Citroen C5 Break I RFN '04 "Hydrofor"

Postprzez zadra » 23 gru 2016, 23:15

na zimnym silniku auto strasznie się telepie

Dość powszechnie opisana przypadłość przy EW10J4.
Podobno pomaga wymiana regulatorów zaworowych, ale w każdym przypadku może być troszkę inaczej.
gdy ruszam, wrzucam II, motor się przydusza i po chwili odżywa

Z tym "słabszym ruszaniem".. generalnie to u mnie sytuacja poprawiła się w tej kwestii po zaślepieniu EGR'a.
O ile ślepienie tego ustrojstwa przynosi wiele korzyści(min mniejszy lag przy ruszaniu, odczuwalnie większa moc w czasie jazdy na każdym biegu, niższe spalanie) o tyle powoduje pojawienie się niepożądanej świecącej denerwującej kontrolki wraz z informacją o nieprawidłowym przepływie spalin.
zgaśnie, to wtedy kręcę i kręcę i po dłuższym kręceniu odpala

Tego trochę nie rozumiem i nie przerabiałem, ale doszukiwałbym się niewłaściwie działającego jakiegoś czujnika – zacząłbym od czujnika położenia wału(oczywiście najpierw trza błędy odczytać, bo może coś wówczas się wyjaśni).
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1228 (3/32)
Skąd: z odmętów
Auto: Wysokich lotów lwie szczenię które non stop daje w gaz
407 z EW10J4

Postprzez PeKa » 27 gru 2016, 22:06

Tyle, że u mnie żadna szklanka nie klepie. Dziś zczytałem błędy ELMem, ale tak na szybko. Oczywiście we francuzach jeden błąd ma milijon rozwiązań. Z komunikatów mam standardowy AF.

Wczoraj był też Catalytist Converter i Batterry charge fault, ale te, to akurat nie dziwne, jak się jechało bez paska wielorowkowego <oczy>
Dziś wymieniony pasek, napinacz i jedna rolka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1103 (237/104)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT

Postprzez zadra » 27 gru 2016, 22:57

żadna szklanka nie klepie

Nie muszą klepać – wystarczy,że nie pracują odpowiednio szybko.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1228 (3/32)
Skąd: z odmętów
Auto: Wysokich lotów lwie szczenię które non stop daje w gaz
407 z EW10J4

Postprzez Beny » 28 gru 2016, 09:02

Wymieniałeś może klocki/ tarcze przód? Jakie firmy są polecane do Francuza.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 7692 (46/43)
Skąd: KCH
Auto: Mazda Xedos 9 2,5V6 KL
Była Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez PeKa » 28 gru 2016, 09:18

Nie wymieniałem jeszcze. Przed samym zakupem był wymieniony komplet tarcz i klocków, plus nowe zaciski na tył i regeneracja przednich z ręcznym.

Dopisano 28 gru 2016, 20:03:

Poniższe screeny nie wiele mi mówia :P
Załączniki
Screenshot_20161228-174208.png
Screenshot_20161228-174153.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1103 (237/104)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT

Postprzez zadra » 28 gru 2016, 20:14

Nie wiem czym skanujesz ale ja używam programik o nazwie "Piston".
W naszym ojczystym języku, darmowy, błędy opisane po polsku..
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1228 (3/32)
Skąd: z odmętów
Auto: Wysokich lotów lwie szczenię które non stop daje w gaz
407 z EW10J4

Postprzez PeKa » 28 gru 2016, 20:34

Skanowałem pistonem. Nie wiele powiedział. Każda apka inaczej opisuje dany błąd. Na forach też milion tłumaczeń jednego błędu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1103 (237/104)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT

Postprzez zadra » 29 gru 2016, 23:55

A sondy lambda pracują u Ciebie w pełnym zakresie, czy może już któraś niedomaga?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1228 (3/32)
Skąd: z odmętów
Auto: Wysokich lotów lwie szczenię które non stop daje w gaz
407 z EW10J4

Postprzez PeKa » 30 gru 2016, 07:28

Nie sprawdzałem, bo nie wiem jak. Ale jest to pewien trop. Gdzieś coś mi się przewinęło o 2 sondzie.
Wczoraj znowu przestawiałem wysokość i... udam się do kogoś, kto to ogarnie, bo szlag mnie trafi z tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1103 (237/104)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT

Postprzez Neonixos666 » 30 gru 2016, 19:19

na gazie też jest problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7472 (16/98)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez zadra » 31 gru 2016, 15:12

Wczoraj znowu przestawiałem wysokość i...

Wysokość czego? auta(poziomowanie, sfery, pompa itd?)

W piston'ie sprawdzałem sobie parametry pracy silnika w czasie jazdy – ładnie widać w jaki sposób zachowują się sondy.
Miałem wcześniej również błąd związany z nieodpowiednią mieszanką spalin(może niejednorodną czy jakoś tak); cyklicznie pojawiał się na początku mojej przygody z autem.
Lekarstwem okazała się zmiana stacji paliw. Od momentu jak zacząłem się trzymać renomowanych stacji problem niewłaściwej mieszanki sam się rozwiązał.
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1228 (3/32)
Skąd: z odmętów
Auto: Wysokich lotów lwie szczenię które non stop daje w gaz
407 z EW10J4

Postprzez PeKa » 1 sty 2017, 21:30

Tak, wysokość auta. W sensie mechanicznym, nie w kompie. W kompie jest ustawiona prawidłowo.

Co do 2 sondy, tak wygląda praca. Wahania, to oczywiście przegazówki.
Czytałem przy okazji wymiany cewki jakiś czas temu, że często po cewce pada sonda.
Screenshot_20161230-163924.png


Błędy wykasowane 4 dni temu i na razie czysto, a praca na zimnym jakby sporo lepsza, jednak dalej telepie budą i lekko przymula na samym początku, sporo mniej, ale nadal. Po przełączeniu na LPG, auto jest już rozgrzane, więc problem się minimalizuje, do takiego stopnia, jak pisałem. Trzeba się mocno wczuć na jałowym, żeby wyłapać delikatne szarpnięcia.

Jeśli o paliwo chodzi, to tankuję tylko na BP.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1103 (237/104)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT

Postprzez zadra » 11 sty 2017, 21:06

poradziłeś sobie?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 1228 (3/32)
Skąd: z odmętów
Auto: Wysokich lotów lwie szczenię które non stop daje w gaz
407 z EW10J4

Postprzez PeKa » 12 sty 2017, 08:36

Nie robiłem nic ostatnio. Przedwczoraj AF powrócił, jednak poza komunikatem i kontrolkami nic się nie zmieniło. Szczerze mówiąc, zaczyna mnie to auto mocno drażnić. Jasne, nie powiem, że jest awaryjne, jednak drobne usterki co chwilę, zaczynają mnie doprowadzać do szału. Prawe lusterko słabiej grzeje. Dmuchawa nawiewu czasami popiskuje.

W poniedziałek wymieniłem szybę boczną z tyłu. Włamali nam się do auta w Zakopanem.
Obrazek
Dziś dopiero zamówiłem bolec mocujący szybę, bo stary... albo wciągnąłem odkurzaczem wybierając resztki szyb