Strona 1 z 3

Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 10 lis 2016, 14:38
przez torek
Po sprzedaży MPS przesiadłem się na coś.. hm.. inszego ;)
Do garage wjechał saab z pancernym 2.0T o seryjnej mocy 210KM w pakiecie Aero z końca 2004r
Auto ze znikomym przebiegiem 130k km. Ale też straaaznie zaniedbane, zarówno lakierniczo, jak i wnętrzarsko :( najważniejsze jednak że jest bezwypadkowe.
Ale wszystko sie ogarnie :D
Z modów które planuję.. to podnieść moc.. niby teraz nie jest seria, bo jest coś koło 250KM (wg zapewnień sprzedawcy) ale auto i tak nie jedzie, wiec trzeba coś na modzić. :D
Z planów:
Dolot,
IC,
DP 3'
Wtryski 630cc
i może turbo hybryda
Jeśli to wszystko bym zrobił, no to okolice 320-340KM będą ;)

Z wyposażenia:
Elektryczny dach :D
Windshot
KLimatronic dwustrefowy
Elektryczne szyby i lusterka
Skórzana tapicerka (jasna)
Navi
Audio Premium 150 (Subwoofer w kanapie tylnej)
Alu 17'
Duże tarcze hamulcowe 314mm
Tempomat
Multifunkcyjna kiera
6b skrzynia
Podłokietnik
Pakiet ospoilerowania Aero
Obiżone seryjnie zawieszenie Aero -15mm
Xenony
chyba to wsjo
Z rzeczy które zrobiłem :)
Zakupiona rozpórka przednia
Zakupione Alu 19' TSW Nurburging w kolrze Bronze Gold (miałem robić w kolor Candy Red, ale chyba nie będę :D )
Opony Dunlop Sp Sport Maxx 225/35
W tym miesiącu jeszcze powinno mi się udać zakupić springi Eibach i ogarnąć wnętrze. Muszę zmodyfikować kilka obleśnych plastików :P
Mam nadzieję, po zmianie sprężyn będzie trochę badziej stabilny. Mimo że nie ma tragedii to jednak do MPS'a duuużo mu brakuje <faja>
nie robiłem jeszcze porządnej sesji, bo jakoś nie było kiedy.. i nie jeszcze to nie jest ten wygląd <czarodziej>
A no i w ten weekend przeprowadzę impregnację dachu przed zimą :) środek myjący i impregnujący zakupiony, więc można działać, przy okazji pójdzie wosk na karoserię. A na wiosnę polerka ;)

PostNapisane: 22 lis 2016, 11:29
przez zemoj
Fajny Schaboszczak, gratuluję :)
Porównując do MPSa, zmiana na lepsze?

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 22 lis 2016, 13:12
przez torek
hm... trudne pytanie... bo to całkiem inne konstrukcje.. tu niestety dużo opla widać (zresztą to jest vectra C w ładniejszym wydaniu ;) ). jeśli chodzi o warunki jezdne, będę mógł porównać jak wlecą springi. Wahałem się między sprawdzonym Eibach pro kit.. a Apex.. i wybrałem te drugie, z racji tego że są progresywne.
Środek... hm.. mam wrażenie że bardziej tandetny niż w maździe.. ale teraz robię mały upgrade i powinno być lepiej :)
Wyposażenie porównywalne.. ale audio dużo lepsze mam wrażenie niż w maździe. Mimo że miałem Bose przecież..
Silnikowo... większy lag.. zdecydowanie.. mniej też czuć cios.. no i jest rzecz której nie mogę znieść i muszę to koniecznie wyeliminować przy drugim upgrade softu. Tu jest coś na zasadzie modułu komfortu przepustnicy.. żeby wyeliminować szarpnięcia przy zmianach biegów.. jest znaczne opóźnienie reakcji!!!! <nauka> przez co przy szybkiej zmianie biegów jest wrażenie jak bym gazu nie odpuszczał tylko jest wbicie na wyższe obroty... no porażka totalna!
Obecnie wjechały koła :D przy okazji wyszło ze mam padnięty prawy amor z tyłu więc razem ze springami wjadą amory Monroe, łożyska i poduchy przednich amorków.
Teraz czekam na zwrot kierownicy i mieszka zmiany biegów, oraz kilku plastików ze środka <diabełek>
W styczniu będzie zmiana zawiechy, montaż dolotu z izolacją, oraz IC. No i w między czasie dokładka zderzaka pójdzie do odświeżenia lub wymiany, jesli nie da jej się połatać (bo zajechana jest jak koń po westernie) <lol>

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 22 lis 2016, 15:42
przez Neonixos666
Ładnie koło się prezentuje i w słusznym rozmiarze. Zastanawiałem się jakiś czas temu czy nie zapodać tych oryginalnych felg z saaba do Signum ale nie wiem czy by to pasowało. :)

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 22 lis 2016, 17:16
przez torek
coś Ty.. mówisz o tej 17 z aero?
to małe i wąskie (7' szerokości z et41) na signum zniknie..

PostNapisane: 22 lis 2016, 17:33
przez MrShaleck
Oł je, kolejny Saabolot na forum :)
Śliczne cabrio :)

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 25 lis 2016, 11:04
przez torek
a dziękuję ;)
dziś dotarły kolejne drobne rzeczy.. które są przedsmakiem do zmian we wnętrzu... :D

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 21 gru 2016, 15:34
przez torek
W końcu odebrałem plastiki z hydrotransferu:)
i jestem mega zadowolony. ZObaczymy tylko jak z trwałością tego na rączkach będzie. Tak więc wnętrze poskładane, zmieniarka uruchomiona, przyciski od navi i składania dachu zregenerowane. Pozostała regeneracja foteli i wnętrze ogarnięte :)

PostNapisane: 21 gru 2016, 16:20
przez zemoj
Na plastikach wygląda, że mega ładnie to wyszło. Droga taka usługa?

PostNapisane: 21 gru 2016, 16:27
przez Mr_Bartek
Piękny połysk. Nie to co z folią ala carbon. No i kierownica obszyta w kolor podświetlenia, taki zamysł? :D

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 21 gru 2016, 16:47
przez torek
heheh no błyszczą się mega.. ale jakościowo też super wyszło.
za 8 elementów 450zł.. ale tak jak Mr_Bartek napisał, lepiej wygląda jak folia, a jak będzie z trwałością, się zobaczy ;)
Tak nić w kolor podświetlenia byłą specjalnym posunięciem, gdyż mogłem zrobić, albo tak, albo czarną.. bo biała nie wchodziła w grę. ;)

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 21 gru 2016, 17:00
przez Neonixos666
Również jestem pod wrażeniem tej hydrografiki, dobrze dobrany wzór a kiera wyszła również imponująco.

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 21 gru 2016, 19:38
przez Danmazda
Podoba mi się <spoko> Podaj namiary na gościa który robił Ci kierownice :)

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 21 gru 2016, 23:44
przez torek
z dorobieniem bicków i spłaszczeniem na dole – 280zł. a jakoś na prawdę extra <spoko> <spoko>
http://allegro.pl/profesjonalne-obszywa ... 55185.html

PostNapisane: 22 gru 2016, 08:45
przez zelka
Mega wygląda ta hydrografika na plajstikach! :) Szczerze powiedziawszy to pierwszy raz widzę taki zabieg.
Co do kierownicy, rozumiem, że bardzo ogarnięty gość i rozmowa bezproblemowa tego co bym sobie życzył, bo swoją z miłą chęcią bym w końcu obszył. Kiera raczej nie zniknie w drodze powrotnej do mnie, coby się nie musiał denerwować? <lol>

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 22 gru 2016, 09:23
przez torek
NIe, firma ogarnięta, babeczka to ogarnia. Wysyłasz kierę kurierem, oni Ci ją zwracają w przeciągu 5 dni.
Ja im wysłałem 2 od razu, bo jeszcze kumpel się podpiął. i wsio szybko i fajnie załatwione. <spoko> <spoko>

PostNapisane: 22 gru 2016, 09:51
przez zelka
To ośmielę się do nich uderzyć po Twojej aprobacie. <faja>
Dzięki na namiary! <spoko>

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 23 gru 2016, 14:02
przez torek
Uff mikołaj zdążył z prezentami.. więc choinka nie będzie pusta ;) a po nowym roku montaż :)
Apex -30 progresive. :D

PostNapisane: 30 gru 2016, 01:02
przez MrShaleck
Hej, świetnie wyszła ta hydrografika, muszę pomyśleć o czymś takim u siebie.
SSmana obniżasz? to już w serii nisko siedzi :D będzie grubo :)

Re: Saab 9-3 II Aero Cabrio

PostNapisane: 3 sty 2017, 14:25
przez torek
To fakt, hydro jest mega. Bez porównania z folią <spoko> <spoko>
Teraz przecież jest koza.. :D
Ma być niżej :) raczej też na komforcie bardzo nie ucierpię, bo sprężyny są progresywne :). jakoś może w tym miesiącu się do tego przymierzę, bo muszę wymienić także amory z tyłu i poduchy amorów z łożyskami z przodu. przy okazji, jak już auto będzie na kobyłkach to i ic by poszło od razu ;)