Suzuki GR650 '83r, 50KM, szprychy

Postprzez risto77 » 20 maja 2017, 18:53

Witam wszystkich ponownie na tym forum i zachęcam do lektury mojego kolejnego wątku.
Tym razem postanowiłem podzielić się z Wami moją przygodą z motocyklem Suzuki.

2012-06-23 11.28.10.jpg


Jest to model GR 650 z pierwszych lat produkcji a dokładnie z '83r, dysponujący mocą 50KM. Na rynku ametykańskim znany pod nazwa Tempter czyt. Pokusa ;) Jego zaletą są koła szprychowe, które w latach późniejszych zostały zastąpione alusami.
Motocykl zakupiłem za kwotę, można powiedzieć śmieszną. Dlatego między innymi mogłem pozwolić sobie na swego rodzaju projekt i wydanie kasy, na doprowadzenie go do stanu – to się okaże ;)
Po przeglądnięciu kilku tysięcy fotek w necie dokonałem wyboru co do stylu w jakim go zrobię. Pomysły były różne od Cafe:

31.jpg


Niestety nie wygodny ze względu na jazdę jaką preferuję i to, że do Cafe Racer bardziej pasują mi 4cylindrowce. Mają płynniejsza pracę silnika.
Przez Scrambler:
b5cc453036dd64e9f0901d4b8319d4d1.jpg


Ten z kolei bardziej budowany na czymś lżejszym, maxymalnie do 400ccm.
Wybór padł na Bratstyle.
Początkowo pomysł na jego wygląd był taki:

EB011-image2-900x6001.jpg


Jest to styl wywodzący się prosto z kraju kwitnącej wisni ;) Skupiłem się na uruchomieniu silnika ( conajmniej 2 lata nie był odpalany ) Jakież było moje ździwienie kiedy po zamontowaniu aku i wymianie oleju i filtra, silnik już po pierwszej próbie rozruchu zagadał pięknym dudniącym gangiem.
Ciśnienie na cylindrach nie jest wzorowe ale do agonii jeszcze daleko <glupek2> Prawy 10,5, lewy 11 – nominał to 14, poniżej 9 należy się martwić.
Zacząłem nią jeździć. I stało się, pierwsza awaria:
brak ładowania Zakupiłem nowy regulator napięcia ale przyczyną usterki była leciwa instalacja ...
Po blisko roku użytkowania i upewnieniu się, że moto jest warte inwestycji zabrałem się za jego sprawność techniczną i wygląd.
– regulacja zaworów ( na płytkach )
– synchronizacja gaźników ( oczywiście na stożkach )
– wymiana łożysk w kołach i główce ramy
– wymiana uszczelniaczy zawieszenia ( zakończyła się wymianą całego przedniego zawieszenia na takie z podwójnymi tarczami ) Dodatkowo wymieniłem pompę ham. i zaciski a także klamki. Dodatkowo zainwestowałem w przewody w oplocie HELLA ( czerwone )

417592849_1_261x203_klamki-krotkie-lamane-honda-yamaha-skuter-benzer-aprilia-cbr-yzf-sr-rs-ciechanow.jpg
IMG-1485972674150-V.jpg
Hella



– piaskowanie i lakierowanie: golenie, półki, koła, sety a z czasem także tłumiki
– kierownica z rozpórką
Po tych zabiegach wleciały nowe opony. Na tył Michaelin a na przód Mitas. Wyglądał wtedy tak:

IMG-1485971254725-V.jpg


Przyszedł w końcu czs na zajęcie się wyglądem. Pierwsza na stół poszła kanapa. Jest Mega wygodna ( jeszcze nie miałem tak wygodnej w żadnym moto ) więc została nieznacznie obniżona i obszyta czarną skórą z pomarańczowym obszyciem.

received_992078254261738.jpeg
Kanapa
received_992078260928404.jpeg
received_992078250928405.jpeg


Dlaczego z pomarańczem ??
To już osobna historia a pomysł narodził się podczas oglądania fotek japońskich pomysłów na auto. Zobaczyłem takie oto lusterka:

received_885461461590085.jpeg
Lusterko
received_885461591590072.jpeg
Lusterko 2


Tak mi się ten pomysł spodobał, że nie było wyjścia ...
Właśnie czekam na odbiór zbiornika ;)
Projekt wyglądał tak:
received_1394599073933216.jpeg
Zbiornik samuraje
received_1394599097266547.jpeg
Zbiornik


Po piaskowaniu i lakierowanie tłumików postanowiłem owinąć kolektor wydechowy. Ręce szczypały mnie blisko tydzień po tych bandażach <glupek2>
20170302_124817.jpg
Wydechy
20170302_124807.jpg
20170302_222411.jpg


Na razie to tyle. Oczywiście uzupełniać będę na bieżąco.
Ostatnio edytowano 23 maja 2017, 09:08 przez risto77, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2034 (149/54)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez roxygenium » 22 maja 2017, 15:10

Jako przymierzający się do jednośladu od długiego czasu muszę powiedzieć – szacun. Śliczna maszyna i podejście do projektu mi się podoba :)
Powodzenia! :)
-------------------------
Marcin
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 1891 (3/21)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Signum '08 1.9 CDTI 204hp 409Nm
Saab 9-5 Aero
Mazda 6 2.0MZR-CD 170HP
323F BA GT
626 GD Coupe '89
626 GD Coupe '90

Postprzez risto77 » 22 maja 2017, 16:07

Kiedy mój dobry kolega tak jak Ty, przymierzał się do zakupu motocykla. Wciąż o nim mówił i rozmyślał co kupić. Wystarczyły trzy zdania, które przechyliły szalę ...
Zapytałem: kiedy sobie ten motocykl kupi. Jak będzie mieć 60 lat. Nie będzie już na nim jeździć. ;)


Właśnie wczoraj odebrałem zbiornik :) :) :) :)
Załączniki
received_1406741952697429.png
received_1406741382697486.png
received_1406740369364254.png
received_1406736149364676.jpeg
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 19:11
Posty: 2034 (149/54)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez roxygenium » 22 maja 2017, 16:32

risto77 napisał(a):kiedy sobie ten motocykl kupi.

Ja z czystego rozsądku czekam – przyszły rok pełne A + skończyć auto chcę żeby mieć za co jeść :D

Zbiornik wyszedł fajnie <serduszka> , chociaż już chwilę wcześniej podesłał mi fotę Pajoresko :)
-------------------------
Marcin
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Pomorza
 
Od: 29 cze 2011, 20:56
Posty: 1891 (3/21)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Signum '08 1.9 CDTI 204hp 409Nm
Saab 9-5 Aero
Mazda 6 2.0MZR-CD 170HP
323F BA GT
626 GD Coupe '89
626 GD Coupe '90

Postprzez KMBak » 6 cze 2017, 08:54

O w mordę. Pięknie. Dawaj foty całego z założonym zbiornikiem. <serduszka>
Konrad Mak