Opel Signum FL Z19DTH 2006

Postprzez Neonixos666 » 11 cze 2016, 22:37

Nadeszła chwila gdy poczciwe 323F BJ przestało być wystarczające i padła decyzja o zmianie auta. Wymagania były takie aby zmieścić 4 osoby plus fotelik a do tego nie mały bagażnik. Najpierw po głowie chodziła alfa 159SW, potem Croma, lecz na finiszu wysunęła się na prowadzenie Signum.
IMG_20160609_151909.jpg
IMG_20160609_151924.jpg
IMG_20160609_151935.jpg


Auto kupione od pierwszego właściciela w Polsce jeździł nim od 3 lat. Przeskok do klasy średniej to był szok zarówno technologiczny jak i komfortowy. W co jest wyposażony:
32X Wykończenie siedzeń: antracyt
32Y Wykończenie boczku drzwi: antracyt
80I Wykończenie wnętrza: czarne
A14 Przyciemnione szyby drzwi tylnych i klapy bagażnika
A23 Szyba przednia odbijająca ciepło (atermiczna)
A33 Szyby drzwi tylnych sterowane elektrycznie
A51 Przednie siedzenia kubełkowe
A53 Fotele przednie: regulacja 6-cio kierunkowa, regulacja podparcia lędźwiowego
AH4 Fotel kierowcy: komfortowy z regulacja ręczna, 6-cio kierunkową i regulacją odcinka lędźwiowego
AHA Fotel przedni lewy z regulacją podparcia lędźwiowego
AHB Fotel przedni prawy z regulacją podparcia lędźwiowego
AJT Uchwyty do montażu siatki zabezpieczającej za drugim rzędem siedzeń
AY0 Poduszki powietrzne dachowe przód
AY5 Zagłówek tylny środkowy pokryty tkaniną
BA9 Klimatyzowany schowek
BD8 Listwy dachowe w kolorze nadwozia
BTI Wewnętrzna listwa w kolorze metaliczny węgiel drzewny z wkładem aluminiowym matowym
BW4 Listwy ozdobne okien bocznych: chromowane
C77 Nadmuch powietrza na drugi rząd siedzeń
C95 Oświetlenie wewnętrzne przednie z podwójną lampką do czytania
CE4 Spryskiwacze reflektorów wysokociśnieniowe
CJ2 Klimatyzacja elektroniczna dwustrefowa (climatronic) z czujnikiem jakości powietrza
D09 Podłokietnik przedni środkowy
D5A Dodatkowa wewnętrzna konsola dachowa
DDG Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie z podgrzewaniem, składane ręcznie
DH6 Osłony przeciwsłoneczne dla kierowcy i pasażera z podświetlanym lusterkiem
DT4 Popielniczka i zapalniczka (pakiet dla palących)
DV8 Zestaw wskaźników: czarne tarcze, pierścienie czarne ze srebrnym, chropowate
E20 Klamki zewnętrzne drzwi w kolorze chromu
FP9 Przełożenie przekładni głównej: 3.55
FX3 ESP – układ stabilizacji toru jazdy
JL9 Układ ABS
K13 Filtr cząsteczek stałych układu wydechowego (DPF)
K34 Tempomat elektroniczny
K60 Alternator: 100A
KA1 Podgrzewane siedzenia przednie
KKV Ramka dookoła dźwigni zmiany biegów
LRD Silnik wysokoprężny 1.9 CDTI
MM3 Wyposażenie dla ręcznej skrzyni biegów
MZ3 Ręczna skrzynia biegów 6-biegowa F40 (WR)
N34 Kierownica 3-ramienna pokryta skórą
N65 Koło zapasowe dojazdowe, stalowe
NC0 Wyposażenie dla krajów Unii Europejskiej
NT4 Norma emisji spalin: EEC 05
P92 Kołpak na felgi 16 wzór campagne rm2007
PAZ Wykończenie wewnętrzne: Tunis
PXE Tkanina wykończeniowa: Scala/Elba
QFP Opony 215/55 R16-93 v
QN1 Felgi strukturalne 6 1/2J x 16, 5 szprych
R2D Mapa drogowa na CD: Niemcy
SVB Tylny uchwyt na napoje
T67 Akumulator: 70Ah
T96 Przednie światła przeciwmgielne
TR0 Oświetlenie wewnętrzne tylne z podwójną lampką do czytania
TR7 Automatyczna regulacja wysokości reflektorów przednich
TRP Ramka do instalacji radia
TT2 Reflektory bi-ksenonowe skrętne (AFL): system doświetlania na łuku drogi z wysokociśnieniowymi spryskiwaczami reflektorów
U08 Klakson: wielotonowy
U88 Głośniki: 9 sztuk
UAJ Wyświetlacz wielofunkcyjny kolorowy (CID)
UCE Radio CD 70 navi
UD5 Czujniki parkowania: przód i tył
UEC Automatyczna recyrkulacja powietrza (czujnik jakości powietrza)
UH2 Buzer ostrzegawczy o niezapięciu pasów bezpieczeństwa
UJ6 Wskaźnik niskiego ciśnienia w kołach
UK6 Radio Twin Audio dla tylnych siedzeń z wyjściem słuchawkowym
UWB Portal telefonu komórkowego ze specjalnym uchwytem na telefon
VG2 Usunięto wosk zabezpieczający karoserię
VNF Izolator akumulatora
VY7 Dźwignia zmiany biegów pokryta skórą
W1Y Przyciski sterowania radiem na kierownicy
W2N Usunięto boczne emblematy i napisy
WBE Wyposażenie: odbiornik radiowy
WBG Wyposażenie: odbiornik GPS
WFB Nowa jednostka sterująca
XA7 Podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej
Z0M Konwersja modelu Elegance 2
Z1F Prędkościomierz w km/h
Dodatkowo z tego co zauważyłem został dodany przycisk wyłączenia ESP

Silnik to znany z innych marek 1.9 CDTI (Z19DTH) o słusznej mocy 150KM i 320Nm.

Zmiany co do serii to:
– wywalenie fizyczne i elektroniczne filtra DPF
– zaślepienie EGR
– zrobione klapy w kolektorze
– mapa Polski z 2015
– lotka tylnej klapy
– felgi 17 cali irmscher

Do zrobienia:
– rurka magistrali wodnej (przepróchniała trochę) – Zrobione
– wyprać przednie fotele
– poprawić dół zderzaka ( tą czarną dokładkę)
– strzelający ogranicznik drzwi – Zrobione
– Wymienić połamane mocowanie filtra paliwa – Zrobione
– uzupełnić brak jednego mocowania maskownicy silnika – Zrobione
– podświetlenie rejestracji (jedna lampka połamana)

Plany:
– dodanie modułu UWA (bluetooth)
– zastąpienie mocowania telefonu miejscem na napoje
– mata bagażnika
– ogólnie utrzymać ładny stan

Jestem mega zadowolony bo stan zewnętrzny jak i wnętrza jest bardzo dobry, sprawdzony kompem nie pokazał żadnych znaczących błędów a przebieg (220tyś) wydaje się w pełni realny. Spalanie w trasie przy lekkiej klimie wyniosło 4,5L/100km obecnie jeżdżę bardziej w trybie mieszanym i podskoczyło do 5,5L. Wydaje mi się że jak na tak duże auto to bardzo dobry wynik szczególnie że opony mają rozmiar 225/45.
Ostatnio edytowano 5 lip 2016, 15:50 przez Neonixos666, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 13 cze 2016, 14:17

To ja pierwszy, gratki zakupu :)
Wrzuć jakieś fotki środka.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 13 cze 2016, 18:33

IMG_20160613_184122.jpg
IMG_20160613_182918.jpg
IMG_20160613_182930.jpg
IMG_20160613_183600.jpg
IMG_20160613_184053.jpg


Proszę bardzo, zdjęcia wnętrza. Przód szału nie robi normalna Vectra C za to za przednimi fotelami jest istota tego modelu. Miejsca na nogi jest chyba najwięcej w tej klasie i śmiało koszykarz czy siatkarz siądzie wygodnie bez bólu nóg nawet w długą podróż. Po banalnie prostym zabiegu składania siedzeń mamy równiutką powierzchnię z bagażnikiem co jest mega praktyczne. Jak widać dziecko trafiło na miejsce piątego pasażera gdzie zostało zagospodarowane mini siedzisko a po obu stronach spokojnie sądzie dorosła osoba. Na zdjęciach tylne fotele są odsunięte max ale nawet w takiej konfiguracji miejsca w bagażniku jest dość dużo. Pierwszy raz demontowałem roletę bagażnika i jest banalnie prosta w obsłudze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez macvas » 13 cze 2016, 21:46

Gratki zakupu.
Faktycznie ładnie utrzymany egzemplarz.

Co prawda pismaki źle o nim pisały to jednak Signum to dający się lubić model i na rodzinne auto w sam raz. Jakbym już miał brać rodzinnego Opla z tamtych lat to jednak Vectra C Caravan :]
Z tamtej dekady w tej klasie to miejsca z tyłu chyba tylko więcej w Superbie było, więc korzystaj. Niech udanie służy <spoko>
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez Neonixos666 » 13 cze 2016, 22:01

Jest na Youtube test Signum tylko przed lifta i prowadzący porównywał ilość miejsca właśnie ze Skodą która musiała ustąpić bo na tylnej kanapie miała mniej miejsca niż Signum. Grubo zastanawiałem się nad Vectrą w kombi, nawet jedną fajną w pakiecie OPC widziałem w mojej okolicy. Niestety o ile przód dostał fajnego lifta to toporny tył jest okropny. Jestem zadowolony z zakupu, dziś odebrałem od byłego właściciela koła z oponami zimowymi w bardzo dobrym stanie. Opłacona w US i w czwartek już na moich blachach będzie :). Jest parę drobnostek do zrobienia (auto ma już swoje lata) ale najważniejsze że sporo zostało w aucie zrobione czego ja już nie muszę robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilusjdm » 13 cze 2016, 23:53

Jednak padło na Opla, miałem okazję kiedyś się przejechać takim Signum'em jako pasażer z tyłu :) i powiem szczerze że wyciągnąłem się jak struna a miejsca dalej nie brakowało. Mega wygodne auto, ale na dzień dzisiejszy jeśli miałbym zmienić auto, podobne gabarytowo jeśli chodzi o przestrzeń w środku i komfort to bez zastosowania wybrał bym Lancie Thesis napędzaną gnojówką :D
PS. Niech auto służy jak najlepiej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 12:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Gib » 14 cze 2016, 00:47

Doprowadzanie Thesis do ładu chyba nie jest tak tanie jak w oplu. Super że jest tyle miejsca z tyłu, rower pewnie wchodzi nie rozłożony :) Właśnie to toporne wnętrze nieco odrzuca, w Ałdi czy E39 jest nieco lepiej a to starsze samochody.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 14 cze 2016, 16:31

Gib napisał(a):Właśnie to toporne wnętrze nieco odrzuca

Też na samym początku wnętrze mnie odrzucało ale im dłużej w nim siedzę to przyzwyczajam się do niego i już nie jest tak źle. Za Oplem przemówiło do mnie dostępność i ceny części zarówno tych eksploatacyjnych jak i innych podzespołów. Niby Signum to niezbyt popularny model ale wszystko pasuje z Vectry C, Fiata czy Saaba. Silnik już dawno nie ma tajemnic i ewentualna diagnoza nie jest problemem :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez makmarc » 14 cze 2016, 20:29

Fajnie wyglądający z zewnątrz, szkoda, że nie COSMO, nienawidzę tylko tej mega plastikowej i brzydkiej konsoli środkowej. Jak dobrze pamiętam, były problemy z zacinającymi się pokrętłami od nawiewów i radia, jak jest tutaj? Komfort i ilość miejsca rewanżuje pewne minusy. Szerokości i zadowolenia z jazdy :)
makmarc
 

Postprzez Neonixos666 » 14 cze 2016, 21:05

Jak na razie nic się nie zacina ale musiałem rozebrać panel od klimatroniku bo zaśniedziało środkowe pokrętło i nie mogłem wejść w menu ale CX-90 pomogł i wszystko chodzi jak nowe. Przy sprawdzeniu błędów wywaliło że nie działa regulacja natężenia podświetlenia zegarów ale sprawdziłem to w ciemnym garażu i jest wszystko dobrze.

Mam jakiś nietypowe mocowanie filtra, mam ułamany taki plastik do którego montuje się obudowę filtra ale na całe allegro znalazłem jedną taką osłonę filtra i to bez tego plastiku co mam połamany. Chyba trzeba będzie coś innego wymodzić bo teraz cała puszka filtra lata w osłonie. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mysiak » 14 cze 2016, 21:44

fajna Signumka. Kiedyś nawet bardzo chciałem mieć. Tylko że z benzynowym 3.2 bodajże. :D
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Neonixos666 » 14 cze 2016, 22:04

Chyba najlepszą opcją jest 2.0 Turbo. Spory potencjał, przyjmuje na klatę LPG ale znaleźć fajną sztukę to ze świeczką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawcio1017 » 14 cze 2016, 22:18

mysiak napisał(a):fajna Signumka. Kiedyś nawet bardzo chciałem mieć. Tylko że z benzynowym 3.2 bodajże. :D


To nie jest ten silnik z wadą fabryczna w postaci opadających tulei cylindrów? Takie signum z 3.2 za grosze można wyrwać, cena z powietrza się nie wzięła :P

Neonixos666 napisał(a):Chyba najlepszą opcją jest 2.0 Turbo. Spory potencjał, przyjmuje na klatę LPG ale znaleźć fajną sztukę to ze świeczką.


Dokładnie takiego motoru szukałem w signum, które również rozważałem przy zakupie trójki. Jednak tutaj dla odmiany modele z 2.0T są chyba najdroższe i tak jak mówisz, ciężko coś sensownego znaleźć...


Niech się auto sprawuje <spoko> Jedynie do modyfikacji (jak potomek już podrośnie) dla pełnego prestiżu dodałbym montaż lodówki na browary :P

817263383_7_1080x720_28-v6-turbo-automat-jasna-skora-gps-lodowka-ch-fvat-_rev009.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 11:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Neonixos666 » 14 cze 2016, 22:27

pawcio1017 napisał(a):To nie jest ten silnik z wadą fabryczna w postaci opadających tulei cylindrów? Takie signum z 3.2 za grosze można wyrwać, cena z powietrza się nie wzięła :P


Problem z opadaniem cylindrów miał 3.0 CDTI konstrukcji Isuzu, po liftingu poprawiono jednostkę i dodano trochę mocy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Dominator » 14 cze 2016, 22:49

A wiecie może jak sprawują się automaty oplowskie w signum? Wiele 3.2 jest w AT.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Neonixos666 » 14 cze 2016, 23:00

Ogólnie dobrze jak wszystko działa :P
Są tam jakieś drogie zawory w skrzynie ale to koszt podobny do wymiany 2M i sprzęgła w manualu. Nie jeździłem ale z tego co czytałem to nie takie ostatnie.

Obrazek

Takie coś szukam ale chyba skończy się na kupnie na alledrogo :| .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 15 cze 2016, 12:56

Neonixos666 napisał(a):Zmiany co do serii to:
– wywalenie fizyczne i elektroniczne filtra DPF
– zaślepienie EGR


Powiedz, ze żartujesz :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2016, 13:32

A dlaczego miałbym akurat w tej kwestii żartować, sam bym to zrobił ale mnie uprzedzili <lol> . Może źle to napisałem bo po tym nie spodziewam się żadnej poprawy osiągów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 15 cze 2016, 15:38

Najdroższe chyba są 2.8 V6 BiT, natomiast 3.2 to niezły plan tylko prawie nie ma w maualu :)
Największy kibel to 3.0 CDTI drugi zaraz po nim 2.2 Direct na trzecim miejscu chyba właśnie 2.8
Ciekawe jak to webasto działa w zimę.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 15 cze 2016, 21:28

Jeśli chodzi o przedlifty to można coś wybrać z 2.0T lub 3.2, po lifcie już ciężko, czasem najdzie się 2.8 ale albo w automacie albo po przygodzie.

Dziś z racji przewożenia 75kg ziemniaków, wora cebuli, marchwi, ogórków, jabłek i nabiału SIG została odkurzona (Ducato też skorzystało), umyte zostały okienka i nabłyszczenie wnętrza :).

Co to może być że jak zatankuje się paliwa np pół baku to zaraz po zatankowaniu na blacie widzę ze mam cały bak i im dłużej jadę to wskazówka zaczyna wskazywać poprawną ilość paliwa (parę kilometrów)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy