Citroen C5 Break I RFN '04 "Hydrofor"

Postprzez PeKa » 21 kwi 2016, 18:11

Graty wymienione, auto odebrane. Po zabiegach była robiona zbieżność od razu, ale muszę się raczej wybrać na poprawkę. Przed zabiegami minimalnie leciał w prawo, a kierownica była kilka stopni w lewo. Po ustawianiu już praktycznie nie leci w prawo, choć momentami da się to wyczuć, ale kierownica nadal w lewo. Mniej, ale w lewo. Strasznie mnie to irytuje.

Dziś, tak na szybko, udało się ogarnąć z grubsza felgi.
Załączniki
P60421-174724.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 27 kwi 2016, 10:19

Im głębiej w las, tym bardziej jestem przekonany, ze ten komfort, to nie komfort C5tki. Po wymianie elementów zawiasu zrobiło się jeszcze mniej komfortowo. Rożne rzeczy można wyczytać w internetach, ale wiadomo, trzeba je brać przez duuuuże sitko. Zadzwoniłem więc do jednego z polecanych serwisów francuzów i na słowa "twardo" dostałem jednoznaczną odpowiedź – "sfery tylko i wyłącznie". Tak więc po majówce wymiana sfer.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Dominator » 27 kwi 2016, 12:17

Ile Cię kosztowały materialy do zawiasu i uszczelniacze? Sfery to chyba niezbyt drogi interes w porównaniu do amorkow?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez PeKa » 27 kwi 2016, 12:32

Za 4 tuleje (przód) i dwa sworznie zapłaciłem 200 po zniżkach, bez zniżek 300 pln. Uszczelniacze (2szt.) to koszt niecałych 50zeta. Sfera zamawiana przez serwis 220pln. W necie można odrobinkę taniej wyrwać. Wymiana 30/szt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 6 maja 2016, 20:50

Wymieniłem dzisiaj sfery z przodu. Wszystkie trzy. Raz, że sfery jezdne założone były nie te co trzeba, a dwa, i tak już odbiegały od normy. Jezdne powinny mieć 52, a miały 35 i 40, sfera komfortu ma mieć 62, a miała już zaledwie 40.
Mimo tego zabiegu nadal nie jestem zadowolony z komfortu zawieszenia, więc dalszy ciąg nastąpi. Na szczęście już bez ingerencji mechanicznych.
Na ta chwilę to koniec mechanicznych napraw. Zostały do ogarnięcia elektryczne drobiazgi. Na początek panel sterowania szybami i lusterkami, który właśnie zamawiam :)

Zastanawiam się nad pomalowaniem zacisków, w ramach samego odświeżenia, na jakiś stonowany kolor, ale nie wiem czy jest sens. Część elementów jest amelinowa <co?> Z tyłu wyglądają elegancko, bo są praktycznie nowe. Z przodu była regeneracja i nie wyglądają już tak ładnie, a są dość spore i kują mnie w oczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Dominator » 6 maja 2016, 22:51

Malnij na jakis grafit czy cus. Co bedziesz jeszcze robic przy zawiasie?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez PeKa » 6 maja 2016, 23:04

"Rozruszanie" i przesmarowanie korektorów wysokości oraz ręczne jej ustawienie w Lexii.

Z kolorem myślę, ze poszedłbym w złoty lub srebrno-szary/szary. Tylko czy to się będzie trzymało na amelinium :|
Załączniki
hammerite_mlotkowy_kolory.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 13 maja 2016, 07:32

W weekend, najprawdopodobniej, uda się pomalować przednie zaciski. Tyłu malował nie będę. Zaciski są nowe, ładne, srebrne, więc pozostaje dopasować do nich tylko przód.

Ale teraz potrzebuje pomocy z grilem. Zostawić czy malować <co?>
Załączniki
Bez nazwy.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez kamilq05 » 13 maja 2016, 20:38

Ja bym zostawił
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 19:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez Mr_Bartek » 13 maja 2016, 21:03

Jak już malować to pod kolor auta, chociaż chrom chyba tutaj najbardziej pasuje.

Screenshot_773.png
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez PeKa » 15 maja 2016, 17:07

W kolor na pewno nie ;) Chromu nie lubię i gdyby nie to, że zapomniałem w piątek kupic farby, to już by było na czarno, a tak, dalej się zastanawiam ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 20 maja 2016, 08:15

Wczoraj była chwila na pogrzebanie. Po konsultacjach z moją lepszą połową, listwa grila poszła w czarny mat (zdjęcie kartoflem, więc i kolor troszkę przekłamuje).
P60519-195550.jpg


Udało się też powalczyć z niedziałającą elektryką i tym samym do żywych wróciła wycieraczka klapy, oświetlenie bagażnika i schowka oraz podnoszenie/opuszczanie auta z poziomu bagażnika :) Winna była wiązka w peszlu między budą a klapą.
P60519-190815.jpg


Pozostał do ogarnięcia tempomat i wymiana panelu sterowania szybami i lusterkami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 24 maja 2016, 08:10

A instalację LPG naprawiam sam! :)
Oczywiście, słowa u góry trochę na wyrost ;)
Przedwczoraj pojawił się późnym popołudniem dziwny problem z instalacją. Auto jechało na gazie 500 metrów i przełączało na benzynę. I tak w kółko. Coś tam pogmerałem kablami i zaczęło banglać, jednak wczoraj problem wrócił. Oglądałem ponownie co tam siedzi pod maską i trąciłem wężyk idący pod przepustnicę. Wypadł spod niej. Gdy wziąłem go w rękę, rozpadł się na pył, był cały sparciały. Po zdjęciu rury dolotu i przepustnicy ujrzałem winowajcę problemów :) Dzień wcześniej musiałem coś tam trącić i dzień pośmigało, jednak przewód cały czas przepuszczał i komp odcinał gaz.
Założony nowy przewód i bangla <jupi> Całe szczęście się udało, bo dziś już miałem jechać do gaziarza, a ci, do których dzwonilem, chcieli wymieniać od razu pół instalki bo "panie, to holender, to nie działa". :|
Załączniki
13282792_10204937236828970_1825612215_o.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 29 maja 2016, 21:50

Na chwilę obecną do ogarnięcia pozostał tempomat i polerka drugiego reflektora, więc nie wiele. Trzeba też ogarnąć komorę silnika, bo upaćkałem całą przy polerce reflektora <rotfl>
Wczoraj było grubsze mycie i nałożenie Turtle Wax'a. Dzisiaj szyby i środek. Delikatnie wyprałem przednie fotele i boczki, choć pranie to za dużo powiedziane. Grunt, że deko odświeżone. Udało się cyknąć dziś trochę fotek lepszej jakości niż kartoflem :)
Na chwilę obecną zastanawiam się czy nie malować felg na czarno. Zrobiłem sobie wizualizację i razem z przyciemnionymi szybami chyba mi się widzi :D
Załączniki
a.jpg
b.jpg
c.jpg
d.jpg
e.jpg
f.jpg
g.jpg
x.jpg
h.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 30 maja 2016, 09:25

Felgi i szyby koniecznie na czarno!
W mojej byłej skodzie miałem takie zestawienie przy kolorze grafitowym była petarda.
Tutaj myślę, że będzie podobny efekt...czyli zwykłe auto, które jednak się czymś wyróżnia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 14:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 30 maja 2016, 15:30

Różne są zdania co do czarnej felgi. Ciagle słyszę, że "czarne się zgubią". Bla bla bla...
Jak patrze na całokształt, to nie przeszkadza mi nawet, że felga to tylko 16'' :)
Załączniki
received_10204968805978179.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 30 maja 2016, 18:45

Szybki przyciemnić a felgi nie koniecznie czarne albo srebrne, są też inne kolory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez PeKa » 30 maja 2016, 19:41

Nie bedę pajacować, nie w C5 ;)
Generalnie chciałbym wrzucic 17tki, ale to może na przyszły sezon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez PeKa » 25 cze 2016, 21:35

Cytryna dalej łyka kilometry, ale od 3 tygodni był problem z instalacją LPG. Jak był rozgrzany silnik i go wyłączyłem, to po odpaleniu już nie przerzucał na gaz, dopóki nie ostygł. Najpierw podejrzany był map sensor, zamówiłem, wymieniłem, ale bez zmian. Wrzuciłem więc stary. Po poszukiwaniach kogoś, kto zajmie się bez marudzenia AG SGi trafiłem w bardzo dobre miejsce – DC Auto. Wymieniony reduktor na KME Silver i problem zażegnany. Zostałbym z dodatkowym map sensorem, ale dogadaliśmy się i poszedł w rozliczenie :)

A pod koniec przyszłego tygodnia Hydrofor leci pośmigać na mazurskie szutry :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2014, 23:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 25 cze 2016, 21:51

Tylko opony na szuter załóż :P

Podoba mi się że koło fajnie równomiernie wypełnia przestrzeń nadkola. Nie znam się na cytrynach, wiem tylko że zawieszenia to mają dopracowane. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy