Strona 1 z 3

Honda Prelude BB3, F20a4 '94

PostNapisane: 26 kwi 2016, 10:48
przez Socyopatic
Jako, że stara miłość nie rdzewieje i ciągnie wilka do lasu postanowiłem kupić sobie dodatkowo coś co nie daje tyle wygody co mazda ale daje więcej frajdy w jeździe po zakrętach ;) Poneważ w temacie Prelude siedze już dobrych 7 lat był to najprostszy wybór :) Miałem 4 lata Prelude V gen, więc teraz przyszła pora na wcześniejszą IV generacje <faja> Auto zalinkowane mi przez Prezesa Forum Prelude Team Poland a jak on poleca sprawdzić jakąś Prelude to naprawdę warto to zrobić ;) Sprowadzone 9 lat temu od pierwszego właściciela z Niemiec przez forumowicza, który posiadał je ponad 7 lat (zrobił w tym czasie z ciekawszych modów: cały wydech na 2,25 z kolektorem 4-2-1 , climatronic z wersji jdm oraz dał heble z 2.2 Vtec czyli 282 zamiast seryjnych spowalniaczy 260, założył gaz oraz zmienił silnik z seryjnego 133 konnego 2.0 na amerykańskie 135 konne 2.2). Niecałe dwa lata temu kupił je poprzedni właściciel auta i utrzymał w dobrym stanie, dbając też o eksploatacje (10 tysięcy temu zmieniany kompletny rozrząd, 7 tysięcy temu nowy olej, 3 tysiące temu komplet hebli na tył – nowe tarcze i klocki, oraz m.in wymienione oba przeguby zewnętrzne, nowa uszczelka pod pokrywa zaworow, nowe uszczelki pod swiecami, wyregulowane zawory, nowe złącze elastyczne). Auto kupione na oryginalnych felgach 15 calowych z zimowymi oponami Dunlop na jeszcze dwa sezony. Buda ma obecnie niecałe 240 tysięcy przebiegu, miała robione nadkola zewnętrzne i wewnętrzne (trochę zle dobrany lakier ale da się przeżyć a w planach i tak odswiezenie całego auta zewnętrznie w ten sam ori kolor) i ogolnie jak na tą generacje i 22 lata to auto jest w naprawdę rewelacyjnym stanie blacharskim <spoko> bardzo mało już jest takich Prelude IV gen..

Z małych minusow – trzeba ogarnać klime bo cos jest gdzie niepodpiete jak należy po zmianie na climatronic i sama klima nie działa. Wywalic w ogole albo naprawić abs bo pali błędem na desce (pewnie trzeba zmienić kompa na działającego). No i eksploatacja nie wymieniana u ostatniego właściciela czyli nowe swiece, nowe tarcze i klocki przod, mocowania amorow tył, nowa uszczelka miski olejowej i jak podjade do swojego mechanika to zobaczymy czy coś jeszcze wyjdzie.

Plany:

1) kilka drobnych zmian we wnętrzu tj: nowe dywaniki welurowe, jakas na nowo obszyta mniejsza kiera trojramienna oraz zegary digitale pasujące do reszty deski rozdzielczej.

2) z zewnątrz na pewno nowy lakier, żeby robiło po wypucowaniu wow jak moja była V gen ;) do tego jakieś ciekawe koła (poki co raczej 16, jak będzie odpowiednia moc pod maską to 17), ori dokładka przedniego zderzaka, może jeszcze przerobione na euro swiecenie lampy jdm (połączone/zlane w całość z postojowkami) no i koniecznie gleba jakieś – 30 na dobrych sprężynach i amorach ;)

3) pod maską na pewno musi wpaść z czasem jakaś krotsza skrzynia, CAI i rozporka a jak będzie kasa to w dalszych planach albo H22 jeśli dorwe odpowiednio zdrowe albo będę myślał jakoś dmuchnąć softem to co jest ;)

PostNapisane: 27 kwi 2016, 08:14
przez MrShaleck
Moja ulubiona wersja Pralki <serduszka>
Sliczna!

PostNapisane: 27 kwi 2016, 10:50
przez zelka
No w końcu pokazałeś. Bardzo to ciekawie wygląda, powiem szczerze. :)
To to ma podgrzewanie przedniej szyby? <oczy>

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 27 kwi 2016, 17:01
przez Socyopatic
zelka napisał(a):To to ma podgrzewanie przedniej szyby? <oczy>


tylnej ;)

I teraz pierwszy dylemat wizualny – czego szukać jeśli chodzi o dokładke, bo obie te wersje siedziały już na tej budzie kiedyś:

1) Oem – ładna, klasyczna, dobrze trzyma linie z seryjnymi progami i małe ryzyko zniszczenia przy obniżeniu, ale imho mało widoczna na aucie (szczególnie jeśli jest czarna na srebrnej budzie).

2) type R – nie trzyma kompletnie linii z seryjnymi progami (trzeba by szukać bardziej masywnych), nie jest klasyczna i łatwiej o przycierke przy niej ale jest fajnie drapieżna i lepiej widoczna na aucie, a na srebrnej budzie (czy to w czerni czy w kolorze) imho dodaje fajnego charakteru frontowi.

PostNapisane: 27 kwi 2016, 17:20
przez MrShaleck
Socyopatic napisał(a):nie trzyma kompletnie linii z seryjnymi progami


I to już bardzo źle wygląda wtedy. Ja bym zostawiał serię :)

PostNapisane: 28 kwi 2016, 10:32
przez zelka
Jeden jest od tylnej szyby (ten zaznaczony po prawo), a ten drugi od czego? :D Od puszczenia nawiewu na przednią szybę? Czyżby to było tak strasznie mylące jak w GH, że niby podgrzewanie przedniej szyby, a to tylko nadmuch na nią?
Obrazek

PostNapisane: 28 kwi 2016, 11:04
przez MrShaleck
Chyba w każdym aucie jest to max nawiew na przednią szybę w celu szybkiego jej odparowania :)
W sumie mało co ma grzaną szybę...Fordy, merce, coś jeszcze? :)

PostNapisane: 28 kwi 2016, 11:30
przez mln
roxygenium napisał(a): coś jeszcze?

Subaru? Zdaje się, że dość często występuje.

Socyopatic, piękna maszyna! <spoko> Niestety , Prelude to jeden z najczęstszych obiektów potwornego agrotuningu (a'la Calibra), więc tym bardziej widok takiego egzemplarza jak Twój cieszy oko niezmiernie – gratulacje i powodzenia! :)

PostNapisane: 28 kwi 2016, 13:01
przez zelka
roxygenium napisał(a):W sumie mało co ma grzaną szybę...Fordy, merce, coś jeszcze?

W Skodzie tej nowej teraz bodajże zrobili.

PostNapisane: 3 maja 2016, 20:19
przez Papi
Weeelcome kolejna honda :)))

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 9 maja 2016, 15:29
przez Socyopatic
zelka napisał(a): a ten drugi od czego? :D Od puszczenia nawiewu na przednią szybę?


tak :)

mln napisał(a): Niestety , Prelude to jeden z najczęstszych obiektów potwornego agrotuningu (a'la Calibra)


jeszcze kilka lat i wszystkie wiejskie potworki wymra na dobre na złomowiskach i wtedy zostaną same zadbane forumowe sztuki za które nie trzeba się będzie wstydzić ;)

No a wracając do tematu to udało się ogarnąć zgrabne swiezo odnowione koła na lato – 16 cali, 7j, ET45, made in Italy ;)

PostNapisane: 10 maja 2016, 11:09
przez mln
A nie myślałeś nad zmianą koloru budy? :) Szary jest trochę nijaki do tak agresywnie skrojonego nadwozia, a skoro i tak w planach masz odświeżenie lakieru...

Ładne koło! <spoko>

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 10 maja 2016, 16:12
przez Socyopatic
Ona nie jest szara tylko klasycznie srebrna ;) pierwotnie właśnie myślałem żeby dać ją np. w tytan z nowej palety lexusa ale jak ją dobrze wyczyściłem i zobaczyłem jak ten ori srebrny błyszczy się drobinkami w słońcu to stwierdziłem, że lepszą (i dwa albo nawet trzy razy tańszą) opcją będzie tylko odświeżenie zewnętrznie tego koloru. Zmiane koloru przerabiałem w poprzedniej Preludzie V gen (z zielonego na czarną perłe) i szczerze mówiąc wiedząc ile z tym jest zachodu, żeby to było profi zrobione, to nie chce mi się znowu w to bawić :P Poza tym im ciemniejszy kolor tym częściej trzeba czyścić ;P a na srebrnym to tak jak na złotym w mojej mazdzie – jak auto dobrze wypolerowane i nawoskowane to nawet np. po deszczu zacieki, czy w upały pyłki itp nie rzucają się tak w oczy ;)

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 15 maja 2016, 22:16
przez Socyopatic
Koła letnie jeszcze nie założone ale za to auto odpowiednio wypucowane <serduszka>

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 27 maja 2016, 10:27
przez Socyopatic
Letnie koło wreszcie na aucie i zaczyna to już jakoś wyglądać <serduszka> trochę obniżyć jeszcze i będzie tak jak chce <faja>

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 27 maja 2016, 14:22
przez Neonixos666
Kiedyś marzyłem o takiej z H22 pod maską. Fajny zadbany egzemplarz <spoko>

PostNapisane: 1 cze 2016, 08:55
przez Piotr_
Widziałem, macałem bardzo zadbana Hania.
Gratuluję zakupu i oby mody były z Tobą :D

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 7 cze 2016, 22:27
przez Socyopatic
Oby pieniążki były ze mną to i mody będą ;) A ostatnio poczyściłem tak finalnie jeszcze z zewnątrz i w srodku, wstępnie przeczyściłem przednie zaciski (vtecowe) które były po kilku latach niemycia szare a nie białe tak jak były pomalowane kilka lat temu przed montażem na auto :P tylne zaciski nie były w ogole pomalowane wiec maznąłem je na czarno i jeśli nie uda mi się doczyscic przednich tak jak chce to tez dam je na czarno. Ogolnie z wizualnych podstawowych spraw to zostało w najbliższym czasie tylko zabrać się za czyszczenie pod maską oraz kupic dokładke przedniego zderzaka i welurowe dywaniki. Co dalej to zobaczymy, poki co auto wygląda tak ;)

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 7 cze 2016, 22:33
przez rafałmazda
dopiero teraz natknąłem się na ten temat :| Prelcia piękna <spoko> troszkę wkładu z Twojej strony (który jak widzę jest już zaplanowany) i będzie idealna <serduszka>

Re: Honda Prelude BB3, F20a4 –> F22A1, '94

PostNapisane: 24 cze 2016, 13:04
przez Socyopatic
No i jest dokładka i są dywaniki :)