Ford Focus ST MK2 '07

Postprzez loockas » 1 maja 2017, 19:52

Dziękuję :)

Na razie kiepsko z czasem by nawet myśleć o jakichkolwiek zmianach. Przez ostatni tydzień nawet Focusa nie odpalałem. Dzisiaj trochę przeorganizowałem bagażnik korzystając z okazji, że udało się nabyć wkład styropianowy którego Niemiec poskąpił przy zakupie auta w salonie. Plan jest by przez ten długi weekend chociaż pierwszy raz od zakupu posprzątać w środku i umyć czarnucha :P Strzelił nam wczoraj miesiąc, zrobiłem niewiele km, bo raptem ok 900km. Na razie jestem zadowolony.

Wracając do bagażnika. Z racji braku wnęki na koło było jak poniżej. Po dorzuceniu jakiejś torby z lewarkiem, gaśnicą i kilkoma pierdołami w zasadzie bagażnik stał się bezużyteczny.

2017-05-01 12.21.16.jpg


Dorwałem wkład i zrobiło się zdecydowanie lepiej. Plecak z laptopem i niewielkie zakupy wejdą bez problemu :)

2017-05-01 13.32.14.jpg


2017-05-01 13.35.17.jpg


Tyle emerytowania. Następne modyfikacje mam nadzieję, że będą ciekawsze. Na razie się jeszcze nie mam kiedy wyjeździć. Wprawdzie dorzuciłem po kilka km z drogi do/z pracy ale wciąż mi mało :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 1 maja 2017, 20:04

ten bagażnik jest tak płytki? Ile to ma litrów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 1 maja 2017, 20:48

No teraz jest płytki, bo go podniosłem wkładem o jakieś 20cm. Bez wkładu niecałe 400l wg wiki. Styknie :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Beny » 1 maja 2017, 22:07

W pierwszej chwili pomyślałem że lpg założyłeś <lol>
To ori styropiany? Dobrze wygląda <spoko>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez loockas » 1 maja 2017, 22:15

Beny napisał(a):W pierwszej chwili pomyślałem że lpg założyłeś


No wcześniej tak to wyglądało po otworzeniu bagażnika :P

Odkupiłem te styropiany od gościa który założył LPG i po montażu butli nie miał co z nimi zrobić. Koszt instalki 5kzł. Póki co nie planuję. Za małe przeloty mi się tym autem kroją by to było warte gazowania. Nie mam nic do LPG, ale chyba pierwszy raz szkoda mi trochę zniszczyć oryginalność tego egzemplarza. Znalezienie w tej chwili nietkniętego czymkolwiek STka jest bardzo trudne. Zagazowane egzemplarze również bardzo ciężko sprzedać.

Nie liczę jakoś specjalnie spalania, ale póki co za głowę się łapać nie muszę. Wychodzi ze 3l więcej od Scenica 1.4 :)

Beny napisał(a):To ori styropiany?


Ta. Dostępne tylko przy zakupie opcji koła zapasowego, bo w standardzie nie było.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez mysiak » 1 maja 2017, 23:38

i trzymaj LPG z dal od tego wozu. LPG jest do ogrzewania – w ostateczności. Bagażnik faktycznie mały, jak się zapas umieści. Nie lepiej było już bez zostawić?
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Bartek1986 » 2 maja 2017, 00:18

mysiak napisał(a):LPG jest do ogrzewania – w ostateczności.


oczywiście.. :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez slisman » 2 maja 2017, 08:45

Dla mnie LPG to niepodważalny dowód na to, że Bóg istnieje :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez gazparts » 2 maja 2017, 09:21

Fajna foka , silnik w tym aucie bardzo łatwo dmuchnąć . Dobry wybór według mnie . Auta chwalone przez użytkowników i raczej bezawaryjne , ostatnio kumpla nakręciłem na podobną pomarańczową fokę , a szukał tfsi ka. Jak już kupił to nie wysiada chyba wcale z niego a gęba mu się cieszy zawsze jak jedzie :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez loockas » 2 maja 2017, 11:22

mysiak napisał(a):Nie lepiej było już bez zostawić?


Lubię mieć koło ze sobą. Assistance nie rozwiązuje problemu, bo jak nie masz własnego koła to mogą cię po prostu holować do wybranego miejsca. Dla mnie strata czasu. Poza tym w tym bagażniku poza tym kołem ma się zmieścić tylko plecak, który zabieram do pracy.

mysiak napisał(a):LPG jest do ogrzewania – w ostateczności


Ziemny do ogrzewania popularniejszy i nie jest to ostateczność, ale obecnie jedno z najlepszych rozwiązań grzewczych :P Spoko LPG w foce nie będzie, chociaż ten silnik ponoć bardzo dobrze znosi to paliwo. Bez herezji :)

gazparts napisał(a):Dobry wybór według mnie


Dzięki. Masz ten sam silnik :P W sumie nie wiele brakło, a żonie zamiast Scenica kupiłbym S-MAX'a z tym silnikiem, ale tam już LPG musiałoby być. Niestety ilość miejsca po montażu butli w bagażniku mocno go ogranicza, a nam właśnie na miejscu zależało. Tak więc T5 kupiłem w innej, lżejszej budzie :P Też jestem zadowolony. Nie jest to taczka na tor, ale daje mi kupę frajdy i jeżeli nie chcę się wygłupiać, to do 4krpm zachowuje się jak normalne auto (spalanie, hałas).
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez gazparts » 2 maja 2017, 13:04

Tak T5 to idealny silnik pod Lpg , nie widziałem żeby były problemy z nim po nawet 200tys na lpg. Bardzo wytrzymała jednostka. Jeszcze raz gratuluję zakupu.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Gib » 2 maja 2017, 21:01

Gratki wozu, super są te wskaźniki IMO, no i silnik przy którym każde 2.0 TSI czy inne reno brzmią bezpłciowo ;)
PS. 5 k za instalke do T5 to zbytnia rozrzutność IMO. Moja za 3k spokojnie obsługuje to co jest w tej chwili, a to tylko 1 wtryskiwacz więcej ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 27 cze 2017, 18:41

Znalazłem trochę czasu w ramach urlopu i postanowiłem ogarnąć hamulce. Na razie przód, bo było już tragicznie. Nawiercane zimmermany biły przy hamowaniu, a klocki przypominały żyletki. Padło na zestaw średnio budżetowy, do daily chyba w sam raz: ATE + DS Perf. Bicie przy hamowaniu ustało, ale jeszcze coś lekko telepie kierą pow. 130km/h. Liczę, że to tylko koła do wyważenia :)

Kolejka dalszych planów wygląda następująco:
– malowanie przedniego zderzaka (jakoś do miesiąca)
– kompletny wydech, ale wciąż nie wiem jaki, gdzie i po co :) Na razie na tapecie jest miltek i gtperformance.
– zawias i tutaj też jest dylemat, ale chyba na moje potrzeby wystarczy B6.
– jak mnie najdzie ochota to może delikatny program u Heko, a wtedy tez większy IC.

Tak wiem, zaciski do malowania. Ale mi się nie chciało i nie miałem czym :P

2017-06-27 14.49.45.jpg


2017-06-27 14.36.43.jpg


2017-06-27 15.48.33.jpg
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Paweł » 27 cze 2017, 21:26

Moim zdaniem bardzo dobre klocki. W zasadzie nie potrzebują nagrzewania – czasami trzeba z rana trzy razy przyhamować, żeby zaczęły funkcjonować – i bez fadingu znoszą amatorską sesję na "Poznaniu". Zacisków nie malowałbym w ogóle.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez loockas » 27 cze 2017, 22:20

Paweł napisał(a):Moim zdaniem bardzo dobre klocki.


Bardzo dużo szukałem informacji na temat tego co wybrać by było dobre na codzień i nadawało się do amatorskiej, nieco bardziej dynamicznej jazdy. Na wielu forach polecali DS2500 oraz Hawk HPS. Nawet już byłem zdecydowany na DS2500 ale czytając o nich coraz więcej zaczynałem mieć wątpliwości czy to nie przesadna inwestycja na moje potrzeby. Poza tym obawiałem się skuteczności na zimno. Pogadałem z mądrzejszymi i się potwierdziły moje wątpliwości.

Muszę na dniach ściągnąć tylne koła i zobaczyć w jakim stanie są klocki, zwłaszcza ten od strony tłoczka. Przód wyglądał fatalnie, cud że to jeszcze hamowało. Na przeglądzie przed zakupem mówili, że klocki przednie do wymiany ale nie sądziłem, że w trybie pilnym :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez loockas » 18 lip 2017, 21:28

Foka trafiła pod opiekę FSV-Performance – wg opinii najlepszych specjalistów od ST i RS na południu Polski. Lubie sam dłubać przy aucie, ale są rzeczy do których wymagana jest większa wiedza i narzędzia. Dobrze mieć fachowców, na dodatek tak blisko. Chłopaki przetrzepali całe auto, znaleźli rzeczy którymi trzeba się zająć oraz pomogli mi mniej więcej wybrać kierunek w jaki chce iść z tym samochodem.

Z racji tego, że tylne tuleje w wahaczach wymagały zainteresowania, to postanowiłem zrobić już wszystko razem z przodem. Długo się nie zastanawiałem i zdecydowałem na zestaw poliuretanowy by FSV :) Efekt przerósł moje oczekiwania. Auto wydaje się prowadzić jak po sznurku. Przy okazji prac z zawieszeniem tylnym, chłopaki wymienili też oba łożyska, bo niedawno lewa strona zaczęła przeraźliwie szumieć.

Powodem dla którego znalazłem się w FSV były nadmierne wibracje silnika. Problemem były zerwane poduszki pod silnikiem i skrzynią. Foka dostałą nowe poduszki silnika oraz skrzyni. Ta ostatnia została wzmocniona wkładką co pozwoli rozwiązać problem jej częstego zrywania oraz oszczędzić życia przegubom (które też pomału zbliżają się do wymiany).

Na ten moment do pełni szczęścia w zawieszeniu brakuje mi amorków i sprężyn, ale to musi poczekać aż konto trochę odsapnie :)

DSC_0714.jpg


DSC_0716.jpg


DSC_0722.jpg


DSC_0733.jpg


Stara gałka zmiany biegów miała już dość. Długo szukałem czegoś w zamian, ale nic ciekawszego nie znalazłem od oryginalnej gały z Focusa RS. Nie jest cudem piękności, ale jest oryginalna i trafiła się w dobrej cenie zupełnie nowa. Poluję jeszcze na mieszek z naturalnej skóry oraz czekam na odbiór zamówionej kierownicy w Evo3000 :)

DSC_0743.jpg


DSC_0748.jpg
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Grzyby » 19 lip 2017, 14:10

Myślałem że to jest mocniejsze...
Pewnie mi się z RS pomyrdało. Nie wnikałem nigdy zbytnio w szczegóły bo auto mi się zupełnie nie podoba.
Dla równowagi – myślałem że są droższe :P Pewnie też pomyliłem z RSem <glupek2>

Ale jak na takie niepozorne na ulicy to całkiem całkiem :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez loockas » 19 lip 2017, 14:36

ST to zwykły Focus tylko że z mocniejszym silnikiem niedostępnym w innej wersji niż ST. Trochę innym zawiasem i stylistyką. RS to kompletnie inny samochód. Niewiele jest podobieństw między RS, a ST chociaż niektórzy wierzą, że to prawie to samo :) Ceny RSów w tej budzie to jakiś kosmos, którego nigdy nie zrozumiem. Obecnie to już nie 2x, a 3x cena ST. Mimo wszystko mając odpowiedni zasób gotówki można z ST zrobić o wiele więcej niż to co oferuje RS. Żeby było zabawniej, to żeby cokolwiek zrobić z RS trzeba wsadzić tyle samo :)

Co do "myślałem, że mocniejsze" osiągi jak większość kompaktowych, cywilnych hotchatchy z tego okresu. Opel, Reno, Ford – wszystko w okolicach 6,5-7s do setki.

Mogło Ci się pomylić z RS przez te wszystkie Reno RS dookoła :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 19 lip 2017, 19:34

Teraz pewnie posiadacze Mazda zastanawiają się jak to jest że auto ma 10 lat a podwozie nie jest skorodowane? Jakieś niemożliwe rzeczy pokazujesz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 19 lip 2017, 19:37

Foki też lubi chrupać. Skala nie ta, ale jednak problem występuje. W moim przypadku auto musiało bardzo mało widzieć zimę i sól.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy