Strona 1 z 4

Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 19 kwi 2017, 22:08
przez Zagłoba
Witam i przedstawiam Wam moje Bmw 320i ( w skrócie BanditenMotorWagen, lub "Będziesz Miał Wypadek" – jak kto woli ), które to zastąpiło moją kremowo białą Mazdę 3 2.0 Skypassion.

Bandyte nabyłem z polskiego rynku, z przebiegiem 67 000km i jestem jej trzecim właścicielem.
Auto jak na 08/2012 jest bardzo zadbane, zresztą mały przebieg dużo daje ( mam jeszcze pakiet serwisowy przy 80000 km do wykorzystania w cenie samochodu ).

Jest to Bandytowóz z dwulitrową, uturbioną benzyną o mocy 184km i o skromnej wadze ok. 1420 kilogramów. Napęd tylny, skrzynia manualna ( zależało mi na takiej kombinacji ). Auto przygotowane na mechanicznego moda, który doda mu dynamiki ( szacowane 300-310km i 450-470nm do osiągnięcia w Stage 2 ) w tej chwili zamontowałem dla tej mocy koła i opony o specyfikacji z bmw M3 na 18' ) i zamieni go w przecinak, który docelowo ma objeżdżać fabrycznie mocniejsze, ale cięższe 335i f30.

Nie będę rozpisywał się tu szczegółowo o wyposażeniu, bo to nie temat ku temu, co prawda nakreślę pokrótce specyfikacje samochodu, ale głównie będę tu umieszczał moje spostrzeżenia dot. różnic z użytkowania Mazdy a BMW.

Krótka lista wyposażenia samochodu:

Wersja wyposażenia: Sport
Silnik: 2,0t 184km, 270nm
Skrzynia: Manual
Wydech: Seryjny, końcówka Buzzer
Światła: "Zenonowe"
Filtr powietrza: wkładka sportowa K&N
Zawieszenie: fabrycznie zamontowany sportowy zawias M Power / M Performance
Koła: Vossen CVT ( Replica ) p 18x8,0 + t 18x9,0
Opony: Continental ContiSport Contact5 p 225/45/r18 + Continental ContiSport Contact5 t 255/40/r18
Fotele: Kubełkowe, materiałowe z podgrzewaniem
Dostęp bezkluczykowy
"Bieda" radio
Otwieranie bagażnika z pilota
Tylne siedzenia
Bak paliwa
Kierownica
Półosie
Przyciemniane szyby "hit & run"
Uchwyt na kij baseballowy
Kij baseballowy
Kastet
Zestaw "zapasowych" tablic rejestracyjnych <diabełek>

W planach:

– Kompletna customizacja wnętrza, obszycie skórą
– Kompletna przebudowa układu wydechowego: downpipe ER bez kata, midpipe + wydech Eisenmann 4końcówki
– Stage 2; downpipe, ECU mod, intercooler Wagner Competition
– Rozpórki zawieszenia: góra przód; mechunik, przód dół: Ultimate Racing, tył dół: Ultimate Racing
– Jeszcze grubsze stabilizatory Megan racing
– Kompletna przebudowa systemu audio
– Ciężka gałka zmiany biegów Rob Knob II ( w zasadzie to czeka już na mnie w urzędzie celnym w Poznaniu ) – zatrzymali cholery wrrr!!!

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 20 kwi 2017, 18:57
przez danrok
Meeeega! :) a gdzie obiecane porównanie z Mazdą? :) Wrzuć parę zdjęć środka jeszcze koniecznie ! :)

PostNapisane: 20 kwi 2017, 19:02
przez Neonixos666
Zagłoba napisał(a):Uchwyt na kij baseballowy
Kij baseballowy
Kastet


To typowe wyposażenie dla posiadaczy BMW?

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 20 kwi 2017, 19:50
przez Zagłoba
Tak, dodają te "gadżety" już w standardzie, czytaj fabrycznie.

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 20 kwi 2017, 21:27
przez Dominator
kolega z pracy zakupił takowego tyle ze 325 z pakietem performance, felgi 19, robi wow ten samochód.. audi wymięka ;)

PostNapisane: 21 kwi 2017, 16:57
przez MariuS
Niezłe plecy mam, nie wiedziałem że BMW ładuje już doładowane benzyniaki tej pojemności. Kojarzyłem tylko M3 E92.

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 2 maja 2017, 08:44
przez Zagłoba
Wincej wincyj foteczków

Dopisano 2 maja 2017, 08:56:

Jak mnie dopadnie wena, to sklecę dla Was to porównanie Mzd3 i Bmw3

PostNapisane: 2 maja 2017, 22:33
przez Neonixos666
Zagłoba napisał(a): porównanie Mzd3 i Bmw3


nie uważasz że to całkiem inne bajki?

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 2 maja 2017, 23:28
przez Ścibi85
Zazdroszczę :) Ale nie tak "po polsku" :) Szerokości :)

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 3 maja 2017, 11:47
przez Norreca
Neonixos666 napisał(a):
Zagłoba napisał(a): porównanie Mzd3 i Bmw3


nie uważasz że to całkiem inne bajki?


probowalem... jest sciana <nie powiem> wiec odpuscilem.

PostNapisane: 8 maja 2017, 16:26
przez Zagłoba
Neonixos666 napisał(a):nie uważasz że to całkiem inne bajki?


Nie uważam <oczko> , Mazda pod kilkoma względami bije beemkę na głowę, kosztując jednocześnie
50% ceny.

PostNapisane: 8 maja 2017, 20:52
przez Neonixos666
Zagłoba napisał(a):
Neonixos666 napisał(a):nie uważasz że to całkiem inne bajki?


Nie uważam <oczko> , Mazda pod kilkoma względami bije beemkę na głowę, kosztując jednocześnie
50% ceny.


To czekamy na porównanie :)

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 12 maja 2017, 13:27
przez Zagłoba
Uwaga, właśnie zaczynam post za który pewnie dostanę bana na forum BMW <lol> <nie powiem> , ale co tam. Postaram wyjaśnić się plusy i minusy obydwu samochodów, jednocześnie starając się być jak najmniej subiektywnym. Pisząc to porównanie muszę podać dane techniczne obu samochodów:

Mazda 3
2.0l wolnossąca benzyna
165km/210nm
wersja wyposażenia Skypassion
około 1280-1300kg wagi
koła 18'
przebieg 0-44tyś. km

Bmw 3
2.0 turbo benzyna
185km/270nm
wersja wyposażenia Sport
około 1420kg wagi
koła 18'
przebieg 67-70tyś. km


A więc zaczynamy:

1. Silnik

a) brzmienie: Mazda > BMW

Mazda
Dlaczego ? Wolnossąca jednostka Mazdy posiada bardziej rasowe brzmienie, które ma również bardziej liniowy przebieg dźwięku silnika, który wzbogacony dodatkowo np. filtrem stożkowym brzmi naprawdę sportowo i pasuje do charakteru samochodu. Minusem jest fakt, że przy szybkiej jeździe dźwięk silnika dominuje w kabinie i w dłuższej trasie staje się natarczywy.

BMW ?
Bmw posiada bardziej stonowany, dostojny ( wygłuszony przez turbinę ) dźwięk, który pasuje bardziej charakterem do limuzyny, niż do auta "usportowionego". Sprawa zmienia się po przekroczeniu progu 4500 obr ( aż do 7000 ), kiedy to dźwięk silnika bardzo narasta, a góra, która brzmi identycznie jak w większym 3.0 R6 sprawia że ma się ochotę słuchać powiedzieć WOW

b) użyteczna moc i moment obrotowy, krzywa narastania BMW = Mazda ( ex equo )

Mazda
Mniejsze i później dostępne moment obrotowy i moc sprawiają, że Mazda w moim mniemaniu jest autem bardziej bezkompromisowym i skierowanym do indywidualisty – gdy "rozkręcimy" ja wysoko – wtedy jedzie dynamicznie, jednak "u dołu" czuć braki w momencie obrotowym w sytuacji, gdy np. niespodziewanie trzeba wyprzedzić, lub droga jest "lekko pod górkę" a samochód przed nami również przyspiesza – pierwszą sytuację częściowo rekompensuje się zdecydowaną redukcją biegu, natomiast
w drugiej pozostaje tylko modlić się aby wystarczyło nam prostej do wyprzedzania. Ogromną i chyba największą zaletą Mazdy jest chyba właśnie jej kochający wysokie obroty silnik – wkręcanie na obroty i "przebywanie na górze", kolejny bieg, kolejny,kolejny, "pizd" – daje niesamowitą frajdę z jady, Mazda sprawia również "mocniejszej" w górnej partii obrotów, niż BMW – każde wciśnięcie gazu powyżej 3500 obr. w Mazdzie wciska od razu w fotel.

BMW
Jak już wcześniej wspomniałem – mamy tutaj do czynienia z autem bardziej "stonowanym", wręcz niemiecko poprawnym ( nawet w 305konnej wersji 335i, którą kilkukrotnie prowadziłem ). Moment w 320i ( 270nm ) dostępny jest wcześniej, jednak jego przebieg przypomina pod tym względem diesla "na kacu" – silnik pomimo braku odczuwalnego turbolaga, reaguje nieco bardziej "ospale", niż w Mazdzie – i zaskakująco nie ma tu "strzału" momentu/mocy silnik rozwija moment obrotowy w bardzo łagodny sposób, łudząco przypominając pod tym względem jednostki wolnossące – jednak w górnej partii obrotów jego charakter jest inny – rzekłbym, że w obrębie 4000-7000 praktycznie nic się nie dzieje.
Nie można jednak powiedzieć, że 185konny silnik BMW jest nudny, choć nie daje on takiej frajdy jak 2.0 165km w Mazdzie, z drugiej strony przy wyprzedzaniu – wyższy ( 270nm ) moment obrotowy jest odczuwalny, i większość tego typu manewrów wykonamy bez zbędnego ( a koniecznego w Mazdzie ) redukowania biegu, ponieważ najmocniejszy jest tutaj "dół" i środek.

2. Skrzynia biegów: Mazda>BMW

Zwycięstwo Mazdy pod każdym względem "Hands down to Mazda", fantastyczna skrzynia biegów Mazdy zachwyca płynnością, kulturą pracy i bardzo krótkim, sportowym skokiem. Zmiana biegów w Mazdzie była rzeczą, którą mógłbym robić bez końca, again again and again...
Skrzynia biegów BMW jest niczym łom strażacki – jej obsługa wymaga dużo siły i chodzi po "męsku", skok jest średni, ani krótki, ani długi. BMW... – nie tak się to robi...

3. Wyciszenie: BMW>Mazda
Na ten temat nie będę się rozpisywał, bo nie ma zbytnio o czym mówić. Różnica na korzyść BMW jest kolosalna. Silnik, wiatr, zawieszenie – w BMW jest ledwo słyszalne

4. Hamulce: Mazda>BMW
Hamulce w Mazdzie dają poczucie lepszego panowania nad samochodem, jednak może to wynikać również z niższej masy Mazdy. Nie mam bezpośrednich danych dot. długości drogi hamowania obu samochodów.

5. Komfort foteli i trzymanie boczne: BMW>Mazda
Doskonałe i wygodne fotele Mazdy ustępują jeszcze lepszym fotelom w BMW. Świetnie wyprofilowane, głębokie "kubły" ( dostępne tylko w wersji sportline ) BMW doskonale trzymają ciało w zakrętach i nie powodują bólu pleców, nawet przy dłuższej jeździe.

6. Radość z jazdy: Mazda>BMW
BMW, sorry, zamknijcie mnie za to, ale prawda jest bezlitosna... Zarówno silnik jak i prowadzenie
Mazdy daje więcej "radośći z jazdy", która to jest sztandarowym sloganem BMW. Być może w przypadku Mazdy z silnikiem diesla nie mógłbym napisać powyższego.

7. Prowadzenie: Mazda>BMW
Układ kierowniczy Mazdy jest bardziej progresywny, dzięki czemu dobrze wiemy jak "grubo" można wejść w zakręt zanim przednia oś zacznie wyjeżdżać do zewnątrz. W połączeniu z zestawem Eibacha i rozpórką kielichów otrzymujemy prawdziwy, przednionapędowy przecinak do zakrętów, choć wciąż pozostaje szerokie pole do popisu, np. poprzez zastąpienie fabrycznego zawiasu tuningowym.
Konieczność użycia przez kierowcę większej fizycznej siły do utrzymania jej w zaplanowanym torze jazdy jest prawdopodobnie czynnikiem, który daje najwięcej frajdy z prowadzenia. Babciu to jest zajeb*ste.
BMW – układ kierowniczy BMW pracuje nieco inaczej, ciężko to opisać, po prostu inaczej. W sytuacjach granicznej przyczepności auto ma tendencję do wyraźnego odjeżdżania tyłem ( mimo założonych opon 225mm z przódu i 255mm z tyłu ), nie przekazuje tylu informacji z drogi co ten w Mazdzie,
a nadsterowność potrafi pojawić się tu nagle, bez wyraźnego ostrzeżenia, choć dla doświadczonego i czujnego kierowcy nie będzie to problemem. W razie czego w BMW we wszystkich sytuacjach nad bezpieczeństwem czuwa bardzo skuteczne ESP, które możemy również całkowicie dezaktywować, lub ustawić je w jeden z dwóch trybów pracy: sport, sport+ Zawieszenie BMW również dużo mniej się przechyla i pozwala na szybszą jazdę w zakrętach, choć prowadzenie BMW nie daje tyle przyjemności co prowadzenie Mazdy.

8. Przyczepność na prostej drodze: BMW>Mazda
Wyższa masa własna jak i wielowahacz z przodu sprawiają, że BMW jest autem stabilniejszym.

9. Przyczepność w zakrętach: BMW>Mazda
Patrz punkt 7

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 12 maja 2017, 17:20
przez Ścibi85
Zagłoba napisał(a):Postaram wyjaśnić się plusy i minusy obydwu samochodów, jednocześnie starając się być jak najmniej subiektywnym.


Da się? Da! :) <spoko>

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 18 maja 2017, 20:45
przez Zagłoba
Dostałem dzisiaj dwa prezenty ;) pierwszy od poczty polskiej ( gałka zmiany biegow z usa, ktora leżała na cle od blisko dwóch miesięcy, wspaniała biurokracja ), a drugi od Państwa – wrocily mi 4 pkt karne i teraz mam 15 na koncie, znowu mozna jezdzic <czarodziej>

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 20 maja 2017, 10:47
przez twardy103
Bardzo ciekawe porównanie! Zastanawiałem się jak opiszesz cechy BMW i Mazdy. Jestem trochę zaskoczony, choć spodziewałem się, że Mazda będzie lepsza w niektórych aspektach.
Osobiście jeździłem przez pół roku X3 w dieslu 184 km, 2011r. Generalnie fajny samochód, wygodny, fotele nieziemskie, natomiast jedno co mnie najbardziej rozczarowało (a spodziewałem się tutaj cudów) – to praca skrzyni biegów. Widzę, że u Ciebie jest podobnie :)

PostNapisane: 20 maja 2017, 22:45
przez loockas
Zagłoba napisał(a):Mazdy daje więcej "radośći z jazdy", która to jest sztandarowym sloganem BMW.


Ciekawe, ale w sumie potwierdzasz to co sam zauważyłem. F30 nie jeździłem, ale trochę się E46 i E90 najeździłem i... dla mnie te auta nie różnią się niczym szczególnym od znacznie tańszej konkurencji. E90 wręcz nienawidzę. Niesamowicie niewygodne auto w trasy :) Tak jak dla mnie "magia" Audi zaczyna się od modelu A6 (no może stylistycznie od A5), tak BMW od 5-series i czym wyżej tym bardziej to czuć. Trójka pewnie w M robi robotę, ale to raczej osobna kategoria samochodów :)

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 21 maja 2017, 11:49
przez Zagłoba
twardy103 napisał(a):Osobiście jeździłem przez pół roku X3 w dieslu 184 km, 2011r. Generalnie fajny samochód, wygodny, fotele nieziemskie, natomiast jedno co mnie najbardziej rozczarowało (a spodziewałem się tutaj cudów) – to praca skrzyni biegów. Widzę, że u Ciebie jest podobnie


Co zaskakujące – po ostatniej zmianie gałki biegów na "sportową" i ciężką – radość z mieszania wajchą wróciła – teraz czucie jak i zmiana odbywa się bardzo podobnie jak w Mazdzie, biegi wchodzą z delikatnym "kliknięciem", ale nie trzeba się dłużej siłować, nie sądziłem że zmiana samej końcówki drążka zrobi taką różnicę. <diabełek>

loockas napisał(a):Ciekawe, ale w sumie potwierdzasz to co sam zauważyłem. F30 nie jeździłem, ale trochę się E46 i E90 najeździłem i... dla mnie te auta nie różnią się niczym szczególnym od znacznie tańszej konkurencji.


Nie zrozumcie mnie źle, f30 w benzynie to nadal bardzo przyjemne auto w prowadzeniu, jednak Mazda miała "to coś", czego BMW nie ma, być może sam fakt tego, że jest autem dłuższym sprawia, że prowadzi się mniej "gokartowo" niż Mazda3. A jeżeli chodzi o temat silnika, to duże nadzieję pokładam w modzie – przy szacowanych 300-310km i 450-480nm zmodzonym ic i wydechu, bejca powinna dostać "pazur".

Re: Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba

PostNapisane: 21 maja 2017, 12:05
przez Norreca
wszystko pięknie etc.

ale do oceny auta ważna jest tez utrata na wartość po latach użytkowania i jakość elementów wnętrza.

dla mnie nadal nie powinno się tych samochodów porównywać mimo iż lubimy mazdy etc i czasem maja super rozwiązania a czasem w pewnych elementach są lepsze.

jeżeli idziesz kupić BMW nowe nie porównujesz go z nowa mazda.

ostatnio miałem na tydzień nowa A4.
i nie porównał bym jej do mazdy nawet 6, samo wykończenie materiałów jest już zupełnie inne, jak i plastiki użyte są świetne.

IMG_1659.JPG


IMG_1656.JPG


IMG_1658.JPG

PostNapisane: 6 cze 2017, 10:08
przez KMBak
No tylko, że porównując podobnie wyposażone Audi A4 i przywołaną Mazdę 6 mamy około 100 tys. zł różnicy. Nie może być to tylko różnica, która pokrywa koszt innego loga. To są właśnie materiały, które będą lepsze – choć z moich obserwacji wynika, że czasem nie wszystkie są lepsze. Ot tak jakby księgowy podglądał produkcję przez 10% czasu i obcinał fundusze kiedy patrzy (gdzie w Maździe ten sam księgowy trzymał produkcję za japę przez 50% albo i 60% czasu).

Takie mamy czasy...

Co do porównania BMW i Mazdy takiego werdyktu się spodziewałem. Ciekawe co by się zmieniło jakby porównał modele z tego samego rocznika – czy to by zachwiało werdyktami cząstkowymi?

Tak czy siak BMW fajne. Ma potencjał. Będę śledził. <spoko>