć uchwytów z passata B8 bo były opatentowane :P w samym koncernie nie można używać często tych samych rozwiązań.

i wyszło takie coś.
1.JPG

PostNapisane: 10 lip 2017, 22:59
przez Neonixos666
Norreca napisał(a):zgadza się ale dużo wariantów jest opatentowanych i najczęściej stosuje się jak dobrze pamiętam skrętne xenony co nie jest to samo ale pomaga.


Ja mam skrętny xenon i doświetlanie jak ma Nemi.

PostNapisane: 11 lip 2017, 09:46
przez brii
nemi napisał(a):Kiedyś napisałem, że pokażę jak wyglądają zegary w ciemności:

Bardzo fajne – podobają mi się i obstawiam, że nie męczą oczu na długich trasach. Tragedia była w B5, dobrze, że wyciągnęli wnioski :)

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 11 lip 2017, 09:58
przez nemi
Tak, są w porządku.

Ale to mi przypomina o jeszcze jednej wadzie samochodu :).
On jest tak 'inteligentny', że nawet wie jakie powinno być natężenie światła zegarów.
Kiedy jadę na światłach dziennych i wjadę do lasu, to on dochodzi do wniosku, że kiedy jest ciemnej w otoczeniu (ale nie na tyle, żeby zapalić xenony, co oczywiście też robi sam) powinien przyciemnić również zegary, żeby nie świeciły zbyt mocno :P. Trochę mnie to irytuje, próbowałem coś zmieniać w ustawieniach, ale jakoś nic mi z tego nie wyszło.

PostNapisane: 11 lip 2017, 10:03
przez KMBak
No to chociaż jedna wada w tym przemyślanym aucie. <lol> I oby ostatnia.

PostNapisane: 11 lip 2017, 10:39
przez mark.87
Neonixos666 napisał(a):
Norreca napisał(a):zgadza się ale dużo wariantów jest opatentowanych i najczęściej stosuje się jak dobrze pamiętam skrętne xenony co nie jest to samo ale pomaga.


Ja mam skrętny xenon i doświetlanie jak ma Nemi.


ja u siebie w Lagunie tez mam skretny bixenon-bardzo fajna sprawa ale jak widac zarezerwowana nie dla wszystkich aut a szkoda

PostNapisane: 11 lip 2017, 13:54
przez Grzyby
nemi napisał(a):Kije do golfa zawsze wyciągam.

Skąd? Trzymasz je w piwnicy zanim włożysz do Golfa?
:P
nemi napisał(a):Żeby hamulce puściły trzeba wcisnąć sprzęgło, wrzucić bieg i puścić sprzęgło.

Ileż to problemów z takim dodatkowym pedałem pod lewą nogą :P

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 11 lip 2017, 18:57
przez loockas
A potem coś napiszę bo mi się tematy pomyliły :)

PostNapisane: 19 lip 2017, 00:14
przez Rumcajs
brii napisał(a): Ludzie się uparli, że norma jest zła bo nie czytali co ta norma mierzy ;) Podkreślam raz jeszcze, że ta norma nigdy nie miała odwzorowywać spalania w rzeczywistym użytkowaniu..


Ludzie są nawet tak durni, że strzelają sobie we własną stopę.
W De podatek płaci się mix od pojemności silnika i ilości co2/km , czyli spalania.
Mimo tego znalazło się parę dziadów kalwaryjskich, którzy szli do sądu, bo ich szajs merol palił litr więcej, niż podane na jakimś usr.. blacie. <glupek2>
Tym łajzom podziękują miliony kierowców.

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 28 wrz 2017, 11:45
przez nemi
Dziś jest 365 dzień eksploatacji Golfa. W związku z tym garść cyferek.

17800 – tyle km przejechałem
4310 – o tyle spadła wartość wg. EuroTax-u
5,78 – średnie spalanie
1071 – tyle litrów paliwa zatankowałem
5015 – tyle wydałem na paliwo
29 – tyle razy odwiedziłem stację paliw
27,16 – średni koszt przejechania 100 km
30 – tyle wydałem na awarie (blachowkręt w oponie)
0,001685393258427 – koszt awarii w przeliczeniu na kilometr
395 – koszt dodatkowego serwisu olejowego (auto jeździ na LL, ale z dwa razy częstszym interwałem wymian)
0,0221910112359551 – koszt serwisu olejowego w przeliczeniu na kilometr
2 – akcje serwisowe – wymieniono sprawny u mnie moduł świateł oraz sprawdzono jakieś elementy automatycznego hamulca ręcznego
1 – zamiana opon
5569 – wszystkie inne koszty poza paliwem
80,62 – tyle procent udziału w innych kosztach mają ubezpieczenia OC/AC (opłacone dwukrotnie)
31,56 – tyle kosztuje przejechanie 100 km nie licząc paliwa
58,72 – średni koszt przejechania 100 km uwzględniając wszystkie koszty (pamiętajcie, że wliczone tam jest już ubezpieczenie na kolejny rok)
7 – w tylu krajach Golf postawił swoje koła (nie licząc Niemiec, gdzie był wyprodukowany)

Po przejechaniu niemal 18.000 km samochód dorobił się płytkiej, 3 cm rysy na błotniku cieńszej niż włos, we wnętrzu żaden element jeszcze nie nosi śladów użytkowania. W planie mam zakup ochronnej folii na progi – dzieciaki przy wsiadaniu stają na prograch i pewnie też bym tam znalazł jakieś drobne rysy...

PostNapisane: 28 wrz 2017, 11:48
przez ravo
ciekawe ciekawe

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 28 wrz 2017, 12:10
przez nemi
Jeszcze jakieś dane porównawcze – ten sam kierowca, ten sam styl jazdy :)ObrazekObrazek

PostNapisane: 28 wrz 2017, 12:18
przez ravo
coraz ciekawiej

Re: Volkswagen Golf VII 1.2 '16

PostNapisane: 28 wrz 2017, 12:19
przez Norreca
ciekawe porownanie :)
z kosztami paliwa jest to troszke niewymierne porownanie do aut jakimi sie poruszalo jakies 3 czy 5 lat temu (a przypuszczam ze tak jest) bo wiadomo ceny byly i sa inne ;) ale srednia jest pewnie podobna.

na bank golf jest nowy wiec ma najmniejsze koszty eksploatacji bo nic sie nie psuje jeszcze.

PostNapisane: 28 wrz 2017, 12:19
przez loockas
Ile emocji w tym co piszesz. Mam tylko niesmak co do Twojego startu na 1/4 mili w Rykach. Musisz ruszanie poćwiczyć, bo sporo tracisz na starcie. Proponowałbym nie ruszać jednak z 3 biegu.