Opel Signum FL Z19DTH 2006
Napisane: 11 cze 2016, 23:37
Nadeszła chwila gdy poczciwe 323F BJ przestało być wystarczające i padła decyzja o zmianie auta. Wymagania były takie aby zmieścić 4 osoby plus fotelik a do tego nie mały bagażnik. Najpierw po głowie chodziła alfa 159SW, potem Croma, lecz na finiszu wysunęła się na prowadzenie Signum.
Auto kupione od pierwszego właściciela w Polsce jeździł nim od 3 lat. Przeskok do klasy średniej to był szok zarówno technologiczny jak i komfortowy. W co jest wyposażony:
32X Wykończenie siedzeń: antracyt
32Y Wykończenie boczku drzwi: antracyt
80I Wykończenie wnętrza: czarne
A14 Przyciemnione szyby drzwi tylnych i klapy bagażnika
A23 Szyba przednia odbijająca ciepło (atermiczna)
A33 Szyby drzwi tylnych sterowane elektrycznie
A51 Przednie siedzenia kubełkowe
A53 Fotele przednie: regulacja 6-cio kierunkowa, regulacja podparcia lędźwiowego
AH4 Fotel kierowcy: komfortowy z regulacja ręczna, 6-cio kierunkową i regulacją odcinka lędźwiowego
AHA Fotel przedni lewy z regulacją podparcia lędźwiowego
AHB Fotel przedni prawy z regulacją podparcia lędźwiowego
AJT Uchwyty do montażu siatki zabezpieczającej za drugim rzędem siedzeń
AY0 Poduszki powietrzne dachowe przód
AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną
BA9 Klimatyzowany schowek
BD8 Listwy dachowe w kolorze nadwozia
BTI Wewnętrzna listwa w kolorze metaliczny węgiel drzewny z wkładem aluminiowym matowym
BW4 Listwy ozdobne okien bocznych: chromowane
C77 Nadmuch powietrza na drugi rząd siedzeń
C95 Oświetlenie wewnętrzne przednie z podwójną lampką do czytania
CE4 Spryskiwacze reflektorów wysokociśnieniowe
CJ2 Klimatyzacja elektroniczna dwustrefowa (climatronic) z czujnikiem jakości powietrza
D09 Podłokietnik przedni środkowy
D5A Dodatkowa wewnętrzna konsola dachowa
DDG Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie z podgrzewaniem, składane ręcznie
DH6 Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlanym lusterkiem
DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących)
DV8 Zestaw wskaźników: czarne tarcze, pierścienie czarne ze srebrnym, chropowate
E20 Klamki zewnętrzne drzwi w kolorze chromu
FP9 Przełożenie przekładni głównej: 3.55
FX3 ESP – układ stabilizacji toru jazdy
JL9 Układ ABS
K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF)
K34 Tempomat elektroniczny
K60 Alternator: 100A
KA1 Podgrzewane siedzenia przednie
KKV Ramka dookoła dźwigni zmiany biegów
LRD Silnik wysokoprężny 1.9 CDTI
MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów
MZ3 Ręczna skrzynia biegów 6-biegowa F40 (WR)
N34 Kierownica 3-ramienna pokryta skórą
N65 Koło zapasowe dojazdowe, stalowe
NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej
NT4 Norma emisji spalin: EEC 05
P92 Kołpak na felgi 16 wzór campagne rm2007
PAZ Wykończenie wewnętrzne: Tunis
PXE Tkanina wykończeniowa: Scala/Elba
QFP Opony 215/55 R16-93 v
QN1 Felgi strukturalne 6 1/2J x 16, 5 szprych
R2D Mapa drogowa na CD: Niemcy
SVB Tylny uchwyt na napoje
T67 Akumulator: 70Ah
T96 Przednie światła przeciwmgielne
TR0 Oświetlenie wewnętrzne tylne z podwójną lampką do czytania
TR7 Automatyczna regulacja wysokości reflektorów przednich
TRP Ramka do instalacji radia
TT2 Reflektory bi-ksenonowe skrętne (AFL): system doświetlania na łuku drogi z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami reflektorów
U08 Klakson: wielotonowy
U88 Głośniki: 9 sztuk
UAJ Wyświetlacz wielofunkcyjny kolorowy (CID)
UCE Radio CD 70 navi
UD5 Czujniki parkowania: przód i tył
UEC Automatyczna recyrkulacja powietrza (czujnik jakości powietrza)
UH2 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa
UJ6 Wskaźnik niskiego ciśnienia w kołach
UK6 Radio Twin Audio dla tylnych siedzeń z wyjściem słuchawkowym
UWB Portal telefonu komórkowego ze specjalnym uchwytem na telefon
VG2 Usunięto wosk zabezpieczający karoserię
VNF Izolator akumulatora
VY7 Dźwignia zmiany biegów pokryta skórą
W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy
W2N Usunięto boczne emblematy i napisy
WBE Wyposażenie: odbiornik radiowy
WBG Wyposażenie: odbiornik GPS
WFB Nowa jednostka sterująca
XA7 Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej
Z0M Konwersja modelu Elegance 2
Z1F Prędkościomierz w km/h
Dodatkowo z tego co zauważyłem został dodany przycisk wyłączenia ESP
Silnik to znany z innych marek 1.9 CDTI (Z19DTH) o słusznej mocy 150KM i 320Nm.
Zmiany co do serii to:
– wywalenie fizyczne i elektroniczne filtra DPF
– zaślepienie EGR
– zrobione klapy w kolektorze
– mapa Polski z 2015
– lotka tylnej klapy
– felgi 17 cali irmscher
Do zrobienia:
– rurka magistrali wodnej (przepróchniała trochę) – Zrobione
– wyprać przednie fotele
– poprawić dół zderzaka ( tą czarną dokładkę)
– strzelający ogranicznik drzwi – Zrobione
– Wymienić połamane mocowanie filtra paliwa – Zrobione
– uzupełnić brak jednego mocowania maskownicy silnika – Zrobione
– podświetlenie rejestracji (jedna lampka połamana)
Plany:
– dodanie modułu UWA (bluetooth)
– zastąpienie mocowania telefonu miejscem na napoje
– mata bagażnika
– ogólnie utrzymać ładny stan
Jestem mega zadowolony bo stan zewnętrzny jak i wnętrza jest bardzo dobry, sprawdzony kompem nie pokazał żadnych znaczących błędów a przebieg (220tyś) wydaje się w pełni realny. Spalanie w trasie przy lekkiej klimie wyniosło 4,5L/100km obecnie jeżdżę bardziej w trybie mieszanym i podskoczyło do 5,5L. Wydaje mi się że jak na tak duże auto to bardzo dobry wynik szczególnie że opony mają rozmiar 225/45.
Auto kupione od pierwszego właściciela w Polsce jeździł nim od 3 lat. Przeskok do klasy średniej to był szok zarówno technologiczny jak i komfortowy. W co jest wyposażony:
32X Wykończenie siedzeń: antracyt
32Y Wykończenie boczku drzwi: antracyt
80I Wykończenie wnętrza: czarne
A14 Przyciemnione szyby drzwi tylnych i klapy bagażnika
A23 Szyba przednia odbijająca ciepło (atermiczna)
A33 Szyby drzwi tylnych sterowane elektrycznie
A51 Przednie siedzenia kubełkowe
A53 Fotele przednie: regulacja 6-cio kierunkowa, regulacja podparcia lędźwiowego
AH4 Fotel kierowcy: komfortowy z regulacja ręczna, 6-cio kierunkową i regulacją odcinka lędźwiowego
AHA Fotel przedni lewy z regulacją podparcia lędźwiowego
AHB Fotel przedni prawy z regulacją podparcia lędźwiowego
AJT Uchwyty do montażu siatki zabezpieczającej za drugim rzędem siedzeń
AY0 Poduszki powietrzne dachowe przód
AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną
BA9 Klimatyzowany schowek
BD8 Listwy dachowe w kolorze nadwozia
BTI Wewnętrzna listwa w kolorze metaliczny węgiel drzewny z wkładem aluminiowym matowym
BW4 Listwy ozdobne okien bocznych: chromowane
C77 Nadmuch powietrza na drugi rząd siedzeń
C95 Oświetlenie wewnętrzne przednie z podwójną lampką do czytania
CE4 Spryskiwacze reflektorów wysokociśnieniowe
CJ2 Klimatyzacja elektroniczna dwustrefowa (climatronic) z czujnikiem jakości powietrza
D09 Podłokietnik przedni środkowy
D5A Dodatkowa wewnętrzna konsola dachowa
DDG Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie z podgrzewaniem, składane ręcznie
DH6 Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlanym lusterkiem
DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących)
DV8 Zestaw wskaźników: czarne tarcze, pierścienie czarne ze srebrnym, chropowate
E20 Klamki zewnętrzne drzwi w kolorze chromu
FP9 Przełożenie przekładni głównej: 3.55
FX3 ESP – układ stabilizacji toru jazdy
JL9 Układ ABS
K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF)
K34 Tempomat elektroniczny
K60 Alternator: 100A
KA1 Podgrzewane siedzenia przednie
KKV Ramka dookoła dźwigni zmiany biegów
LRD Silnik wysokoprężny 1.9 CDTI
MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów
MZ3 Ręczna skrzynia biegów 6-biegowa F40 (WR)
N34 Kierownica 3-ramienna pokryta skórą
N65 Koło zapasowe dojazdowe, stalowe
NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej
NT4 Norma emisji spalin: EEC 05
P92 Kołpak na felgi 16 wzór campagne rm2007
PAZ Wykończenie wewnętrzne: Tunis
PXE Tkanina wykończeniowa: Scala/Elba
QFP Opony 215/55 R16-93 v
QN1 Felgi strukturalne 6 1/2J x 16, 5 szprych
R2D Mapa drogowa na CD: Niemcy
SVB Tylny uchwyt na napoje
T67 Akumulator: 70Ah
T96 Przednie światła przeciwmgielne
TR0 Oświetlenie wewnętrzne tylne z podwójną lampką do czytania
TR7 Automatyczna regulacja wysokości reflektorów przednich
TRP Ramka do instalacji radia
TT2 Reflektory bi-ksenonowe skrętne (AFL): system doświetlania na łuku drogi z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami reflektorów
U08 Klakson: wielotonowy
U88 Głośniki: 9 sztuk
UAJ Wyświetlacz wielofunkcyjny kolorowy (CID)
UCE Radio CD 70 navi
UD5 Czujniki parkowania: przód i tył
UEC Automatyczna recyrkulacja powietrza (czujnik jakości powietrza)
UH2 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa
UJ6 Wskaźnik niskiego ciśnienia w kołach
UK6 Radio Twin Audio dla tylnych siedzeń z wyjściem słuchawkowym
UWB Portal telefonu komórkowego ze specjalnym uchwytem na telefon
VG2 Usunięto wosk zabezpieczający karoserię
VNF Izolator akumulatora
VY7 Dźwignia zmiany biegów pokryta skórą
W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy
W2N Usunięto boczne emblematy i napisy
WBE Wyposażenie: odbiornik radiowy
WBG Wyposażenie: odbiornik GPS
WFB Nowa jednostka sterująca
XA7 Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej
Z0M Konwersja modelu Elegance 2
Z1F Prędkościomierz w km/h
Dodatkowo z tego co zauważyłem został dodany przycisk wyłączenia ESP
Silnik to znany z innych marek 1.9 CDTI (Z19DTH) o słusznej mocy 150KM i 320Nm.
Zmiany co do serii to:
– wywalenie fizyczne i elektroniczne filtra DPF
– zaślepienie EGR
– zrobione klapy w kolektorze
– mapa Polski z 2015
– lotka tylnej klapy
– felgi 17 cali irmscher
Do zrobienia:
– rurka magistrali wodnej (przepróchniała trochę) – Zrobione
– wyprać przednie fotele
– poprawić dół zderzaka ( tą czarną dokładkę)
– strzelający ogranicznik drzwi – Zrobione
– Wymienić połamane mocowanie filtra paliwa – Zrobione
– uzupełnić brak jednego mocowania maskownicy silnika – Zrobione
– podświetlenie rejestracji (jedna lampka połamana)
Plany:
– dodanie modułu UWA (bluetooth)
– zastąpienie mocowania telefonu miejscem na napoje
– mata bagażnika
– ogólnie utrzymać ładny stan
Jestem mega zadowolony bo stan zewnętrzny jak i wnętrza jest bardzo dobry, sprawdzony kompem nie pokazał żadnych znaczących błędów a przebieg (220tyś) wydaje się w pełni realny. Spalanie w trasie przy lekkiej klimie wyniosło 4,5L/100km obecnie jeżdżę bardziej w trybie mieszanym i podskoczyło do 5,5L. Wydaje mi się że jak na tak duże auto to bardzo dobry wynik szczególnie że opony mają rozmiar 225/45.