Renault Laguna 2.0 dCi 2008
Spalanie super U mnie tempomat nieaktywny – trzeba przyuczyć a nie idzie połapać we Wro kogoś z Clipem. Ogólnie Renault bardzo przyłożyło się do tego modelu i na bok stereotypowe myślenie. Ja już postanowiłem że za 2 lata odświeżę sobie model na Phase III bo w tym segmencie w tej kasie nic sensowniejszego nie widzę.
Dzis trasa taka sama i spalanie lekko wyższe – pogoda zimowa.
Fakt renault przełożyło się do tego modelu choć nie uniknelo kilku wpadek-typu skrzypiace plastiki czy brak podświetlania.
W takiej kwocie nie Znajdzies lepiej wyposażonego auta.
Fakt renault przełożyło się do tego modelu choć nie uniknelo kilku wpadek-typu skrzypiace plastiki czy brak podświetlania.
W takiej kwocie nie Znajdzies lepiej wyposażonego auta.
Kilometry lecą a autko sprawuje się wysmienicie przez 2lata zrobione 17tys km
Wymienione jedynie
Opony na letnie
Olej z filtrami i tyle.
Wymienione jedynie
Opony na letnie
Olej z filtrami i tyle.
Male podsumowanie 2,5 roku uzytkowania laguny
przez ten czas zrobione ok 30tys,km srednie spalanie 6- 6,5l
Zrobione przez ten czas ,wiekszosc czynnosci eksploatacyjne
– wymiana oleju Elf 5w40 +wszystkie filtry lacznie z paliwowym 2x
– wymiana plynu chlodniczego glaceol
– nowe zarniki Osram 5500K
– akumulator Centra 95Ah
– zestaw paska osprzetu z kolem pasowym ORI
– ozonowanie+szczelnosc klimatyzacji
– opony letnie Goodyear
– opony zimowe Kormoran
Naprawy
– naprawa zamka pasazera
– aktywacja swiatel dziennych
– wymiana zarowek dziennych
i tyle...
samochod mozna powiedziec tanszy w eksploatacji niz 626 ktora mialem
przez ten czas zrobione ok 30tys,km srednie spalanie 6- 6,5l
Zrobione przez ten czas ,wiekszosc czynnosci eksploatacyjne
– wymiana oleju Elf 5w40 +wszystkie filtry lacznie z paliwowym 2x
– wymiana plynu chlodniczego glaceol
– nowe zarniki Osram 5500K
– akumulator Centra 95Ah
– zestaw paska osprzetu z kolem pasowym ORI
– ozonowanie+szczelnosc klimatyzacji
– opony letnie Goodyear
– opony zimowe Kormoran
Naprawy
– naprawa zamka pasazera
– aktywacja swiatel dziennych
– wymiana zarowek dziennych
i tyle...
samochod mozna powiedziec tanszy w eksploatacji niz 626 ktora mialem
mark.87 napisał(a):Naprawy
i tyle...
Wcale mnie to nie dziwi U mnie najgroźniejsza awaria to był uszkodzony wężyk od FAP. Naprawa zajęła 30 minut i kosztowała ok 4zł za 1m węża paliwowego. Zamek w drzwiach też przechodziłem, wsadziłem z Clio Na faktyczne naprawy w tym aucie nie wydałem naprawdę grosze (nie wiem czy się 200zł nazbiera) i wszystko było na tyle proste, że auto nigdy nie widziało mechanika. Chciałbym aby każde moje następne auto było tak bezproblemowe
Co do oliwy do 2.0 DCI to jaką specyfikacje musi spełnić? Ten elf to dedykowany?
wersje bez dpf musi spelniac norme RN710
wersa z dpf RN720
a akurat taki bo na takim jezdzi od nowosci dlatego zostal ELF
no jedyna rzecz jaka zostala do naprawy to ogranicznik drzwi ale to jak bedzie cieplo bo pogoda paskudna
wersa z dpf RN720
a akurat taki bo na takim jezdzi od nowosci dlatego zostal ELF
no jedyna rzecz jaka zostala do naprawy to ogranicznik drzwi ale to jak bedzie cieplo bo pogoda paskudna
Z tego co pamiętam ponad 7 litrów oleju jest?
a tego to nie wiedziałem, w sumie ciekawa ta konstrukcja bo zwykle przy 2.0 średnio wystarczy około 5L oleju a tu jest jego znacznie więcej jest to wymuszone konstrukcją? czy jest inny powód?
Chyba cała różnica w ilości zależy od miski olejowej choć nie zglebialem tematu dlaczego taka rozbieżność jest. Ot wymysl renault jak wiele innych dziwnych patentów
Eh....nie wiem co to auto miało w sobie, może fakt że przez 80 tyś nie miałem zadnej awarii i prawie żadnej kasy dodatkowej w nią nie włożyłem, ale chętnie bym do niego wrócił. Jeśli bylyby nowe jeszcze L3 chętnie bym zakupił. Talisman mnie nie kręci do tego silniki słabe.
Teraz jak nie mam już służbówki, to szukam czegoś na codzień. Myśle o L3 ale widzę że ceny znacznie podrożały w porównaniu z tym co jak użytkowałem i kupowałem.
Teraz jak nie mam już służbówki, to szukam czegoś na codzień. Myśle o L3 ale widzę że ceny znacznie podrożały w porównaniu z tym co jak użytkowałem i kupowałem.
..::Born To Rise Hell::..
Chwalicie publicznie jakie to dobre, ludzie czytają, kupują i ceny rosną
mark.87 napisał(a):Chyba cała różnica w ilości zależy od miski olejowej choć nie zglebialem tematu dlaczego taka rozbieżność jest. Ot wymysl renault jak wiele innych dziwnych patentów
Nie zdziwiłbym się gdyby różne moce miały różne pojemności – większa ilość oleju to większy "rezerwuar na temperaturę" i równoważy to obciążenie oleju. W 3.0dCi powiększając miskę olejową i zmieniając chłodnicę wyeliminowano problem z przegrzewaniem.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
no właśnie nieszczęsne 3.0 co też jest w oplu miało z tym problem i chyba odrobili lekcje i chcieli się zabezpieczyć przed jego niedoborem.
Jak wygląda z modami w tym silniku widzę że 200 KM można śmiało atakować, a jak dalej?
Jak wygląda z modami w tym silniku widzę że 200 KM można śmiało atakować, a jak dalej?
To albo Phase III albo Latitude. Fakt już ceny nie lecą bo ludzie się do nich przekonali i popyt wzrósł. Ja jestem ze swojej mega zadowolonyJohnnyB napisał(a):eśli bylyby nowe jeszcze L3 chętnie bym zakupił.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości