Citroen C5 Break I RFN '04 "Hydrofor"

Postprzez PeKa » 22 lip 2016, 07:45

Dobra dobra, próbowałem tak robić w Clio ;) Klamka się poddała. Nic dziwnego, jak była plastikowa ;)
Dorobiłem klucz z dużego ampula, ale jeździ on w innym aucie. Dziś go biorę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Beny » 22 lip 2016, 08:00

PeKa nie baw się w woski koloryzujace,kup Meguiars UC.
Robiłem próbę na 406 ojca( kolor taki jak twojej cytryny) Utlenianiony lakier i trochę rys zeszło bez problemu ręcznie,a jest bardzo zniszczony. Ten kolor jest świetny jak jest zadbany <spoko>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez zelka » 22 lip 2016, 08:06

Do ręcznego UC daj aplikator tricolor via. dojczland i powinno być ok. Ja u siebie średnio zadowolony byłem, ale potem robiłem to po prostu za delikatnie..
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Beny » 22 lip 2016, 08:11

Trikolor obowiązkowo,może peugeot ma miekkszy lakier.
W każdym razie ojciec jeździ z wypolerowanym kwadratem 10x10 na masce i to widac :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez PeKa » 22 lip 2016, 12:36

Koloryzujący dostałem. Wcześniej nakładałem Turtle Waxa. Nie mam czasu na większe zabawy, mimo zamiarów zrobienia polerki mechanicznej. Zabrakło nawet nadal czasu na polerkę drugiego reflektora :( Trochę nad tym ubolewam, bo w tym lakierze drzemie niezły potencjał. Z drugiej strony ciemne lakiery mają to do siebie, że ile by się nie nawcierał specyfików, to po, często nawet, jednym dniu nie wygląda to już tak ładnie, a że jest to zwykłe daily, to nie ma się co spuszczać ;) Może kiedyś się zrobi coś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 25 lip 2016, 09:14

W weekend udało się sporo zrobić jak na mnie. W piątek wieczorem wymiana oleju. Wleciało to co lałem do GW, czyli Elfa 10W40, filtr Purfluxa. Jak uszczelnię motorownię to wtedy pomyślę o syntetyku.

W niedzielę udało się przepolerować drugi reflektor. Zdjęcia średnio oddają efekt, ale jestem zadowolony.
1.jpg
Przed

2.jpg
Po


Udało się też w miarę ogarnąć Hydrofora z zewnątrz. Muszę jednak powrócić do zamiaru polerki, jakiś !$%Jo^$% )$*(* przerysował mi cały prawy bok <killer>
3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez alk80 » 25 lip 2016, 11:08

robota spoko :)
co do oleju, to jeśli, w niedługim czasie, zacznie ci coś brzęczeć/dzwonić w silniku, przy odejmowaniu gazu z wysokich obrotów, to mogą to być hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych,
miałem się szarpać na wymianę, ale kilka fachowców poleciło mi zmianę oleju na, zalecanego przez psa Totala, nie wierzyłem że pomoże tym bardziej że miałem LPG, ale o dziwo problem ustąpił

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez PeKa » 25 lip 2016, 11:32

Nic takiego nie słychać, jednak tak czy siak bede chciał przejść na syntetyk Totala, tak jak lała fabryka. Zanim to nastąpi to muszę zlokalizować miejsce pocenia się motorowni, a na wszystko brakuje czasu.
Niedawno usłyszałem, że hałasuje mi łożysko sprężarki.

PS. nie wiem skąd ta częstotliwość inspekcji olejowej w PSA, rzędu 30kkm, w trudnych warunkach 20kkm :| Ofc nie będę się jej trzymał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez alk80 » 25 lip 2016, 13:59

ja chciałem zmieniać co 15Kkm, tak sobie ustawiłem serwisy przez Lexie,
w praktyce zmieniłem olej 3 razy a zrobiłem 20Kkm i sprzedałem auto,
te brzęczenie nie pojawiło się od razu po wymianie, tylko z czasem, ale dość szybko po ok tyś km,

dobre jest że filtr powietrza zalecają wymieniać co drugą wymianę oleju,
wymianę paska rozrządu co ileś tam km, ale rolki tylko jeśli wykazują oznaki zużycia

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Gib » 15 sie 2016, 22:08

Jechałem tym hydroforem trochę, spodziewałem się S-klasy W126 z plastikami od daewoo ale jednak nie do końca to było to.
Reasumując, nie brzmi, nie jedzie, buja się jak stary tapczan, ale rozumiem że są ludzie co to mogą lubić, auto zdecydowanie nie dla mnie, może z V6 pod maską odczucia byłyby lepsze, pod względem jedzie/brzmi. Tak czy inaczej, gratuluję zakupu bo widzę że się wciągasz, a moje opinie możesz mieć w...iadomo gdzie ;)
Swoją drogą chciałbym się tym autem przejechać szosą gdańską między Łomiankami a NDM czy rzeczywiście tak pięknie łyka długie fale dunaju które na owej szosie występują co chwilę. Prędkość 120-130 wystarczy.

Brak rudej jest fenomenalny.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez zadra » 19 sie 2016, 00:19

PeKa jak u Ciebie wyglądają kwestie silnikowe?
Dolewasz łoleju między wymianami? Może orientujesz się,czy można zaślepić EGR'a bez obawy o pojawienie się niechcianej kontrolki na blacie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez PeKa » 20 sie 2016, 15:01

Oleju dolewam, na ostatnie 13kkm wlałem litr. Norma, nie robi na mnie wrażenia. Choć na pewno wlałbym mniej, gdybym pozbył się wycieków, nie sa duże, nie zostawiam plam, ale motorownia sucha nie jest. Uszczelnię pewnie przy robieniu rozrządu. Co do EGRa, kiedyś czytałem, że można bez obaw, ale jakieś to info nie było potwierdzone. Chciałem to zrobić przy okazji czyszczenia przepustnicy. ostatecznie zaniechałem tematu, z powodu adaptacji przepustnicy po czyszczeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez zadra » 22 sie 2016, 01:38

W jaki sposób wykonuje się "adaptację przepustnicy" i "adaptację potencjometru pedału gazu"?
Czy można we własnym zakresie to zrobić,czy musi być "lexia/proxia"?
Dopytuję,ponieważ zaprzyjaźniona osoba, która ma większą wiedzę stwierdził,że kalibracja potencjometru odbywa się w cyklu ciągłym i jest monitorowana przez komputer, wykonuje się ją w celu przyspieszenia procesu adaptacji po wymianie potencjometru na nowy.
Jak jest naprawdę?
Cieszyłbym się,gdybym dolewał tylko litr w okresie międzywymianowym..
U mnie mieści się w normie producenta, dolewam gdzieś 4-y razy więcej, a silnik mam suchy.. :(
Chyba w przyszłym roku wrócę do mazdy, bo tu problemu nigdy nie miałem.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Gib » 22 sie 2016, 08:10

Jak lubisz rudą to wracaj ;)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez zelka » 22 sie 2016, 08:34

A które nie rdzewieje. ;)
Pozdrawiam
Adrian
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 13:17
Posty: 1109 (1/12)
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90

Postprzez Gib » 22 sie 2016, 10:50

Ałdi A2/A8 EOT.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Paweł » 22 sie 2016, 12:44

EW10J4 od momentu wprowadzenia na rynek jest znane z tego, że wciąga olej. "Normą" są 1-3 litry na 15-20 kkm. Dopóki nie kopci – co nie powinno się wydarzyć, nie przejmowałbym się.

Adaptacja mechatronicznej przepustnicy dokonuje się w trybie ciągłym, najpewniej przy uruchomieniu zimnego silnika. Wymusić można kalibrację pedału gazu (wciskając go do końca przy włączonym zapłonie).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez zadra » 22 sie 2016, 16:38

Jak lubisz rudą to wracaj ;)

no właśnie!!
Stara buda w GE była niezniszczalna, ale po przesiadce w BJ już nie dałem rady..
Jesli wrócę, to chyba dla którejś MX5..

EW10J4 od momentu wprowadzenia na rynek jest znane z tego, że wciąga olej. "Normą" są 1-3 litry na 15-20 kkm. Dopóki nie kopci – co nie powinno się wydarzyć, nie przejmowałbym się.

Nie przejmuję się nadmiernie, tylko "wyraźnie widzę różnice" w pochłanianiu oleju pomiędzy EW10J4 a WSZYSTKIMI moimi poprzednimi autami z Fiatem 125p "FSO 1500" włącznie!!
Paweł – przez Ciebie to wszystko :(
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez PeKa » 23 sie 2016, 23:15

Jak Mazda nie pije oleju, to podobno jest zepsuta <rotfl>
Im młodsze jednostki silnikowe, tym większe zapotrzebowanie na oliwę mają. Nie wnikam dlaczego, trza lać i już. I o ile nie leje oleju tyle co LPG, to trzeba to zaakceptować :)
C5 tez rdzewieje, olaboga! Mam kilka purchli pod listwą klapy, nad rejestracją i trochę na końcówce relingu, tyle :) Mnie to zadowala.
Co do adaptacji Lexią, tak wyczytałem, dlatego wstrzymałem pracę. Ale skoro jest inaczej, to trzeba będzie zadziałać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 24 sie 2016, 00:16

PeKa napisał(a):C5 tez rdzewieje, olaboga! Mam kilka purchli pod listwą klapy, nad rejestracją i trochę na końcówce relingu, tyle :) Mnie to zadowala.


Każda Mazda chciała by tyle mieć rudej w takim wieku :P

PeKa napisał(a):Im młodsze jednostki silnikowe, tym większe zapotrzebowanie na oliwę mają.


Bo to są luźne spasy żeby zredukować tarcie w silniku :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy