Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 '04r

Postprzez Beny » 19 cze 2017, 05:27

A miałem pytać skąd masz takie fajne zdjęcie w podpisie, dobra sesja <spoko>
Pod samochodem jakiś plastik Ci nie zwisa? 3zdj od dołu.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 7748 (48/46)
Skąd: KCH
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 KL
Była Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Neonixos666 » 19 cze 2017, 14:03

Beny napisał(a):Pod samochodem jakiś plastik Ci nie zwisa? 3zdj od dołu.


Ale urwał :P Lampy na ciemno a grill zostaw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7268 (19/113)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Krzemol1994 » 19 cze 2017, 14:18

Nic tam nie wisi, wszystko jest skręcone jak trzeba. Zdjęcie było robione dosyć nisko i to pewnie kwestia perspektywy. Jakaś siatka jest tam lekko postrzępiona, ale nie wiem od czego to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Postprzez Krzemol1994 » 23 lip 2017, 09:25

Ostatnio Alfa zaczęła mnie zamęczać – niby pierdoły ale sporo tego. To auto chyba nigdy nie będzie w 100% gotowe aby wszystko było na tip-top. Od ostatniego update'u:
-Zdechły przednie postojówki. Najpierw jedna, potem druga. Wymiana żarówek nie pomogła, więc temat otwarty.
-Światła wsteczne działały jak chciały – czasem świeciły cały czas, czasem w ogóle. Pomogła wymiana czujnika wstecznego za 24zł.
-Wycieraczki ostatnim ruchem cofały się lekko do góry – w efekcie były za wysoko co zresztą widać na ostatnich zdjęciach. Już poprawione.
-Niedziałająca regulacja podświetlenia zegarów. Po co ja to ruszałem? Cały czas jeździłem na najjaśniejszym ustawieniu, teraz mam najciemniej. Dodajmy do tego dwie padnięte żarówki (na obrotomierzu z lewej, na prędkościomierzu z prawej) i w nocy jest lipton.
-Klimatyzacja zdechła. Póki co brak czasu i funduszy aby to ogarnąć.
-Wyciek benzyny pod maską – pękł jeden przewód miedziany w okolicach baranów. Nigdzie takiego nie dorwałem, więc zamiast miedzi i szybkozłączek zastosowałem przewód gumowy zaciśnięty cybantami.
-Zbiorniczek wyrównawczy zaczął przeciekać. Założony oryginalny nowy za skromne 180zł ale doszedłem do wniosku, że jak mam znowu ładować jakiś stary zasyfiony śmietnik to wolę to zrobić raz a porządnie.
-Wymieniony wąż gumowy idący z nagrzewnicy do chłodnicy, uszkodził się na trójniku z którego szla jeszcze rurka do zbiorniczka wyrównawczego.
-Przestał działać centralny z pilota. Bateria jest ok – bagażnik otwiera normalnie. Kluczyk niestety mam tylko jeden.
-Wolne obroty już nie są takie wolne. Zakres zaczął wynosić 1200-1900rpm. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy nie pomogły, odpięcie przepływomierza też nie, ja żadnego uszkodzenia dolotu ani nieszczelności nie widzę. Tu się moje próby kończą – temat dla mechanika.
-Górny wąż chłodnicy strzelił sobie kilka minut po zgaszeniu silnika, wymienione.
-Ogranicznik drzwi kierowcy strzela. Co kilka dni go dokręcam
-Coś się dzieje z zamkiem klapy bagażnika. Trzeba go zamykać na dwa razy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Postprzez Neonixos666 » 23 lip 2017, 09:43

Maz rację niby pierdoły ale zliczone dają powód do myślenia, fakt Alfa ma już najlepsze lata za sobą i można jej trochę wybaczyć. Dalej będziesz ją ogarniał czy jakaś zmiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7268 (19/113)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Krzemol1994 » 23 lip 2017, 09:50

Nie myślę o sprzedaży :) . Nowe to auto nie jest i takie rzeczy jestem w stanie wybaczyć. Minimum dwa lata jeszcze zostaje u mnie, żonglowanie autami co rok nie jest dla mnie. Potem S80 albo GS :P . 159 nie do końca mi leży – raz że ciasnota, a dwa nie ma benzyny dla mnie – z 3.2 różnie bywa, a 1.75TBi za słabe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Postprzez Krzemol1994 » 18 wrz 2017, 20:39

Rok czasu i 30tys kilometrów minęły bardzo szybko, więc czas na jakieś krótkie podsumowanie. Generalnie z 166 jestem bardzo zadowolony i nadal podtrzymuję opinię, że to auto skrojone pode mnie – niby limuzyna, ale czuć trochę sportowego ducha szczególnie w połączeniu z 3.2 i manualną skrzynią. A eksploatacja? Nie uważam, żeby wyróżniała się jakoś specjalnie na plus czy minus. Jakieś problemy występują (wszystko jest tu w temacie), ale 13 letnie auto z przebiegiem 252tys na obecną chwilę nigdy nie będzie w 100% bezawaryjne i S80 czy starsze E39 pewnie wypadałyby pod tym względem podobnie. Na chwilę obecną z takich grubszych rzeczy do zrobienia są hamulce przód i tył (tarcze + klocki, Mikody GT już zamówione), rozrząd i te nieszczęsne za wysokie wolne obroty – stwierdziłem że poczekam i od razu z rozrządem to machnę. Za kilka dni przegląd to znów zawieszenie do sprawdzenia – z przodu coś zaczęło pukać, a tył potrafi stuknąć na dziurze nawet na pusto bez żadnego obciążenia. Mimo negatywu z tyłu bardziej zjedzone są opony z przodu. Nie wiem czy to kwestia jakiegoś problemu z zawieszeniem czy mojego stylu jazdy, bieżnika nie mierzyłem ale widać, że ubyło sporo. Z drugiej strony o Rainsportach3 każdy mówi, że zbyt żywotne to one nie są i tu się to potwierdza. Na następny sezon zamiana osi, ale trzeci już stoi pod znakiem zapytania... Portfel też zabolał bo dziś OC kupiłem. No ale że tanio nie będzie sobie zdawałem sprawę :)

A kwestia wizualna? Idealnie nigdy raczej nie będzie. Doszedłem do wniosku, że będę traktował to auto jako zwykły daily-car. Stąd zresztą ten przebieg roczny. Nie będę do roboty kupował żadnego gruza, bo nieraz w czasie stresującego dnia but do odciny potrafi mi choć w minimalnym stopniu poprawić humor :D i raczej nie widzę sensu męczyć się w byle czym tylko po to, aby sobie Alfą pojeździć na biuro z rana/ wieczorem czy tylko weekendy. Posiadanie dwóch aut raczej nie jest dla mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Postprzez piwo » 19 wrz 2017, 07:09

No wtedy koszt OC X2. To dopiero boli. Posiadanie auta robi się coraz droższe. To przywilej dla bogaczy a pewnie OC i robocizna mechaników pójdzie jeszcze ostro w górę w najbliższych latach
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3474 (84/68)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez wilusjdm » 19 wrz 2017, 10:19

Ograniczniki drzwi w włoskich samochodach to standard, miałem podobną sytuację u siebie. Pomogło wsadzenie kawałka gumy, np. z dętki rowerowej pod ogranicznik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 12:51
Posty: 1942 (0/11)
Skąd: Olsztynek
Auto: Mazda 323F Z5 MazdaSpeed – Była
Alfa Romeo 156 SW JTD – Jest

Postprzez Neonixos666 » 19 wrz 2017, 19:04

wilusjdm napisał(a):Ograniczniki drzwi w włoskich samochodach to standard,


Znany problem w Vectrach C widocznie przejęli nie tylko silnik <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7268 (19/113)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Krzemol1994 » 19 wrz 2017, 21:09

Ogranicznik drzwi to w tym momencie najmniejszy problem. Godzinę temu prawdopodobnie dyfer powiedział papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2017, 15:18

Krzemol1994 napisał(a):Godzinę temu prawdopodobnie dyfer powiedział


czyli czas coś mocniejszego zamontować :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7268 (19/113)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Krzemol1994 » 20 wrz 2017, 15:27

Też myślałem, że włożę szperę i będzie spoko... Póki nie zobaczyłem sztucznie wywindowanej ceny. Komplet niezbędny do montażu to jakieś 3300zł – kiedys to za 1300 taki komplet chodził. Dochodzi prawdopodobnie spawanie korpusa skrzyni (widziałem olej na asfalcie) czyli ponad 4tys taka zabawa...

Są trzy opcje. Używana skrzynia z V6 ~800zł + wymiana (razem 1500?), druga – mechanizm różnicowy z 1.9 JTD + spawanie mojej skrzyni. Tu też chyba z 1500zł bo skrzyni nie trzeba zrzucać. No i trzeci ta szpera Q2 ~4000zł. Dwie opcje są o tyle kiepskie, że te mechanizmy są do tego auta zwyczajnie za słabe i jest to właściwie norma, szpera będzie wieczna. Kuźwa jakby dało się w 3tys z nią zamknąć to by nie było tematu a tak jest trochę zbyt zaporowo.

Na forum AH ktoś mi za symboliczną kasę chce dyfer oddać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2017, 15:58

Dyfer z 1.9 jest mocniejszy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7268 (19/113)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Krzemol1994 » 20 wrz 2017, 16:20

Nie wiem, ktoś zakładał kiedyś do 3.2 taki i tym się zasugerowałem. Ale chyba to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Postprzez Neonixos666 » 20 wrz 2017, 19:33

więcej zabawy jest ze zrzuceniem skrzyni niż w zwykłym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7268 (19/113)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez Gib » 20 wrz 2017, 21:38

Ciekawe czy na dyfrze z diesla nie będziesz mieć 9 do setki i vmax teoretyczny 330 km/h
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8781 (184/230)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Krzemol1994 » 21 wrz 2017, 21:09

Neonixos666 napisał(a):więcej zabawy jest ze zrzuceniem skrzyni niż w zwykłym silniku?

Nie wiem :P
Gib napisał(a):Ciekawe czy na dyfrze z diesla nie będziesz mieć 9 do setki i vmax teoretyczny 330 km/h

Ktoś na forum ładował już dyfer z 1.9 JTD (kupił też 166 3,2 z rozwalonym dyfrem pewnie w śmiesznej kasie) i nie pisał o niczym takim.

W sobotę idę popatrzeć jak to wygląda, wstępnie przyszły tydzień jestem umówiony na robotę. Znajomy mechanika handlował trochę szperami i może wyrwę w lepszej kasie. Trochę tym chcę jeszcze pojeździć i taka opcja chyba bardziej do mnie przemawia. Nie mówiąc już o poprawie prowadzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Postprzez Gib » 22 wrz 2017, 17:03

Wydaje mi się że będą dłuższe biegi ale nie znam się na tym FD dla benzyny w skrzyni to 3.72, a dyszle mają 3.56
teoretyczne prędkości max na biegach przy 6500 obr, opona 205/55 R16
Benzyna: 1-59 2-92 3-136 4-179 5-213
___Diesel: 1-62 2-97 3-143 4-188 5-223 czyli trochę dłuższa skrzynia ale i tak nie tak długa jak moja w schabie przy 6400 na 3 biegu mam 170 kmh....czyli jeszcze dłuższa niż F25 w VB :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8781 (184/230)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Krzemol1994 » 5 paź 2017, 13:32

Hihihi Alfa w naturalnym środowisku :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 22:11
Posty: 1396 (155/62)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo 166 FL 3.2 V6 240KM '04r & Mitsubishi Colt CJ0 1.3 75KM '00r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy