Renault Laguna 2.0 dCi 2008
D5 to specyficzny silnik, przejażdżka nim zmienia podejscie do diesla ?
Miałem D5 i dCi w tym samym czasie, teraz mam D3, któe nadal jest 5 cylindrowe.....to ostatni diesel jakiego bede miał....nie ma już nic sensownego do zmiany....
Miałem D5 i dCi w tym samym czasie, teraz mam D3, któe nadal jest 5 cylindrowe.....to ostatni diesel jakiego bede miał....nie ma już nic sensownego do zmiany....
..::Born To Rise Hell::..
Akurat obecnie r-linka można mieć bardzo tanio, da się zmieścić w 1k pln pod warunkiem umiejętności robienia wiązek
Co do licznika jak wolisz, chociaż z phII ładniej nocą świeci i ma fajną procedurę startową:
https://www.youtube.com/watch?v=EhLl7ppCC0w
z phIII jest jeszcze ładniejszy zwłaszcza w nocy
Co do licznika jak wolisz, chociaż z phII ładniej nocą świeci i ma fajną procedurę startową:
https://www.youtube.com/watch?v=EhLl7ppCC0w
z phIII jest jeszcze ładniejszy zwłaszcza w nocy
Wiem ale szkoda mi 1tys wydać a rocznie robię może z 5tys km tylko. Wolę lampy zrobić bo są ważniejsze.
Co do D5 to fakt zmienia podejście do diesla po prostu jest świetny i ten głos, [tiiit]
Może powinieneś spróbować M57 BMW skoro już dci, d5 i d3 miałeś. Bo faktycznie z większość diesli niema co wybrać już
Co do D5 to fakt zmienia podejście do diesla po prostu jest świetny i ten głos, [tiiit]
Może powinieneś spróbować M57 BMW skoro już dci, d5 i d3 miałeś. Bo faktycznie z większość diesli niema co wybrać już
Jaki masz rozmiar opony na tej feldze ? Mam te same -podejrzewam że podmienione bo 3 opony zimowe jedna letnia no miało być inaczej... typowe kombinatorstwo ech... No nic szukam opon albo felg 17 z oponami... Felgi z japońców pasują do Lagi ?
Nowe BMW jest bardzo poza moim zasięgiem finansowym. Ja jeśli będę wymieniał V40 to tylko na nowe auto. Skłaniam się jednak w kierunku PB, autem będzie jeździć małżonka na raczej krótkich trasach. Diesel z DPF to nie jest optymalne rozwiazanie dla takiego użytkowania.
Najbardziej prawdopodobny silnik u mnie to albo 1.8 albo 2.0 TSI. Ale zobaczymy w przyszłym roku .
Tam jest chyba jakieś kombinowane 205/60/16 chyba. U siebie miałem te same koła.
Najbardziej prawdopodobny silnik u mnie to albo 1.8 albo 2.0 TSI. Ale zobaczymy w przyszłym roku .
Tam jest chyba jakieś kombinowane 205/60/16 chyba. U siebie miałem te same koła.
..::Born To Rise Hell::..
Jeżeli 16" to 205/60 jeżeli 17" to chyba 215/50 o ile dobrze pamiętam. Francuzi lubią niepopularne rozmiary
Co do felg, to nie wiem z czego pasują ale ogólnie to 17 i 18" oryginalne były imho naprawdę ładne i można je dopaść w dobrej kasie.
Co do felg, to nie wiem z czego pasują ale ogólnie to 17 i 18" oryginalne były imho naprawdę ładne i można je dopaść w dobrej kasie.
Dokładnie 205/60 a co do felg to jest jedno ale
Rozmiar ten sam co w japoncach bo 5x114.3 otwór już inny 66.1 ale Laguna ma śruby M14 a 90%felg ma M12 więc albo wiercic większe otwory albo szukać typowe do L3.
No to faktycznie diesel na krótkie trasy odpada, z tymi silnikami fsi, tfsi nie wiem jak jest dokładnie ale maja problem z pierścieniami i piją strasznie olej.
Kolega ma w e39 M57 i po prostu świetny silnik aż kipi mocą
Rozmiar ten sam co w japoncach bo 5x114.3 otwór już inny 66.1 ale Laguna ma śruby M14 a 90%felg ma M12 więc albo wiercic większe otwory albo szukać typowe do L3.
No to faktycznie diesel na krótkie trasy odpada, z tymi silnikami fsi, tfsi nie wiem jak jest dokładnie ale maja problem z pierścieniami i piją strasznie olej.
Kolega ma w e39 M57 i po prostu świetny silnik aż kipi mocą
W firmie aktualnie mamy 1.4 TSi, ten który ja dostałem miał 200 000 na szafie i skończył mu się łańcuch, po wymianie auto śmiga dalej, ale już ASO je przejeło. Większym problemem w tym akurat modelu jest sucha DSG.
Od dziś jeżdżę kolegi 1.8 TSi + DSG a w październiku odbieram nowe 1.4 TSi + DSG.
Jakoś się to turla a że nie ma silników idealnych, lepiej wybierać takie których usterki są znane i można je w miarę kontrolować.
Te felgi co masz w L3 to chyba najcięższe felgi jakie miałem na aucie.
Od dziś jeżdżę kolegi 1.8 TSi + DSG a w październiku odbieram nowe 1.4 TSi + DSG.
Jakoś się to turla a że nie ma silników idealnych, lepiej wybierać takie których usterki są znane i można je w miarę kontrolować.
Te felgi co masz w L3 to chyba najcięższe felgi jakie miałem na aucie.
..::Born To Rise Hell::..
W renault nie ma DSG tylko EDC jak już i w zależności od rodzaju skrzyni są suche i mokre.
dodatkowo w kwestii opon to rozmiar 205/60/16 nie jest zalecany do wszystkich LIII a wręcz przeciwnie. W przypadku mocniejszych odmian silnikowych (170KM i więcej) zamiast 205/60/16 należy montować 215/55/16.
Przestrzegam również przed sugerowaniem się tabliczka znajdująca się na drzwiach kierowcy. Lepiej napisać do Renault Polska i poprosić o informację z homologacji pojazdu.
dodatkowo w kwestii opon to rozmiar 205/60/16 nie jest zalecany do wszystkich LIII a wręcz przeciwnie. W przypadku mocniejszych odmian silnikowych (170KM i więcej) zamiast 205/60/16 należy montować 215/55/16.
Przestrzegam również przed sugerowaniem się tabliczka znajdująca się na drzwiach kierowcy. Lepiej napisać do Renault Polska i poprosić o informację z homologacji pojazdu.
mad_man napisał(a):W renault nie ma DSG tylko EDC jak już i w zależności od rodzaju skrzyni są suche i mokre.
Nie rozmawiamy o skrzynie AT w Reno – nie wiem o co ci chodzi.
mad_man napisał(a):dodatkowo w kwestii opon to rozmiar 205/60/16 nie jest zalecany do wszystkich LIII a wręcz przeciwnie.
L3 2.0dCi wychodziła seryjnie na takich kołach i takowe są w specyfikacji. W/W samochód ma takie właśnie koła, bo to 2.0 dCi.
mad_man napisał(a):W przypadku mocniejszych odmian silnikowych (170KM i więcej) zamiast 205/60/16 należy montować 215/55/16.
Jeśli tak stoi w homologacji to jak najbardziej.
215/55/16 to tylko 1.5 % różnicy, czyli w granicach tolerancji, zatem może stanowić zamiennik 205/60.
mad_man napisał(a):Przestrzegam również przed sugerowaniem się tabliczka znajdująca się na drzwiach kierowcy. Lepiej napisać do Renault Polska i poprosić o informację z homologacji pojazdu.
Chcesz powiedzieć, że producent auta wysyła auta z błędną hologacją na tabliczkach znamonowych ?
Przecież jak by tak było to beknąłby setki milionów kary.......
..::Born To Rise Hell::..
Nie wiem jak jest z 1,4 tsi ale znam kilka osob co mialy,maja 1,8 i 2,0 fsi i nazekaja ze strasznie pija olej a naprawa sporo kosztuje bo trzeba cale tloki zmieniac, wiekszosc wolala auto sprzedac niz rozbierac silnik,
Ja raczej pozostane przy dieslach,mialem juz 4Pb z lpg i chce sobie odmienic, poza tym jazda dieslem dla mnie jest bardziej przyjemna,auto ciagnie juz z dolu a i nawet na 5 czy 6 biegu przyspiesza zwawo bez koniecznosci redukcji,
Zegary fajne fakt-ale to tylko bajer podczas odpalanie i tylko tyle
tak samo navi-mi zbyteczna jest poza tym drogi koszt a jezdze max w promieniu 100km drogami co znam je dokladnie
Ja raczej pozostane przy dieslach,mialem juz 4Pb z lpg i chce sobie odmienic, poza tym jazda dieslem dla mnie jest bardziej przyjemna,auto ciagnie juz z dolu a i nawet na 5 czy 6 biegu przyspiesza zwawo bez koniecznosci redukcji,
Zegary fajne fakt-ale to tylko bajer podczas odpalanie i tylko tyle
tak samo navi-mi zbyteczna jest poza tym drogi koszt a jezdze max w promieniu 100km drogami co znam je dokladnie
mark.87 napisał(a):Ja raczej pozostane przy dieslach,mialem juz 4Pb z lpg i chce sobie odmienic, poza tym jazda dieslem dla mnie jest bardziej przyjemna,auto ciagnie juz z dolu a i nawet na 5 czy 6 biegu przyspiesza zwawo bez koniecznosci redukcji,
a to ciekawe większość ludzi mając już parę auto Pb+LPG nie chcą diesla i twardo wierzą w mity a tu proszę nie dość że diesel to i Renault – całkowite obalanie mitów.
od dawien dawna mazyl mi sie diesel taka E39 z M57 w automacie ale mazenia mazeniam a realia inne, Byl jeden warunek postawiony przez zone- mlody rocznik i z malym nalotem zeby kilka lat spokojnie pojezdzic
trafilo sie pewne auto to grzechem bylo nie kupic,
Mimo iz to Renault to silnik jest nissana a kto jak kto ale japonce robia dobre diesle(toyota,honda)
trafilo sie pewne auto to grzechem bylo nie kupic,
Mimo iz to Renault to silnik jest nissana a kto jak kto ale japonce robia dobre diesle(toyota,honda)
mark.87 napisał(a): poza tym jazda dieslem dla mnie jest bardziej przyjemna,auto ciagnie juz z dolu a i nawet na 5 czy 6 biegu przyspiesza zwawo bez koniecznosci redukcji
Stąd celuje w turbo PB .
Problemy zawsze będą, aobstawiam ze przed 150 tyś km się nie pojawią, a w tedy auto nie będzie już moje . Ot taki plan .
Montowałeś zbiorniczek na olej ?
..::Born To Rise Hell::..
Mialem zamiar montowac nawet jest manual na RLKP ale po sciagnieciu dolotu praktycznie zero oleju wiec odpuscilem, moze innym razem
Zawsze napewno cos zlapie OCT, naprawde jezdze malo wiec mam glowe spokojna narazie i moze na wiosne zaloze +nowe uszczelki dolotu wtedy juz
Ja OCT nie montowałem. W mojej kadencji raz rozebrałem dolot, wyczyściłem dokładnie i wystarczyło. Niewiele tego było. Czyszcząc dolot warto od razy wyczyścić przepływkę. U mnie rozwiązało to problem lekkiego zmulenia w zakresie obrotów 2200-2300.
2.0 dCi to był mój pierwszy i jak dotąd jedyny diesel. Ja byłem mega zadowolony i pomijając wszystkie opinie o dieslach to naprawdę przyjemnie mi się tym jeździło. Zwłaszcza po chipsie na 175km i 400nm
2.0 dCi to był mój pierwszy i jak dotąd jedyny diesel. Ja byłem mega zadowolony i pomijając wszystkie opinie o dieslach to naprawdę przyjemnie mi się tym jeździło. Zwłaszcza po chipsie na 175km i 400nm
JohnnyB napisał(a):L3 2.0dCi wychodziła seryjnie na takich kołach i takowe są w specyfikacji. W/W samochód ma takie właśnie koła, bo to 2.0 dCi.
1.5 dCi, 2.0dCi@130KM oraz 2.0dCi 150KM, 2.0PB@140KM wychodziły z 205/60/16 92 H
natomiast
2.0PB@170KM minimalnie może mieć 215/55/16 93 V
2.0dCi@175KM, 2.0PB@205KM oraz 3.0v6 minimalnie mogą mieć 17.
JohnnyB napisał(a):Chcesz powiedzieć, że producent auta wysyła auta z błędną hologacją na tabliczkach znamonowych ?
Przecież jak by tak było to beknąłby setki milionów kary....
Też tak myślałem, jednakże naklejka nie jest wiążąca. W tej kwestii ostatnie "słowo" należy do homologacji która jest wydawana przy zakupie pojazdu. Pytałem właśnie o to i mniej więcej taką odpowiedź dostałem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości