Audi A4 B6 2.0 ALT '00

Postprzez Michu_M6 » 14 mar 2016, 18:20

Najpierw poczytaj trochę o poziomie oleju w ALT`kach bo to jest "fenomenalny" silnik :) Jak sprawdzisz poziom oleju wprost po jeździe to wyjdzie że masz za mało :) jak po 8-10 min to będzie właściwy poziom a jak po nocce to wyjdzie, że masz go za dużo.... całe wątki o tym są na forum audi A4 i forum passata.... ponoć 20 zaworów i ich hydrauliczna regulacja plus hydrauliczna regulacja zmiennych faz i inne klamoty powodują, że poziom oleju na bagnecie jest zmienny i dlatego powstała procedura sprawdzania poziomu oleju :) ... ja zawsze na zimnym sprawdzałem i się wpieniałem, ze ktoś mi przelał trochę a jak wstawiłem mu do odcięcia to mi pokazał brak ciśnienia :), sprawdziłem zgodnie z procedurą i trzeba było dolać :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Ropasiak » 15 mar 2016, 15:31

Właśnie olej sprawdziłem po całej nocy przestanej na równym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Michu_M6 » 15 mar 2016, 16:02

Może masz uszkodzony zawór (trójnik) odpowietrzania głowicy i wali Ci olej do odmy i w dolot <co?> to bardzo częsta usterka w ALT (nawet zamiennik z poprawioną konstrukcją stosowali do audi A4) a trójnik kosztuje poniżej 50 zł.... ma on w środku membranę, którą szlak trafia w czasem i przecieka... wielu osobom wymiana pomogła – wymiana samemu w kilka minut...
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Ropasiak » 15 mar 2016, 22:36

Będę musiał się temu przyjrzeć. Na razie dolałem do połowy bagnetu i obserwuje. Dziwne, że w ogóle nie kopci i nie ma śladów wycieku oleju...

Cóż, jeżeli coś się dzieje źle to i musi dziać się dobrze... Zakorkowany Grodzisk->Zakorkowany Pruszków->Zakorkowany Grodzisk (40km) – spalanie 6l/100km. Miejscami na trasie poniżej 6 schodziła (5.8, 5.9l). Trochę mnie to pocieszyło, bo jak jeździłem teraz po kilometrze, dwóch to i 12 łykała (gdzie Mazdą jednak mogłem zejść do 10-11).

Kurde no, człowiek chciałby dać temu samochodowi drugie życie, zrobił tak, żeby cieszył oko, ale weź tu znajdź na to pieniądze. Gdyby nie ta sprawa co teraz wyszła to pewnie do wakacji większość co chciałem zrobić to by było zrobione, a tak to teraz muszę się głęboko zastanowić czy jest warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Michu_M6 » 16 mar 2016, 08:32

Ropasiak napisał(a):muszę się głęboko zastanowić czy jest warto...

spokojnie... sprawdź ten zaworek – trójnik, bo to bardzo częsta dolegliwość ALT
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Ropasiak » 21 mar 2016, 00:29

Nie był ktoś z forum dzisiaj na zlocie w okolicach Grodziska? Srebrna Mazda 6 GY rejestracje jak dobrze pamiętam PGN.

A Audi... po 570km znowu miało minimum oleju :P Kurde, muszę w końcu zajrzeć w ten trójnik, a ciągle nie mam czasu :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Ropasiak » 28 kwi 2016, 20:17

No i pykło ponad 4000km razem...
W tym czasie dolałem 4l oleju i poszły mi wszystkie poduszki (od skrzyni i silnika) :E

Ale już postanowiłem... bubla nikomu nie opchnę, z Audi się polubię tylko zmienię silnik :>

A więc zaczynam powoli odkładać na 2.4 V6... Do tej pory uwielbiałem dźwięk turbodoładowanej rzędowej japonki, ale po usłyszeniu tego V6...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez freezoneq » 29 kwi 2016, 19:15

Ropasiak napisał(a):A więc zaczynam powoli odkładać na 2.4 V6


Jeśli chodzi o relacje spalania do mocy to jest tu baaaardzo mizernie. Szkoda, że nie było w nich 2.8 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Michał » 2 maja 2016, 01:28

A nie lepiej 1.8T?
Moim zdaniem najlepsza benzyna w tych samochodach, wsziędzie ma dobre opinie, że bezawaryjny, dobre spalanie w stosunku do mocy, zawsze też można zawirusować jak będzie za mało wrażeń.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 23:52
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD RF4F 2003 r.

Postprzez Papi » 3 maja 2016, 20:13

Michał napisał(a):A nie lepiej 1.8T?
Moim zdaniem najlepsza benzyna w tych samochodach.



Zgadzam sie ...... <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 11:35
Posty: 505 (1/0)
Skąd: Zamość
Auto: Była MAZDA 323,xedos6,xedos9

Honda Accord CL7 04' PAPI

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=189226

Postprzez misiek89 » 4 maja 2016, 21:00

Odkładaj siano na 1.8t najłatwiej wsadzić go zamiast alt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Ropasiak » 8 maja 2016, 18:57

O nieee, wszyscy mi mówią, żebym włożył 1.8T... Ja wiem jak to jeździ, na zlotach jest 6 Audic z 1.8T... (I 2 S4 z 2.7 BiTrubo :D)... Ale no mówię, ja się zakochałem w kulturze pracy tej V'ki :P

Co do spalania... to właśnie słyszałem, że 2.4 pali tyle samo co 2.0... a teraz, że po co 2.4 jak 2.8 lepiej jeździ, a pali tyle samo... a zaraz, że po co 2.8 jak 3.0 pali tyle samo i lepiej jeździ... Ale nie no... zostaje chyba przy tym 2.4 xD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Neonixos666 » 8 maja 2016, 19:15

Ropasiak napisał(a):Co do spalania... to właśnie słyszałem, że 2.4 pali tyle samo co 2.0... a teraz, że po co 2.4 jak 2.8 lepiej jeździ, a pali tyle samo... a zaraz, że po co 2.8 jak 3.0 pali tyle samo i lepiej jeździ... Ale nie no... zostaje chyba przy tym 2.4 xD


Wynika z tego że 3.0 pali tyle co 2.0 <lol>

Dobre opinie słyszałem o 2.4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez freezoneq » 8 maja 2016, 19:40

Jeśli to samo siedzi w A6 C6 to ja z kolei bardzo złe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Ropasiak » 8 maja 2016, 21:23

W C6 zupełnie inny silnik ;) Tutaj BDV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez freezoneq » 8 maja 2016, 22:16

No to działaj <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Ropasiak » 22 cze 2016, 23:01

Audi jeszcze jeździ... Tłumik odpadł miesiąc temu, pospawany... dzisiaj znowu przelot się zrobił sam z siebie. W środku powódź, chociaż 2 tygodnie temu czyściliśmy przewody odprowadzające wodę... Oleju to już koło 1.5l/1000km bierze... dodatkowo coś dzisiaj dużo spaliła, podpiąłem się pod kompa... błędy standardowe, te co były. Ale jest jedno fajne – odblokowałem sobie pełnego FIS'a samym VCDS'em. Nawet manetki nie musiałem zmieniać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Postprzez Szumi91 » 23 cze 2016, 18:34

Masakra, ładnie się wtopiłeś z tym egzemplarzem... <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez Neonixos666 » 23 cze 2016, 19:17

Auto ma już 16 lat nie łatwo trafić na egzemplarz w dobrym stanie – to loteria. Wytrwałości życzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Ropasiak » 23 cze 2016, 19:54

A dosłownie przed chwilą kategorycznie do wymiany lecą przeguby wewnętrzne i nie wiem czy nie maglownica lub coś od układu kierowniczego...

Nie wiem czy nie opchnąć tego jakiemuś handlarzykowi i kupić już po prostu 2.4... w sumie jeszcze nad Mazdą 6 2.3 teraz myślę, ale boli mnie, że to nie V'ka...

Ten samochód to mnie nauczył mechaniki i diagnostyki... W mojej BJ'ce nawet chciałem, żeby się jakaś rzecz popsuła, żebym mógł sam wymienić... A teraz po Audi mam już dość tego. 6000km i już 2000zł włożone w to... a teraz znowu koło 500-1000zł trza szykować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2015, 17:46
Posty: 56
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: BMW E39 530D '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy