Volkswagen Golf VII 1.2 '16

Postprzez Norreca » 10 lip 2017, 13:09

Prosto i na temat :) norma była bardzo dobrze zrobiona ale niestety mało zrozumiała dla Kowalskiego.
Dlatego by Kowalski czuł sie lepiej i oddawał głosy trzeba było to zmienić.

Niestety obawiam sie iż jak stworzą nowa bedzie kompletnie bez sensu... bo obecna służy jak juz BRII napisał do porównania aut.... które pracują w tych samych warunkach a ich design nie oddzialowywuje na test :)

Zobaczymy jak bedzie :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez nemi » 10 lip 2017, 19:47

Kiedyś napisałem, że pokażę jak wyglądają zegary w ciemności:Obrazek

Przy okazji widać tam zieloną literę P, która oznacza, że samochód stoi na hamulcu roboczym bez mojego udziału. Czyli np. gdy dojadę do skrzyżowania i auto zatrzyma się z wyciśniętym hamulcem (nie zatrzymuje się z toczenia), to ciśnienie z układu nie schodzi po zabraniu stopy z pedału hamulca.
Żeby hamulce puściły trzeba wcisnąć sprzęgło, wrzucić bieg i puścić sprzęgło. Inaczej auto nigdzie nie odjedzie, nawet jeśli jest z górki.

Ma to dużą wadę: ja nie trzymam nogi na hamulcu, a świecą światła stopu :(. I oczywiście oślepiają kogoś, kto stoi za mną...

Muszę przycisnąć guzik ręcznego i wtedy światła gasną, schodzi ciśnienie, a silnik elektryczny zaciąga ręczny.

Ciekawe jaki to wszystko kłopot sprawi za 10 lat.


Pisałem też o funkcji doświetlania zakrętów. Bardzo, bardzo potrzebna rzecz i powinna być w każdym aucie w standardzie moim zdaniem.

Nie widać tego zbyt dobrze, ale tak jest bez:
Obrazek
...a tak doświetla:
Obrazek
Wszystko jest pod jednym kloszem, ale te światła są pod kątem mniej więcej 45 stopni.

Komputer pokazuje trzy rzeczy:
– do 100 h jazdy (potem zaczyna na nowo)
Obrazek
– dane od ostatniego tankowania (zeruje się automatycznie)
Obrazek
– od uruchomienia ostatniego, przy czym przerwy nie zerują wskazania (czyli pójście na obiad nie spowoduje wyzerowania)
Obrazek


Czujniki parkowania również wyświetlają wskazania (przy manewrowaniu do tyłu auto zapala również światła doświetlające zakręty):
Obrazek
(Na zdjęciu auto dojechało przodem do przeszkody)

Oprócz tego mam myśleć na niebiesko dzięki trenerowi ekonomicznej jazdy:
Obrazek
Maksymalna nota to 100 punktów, ale rzadko sprawdzam swoje wyniki.

No i jeszcze do poczytania w korkach (informacje daje się włączyć tylko gdy auto stoi):
Obrazek
Obrazek
Kije do golfa zawsze wyciągam.
Obrazek

I to chyba tyle.

Także tak robią to Niemcy – sam nie wiedziałem wcześniej, bo miałem auta starsze, a wstawiłem tutaj jako ciekawostkę, bo pewnie mało kto na forum ma kontakt z tą marką.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Beny » 10 lip 2017, 20:45

A lusterko pasażera przy wszystkich tych bajerach po wrzucenie wstecznego obniża się ?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez nemi » 10 lip 2017, 20:47

Tak <lol>.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Neonixos666 » 10 lip 2017, 20:54

nemi napisał(a):Pisałem też o funkcji doświetlania zakrętów. Bardzo, bardzo potrzebna rzecz i powinna być w każdym aucie w standardzie moim zdaniem.


Też to mam i muszę przyznać że takie coś powinien mieć każdy samochód a wcale nie jest to jakieś skomplikowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Norreca » 10 lip 2017, 21:45

Neonixos666 napisał(a):
nemi napisał(a):Pisałem też o funkcji doświetlania zakrętów. Bardzo, bardzo potrzebna rzecz i powinna być w każdym aucie w standardzie moim zdaniem.


Też to mam i muszę przyznać że takie coś powinien mieć każdy samochód a wcale nie jest to jakieś skomplikowane.


zgadza się ale dużo wariantów jest opatentowanych i najczęściej stosuje się jak dobrze pamiętam skrętne xenony :) co nie jest to samo ale pomaga.

(taka ciekawostka)
co ciekawe jak robiliśmy T6 i kieszeń wysuwana na napoje z uchwytami nie mogliśmy użyć uchwytów z passata B8 bo były opatentowane :P w samym koncernie nie można używać często tych samych rozwiązań.

i wyszło takie coś.
1.JPG
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Neonixos666 » 10 lip 2017, 21:59

Norreca napisał(a):zgadza się ale dużo wariantów jest opatentowanych i najczęściej stosuje się jak dobrze pamiętam skrętne xenony co nie jest to samo ale pomaga.


Ja mam skrętny xenon i doświetlanie jak ma Nemi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 11 lip 2017, 08:46

nemi napisał(a):Kiedyś napisałem, że pokażę jak wyglądają zegary w ciemności:

Bardzo fajne – podobają mi się i obstawiam, że nie męczą oczu na długich trasach. Tragedia była w B5, dobrze, że wyciągnęli wnioski :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez nemi » 11 lip 2017, 08:58

Tak, są w porządku.

Ale to mi przypomina o jeszcze jednej wadzie samochodu :).
On jest tak 'inteligentny', że nawet wie jakie powinno być natężenie światła zegarów.
Kiedy jadę na światłach dziennych i wjadę do lasu, to on dochodzi do wniosku, że kiedy jest ciemnej w otoczeniu (ale nie na tyle, żeby zapalić xenony, co oczywiście też robi sam) powinien przyciemnić również zegary, żeby nie świeciły zbyt mocno :P. Trochę mnie to irytuje, próbowałem coś zmieniać w ustawieniach, ale jakoś nic mi z tego nie wyszło.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez KMBak » 11 lip 2017, 09:03

No to chociaż jedna wada w tym przemyślanym aucie. <lol> I oby ostatnia.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez mark.87 » 11 lip 2017, 09:39

Neonixos666 napisał(a):
Norreca napisał(a):zgadza się ale dużo wariantów jest opatentowanych i najczęściej stosuje się jak dobrze pamiętam skrętne xenony co nie jest to samo ale pomaga.


Ja mam skrętny xenon i doświetlanie jak ma Nemi.


ja u siebie w Lagunie tez mam skretny bixenon-bardzo fajna sprawa ale jak widac zarezerwowana nie dla wszystkich aut a szkoda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Grzyby » 11 lip 2017, 12:54

nemi napisał(a):Kije do golfa zawsze wyciągam.

Skąd? Trzymasz je w piwnicy zanim włożysz do Golfa?
:P
nemi napisał(a):Żeby hamulce puściły trzeba wcisnąć sprzęgło, wrzucić bieg i puścić sprzęgło.

Ileż to problemów z takim dodatkowym pedałem pod lewą nogą :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez loockas » 11 lip 2017, 17:57

A potem coś napiszę bo mi się tematy pomyliły :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Rumcajs » 18 lip 2017, 23:14

brii napisał(a): Ludzie się uparli, że norma jest zła bo nie czytali co ta norma mierzy ;) Podkreślam raz jeszcze, że ta norma nigdy nie miała odwzorowywać spalania w rzeczywistym użytkowaniu..


Ludzie są nawet tak durni, że strzelają sobie we własną stopę.
W De podatek płaci się mix od pojemności silnika i ilości co2/km , czyli spalania.
Mimo tego znalazło się parę dziadów kalwaryjskich, którzy szli do sądu, bo ich szajs merol palił litr więcej, niż podane na jakimś usr.. blacie. <glupek2>
Tym łajzom podziękują miliony kierowców.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 15:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez nemi » 28 wrz 2017, 10:45

Dziś jest 365 dzień eksploatacji Golfa. W związku z tym garść cyferek.

17800 – tyle km przejechałem
4310 – o tyle spadła wartość wg. EuroTax-u
5,78 – średnie spalanie
1071 – tyle litrów paliwa zatankowałem
5015 – tyle wydałem na paliwo
29 – tyle razy odwiedziłem stację paliw
27,16 – średni koszt przejechania 100 km
30 – tyle wydałem na awarie (blachowkręt w oponie)
0,001685393258427 – koszt awarii w przeliczeniu na kilometr
395 – koszt dodatkowego serwisu olejowego (auto jeździ na LL, ale z dwa razy częstszym interwałem wymian)
0,0221910112359551 – koszt serwisu olejowego w przeliczeniu na kilometr
2 – akcje serwisowe – wymieniono sprawny u mnie moduł świateł oraz sprawdzono jakieś elementy automatycznego hamulca ręcznego
1 – zamiana opon
5569 – wszystkie inne koszty poza paliwem
80,62 – tyle procent udziału w innych kosztach mają ubezpieczenia OC/AC (opłacone dwukrotnie)
31,56 – tyle kosztuje przejechanie 100 km nie licząc paliwa
58,72 – średni koszt przejechania 100 km uwzględniając wszystkie koszty (pamiętajcie, że wliczone tam jest już ubezpieczenie na kolejny rok)
7 – w tylu krajach Golf postawił swoje koła (nie licząc Niemiec, gdzie był wyprodukowany)

Po przejechaniu niemal 18.000 km samochód dorobił się płytkiej, 3 cm rysy na błotniku cieńszej niż włos, we wnętrzu żaden element jeszcze nie nosi śladów użytkowania. W planie mam zakup ochronnej folii na progi – dzieciaki przy wsiadaniu stają na prograch i pewnie też bym tam znalazł jakieś drobne rysy...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez ravo » 28 wrz 2017, 10:48

ciekawe ciekawe
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez nemi » 28 wrz 2017, 11:10

Jeszcze jakieś dane porównawcze – ten sam kierowca, ten sam styl jazdy :)ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez ravo » 28 wrz 2017, 11:18

coraz ciekawiej
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Norreca » 28 wrz 2017, 11:19

ciekawe porownanie :)
z kosztami paliwa jest to troszke niewymierne porownanie do aut jakimi sie poruszalo jakies 3 czy 5 lat temu (a przypuszczam ze tak jest) bo wiadomo ceny byly i sa inne ;) ale srednia jest pewnie podobna.

na bank golf jest nowy wiec ma najmniejsze koszty eksploatacji bo nic sie nie psuje jeszcze.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez loockas » 28 wrz 2017, 11:19

Ile emocji w tym co piszesz. Mam tylko niesmak co do Twojego startu na 1/4 mili w Rykach. Musisz ruszanie poćwiczyć, bo sporo tracisz na starcie. Proponowałbym nie ruszać jednak z 3 biegu.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy