Renault Laguna 2.0 dCi 2008

Postprzez JohnnyB » 25 lip 2017, 20:01

D5 to specyficzny silnik, przejażdżka nim zmienia podejscie do diesla ?
Miałem D5 i dCi w tym samym czasie, teraz mam D3, któe nadal jest 5 cylindrowe.....to ostatni diesel jakiego bede miał....nie ma już nic sensownego do zmiany....
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mad_man » 25 lip 2017, 20:10

Akurat obecnie r-linka można mieć bardzo tanio, da się zmieścić w 1k pln pod warunkiem umiejętności robienia wiązek :D

Co do licznika jak wolisz, chociaż z phII ładniej nocą świeci i ma fajną procedurę startową:
https://www.youtube.com/watch?v=EhLl7ppCC0w
z phIII jest jeszcze ładniejszy zwłaszcza w nocy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez mark.87 » 26 lip 2017, 08:34

Wiem ale szkoda mi 1tys wydać a rocznie robię może z 5tys km tylko. Wolę lampy zrobić bo są ważniejsze.
Co do D5 to fakt zmienia podejście do diesla po prostu jest świetny i ten głos, [tiiit]

Może powinieneś spróbować M57 BMW skoro już dci, d5 i d3 miałeś. Bo faktycznie z większość diesli niema co wybrać już
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Artiks » 26 lip 2017, 09:06

Jaki masz rozmiar opony na tej feldze ? Mam te same -podejrzewam że podmienione bo 3 opony zimowe jedna letnia no miało być inaczej... typowe kombinatorstwo ech... No nic szukam opon albo felg 17 z oponami... Felgi z japońców pasują do Lagi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 11:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez JohnnyB » 26 lip 2017, 09:09

Nowe BMW jest bardzo poza moim zasięgiem finansowym. Ja jeśli będę wymieniał V40 to tylko na nowe auto. Skłaniam się jednak w kierunku PB, autem będzie jeździć małżonka na raczej krótkich trasach. Diesel z DPF to nie jest optymalne rozwiazanie dla takiego użytkowania.
Najbardziej prawdopodobny silnik u mnie to albo 1.8 albo 2.0 TSI. Ale zobaczymy w przyszłym roku :).

Tam jest chyba jakieś kombinowane 205/60/16 chyba. U siebie miałem te same koła.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez loockas » 26 lip 2017, 09:15

Jeżeli 16" to 205/60 jeżeli 17" to chyba 215/50 o ile dobrze pamiętam. Francuzi lubią niepopularne rozmiary :)

Co do felg, to nie wiem z czego pasują ale ogólnie to 17 i 18" oryginalne były imho naprawdę ładne i można je dopaść w dobrej kasie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez mark.87 » 26 lip 2017, 11:36

Dokładnie 205/60 a co do felg to jest jedno ale
Rozmiar ten sam co w japoncach bo 5x114.3 otwór już inny 66.1 ale Laguna ma śruby M14 a 90%felg ma M12 więc albo wiercic większe otwory albo szukać typowe do L3.

No to faktycznie diesel na krótkie trasy odpada, z tymi silnikami fsi, tfsi nie wiem jak jest dokładnie ale maja problem z pierścieniami i piją strasznie olej.
Kolega ma w e39 M57 i po prostu świetny silnik aż kipi mocą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez JohnnyB » 26 lip 2017, 14:45

W firmie aktualnie mamy 1.4 TSi, ten który ja dostałem miał 200 000 na szafie i skończył mu się łańcuch, po wymianie auto śmiga dalej, ale już ASO je przejeło. Większym problemem w tym akurat modelu jest sucha DSG.
Od dziś jeżdżę kolegi 1.8 TSi + DSG a w październiku odbieram nowe 1.4 TSi + DSG.
Jakoś się to turla a że nie ma silników idealnych, lepiej wybierać takie których usterki są znane i można je w miarę kontrolować.

Te felgi co masz w L3 to chyba najcięższe felgi jakie miałem na aucie.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mad_man » 26 lip 2017, 16:18

W renault nie ma DSG tylko EDC jak już i w zależności od rodzaju skrzyni są suche i mokre.
dodatkowo w kwestii opon to rozmiar 205/60/16 nie jest zalecany do wszystkich LIII a wręcz przeciwnie. W przypadku mocniejszych odmian silnikowych (170KM i więcej) zamiast 205/60/16 należy montować 215/55/16.
Przestrzegam również przed sugerowaniem się tabliczka znajdująca się na drzwiach kierowcy. Lepiej napisać do Renault Polska i poprosić o informację z homologacji pojazdu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez JohnnyB » 26 lip 2017, 17:18

mad_man napisał(a):W renault nie ma DSG tylko EDC jak już i w zależności od rodzaju skrzyni są suche i mokre.


Nie rozmawiamy o skrzynie AT w Reno – nie wiem o co ci chodzi.

mad_man napisał(a):dodatkowo w kwestii opon to rozmiar 205/60/16 nie jest zalecany do wszystkich LIII a wręcz przeciwnie.


L3 2.0dCi wychodziła seryjnie na takich kołach i takowe są w specyfikacji. W/W samochód ma takie właśnie koła, bo to 2.0 dCi.

mad_man napisał(a):W przypadku mocniejszych odmian silnikowych (170KM i więcej) zamiast 205/60/16 należy montować 215/55/16.

Jeśli tak stoi w homologacji to jak najbardziej.
215/55/16 to tylko 1.5 % różnicy, czyli w granicach tolerancji, zatem może stanowić zamiennik 205/60.

mad_man napisał(a):Przestrzegam również przed sugerowaniem się tabliczka znajdująca się na drzwiach kierowcy. Lepiej napisać do Renault Polska i poprosić o informację z homologacji pojazdu.


Chcesz powiedzieć, że producent auta wysyła auta z błędną hologacją na tabliczkach znamonowych ?
Przecież jak by tak było to beknąłby setki milionów kary.......
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mark.87 » 26 lip 2017, 17:54

Nie wiem jak jest z 1,4 tsi ale znam kilka osob co mialy,maja 1,8 i 2,0 fsi i nazekaja ze strasznie pija olej a naprawa sporo kosztuje bo trzeba cale tloki zmieniac, wiekszosc wolala auto sprzedac niz rozbierac silnik,
Ja raczej pozostane przy dieslach,mialem juz 4Pb z lpg i chce sobie odmienic, poza tym jazda dieslem dla mnie jest bardziej przyjemna,auto ciagnie juz z dolu a i nawet na 5 czy 6 biegu przyspiesza zwawo bez koniecznosci redukcji,

Zegary fajne fakt-ale to tylko bajer podczas odpalanie i tylko tyle
tak samo navi-mi zbyteczna jest poza tym drogi koszt a jezdze max w promieniu 100km drogami co znam je dokladnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Neonixos666 » 26 lip 2017, 17:58

mark.87 napisał(a):Ja raczej pozostane przy dieslach,mialem juz 4Pb z lpg i chce sobie odmienic, poza tym jazda dieslem dla mnie jest bardziej przyjemna,auto ciagnie juz z dolu a i nawet na 5 czy 6 biegu przyspiesza zwawo bez koniecznosci redukcji,


a to ciekawe większość ludzi mając już parę auto Pb+LPG nie chcą diesla i twardo wierzą w mity a tu proszę nie dość że diesel to i Renault – całkowite obalanie mitów. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mark.87 » 26 lip 2017, 18:14

od dawien dawna mazyl mi sie diesel taka E39 z M57 w automacie ale mazenia mazeniam a realia inne, Byl jeden warunek postawiony przez zone- mlody rocznik i z malym nalotem zeby kilka lat spokojnie pojezdzic
trafilo sie pewne auto to grzechem bylo nie kupic,
Mimo iz to Renault to silnik jest nissana a kto jak kto ale japonce robia dobre diesle(toyota,honda)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez JohnnyB » 26 lip 2017, 18:19

mark.87 napisał(a): poza tym jazda dieslem dla mnie jest bardziej przyjemna,auto ciagnie juz z dolu a i nawet na 5 czy 6 biegu przyspiesza zwawo bez koniecznosci redukcji


Stąd celuje w turbo PB :).
Problemy zawsze będą, aobstawiam ze przed 150 tyś km się nie pojawią, a w tedy auto nie będzie już moje :D. Ot taki plan :).

Montowałeś zbiorniczek na olej ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mark.87 » 26 lip 2017, 18:25

Mialem zamiar montowac nawet jest manual na RLKP ale po sciagnieciu dolotu praktycznie zero oleju wiec odpuscilem, moze innym razem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez JohnnyB » 26 lip 2017, 18:35

No mój trochę wyrzucał. Ja założyłem. Najpierw jednak rozebrałem cały dolot i wypłukałem IC. Dużo tego nie było w zbiorniczku, ale był.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez mark.87 » 26 lip 2017, 19:09

Zawsze napewno cos zlapie OCT, naprawde jezdze malo wiec mam glowe spokojna narazie i moze na wiosne zaloze +nowe uszczelki dolotu wtedy juz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 18:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez JohnnyB » 26 lip 2017, 19:33

Ja śmignąłem 85 tyś km w 14 miesięcy :), to i miał co łapać, a sporo tego było w prędkościach autostradowych :D
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez loockas » 26 lip 2017, 20:14

Ja OCT nie montowałem. W mojej kadencji raz rozebrałem dolot, wyczyściłem dokładnie i wystarczyło. Niewiele tego było. Czyszcząc dolot warto od razy wyczyścić przepływkę. U mnie rozwiązało to problem lekkiego zmulenia w zakresie obrotów 2200-2300.

2.0 dCi to był mój pierwszy i jak dotąd jedyny diesel. Ja byłem mega zadowolony i pomijając wszystkie opinie o dieslach to naprawdę przyjemnie mi się tym jeździło. Zwłaszcza po chipsie na 175km i 400nm :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez mad_man » 26 lip 2017, 20:59

JohnnyB napisał(a):L3 2.0dCi wychodziła seryjnie na takich kołach i takowe są w specyfikacji. W/W samochód ma takie właśnie koła, bo to 2.0 dCi.

1.5 dCi, 2.0dCi@130KM oraz 2.0dCi 150KM, 2.0PB@140KM wychodziły z 205/60/16 92 H
natomiast
2.0PB@170KM minimalnie może mieć 215/55/16 93 V
2.0dCi@175KM, 2.0PB@205KM oraz 3.0v6 minimalnie mogą mieć 17.

JohnnyB napisał(a):Chcesz powiedzieć, że producent auta wysyła auta z błędną hologacją na tabliczkach znamonowych ?
Przecież jak by tak było to beknąłby setki milionów kary....

Też tak myślałem, jednakże naklejka nie jest wiążąca. W tej kwestii ostatnie "słowo" należy do homologacji która jest wydawana przy zakupie pojazdu. Pytałem właśnie o to i mniej więcej taką odpowiedź dostałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy