Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10
Napisane: 15 kwi 2017, 18:41
Przedstawiam Wam uzupełnienie Focusa czyli to praktyczniejsze auto, wozidło na wakacje i wszelkie wypady rodzinne, a na codzień samochód mojej lepszej połówki. Ilość Renault w garażu musi się zgadzać, tak więc po Lagunie miejsce grzeje Grand Scenic 3 generacji.
Broniłem się przed tego typu samochodami długo, ale już wiem, że niepotrzebnie. Auto jest znacznie praktyczniejsze i wygodniejsze od Laguny kombi. Dla rodziny 2+2 optymalne z buforem miejsca na wszelkie ładunki te bardziej i mniej potrzebne. O ile do Laguny się w zasadzie mieściliśmy bez większego problemu, tak tutaj jest jeszcze luz. Przy czym gabarytowo auto jest od Laguny mniejsze. Trudno mi teraz wypisać wszystkie zalety, ale jest ich naprawdę sporo. Największa to chyba 3 niezależne fotele z tyłu z możliwością złożenia lub całkowitego demontażu dowolnego z nich. To było coś na czym przy dwóch fotelikach nam najbardziej zależało.
Silnik – bo to największa dla mnie niespodzianka. Zdecydowałem się na benzynowe 1.4 TCe o mocy 130km. W zasadzie to był główny powód zmiany samochodu, bo żona coraz częściej potrzebowała mojej Laguny do wożenia dzieci, a diesel i trasy 2-3km to kiepskie połączenie. Dlatego koniecznie musiała być benzyna. Silnik urzekł mnie kulturą pracy. Jest prawie niesłyszalny, a chodzi równo jak zegarek. Turbo pracuje delikatnie dając przyjemne poczucie dynamiki na każdym z biegów. Jednostka bije wszystkie inne montowane w tym modelu pod każdym względem, diesle w szczególności.
Podsumowując, wybór tego typu samochodu wydaje się strzałem w dziesiątkę. Nie znajdziemy tutaj frajdy z jazdy, chociaż nie ukrywam w trasie jazda jest przyjemna. Praktyczność jednak w tym wypadku stała ponad całą resztę. Wygoda i wyciszenie jak na kompakta jest imponująca.
Dane i wyposażenie:
Renault Grand Scenic 3
Rok produkcji: 2010
Silnik: 1.4TCe 130KM/190NM
– 2 strefowa klimatyzacja
– 4 elektryczne szyby
– elektryczne lusterka składane i podgrzewane
– hands free czyli otwieranie/zamykanie/odpalanie bez użycia karty
– sterowanie radiem w kierownicy
– tempomat
– automatyczny hamulec ręczny
– czujniki parkowania tył z wizualizacją odległości na ekranie
– czujnik deszczu
– automatyczne światła
– regulowany podłokietnik z ogromnym schowkiem
– klimatyzowany schowek
– duże zagłówki z regulacją w każdym kierunku
– trzeci rząd siedzeń w bagażniku
– coś tam pewnie jeszcze...
Kilka zdjęć:
Broniłem się przed tego typu samochodami długo, ale już wiem, że niepotrzebnie. Auto jest znacznie praktyczniejsze i wygodniejsze od Laguny kombi. Dla rodziny 2+2 optymalne z buforem miejsca na wszelkie ładunki te bardziej i mniej potrzebne. O ile do Laguny się w zasadzie mieściliśmy bez większego problemu, tak tutaj jest jeszcze luz. Przy czym gabarytowo auto jest od Laguny mniejsze. Trudno mi teraz wypisać wszystkie zalety, ale jest ich naprawdę sporo. Największa to chyba 3 niezależne fotele z tyłu z możliwością złożenia lub całkowitego demontażu dowolnego z nich. To było coś na czym przy dwóch fotelikach nam najbardziej zależało.
Silnik – bo to największa dla mnie niespodzianka. Zdecydowałem się na benzynowe 1.4 TCe o mocy 130km. W zasadzie to był główny powód zmiany samochodu, bo żona coraz częściej potrzebowała mojej Laguny do wożenia dzieci, a diesel i trasy 2-3km to kiepskie połączenie. Dlatego koniecznie musiała być benzyna. Silnik urzekł mnie kulturą pracy. Jest prawie niesłyszalny, a chodzi równo jak zegarek. Turbo pracuje delikatnie dając przyjemne poczucie dynamiki na każdym z biegów. Jednostka bije wszystkie inne montowane w tym modelu pod każdym względem, diesle w szczególności.
Podsumowując, wybór tego typu samochodu wydaje się strzałem w dziesiątkę. Nie znajdziemy tutaj frajdy z jazdy, chociaż nie ukrywam w trasie jazda jest przyjemna. Praktyczność jednak w tym wypadku stała ponad całą resztę. Wygoda i wyciszenie jak na kompakta jest imponująca.
Dane i wyposażenie:
Renault Grand Scenic 3
Rok produkcji: 2010
Silnik: 1.4TCe 130KM/190NM
– 2 strefowa klimatyzacja
– 4 elektryczne szyby
– elektryczne lusterka składane i podgrzewane
– hands free czyli otwieranie/zamykanie/odpalanie bez użycia karty
– sterowanie radiem w kierownicy
– tempomat
– automatyczny hamulec ręczny
– czujniki parkowania tył z wizualizacją odległości na ekranie
– czujnik deszczu
– automatyczne światła
– regulowany podłokietnik z ogromnym schowkiem
– klimatyzowany schowek
– duże zagłówki z regulacją w każdym kierunku
– trzeci rząd siedzeń w bagażniku
– coś tam pewnie jeszcze...
Kilka zdjęć: