Citroen C5 Break I RFN '04 "Hydrofor"

Postprzez PeKa » 22 lut 2017, 08:57

Nie przesadzałbym. Owszem, byłem trochę zły na auto, bo wiele pierdół wyszło na raz. Niemniej, nie uważam, że są to wielkie rzeczy, ot drobnica, która po 13 latach ma prawo wyjść, zużyć się ;)

W niedzielę udało mi się odświeżyć malowane już w czarny mat "chromowane" listwy grila. Poszedłem krok dalej i pomalowałem także znaczek, więc cała morda aktualnie jest czarna. Foty na razie nie wrzucam, bo auto chlew.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 10 kwi 2017, 10:02

Rok czasu od zdarzenia minął. Szyba czołowa wreszcie wymieniona, na koszt sprawcy. Wszystko cacy, ale... oczywiście za różowo by było. Dziś wracam do warsztatu na poprawkę. Po wymianie czujnik deszczu działa w trybie awaryjnym.

A za 3 dni auto dostanie nowe tuleje z tyłu. Udało się dostać do polecanego człowieka, który robi solidnie i kapkę taniej, niż ogólnie się przyjęło za tę czynność. Od razu będzie ustawiona wysokość, bo... bo jak coś dobrze działa, to się nie rusza, a ja ruszałem ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 14 kwi 2017, 22:30

Aktualizacja:
Szyba czołowa wymieniona (z OC sprawcy), czujnik deszczu poprawiony, obudowa lusterka złożona źle i muszę poprawić po warsztacie.

Dziś odebrany z mechanicznych napraw:
– łożyska wahaczy tył (już nie skrzypi jak radziecki tapczan, a kierownica nareszcie jest prosto);
– ustawienie wysokości;
– łożysko półosi;
– uszczelniacz półosi;
– dolna poduszka silnika.

Za chwile wjedzie rozrząd i górna poduszka.
Musze tez zająć się kosmetyką, czyli:
– panel szyb i lusterek,
– wycieraczka tył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 18 maja 2017, 09:03

Kolejne inwestycje wjeżdżają, dziś odbieram.

– rozrząd z pompą;
– poduszka górna;
– poduszka koło rozrządu od dołu (nie wiem jak się zwie);
– termostat;
– czujnik temperatury;
Zalane oczywiście nowym płynem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 18 maja 2017, 13:30

Chyba to będzie jeden z najbardziej doinwestowanych C5 w tym kraju :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez PeKa » 18 maja 2017, 13:49

Eeee tam, przecież to normalna eksploatacja :) Chcę tym jeszcze trochę pojeździć, więc nie ma rady, trzeba robić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez kamilq05 » 18 maja 2017, 15:25

Neonixos666 napisał(a):Chyba to będzie jeden z najbardziej doinwestowanych C5 w tym kraju :P

Akurat w tej kwestii to byśmy chyba mogli stanąć w szranki. Tak wygląda moje użytkowanie http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/76347 :D I wciąż jeszcze z tysiąc wypadałoby włożyć żeby był taki tip top. A żeby jeszcze doszły kwestie lakiernicze, żeby pozbyć się wszystkich wgniotek, zarysować to drugi tysiąc. Ale co by nie powiedzieć jeździ się bardzo dobrze.
Ostatnio edytowano 18 maja 2017, 22:21 przez kamilq05, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 19:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez PeKa » 18 maja 2017, 22:17

Hydrofor odebrany :)
Musze jeszcze wymienić chłodnicę, bo minimalnie za bardzo się grzeje. Ktoś chciał przyoszczędzić i lał wcześniej wodę... Po zlaniu było niezłe szambo. Nie będę się bawił w żadne płukanie itd. przy nie wysokim koszcie chłodnicy. Dramatu nie ma, więc nie na gwałt, ale rozejrzeć się trzeba :) Poza tym, mechanicznie na chwilę obecna nie wymaga troski :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 19 maja 2017, 22:53

Dzisiaj jeszcze, spontanicznie, wpadłem sprawdzić co tam w klimie piszczy. Zrzucono 590g czynnika z książkowych 650g. Ostatni raz, z tego co się orientuję, auto było na serwisie klimy w 2013r., więc myślę, że to świetny wynik. Ciśnienia książkowe. Dobite 60g i jest cacy :)
IMG_20170519_164639990.jpg


A korzystając z tego, ze ponton umyty, zrobiłem wreszcie foto, na ktorym mozna w normalnym świetle zobaczyć pomalowaną mordę w czarny mat :)
IMG_20170519_192922210_HDR.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 22 maja 2017, 08:03

W sobotę udało się zawalczyć z tylną szybą. Zatarła się ośka ramienia wycieraczki, jednak silnik bardzo chciał pracować i tym samym wypychał mi uchylną szybę w klapie w prawo. Doszło do tego, że z jednej strony szyba była zapadnięta, z drugiej zaś można było palce wkładać. Co prawda szybę udało się otworzyć (nie było to takie proste, bo elektryczne otwieranie jest gdzieś odłączone), siedzi już prosto i jest spoko, jednak nie działa już wycieraczka. Muszę sprawdzić silniczek, może się spalił. Niemniej, niebezpieczeństwo pęknięcia lub też wypadnięcia szyby zażegnane :)
Załączniki
IMG_20170520_183238384_HDR.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Gib » 22 maja 2017, 13:39

Nawet nie wiedziałem że C5 ma to ustrojstwo rodem z E39 :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez PeKa » 25 maja 2017, 09:11

Nie wiem po co, ale ma ;) U mnie nie działa i nawet nie będę szukał rozwiązania. W E34 już chyba było ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 25 maja 2017, 16:54

Jedynie pomaga jak przewozisz coś dłuższego a poza tym wydaje mi się zbędne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Paweł » 25 maja 2017, 20:02

Otwierana szyba pozwala zapakować kombi pod dach. Zamykasz klapę, otwierasz szybę i dokładasz co najmniej (!) kilkadziesiąt litrów bagażu. Trzeba tylko pamiętać, żeby rozpakowywać w odwrotnej kolejności – _najpierw_ szyba, dopiero potem klapa ;).

PeKa napisał(a):W E34 już chyba było

W F11 jest. Dla mnie to obowiązkowy element w kombi. W espace ważniejsza była dla mnie ta szyba, niż silnik.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez loockas » 25 maja 2017, 20:20

Paweł napisał(a):Otwierana szyba pozwala zapakować kombi pod dach.


Z tym, że nie powinno się przekraczać poziomu rolety :P No chyba, ze masz grodź pionową / kratkę za tylną kanapą (było coś takiego jako opcja w Lagunie do kupienia).

Obrazek

Paweł napisał(a):niż silnik.


Dlatego z silnikiem masz problemy :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Paweł » 25 maja 2017, 20:56

Dlatego siatka grodziowa jest w kombi drugim niezbędnym elementem.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Siw-y » 25 maja 2017, 21:03

Przydatna rzecz, ale jak się bez przerwy sama otwiera to już nie jest taka wspaniała <lol>
Po dezaktywacji Lexią jest spokój ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Paweł » 25 maja 2017, 21:08

Siw-y napisał(a):Przydatna rzecz, ale jak się bez przerwy sama otwiera to już nie jest taka wspaniała

Najprawdopodobniej mikrostyk w podstawie wycieraczki, ale może być też wiązka na załamaniu. Niestety – rozwiązanie otwierania szyby w C5 jest spartolone – zarówno napylona ścieżka, jak i nieszczęsny stycznik – narażony na działanie zamarzającej wody – są skrajnie nietrwałe.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Neonixos666 » 25 maja 2017, 21:16

Ja w Signum mam otwory do mocowania siatki ale zaraz za przednimi siedzeniami :P

W Signum dość często pakuje bagażnik na full a czasem i składam jeden z foteli tylnych, nie zauważyłem braku tej opcji. Moim zdaniem ważniejszy jest brak progu załadunkowego czy sama bryła i ustawność bagażnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Paweł » 25 maja 2017, 21:20

Neonixos666 napisał(a):W Signum dość często pakuje bagażnik na full

Podejrzewam, że słowo "full" może być różnie rozumiane ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy