Ford Focus ST MK2 '07

Postprzez PeKa » 16 paź 2017, 20:16

Te srebrne ramki dawaj na czarno!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1170 (253/107)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT

Postprzez loockas » 16 paź 2017, 20:23

Może wiosną coś pokombinuję z wyglądem zewnętrznym. Na tych zmianach mi najmniej zależy.

Short shifter już w aucie:

IMG_0370.jpg
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez loockas » 4 lis 2017, 21:00

Dotarło radyjko od chinoli. Naprawdę się miło zaskoczyłem wykonaniem i działaniem biorąc pod uwagę, że kosztowało tylko 200$. Jakość dźwięku początkowo mnie rozczarowała, ale wystarczyło pokręcić EQ. Jest porównywalnie z wyciągniętym Sony. Poniżej filmik prezentujący działanie. Najbardziej jaram się yanosikiem i spotify :) Na dniach dojdzie kamera cofania i zewnętrzny mikrofon, ale się majfriendy ociągają trochę z dostarczeniem :)

Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez Mr_Bartek » 4 lis 2017, 21:12

Android 6.0.1 więc całkiem przyzwoicie bo większość to na KK siedzi. Da się dołożyć SIM? Jak z podświetleniem przycisków? Pasuje do reszty wnętrza?
Yesterday is history. Today is a gift. Tomorrow is a mystery.
Avatar użytkownika
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 2547 (81/125)
Skąd: Poznań

Postprzez loockas » 4 lis 2017, 21:21

Można nawet na 7.x kupić. Można podłączyć modem po USB, mam i działa ale mam trochę starocia który tylko HSDPA do 7mbit obsługuje. Jest wersja z wbudowanym modemem, ale to ok 100$ więcej... Na razie sobie poradziłem tetheringiem z telefonu, a droid automator dba o to, żeby wyłączyć apka jak się z BT rozłącze :) USB jest na froncie (mini) i na kablu który wprowadziłem do popielniczki. Podświetlenie jest regulowane w pełnej gamie RGB.

Radio mi jeszcze nie działa bo zabrakło w zestawie przejściówki DIN-ISO do anteny, musze dokupić. Za to dostałem uniwersalną kamerę cofania czego się nie spodziewałem, ale i tak czekam na taką do montażu w miejsce lampki od rejestracji.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez slisman » 6 lis 2017, 14:05

Fajne radyjko :D Ja już rok też śmigam z chinolem na androidzie i jest spoko.

Co do jakości dźwieku – poprawiłeś EQ na fabrycznym programie do muzyki/ustawień czy jakaś lepsza appka? Bo u mnie jakość jest trochę gorsza niż na 1DIN sony, nawet po przestawieniu EQ. Poza tym jest spoko:)

Będziesz się bawił w kamerę na przód do nagrywania podpiętą pod radio? Bo ja znalazłem narazie tylko 1 program który obsługuje I DZIAŁA kamere na USB (pod otg), ale jakość jest niezbyt dobra – ciekawi mnie czy może masz jakieś rozwiązanie.

Btw do Forda ja sobie chwalę ForScana zamiast TorquePro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (95/43)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez loockas » 6 lis 2017, 21:49

slisman napisał(a):Co do jakości dźwieku – poprawiłeś EQ na fabrycznym programie do muzyki/ustawień czy jakaś lepsza appka?


Jest EQ w formie apki, można sobie sporo poustawiać poza częstotliwością w danym paśmie (scena, balans, loudness itd). Dla mnie jest ok, z tych głośników raczej więcej nie wyciągnę.

slisman napisał(a):Będziesz się bawił w kamerę na przód do nagrywania podpiętą pod radio? Bo ja znalazłem narazie tylko 1 program który obsługuje I DZIAŁA kamere na USB (pod otg), ale jakość jest niezbyt dobra – ciekawi mnie czy może masz jakieś rozwiązanie.


Nie wiem szczerze mówiąc. Zobaczymy, nie śledziłem jeszcze tematu tych kamer. Widziałem tylko, ze coś jest na USB. Apka do obsługi frontowej kamery niby jest już preinstalowana.

Generalnie jestem bardzo zadowolony. Jedyne do czego można się przyczepić to start urządzenia. W sumie trwa to do minuty, bo jeszcze zrobiłem autostart dla yanosika i spotify. Da się przyzwyczaić. Póki co to jedyna wada jakiej się doszukałem.

slisman napisał(a):Btw do Forda ja sobie chwalę ForScana zamiast TorquePro


Mam na laptopie. Torgue był już zainstalowany na tym radiu, nie korzystam.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez Norreca » 8 lis 2017, 10:16

z ciekawosci sam montowales ? i jest tez tak malo miejsca na te wszystkie kable jak w mazdzie ?
co do kamery musisz dodatkowy kabel przeciagnac ? czy juz jakis jest i mozesz wykorzystac ?

ja sie ciagle wacham czy to dobre miejsce w aucie na wyswietlacz.... mam w mx5 i nie podoba mi sie to ani troche... jak spuszczam wzrok na wyswietlacz nie jestem w stanie katem oka kontrolowac co sie dzieje z przodu... bo jest za nisko... w MPS nie wiem czy zamontowac... wole GPS na szybie :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1704 (75/95)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2

Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX-5 NC '08 2.0

Postprzez loockas » 8 lis 2017, 10:24

Norreca napisał(a):z ciekawosci sam montowales ? i jest tez tak malo miejsca na te wszystkie kable jak w mazdzie ?
co do kamery musisz dodatkowy kabel przeciagnac ? czy juz jakis jest i mozesz wykorzystac ?


No sam, żona nie miała czasu mi zamontować :) Miejsca jest sporo pod radiem, nie ma problemu z upchaniem kabli. Kabel do kamery musiałem dociągnąć. Już jest w klapie i czekam tylko na kamerę.

Norreca napisał(a):ja sie ciagle wacham czy to dobre miejsce w aucie na wyswietlacz...


Miejsce fabryczne. W tym samym miejscu jest oryginalne radio z nawigacją. Z resztą jak w wielu innych samochodach. Gapienie się w ten ekran czy telefon imho nie ma różnicy, staram się nie skupiać wzroku na ekranie. Odkąd mam to radio to zdemontowałem uchwyt z szyby, bo w sumie to mi trochę zasłaniał :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez Norreca » 8 lis 2017, 10:30

Kobiety sa lepsze w tych manualnych sprawach :P

no sa w tym miejscu zawsze ja wiem ale mi sie bardziej podoba miejsce ktore jest od paru lat promowane czyli na wysokosci laczenia deski i szyby.

w takim rozwiazaniu jak wieksosc ma (ty, ja etc) nie moge szybko sprawdzic drogi alternatywnej jak pojawia sie korek i musze szybko zjechac z autostrady :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1704 (75/95)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2

Jest:
MPS BL3 '13 2.3
MX-5 NC '08 2.0

Postprzez loockas » 8 lis 2017, 11:25

Norreca napisał(a):no sa w tym miejscu zawsze ja wiem ale mi sie bardziej podoba miejsce ktore jest od paru lat promowane czyli na wysokosci laczenia deski i szyby.


No to jest optymalne miejsce. Telefonu tam jednak nie wsadzę, chyba że w kratkę nawiewu. Powyżej mam zegary z doładowaniem i ciśnieniem oleju więc telefon wisiał wyżej albo co mi ostatnio najbardziej pasowało – z lewej przy słupku. Ale taka 5" paletka zaczyna ograniczać trochę widoczność :)

Nawigację rzadko używam. Zależało mi na stremowaniu muzyki, rozmowach głosowanych i yanosiku. Sprawdza się.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez loockas » 13 kwi 2018, 23:35

Kolejny zlot MS z Focusem :P Mój pierwszy raz na Torze Poznań. Udawałem przed ravo, że się nie boję ale tak naprawdę trząsłem się ze strachu :) Najbardziej przerażało mnie to, że nigdy nie byłem na torze. Nie znam obiektu, procedur, ani na dobrą sprawę własnego samochodu. Poza Rykami nie było okazji gdzieś poszaleć. Jak trafił się fajny zlot Fordów na Torze Łódź, to akurat walczyłem z uszkodzonymi półosiami :)

1 Sesja. Zacząłem niezbyt dobrze. A w zasadzie to nie ja, tylko inny uczestnik z naszej grupy skrócił nam sesję do 1 okrążenia pomiarowego. Nie ogarniałem wtedy jeszcze nic, nawet na flagowych za późno zwróciłem uwagę. Zmierzony czas to 2:22.925.

Szczerze mówiąc po pierwszej sesji byłem jeszcze bardziej wystraszony niż przed zlotem. Obecność innych, lepiej jeżdżących kierowców mnie przerażała. Zwłaszcza w zakrętach czułem strach, ale starałem się przede wszystkim nie robić głupich ruchów. Czułem, że jestem zawalidrogą więc na prostych starałem się puszczać tych co w zakrętach jechali ode mnie lepiej, mimo że na prostej mogłem nadrabiać dzięki turbo.

2 Sesja. Pełen nadziei ale i obaw ruszyłem do ataku. Znowu trafiłem gdzieś do środka grupy i musiałem walczyć z szybszymi kierowcami. Starałem się przede wszystkim wyczuć samochód, opanować zmianę biegów i poznawać tor. Wynik nie miał znaczenia, ale i tak udało się go poprawić na 2:14.907.

3 Sesja. Znowu pechowa, bo zaraz po okrążeniu startowym pojawiła się na dwa kolejne, żółta flaga. Wg wyników i filmów tylko 1 przejazd był czysty i udało mi się zrobić 2:11.997. Poniżej filmik prawdopodobnie z tego okrążenia.



Niestety tylko w tej sesji miałem kamerę zamontowaną w tym miejscu, a bardzo podoba mi się ten kadr.

4 Sesja. Czułem się już coraz pewniej. Posłuchałem ravo i odpuszczałem na starcie by dać się wszystkim wyprzedzić i mieć okazję pojeździć po pustym torze. Zaczynałem próby poprawienia wyniku i zejścia poniżej 2:10 które sobie założyłem. Niestety wciąż miałem jakąś blokadę i nie mogłem się zmusić by pojechać szybciej. Skończyłem sesją na 2:11.658. Trochę mnie to zniechęciło i w sumie to coraz mniej miałem ochotę jeździć.

5 sesja. Brii zapytał czy może wskoczyć na prawy. I tak mi nie szło, więc na wynik nie było szans. Czemu nie, może coś podpowie. Nie pomyliłem się. Brii szybko mi skorygował największe błędy. Czułem, że jadę coraz lepiej technicznie, chociaż nie deptałem zbyt mocno. Czas to potwierdził, bo wyszło tym razem 2:12. Pełen nadziei czekałem na kolejną sesję, która mi niestety wyleciała z powodu problemów uczestnika z poprzedniej grupy.

6 sesja i ostatnia w tym dniu. Jednocześnie ostatni moment by zejść do upragnionego w tym dniu czasu poniżej 2:10. Ta sama taktyka, puszczam wszystkich i cisnę. Czułem, że jest lepiej ale nie wiedziałem że aż tak. Zrobiłem w tej sesji 4 mierzone okrążenia z czasami 2:07.987, 2:07.439, 2:06.864 i 2:06.546 :) Ja wiem, że to nie są czasy na 225 konnego hatcha, ale i tak cieszyłem się jak dziecko. Biorąc pod uwagę mój brak umiejętności, to byłem z siebie mega dumny. Cholernie cieszą postępy. Poniżej film z przejazdu:



Nie ukrywam też, że trochę czułem się nie swojo na torze. Byłem w mniejszości jeżeli chodzi o cywilne auta. Nie mam porobione w aucie poza poliuretanami w zawieszeniu nic co mogłoby mi pomóc na torze. Nawet opony to były... Uniroyale Rainsporty, które już raz katowałem w Rykach :D Swoją drogą, nadają się już prawie do skończenia ich w tym sezonie i na śmietnik. Zniszczyłem je przez co odczuwam teraz bicie na kierownicy powyżej 130km/h. No nic, na czymś się trzeba uczyć. Następne kupię pewnie takie same do jazdy na codzień, bo to naprawdę spoko oponka. Do jazdy na zloty zaopatrzę się prawdopodobnie w drugi komplet, przystosowanych do tego opon – czas słuchać mądrzejszych :)

Dzień na Torze Poznań dał mi kupę frajdy i niezłą dawkę wiedzy, umiejętności i co najważniejsze pokory do siebie i tego samochodu. Nie potrzeba mi więcej mocy, bo mam co jeszcze ogarniać. Potrzebne mi tylko opony i kolejny zlot na torze :)

Mam nadzieję, że załapię się na jakiejś fotce od WTC. Widziałem fotografa na torze i nawet udało mi się go nie przejechać :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez ravo » 14 kwi 2018, 06:09

Wynik 2.06 na seryjnych oponach i pierwszym Poznaniu uważam za sukces. Dobra robota:–) bierz te same opony co ja.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16064 (5/209)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez piwo » 14 kwi 2018, 08:06

No czasie fajny jak na 1 raz i te szitowe opony. Ja na 1 poznaniu i dużo lepszych oponach byłem niewiele szybszy więc potencjał jest spory.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3502 (85/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez Neonixos666 » 14 kwi 2018, 14:26

loockas napisał(a):Nie mam porobione w aucie poza poliuretanami w zawieszeniu nic co mogłoby mi pomóc na torze


a short shifter i nowe radio to co? <lol> Graty wyniku i życzę na następny Poznań z jedynką z przodu :)
Pamiętaj o przeszłości, miej plan na przyszłość, ale żyj dniem dzisiejszym, bo wczoraj już nie ma, a jutro może nigdy nie nadejść...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7404 (20/115)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez ravo » 14 kwi 2018, 15:47

Program i będzie 1 z przodu
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 12:24
Posty: 16064 (5/209)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Legacy & F1 R26

Postprzez adis555 » 14 kwi 2018, 19:55

Cóż na początku jechałeś tak zachowawczo że się zastanawiałem dlaczego ta foka tak nie jedzie . To również był mój pierwszy Poznań . Widać że później już było lepiej :)
SALT is love, SALT is life.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1398 (79/72)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: ∞Rotary∞

Postprzez sewo » 14 kwi 2018, 20:09

Lepiej spokojnie zaczynać, z każdym okrążeniem śmielej a nie z grubej rury iść po bandzie i to dosłownie ;) Foka bardzo ładna i nie malowana zwałka jak co po niektórych <rotfl>
jak nie oszaleć w kraju debili... amatorów, politycznych pedofilii....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2071 (27/35)
Skąd: Poznań / Komorniki
Auto: Mx5 NBFL, służbowy partner

Postprzez loockas » 14 kwi 2018, 20:46

Dzięki za miłe słowa.

adis555 napisał(a):Cóż na początku jechałeś tak zachowawczo że się zastanawiałem dlaczego ta foka tak nie jedzie . To również był mój pierwszy Poznań . Widać że później już było lepiej


Dla mnie to nie tylko był pierwszy Poznań, ale i pierwszy tor. Na szczęście mam w głowie odrobinę instynktu samozachowawczego :P Starałem się jednak jak najmniej przeszkadzać, choć zdaje sobie sprawę że mogłem niektórych irytować :P

ravo napisał(a):Program


Z tym silnikiem jest problem... Albo idziesz grubo, albo wcale :P W sensie jak zrobię lekki program to muszę uważać by tuleja cylindra nie yebła. Mogę poczekać jak walnie i wzmocnić blok (byle nie za późno, bo będzie bardzo drogo), albo nie czekać i wzmacniać od razu – wtedy można lecieć na ok 300km na seryjnym turbo. Bawić się można jeszcze mocniej wymieniając wtryski na te z RS czy turbo na RS lub hybrydę. Pytanie zasadnicze czy chcę to robić. Średnio raz w tygodniu mam ochotę wymienić ten samochód na coś młodszego. Jednak jak wsiadam i depnę mocniej, to mam banan na twarzy i wątpliwości znikają... Trudny jest ten związek :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 9791 (292/569)
Skąd: Ymielin
Auto: Foka ST 2
Scenic 3

Postprzez PeKa » 14 kwi 2018, 21:16

Trochę nisko kręcisz tą fokę, ale linie ładną trzymasz <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1170 (253/107)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy