Honda Prelude BB3, F20a4 '94

Postprzez zelka » 24 cze 2016, 18:20

Czekam na foteczki z dokładką, wyczuwam, że będzie zayebiście. <serduszka>
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Socyopatic » 30 cze 2016, 18:16

Żeby nie było, że nic się nie dzieje – wczoraj padło sprzęgło całkowicie a silnik jak się okazało też już w zasadzie jest trupem ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Neonixos666 » 30 cze 2016, 18:24

dół się zaciera? czy pobiera oliwę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rafałmazda » 30 cze 2016, 20:20

i to nie są dobre wiadomości :( <głaszcze> co dalej? Remont?
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez mln » 3 lip 2016, 22:40

Wyjaśnij nieco, bo smutno... :(
Jeśli nie oglądasz się przez ramię na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2012, 11:06
Posty: 591 (7/5)
Skąd: W-wa Bemowo / Łomża
Auto: była:
Mazda 6
Honda Accord
jest: Subaru Outback

Postprzez Socyopatic » 10 lip 2016, 09:46

To nie było nic gwałtownego, cos tam jakiś czas temu (z miesiąc) mignęła kontrolka oleju i tak czasem się to powtarzało i czułem ze może byc cos z ciśnieniem ale ze to słupek mało wartościowy a auto było potrzebne na codzien na dwie zmiany i ciagle czasu nie było żeby podjechać sprawdzić, to sprzęgło na wymiane lezało w piwnicy i czekało na zadatkowana krotka skrzynie. Ponieważ jednak auto przestało jechać kompletnie to pojechałem do mojego mechanika i według niego ( a miał sam 3 Prele IV gen) z tych objawow doł jest już w śmieciowym stanie. Ogolnie gdzieś tam w głowie mogłem się tego spodziewać, bo silnik był jedyna rzecza której nie mogłem dokładnie sprawdzić samemu przy zakupie. Remont tego słupka to tak ze 3,5 tysia, używany słupek 2.0 to 700-900 pln ale doliczając rozrząd itp. plus około 1200 za przekładke to tez się robi koło 3 tysi a silnika nadal byle jako jadący :P Poki co zdecydowałem, że teraz podczas mojego urlopu wpada sprzęgło zapasowe z piwnicy (fot w bagażniku) i jezdze poki nie padnie silnik do końca. Jak padnie to będę odkładał większą kase na h22.
Załączniki
sprzegło.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez rafałmazda » 10 lip 2016, 15:14

moim zdaniem właściwe rozwiązanie :) życzę żeby silnik padł dopiero jak już będziesz miał nowy :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Neonixos666 » 10 lip 2016, 18:14

Niestety dół silnika to bolączka hond z tamtych lat. Powodzenia i nowego silnika życzę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Socyopatic » 17 lip 2016, 00:22

Czy ja wiem? znam dwulitrówki f-serie, które przejechały po 500 tys kilometrow :) Mój pewnie ma tez dobrze ponad 300 i ponad 20 lat za sobą, wiec chyba z tą trwałością Hondowskich silnikow nie jest tak źle ;) Klasyczna wtopa to było tylko h23 przez źle wywazony wał, natomiast padanie h22 to kwestia określonego rodzaju użytkowania tych silnikow przez przeciętnego posiadacza, czyli upalania ile wlezie..

Poki co dziś odebrałem auto ze zmienionym sprzęgłem i jeździ to teraz dobrze w całym zakresie obrotow (był przy okazji sprawdzany czujnik ciśnienia oleju bo on tez mogł powodować swiecenie kontrolki ale podobno jest ok). Jeździmy wiec poki daje rade. Wpadła też inna – mniejsza i ładniejsza kiera z jednego z civicow z tamtych lat.
Załączniki
wn.jpg
p.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 2 sie 2016, 14:37

Przyszła pewna ciężka paczuszka na poprawienie osiągów ;)
Załączniki
s.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez piwo » 2 sie 2016, 15:19

no i fajno. to auto jest jednym z ladniejszych aut jakie kiedykolwiek powstalo. nowsza wersja to padaka wygladowo w stosunku do tej generacji. az zal ze latka leca i auta gnija wypracowuja sie starzeja bo takie autko jakis fajny swap na 2,2 z nastepnej generacji lub k20 do tego obnizanie i po prostu jest przecinak niemilosierny. ech ta nasza dzisejsza smutna motoryzacja aut 1,5 metrowych ze wspomagaczami w postaci tempomatow,esp, asystentow linii, automatycznych hamowan, podgrzewanych kierownic i siedzen, airbagow i innych glupot. az zal sie robi od tych [tiiit] niepotrzebnych nikomu do szczescia. zycze czerpania radosci z jazdy.
Załączniki
1992hondaprelude4gen_zps278a3e5e.jpg
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (216/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Socyopatic » 2 sie 2016, 17:03

piwo napisał(a): nowsza wersja to padaka wygladowo w stosunku do tej generacji.


Seryjnie V wizualnie szału nie robi, ale dobrze zrobiona naprawdę daje rade nie gorzej niż IV ;) V gen miałem 4 lata i naprawdę kazda z tych generacji ma swoje zalety i wady ;)
Natomiast jeśli chodzi o prowadzenie, to ze względu na rozmiary i wage IV gen jeździ dużo zwinniej, nawet na seryjnym zawiasie daje sporą frajde z jazdy jak na przedni naped.
2.2 z vitkiem w tej generacji było tak samo jak w V ;) Problemem są koszty takiego swapu, bo vtec w dobrym stanie to około 4 tysi, do tego przekładka 1,5 tys, uszczelnienia, rozrząd, płyny itp. i zaraz robi się na luzaku 7-8 tysi (jakbym chciał ogarnąć jeszcze zmiany w gazie pod mocniejszy motor to spokojnie 10 tysi peknie) a auto jeździe do 100 w okolicach 7 sekund. Za taka kase to już lepiej wkładac zdrowe 2.0 i je turbic softem, bo wypluwa to wtedy okolice 230 km i 270 niuta i żaden seryjny vtec nie ma podejscia. Podmieniajac natomiast tylko słupek 2.0 za grosze, plus dorzucając krotka skrzynie (która jest właśnie w tej paczuszce ;) ) wydaje na wszystko okolice 2 tysi na gotowo i mam 8 sekund do sety, wiec jako że to auto służy praktycznie tylko po miescie, to pewnie finalnie jednak stanie na tej tańszej opcji :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2016, 22:21

piwo napisał(a):no i fajno. to auto jest jednym z ladniejszych aut jakie kiedykolwiek powstalo. nowsza wersja to padaka wygladowo w stosunku do tej generacji


Też bardziej podoba mi się ta generacja jeśli chodzi o motor to jeśli auto nie będzie robione na grubo to wystarczy zwykłe 2.0 i śmigać dostojnie klasykiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Socyopatic » 25 sie 2016, 21:06

Ostatnio zerknąłem na opony które kupiłem z felgami i zapadła decyzja, że na koncowke sezonu deszczowo jesienna jednak wlecą nowe :P Wybor padł na Hankooki, bo kumpel kupił takie niedawno do rx8, którą miałem okazje pojeździć na nich i naprawdę dają rade. Moje to uzywki ale w takim stanie ze w pełni powinny styknac, wiec teraz tylko znaleźć czas na wizyte u wulkanizatora i zamianę.
Załączniki
o1.jpg
o2.jpg
o.jpg
o3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 31 sie 2016, 17:30

taka mało miła sytuacja..
Załączniki
pp2.jpg
pp1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 13 wrz 2016, 15:18

tak na poprawe humoru zakupione pod nowy słupek – większy ssak z wieksza przepustnicą z silnika f22b na rynek JP, dodatkowo jeszcze po portingu i z dodatkową przekładką zwiekszajaca pojemnosc.
Załączniki
ssak.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 22 lis 2016, 14:13

Wypada coś odświeżyć, bo auto po "małych" zmianach ;)

Miesiac temu stary silnik przestał się krecic pewnego mało pięknego dnia po dojeździe do roboty :P Sprawny słupek kupiony za całe 2stowki od znajomego (zmieniał prawie rok temu u siebie na Vteca) juz czekał, bo kilka dni wczesniej przewiozłem go do mechanika mazdą :) wymagał przełożenia kilku rzeczy z mojego zdechłego (koło pasowe, miska olejowa, sprzęgło, kolektory itp.) ale dwa tygodnie temu trafił do auta i sprawnie odpalił mimo kilkumiesięcznego leżakowania.

Auto wiec od ponad tygodnia znowu jeździ ale tylko na benzynie, bo gaz nie podłączony na nowym nienawierconym ssaku i zastanawiam się czy w ogole nie wyleci to LPG -bo tam jest dużo do poprawy i zainwestowania – musze to przemyśleć na spokojnie, dużo też będzie zależało od tego czy uda mi się ogarnać kogoś profi w temacie lpg, bo kolejny raz słupka nie chciałbym już zmieniać..

Co do konkretów to przy zmianie słupka rozrząd dałem nowy, nowe uszczelki od strony skrzyni i rozrządu (obie oem), nowa walka balansowego, nowa walka rozrządu, nowa pod dekiel i świece, nowe płyny: olej Valvo max life z filtrem knecht, chłodniczy, wspomagnia, hamulcowy, oem olej mtf do skrzyni.

Na ta chwile do poprawki jest jeszcze prawdopodobnie odpowietrzenie wspomy, bo ciężko chodzi przy parkowaniu i poprawienie ustawienia obrotow na tym powiększonym ssaku, bo w tej chwili po odpaleniu jest 1800, potem po chwili schodzi na 1100 i tyle trzyma jako wolne, ale jak się przyciśnie to na następnym postoju faluja miedzy 1000 a 1500 i dopiero lekkie trzymanie gazu/uchylenie przepustnicy przywraca znowu do tych stałych 1100.

Nie wiem, może jakiegoś kompa tez sobie sprawie podstrojonego pod te zmiany względem serii które sa teraz w aucie (wydech 2,25, wydechowy 4-2-1, rozwiercony wiekszy ssak z przekładka).

Na plus jest to, że nowa krotka skrzynia chodzi naprawdę płynnie i dobrze oraz to, że powiekszony o dodatkowa przekładke i po portingu większy ssak jest bardzo odczuwalny na plus powyżej 4 tysi obr. (dużo bardziej niż ten sam ale bez przerobek, który wkładałem kiedyś do swojej byłem Preli V gen).

No ale ten jeździł wczesniej z turbo to musiał być dobrze ogarnięty przepływami ;)

Auto po zmianach zyskało ponad sekundę do setki i zrobiło się całkiem dynamiczne jak na miejskie potrzeby uzytkowania ;)

No i dokładka przedniego zderzaka wpadła, wiec wreszcie wygląda to jak powinno a wczoraj wrzuciłem zimowki na których kupiłem Prele, szału zdecydowanie nie ma ale może ta zime przejezdzą :P

Ogolnie całość tej zabawy licząc z gratami (mimo dostania samego słupka za grosze) wyszła delikatnie ponad 3 koła, wiec licząc wcześniejsze sprzęgło i koła letnie to więcej już wrzuciłem $ przez te pół roku niż kosztowało samo auto :P Dlatego też nie żałuje specjalnie, że nie szarpałem się na H-serie, bo jednak 7-8 tysi a tyle spokojnie by pykło na luzaku (i to za kota w worku – bez rozbierania i ewentualnego remontu) to już by była kwota zupełnie nieadekwatna do roznicy osiagow do tego co jest obecnie.

Ogolnie rzecz ujmując zachciało się starego auta z duszą do przyjemności z jazdy to teraz mam za swoje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 31 gru 2016, 19:46

Na początku grudnia auto było jeszcze u mechanika na drobnych poprawkach i sprawdzeniu jak tam zawias. Z zawiasu do zrobienia sa szczęśliwie na ten moment tylko łaczniki staba z przodu i tuleje drazka reakcyjnego oraz poduszki tylnych amorow (o nich akurat to już wiedziałem od chwili zakupu bo wala niemiłosiernie na nierównościach), reszta zawiasu sztywna. Wspomaganie chodzi jak przed przekładka silnika, czyli nie tak luzacko jak w M6 ale już nie trzeba się siłować z kierą przy parkowaniu ;) Wolne obroty idealnie ustawione na okolice niecałych 900 i nic już nie faluje po daniu w palnik <jupi> Do tego zostały jeszcze wyregulowane zawory, żeby domknąć temat. Auto jeździ naprawdę żwawo jak na wolnossaca dwulitrowke, pewnie jakby dać je na strojenie to byłoby jeszcze lepiej. Dogadałem też wstępnie temat zakupu kompletu całkiem fajnego zestawu obnizajacego na wiosne.

p.s Jako ze Preluda w tym roku nie była jednak całkiem grzeczna, to pod choinke dostała tylko rózgę znaczy się rurę do bagaznika ;) Rurę pod maske dokupię sobie na urodziny w lutym i potem obie będą montowane, więc na sezon będzie trochę sztywniej <faja>
Załączniki
rt.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 23 mar 2017, 14:18

Auto wskoczyło wreszcie w letnie koła, zostało wywalone LPG, przeszło przegląd i cieszy jazdą <spoko> w tym sezonie chce ogarnąć do konca wszelka mechanikę i eksploatacje a na przyszłą wiosne aby cieszyła też wizualnie jest plan na odswiezenie lakieru na całej budzie :)
Załączniki
pa.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez Socyopatic » 9 maja 2017, 20:09

jakieś pierdoły wizualno-użytkowe się uzbierały do zamontowania :)
Załączniki
mie.jpg
dek.jpg
klo.jpg
poli.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy