Citroen C5 Break I RFN '04 "Hydrofor"

Postprzez PeKa » 25 cze 2016, 23:10

Do zdjęć auto jest w dole ;) Przydałby się dystans na tył, ale póki co mam to gdzieś, pomyślę jak wlecą 17tki ;)

Dadzą radę <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 26 cze 2016, 08:57

PeKa napisał(a):Do zdjęć auto jest w dole


Tak musisz jeździć bo fajnie to wygląda :P

Ładna 17 nie jest zła a jak dobierzesz odpowiednie ET to dystans nie potrzebny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez PeKa » 26 cze 2016, 18:29

Tak się nie da, ta pozycja umozliwia "jazdę" do 10km/h. Pewnie da się to obejść, ale jest za nisko, a i nie do takiej jazdy skonstruowano to zawieszenie :) Raz się zapomniałem i przywaliłem podłogą przejeżdżając przez moja bramę :|
Dystans trzeba będzie tak czy siak, żeby to miało ręce i nogi. Tylne koła są bardziej wewnątrz niż przednie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 26 cze 2016, 23:05

Co to za opony? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 27 cze 2016, 07:39

Michelin TZ ;) Ale 17 cali to do Ciebie deczko chyba mało (a to jest max). No i cena 400EUR za sztukę :P

Wczoraj wleciał wosk koloryzujący, troszkę zatuszował rysy, po czym oczywiście spadł deszcz :| (foto konwką)
Załączniki
P60626-133356.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez slisman » 27 cze 2016, 10:33

PeKa napisał(a):Michelin TZ Ale 17 cali to do Ciebie deczko chyba mało (a to jest max). No i cena 400EUR za sztukę


Hehehe, do mnie oczywiście nie, po prostu mnie zafascynował wzór bieżnika :)
A cena rzeczywiście zwala z nóg :O

Jakieś plany na koło są? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez PeKa » 27 cze 2016, 13:11

Plany są na tyle odległe, że nawet nic jeszcze nie oglądałem. Najchętniej to bym wrzucił 18" z wersji Carlsson, ale raz, że 18 cali to chyba za dużo, a dwa znaleźć je, a jak już się znajdą to zapłacić za nie to kosmos :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez zadra » 15 lip 2016, 01:10

Jak Twój EW10J4 zachowuje się przy "starcie spod świateł"? ma lekkiego laga, czy idzie od samego dołu?
U mnie troszkę laguje i zastanawiam się, czy nie zająć się EGR'em, ale nie jestem pewien jakie skutki(elektronicznie) to za sobą pociągnie..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez PeKa » 15 lip 2016, 22:08

Idzie od dołu (choć idzie to chyba za dużo powiedziane ;) ), jednak odczuwalnie lepiej jest powyżej 3.5k RPM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez zadra » 15 lip 2016, 22:53

No to znaczy,że tak musi być ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamilq05 » 16 lip 2016, 13:47

Potwierdzam. U mnie też jakoś od 3-3,5k obrotów dopiero czuć, że chce iść. No silnik benzynowy bez doładowania to i nie ma się co dziwić, że trzeba zredukować i podkręcić pod wyższe obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez alk80 » 16 lip 2016, 14:16

bardziej to że to 16 zaworowy silnik,
8 zawodowe lepiej szły z dołu, ale nie miały góry

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez PeKa » 17 lip 2016, 20:36

Może inaczej, nie czuje, by czegoś brakowało z dołu, biorąc pod uwagę jaki to silnik, jednak coś się zaczyna dziać dopiero od 3k RPM. W piątek zrobiłem 500km i dzisiaj także i zaskakuje mnie elastyczność powyżej 120km/h.
No nic, od kwietnia pyknęło dziś 10kkm z Hydroforem, czas zamawiać olej i filtr :)

Spalanie daje radę. Przy stałych prędkościach między 150/170 12.2 LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez kamilq05 » 18 lip 2016, 15:14

A jak wrażenia słuchowe przy prędkościach większych niż 110? Bo u mnie to już powyżej tej prędkości zaczyna być głośno. Już pomijając spalanie, to brakuje 6 biegu, żeby było po prostu ciszej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez Dominator » 18 lip 2016, 16:41

Przecież to nie Mazda, wygłuszone chyba lepiej więc powinno być cicho?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez PeKa » 18 lip 2016, 23:03

kamilq05 napisał(a):A jak wrażenia słuchowe przy prędkościach większych niż 110? Bo u mnie to już powyżej tej prędkości zaczyna być głośno. Już pomijając spalanie, to brakuje 6 biegu, żeby było po prostu ciszej.

Nawet jak na 5b skrzynie, to uważam, że nie ma się co czepiać spalania. Jest ok. W trasie nie autostradowej do 9l LPG jest dla mnie bardzo dobrym wynikiem. Fakt, 6 bieg byłby mega i było by także ciszej. Owszem, powyżej 100km/h zaczyna być słychać to i owo, jednak nie ma tez co przesadzać, auto zaczęto produkować w 2000r., czyli w tej chwili ma już konstrukcyjnie 16 lat. Tak czy siak, jest zdecydowanie ciszej niż w GW :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez zadra » 20 lip 2016, 22:54

potwierdzam, zakupiłem przez wzgląd na mniejszy hałas niż w poprzedniej 323bJ.
Znacznie milszy dźwięk silnika przy znacznie wyższej prędkości; co ciekawe – prędkości nie okupione drastycznie wyższym spalaniem.
Przy prędkościach do 110km/h średnio 8,5l lpg
powyżej w granicach do 9,5l lpg
Poznań z klimą i szybszą reakcją na gaz 10l lpg/100km.

Wyniki porównywalne ze spalaniem poprzedniczki z silnikiem 1600 ccm i godne pozazdroszczenia, elastycznośc równiez na plus.

Jedynymi minusami są zawieszenie(słabsze czucie drogi) oraz układ kierowniczy – mniej precyzyjny i bardziej gumowaty. Poza tym zawieszenie znacznie bardziej skomplikowane niż w maździe(peugeot 407).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kamilq05 » 20 lip 2016, 23:27

Jak jest w 407 to nie powiem. Ale odnośnie hydrozawiasu nie powiem żeby był dużo bardziej skomplikowany. Na pewno jest inaczej. Barierą może być to, że nie każdy się podejmie i raczej dla własnego dobra znaleźć speców od hydro. A koszty serwisowania (o ile nie trafimy na gości, co sądzą, że jak znają hydro, to można kasować jak za zboże) są porównywalne ze zwykłym zawieszeniem.
Z czuciem to drogi to tak samo w C5 jak i w 407 na to wskazuje. Jest gumowato na zakrętach. Lecz można po czasie się przyzwyczaić. Ale Alleluja za tryb sport, który potrafi z rozlazłego dziada, zrobić w miarę precyzyjny bolid (w dość dużym uproszczeniu), który lepiej reaguje na nagłe ruchy kierownicą, jak i pokonywane zakręty od Mazdy MPV, Peugeota 207 czy Mazdy 626 GE (bo tymi miałem okazję jeździć). Bez trybu sport, wiadomo. Ma być wygodnie i w zasadzie jest. W końcu chyba nie kupuje się takiego samochodu, żeby prowadził się jak gokart, tylko żeby było wygodnie. Tak zestroili te zawieszenie, żeby tak było. Ja ze swojego jestem zadowolony. 407 jechałem dosłownie kilka km. Rodzice znajomego odwozili mnie kiedyś do domu, żeby z buta w nocy nie lecieć przez las. Ale z tego co pamiętam odczucia były typowo jak we francuskim samochodzie. Dość miękko. Mają też Xantię i jadąc nią, naprawdę czuć co to komfort. Jednak im dalej w las poszli z hydro, tym gorzej. Kolejne generacje C5 to już nie to co Xantia czy XM, którym również dane mi było kiedyś przewieźć <dupa>
Co do hałasu to nie mam porównania ani do BJ ani do GF. Do MPV nie będę porównywał, bo to diesel, a GE już nie pamiętam jak była wyciszona prawdę mówiąc. W każdym razie powyżej 120 już mi się ciężko jedzie dłużej niż parę minut, bo dla mnie jednak dźwiękiem ten silnik nie zachwyca. Do tej prędkości, gdy silnik można trzymać poniżej 3,5k obrotów, to rzeczywiście nie ma powodów do narzekania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez PeKa » 21 lip 2016, 08:41

Do zawieszenia można się szybko przyzwyczaić. Tak samo do jego komfortu. Gdy wsiadłem pierwszy raz, pomyślałem – "jak wygodnie, płynie po dziurach". W miarę upływu czasu zachwyt mija, ale wystarczy przesiąść się z hydro od razu do konwencjonalnego zawieszenia. Zrobiłem tak kilka razy, do samochodów różnych segmentów. Boże... co za taczki.
Jasne, że to nie gokart i przy gwałtownych ruchach kierownica buja jak kutrem rybackim, ale przycisk SPORT załatwia temat doskonale, gdy chcemy więcej precyzji i mniej bujania. Od kwietnia używałem tego trybu kilka razy, nie cisnąć jakoś bardziej, niż bez niego. W ubiegły weekend miałem okazję przejechać się klasycznym odcinkiem Rajdu Świdnickiego Jodłownik – Srebrna Góra. Pierwsze co zrobiłem, to wciśniecie SPORT'a. Auto zaczyna się serio bardzo słuchać kierowcy, ale robi się na tyle twardo, że nie miałem odwagi ciąć pobocza (gdzie w GW nie było to żadnym problemem). Odcinek przejechałbym pewnie znacznie szybciej (twardszy zawias na Sporcie, lepszy hamulec), jednak nie znam jeszcze limitu C5tki. (Żebyście nie myśleli, że staram się z C5 i to w dodatku w kombi zrobić rajdówkę ;) Nie, nie staram się. Większość czasu podróżuje z rodziną, ale gdy jadę sam i nadarza się ku temu okazja, to nie mam skrupułów, by poczuć choć namiastkę sportu, który kocham.)
Co do cen przy serwisie zawiasu, to większość opinii jest jakaś z kosmosu. Wszystkie gumy, łączniki, sworzni itp. w cenach jak do każdego innego auta. Sfery? Nawet jeśli ma się ich 6 (Sport ma 6, zwykły 4), to koszt ich wymiany to 750PLN na oś, czyli tak na prawdę cena dwóch amortyzatorów ze sprężynami i wymiana.
Zadra, lekką nogę masz ;) Ale zgadzam się z Twoimi wynikami. Są osiągalne. Mi jednak trasa autostradowa daje wynik 12.2l, z tym, że stała prędkość 150/160 w porywach do 180. Bardzo dobry wynik, moim zdaniem.
Reasumując, uważam moje posunięcie ze zmianą GW na C5 nadal za słuszne i nie żałuję tej decyzji.
Nic to, olej trzeba zmienić, fanty już czekają. Wczoraj wlazłem pod auto by tego dokonać, jednak zapomniałem, że potrzebny kwadratowy klucz, a nie pożyczyłem go. Mają Ci Francuzi fantazję ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Neonixos666 » 21 lip 2016, 17:34

PeKa napisał(a):potrzebny kwadratowy klucz


Wykręć klamkę od okna, powinien pasować :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy