Saab 9-5 Aero 2.3T Podwójna moc hybrydy
Witam.
To już moje piąte auto na tym forum... jak ten czas leci
Wersja: 9-5 Aero
Silnik: B235/B234 Hybryda, program 280+
Wyposażenie:
– el. szyby
– el. lusterka
– TCS, ABS, poduszki
– OpenSID
– nagłośnienie w wersji tej lepsiejszej
– grzane szynki
– to co w Aero
Na dzień dzisiejszy, czyli 08.06.2016r. mija 10 tys km razem
Lista rzeczy, które zostały do tej pory zrobione, jest ogromna i ciągle się powiększa w celu uzyskania perfekcji
– panewki, profilaktycznie oraz wymiana oleju
– pasek wielorowkowy, rolki
– świece platynowe NGK
– pierwsza sonda lambda
– wymiana oleju w skrzyni
– nowa instalacja gazowa z zapasem na 320-350km
– hamulce przód
– łożysko koła PP
– regeneracja turbo i przeróbka na hybrydę TD04-19t
– zakup foteli Aero (jeszcze nie założone)
– wymiana przepływomierza, jak się okazało niepotrzebnie
– przeróbka obwodu DV
– wymiana zaworków jednokierunkowych w systemie EVAP
– wymiana wszystkich podciśnień
– wymiana skrzyni biegów, oleju
– wymiana filtra powietrza
– wymiana płynu chłodniczego
– dołożenie wzmacniacza audio+subwoofera
– kaseta zapłonowa
Maj 2017 – Minął ponad rok razem. To był rok przygód zarówno w kwestii auta jak i życia.
Zakres prac kompletnie przekroczył wszelakie oczekiwania – śledzący temat wiedza co się działo . Aktualnie do silnika wkładane są tłoki z b234.
Czerwiec 2017
Stan obecny – silnik hybryda b234/b235, turbo hybryda td04-19t, wtryski bosch 440. Na razie taki setup zostaje
Co zostało ostatnio zrobione:
– tuleje stabilizatora,
– zamontowałem wskaźnik boosta
– rozrząd, remont silnika
– wymiana pompy paliwa
– Bosch 440ccm
– strojenie – 280+ by TurboLPG, na ten moment 0.9bar 1 i 2 bieg, 1.35bar na 3 i 4
– zregenerowałem sprzęgło hydrokinetyczne
W sumie auto zrobiło u mnie przez rok około 30 tys km, w ostatnich miesiącach tylko 1000km
Plany na najbliższe mody
– Eibach -30mm. Zmieniłem pracę i nie jeżdżę już po dziurach
– reszta tulei zawieszenia
– trochę ogarnąć błotniki tył
– zająć się wyglądem pod maską, poukładać lepiej dolot i FMIC – CHECK!
– montaż wskaźnika EGT
Przedstawiam Wam mojego Schaba
To już moje piąte auto na tym forum... jak ten czas leci
Wersja: 9-5 Aero
Silnik: B235/B234 Hybryda, program 280+
Wyposażenie:
– el. szyby
– el. lusterka
– TCS, ABS, poduszki
– OpenSID
– nagłośnienie w wersji tej lepsiejszej
– grzane szynki
– to co w Aero
Na dzień dzisiejszy, czyli 08.06.2016r. mija 10 tys km razem
Lista rzeczy, które zostały do tej pory zrobione, jest ogromna i ciągle się powiększa w celu uzyskania perfekcji
– panewki, profilaktycznie oraz wymiana oleju
– pasek wielorowkowy, rolki
– świece platynowe NGK
– pierwsza sonda lambda
– wymiana oleju w skrzyni
– nowa instalacja gazowa z zapasem na 320-350km
– hamulce przód
– łożysko koła PP
– regeneracja turbo i przeróbka na hybrydę TD04-19t
– zakup foteli Aero (jeszcze nie założone)
– wymiana przepływomierza, jak się okazało niepotrzebnie
– przeróbka obwodu DV
– wymiana zaworków jednokierunkowych w systemie EVAP
– wymiana wszystkich podciśnień
– wymiana skrzyni biegów, oleju
– wymiana filtra powietrza
– wymiana płynu chłodniczego
– dołożenie wzmacniacza audio+subwoofera
– kaseta zapłonowa
Maj 2017 – Minął ponad rok razem. To był rok przygód zarówno w kwestii auta jak i życia.
Zakres prac kompletnie przekroczył wszelakie oczekiwania – śledzący temat wiedza co się działo . Aktualnie do silnika wkładane są tłoki z b234.
Czerwiec 2017
Stan obecny – silnik hybryda b234/b235, turbo hybryda td04-19t, wtryski bosch 440. Na razie taki setup zostaje
Co zostało ostatnio zrobione:
– tuleje stabilizatora,
– zamontowałem wskaźnik boosta
– rozrząd, remont silnika
– wymiana pompy paliwa
– Bosch 440ccm
– strojenie – 280+ by TurboLPG, na ten moment 0.9bar 1 i 2 bieg, 1.35bar na 3 i 4
– zregenerowałem sprzęgło hydrokinetyczne
W sumie auto zrobiło u mnie przez rok około 30 tys km, w ostatnich miesiącach tylko 1000km
Plany na najbliższe mody
– Eibach -30mm. Zmieniłem pracę i nie jeżdżę już po dziurach
– reszta tulei zawieszenia
– trochę ogarnąć błotniki tył
– zająć się wyglądem pod maską, poukładać lepiej dolot i FMIC – CHECK!
– montaż wskaźnika EGT
Przedstawiam Wam mojego Schaba
Ostatnio edytowano 8 paź 2017, 13:26 przez MrShaleck, łącznie edytowano 11 razy
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Prośba o wrzucenie jeszcze z 2 zdjęć bryły auta i będzie ok
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Kupiony w moich obecnych stronach, trzeba bylo dac znac w momencie zakupu AT nie jezdzilem, manual robi swoje. Uwielbiam ten samochod ale zabraklo mi jaj na saaba. Jak sie AT spisuje? Silniczki od klap nawiewow sprawne, bo lubia siadac? No i jak sprawa rozrzadu, robiony, dzwoni? Pamietaj o zagladnieciu w miske olejowa, panewki korbowodowe czesto mowia
dadan napisał(a):A co się stało z Mazdą? jakieś porównanie do Mazdy się należy fajnie, że z AT.
Tobie wiszę flaszkę kolego, bo kupił ją kolega z forum, któremu ją poleciłeś! Dzięki!
W końcu ktoś docenił stan techniczny i zaangażowanie serca, które włożyłem w tamte autko
Dominator to była bardzo spontaniczna akcja
W sumie obarczona sporym ryzykiem. Nierozsądnym jest jechać 600km po auto w ciemno.
Wszystkie Saabowe serwisy, przypadłości mam już przestduiowane na szczęście.
Rozrząd cichutki, silnik suchutki, w 2014r. w dobrym serwisie tamtejszym Saaba była sprawdzana miska, panewki itd. Olej ma 2 tys km.
Z nawiewem na razie nie mam żadnych problemów.
Ogólnie – wszystko działa jak trzeba, tylko LPG nie ogarnia mocy. Instalacja wystarcza do dynamicznej jazdy, ale przy mocnej redukcji potrafi się pogubić. W piątek jadę do TurboLPG.
Wrażenia? Zakochany. Brakowało mi w motoryzacji właśnie tego czegoś, co w Saabie jest. Jak ktoś jeździł, to rozumie .
Zawsze oglądam się, gdy zostawiam auto na parkingu
Automat – wg mnie super sprawa. Co prawda tryb normal jest raczej do dziadkowej jazdy, ale jak efektem jest 13,7 lpg/100 w cyklu mieszanym, to nie narzekam.
Na SPORT już jest inna zabawa. Ciężko jest w obecnych warunkach pogodowych pobawić się, sprawdzić moc. Od 3 tys RPM nie mam trakcji
Co cenię najbardziej? WYGODA. Szóstka była bardzo wygodnym autem, ale 9-5 to inna liga. No i wygłuszenie. I podwójny daszek-słonecznik. i Cupholder
Dzięki za miłe słowa
Mam nadzieję, że Schabik będzie jeździł, śmigał i cieszył dalej. Postaram się dbać jak potrafię, a jak zabraknie mi wiedzy i umiejętności to oddawać go w odpowiednie dłonie. Szczęśliwie znam dobrego Saabiarza
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Hehe no to nieźle, trafił się ktoś konkretny zdecydowany. Nie spodziewałem się, bo teraz zrobiła się moda na jakiś casting zakupowy. Ludzie wrzucają miesiącami oferty na forach, 10 osób ocenia że na bank bity, a nikt nie oglądał auta.
Przymierzałem się do 9-5 z rok temu, ale coś ten podłokietnik za nisko mi leży
Przymierzałem się do 9-5 z rok temu, ale coś ten podłokietnik za nisko mi leży
Musimy się złapać gdzieś naszymi limo i podotykać fotele, kierownice itd
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
dadan napisał(a):Hehe no to nieźle, trafił się ktoś konkretny zdecydowany. Nie spodziewałem się, bo teraz zrobiła się moda na jakiś casting zakupowy. Ludzie wrzucają miesiącami oferty na forach,
A do tego weź sprzedaj obecnie M6 w dieslu...prawie niewykonalne, bo ludzie się naczytali (co w przypadku niezadbanego auta – może rzeczywiście uderzyć po kieszeni). No ale jak dbasz – to taki dieselek sympatyczny, a 170 km sie odpycha prawidłowo
Obecna sytuacja jest słaba i dla sprzedającego zadbane auto (wrzucane do jednego wora z tymi trupami) i dla kupującego (jak tu trafić na taką zadbaną sztukę?).
A co do schaba...zabawne w tym wszystkim jest to, że i tak taniej przejedziesz 100 km, a przy tym posłuchasz czego innego niż klekotu
Hello,
Poczułem się wywołany do tablicy Cóż powiem tak, chciałem kupić, a nie kupować. Miałem na to ograniczony budżet, to znaczy podjąłem decyzję, że nie chcę przeznaczyć na samochód większej kwoty niż sobie założyłem wstępnie i w tym zakresie chciałem kupić auto w możliwie najlepszym stanie i spełniające moje założenia. Głównie kombi, chętnie Diesel, nie zgnite, nie dobite za mocno, miło by było gdyby to była Mazda 6. I w ten sposób rozpocząłem "research w internetach". W efekcie znalazłem sporo ofert mniej lub bardziej podejrzanych i miałem przeczucie, że może być ciężko. Tak zajrzałem na forum i założyłem zapytanie, potem poszło szybko. Budżet trochę został naciągnięty, ale tragedii nie ma. Auto mi się podoba, ma historię, fajnie jeździ, więc jet OK. Tak więc autorowi tego wątku życzę, żeby nowa zabawka tak samo cieszyła jak moja i żeby obie bezproblemowo jeździły jak najdłużej. Przy okazji, koledze, który podlinkował mi ogłoszenie też dziękuję
Pozdrawiam
dadan napisał(a):Hehe no to nieźle, trafił się ktoś konkretny zdecydowany. Nie spodziewałem się, bo teraz zrobiła się moda na jakiś casting zakupowy. Ludzie wrzucają miesiącami oferty na forach, 10 osób ocenia że na bank bity, a nikt nie oglądał auta.
Poczułem się wywołany do tablicy Cóż powiem tak, chciałem kupić, a nie kupować. Miałem na to ograniczony budżet, to znaczy podjąłem decyzję, że nie chcę przeznaczyć na samochód większej kwoty niż sobie założyłem wstępnie i w tym zakresie chciałem kupić auto w możliwie najlepszym stanie i spełniające moje założenia. Głównie kombi, chętnie Diesel, nie zgnite, nie dobite za mocno, miło by było gdyby to była Mazda 6. I w ten sposób rozpocząłem "research w internetach". W efekcie znalazłem sporo ofert mniej lub bardziej podejrzanych i miałem przeczucie, że może być ciężko. Tak zajrzałem na forum i założyłem zapytanie, potem poszło szybko. Budżet trochę został naciągnięty, ale tragedii nie ma. Auto mi się podoba, ma historię, fajnie jeździ, więc jet OK. Tak więc autorowi tego wątku życzę, żeby nowa zabawka tak samo cieszyła jak moja i żeby obie bezproblemowo jeździły jak najdłużej. Przy okazji, koledze, który podlinkował mi ogłoszenie też dziękuję
Pozdrawiam
slisman napisał(a):A co do schaba...zabawne w tym wszystkim jest to, że i tak taniej przejedziesz 100 km, a przy tym posłuchasz czego innego niż klekotu
no Maćku...z tym taniej to tak, przy dziadkowej jeździe, to zamknalem się w 14LPG, ale jak go troszkę bardziej podmęczyłem to tak taniej nie jest hehe
Sebastian – niech Cie cieszy szóstka jak mnie cieszyła
Mi się szykuje dłuuuuga lista wymian/napraw w Schabie, ale jestem dobrej mysli!
Ja to sobie zawsze jakiegoś cudaka wynajdę haha
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Sebaa75 napisał(a):Hello,dadan napisał(a):Hehe no to nieźle, trafił się ktoś konkretny zdecydowany. Nie spodziewałem się, bo teraz zrobiła się moda na jakiś casting zakupowy. Ludzie wrzucają miesiącami oferty na forach, 10 osób ocenia że na bank bity, a nikt nie oglądał auta.
Poczułem się wywołany do tablicy Cóż powiem tak, chciałem kupić, a nie kupować. Miałem na to ograniczony budżet, to znaczy podjąłem decyzję, że nie chcę przeznaczyć na samochód większej kwoty niż sobie założyłem wstępnie i w tym zakresie chciałem kupić auto w możliwie najlepszym stanie i spełniające moje założenia. Głównie kombi, chętnie Diesel, nie zgnite, nie dobite za mocno, miło by było gdyby to była Mazda 6. I w ten sposób rozpocząłem "research w internetach". W efekcie znalazłem sporo ofert mniej lub bardziej podejrzanych i miałem przeczucie, że może być ciężko. Tak zajrzałem na forum i założyłem zapytanie, potem poszło szybko. Budżet trochę został naciągnięty, ale tragedii nie ma. Auto mi się podoba, ma historię, fajnie jeździ, więc jet OK. Tak więc autorowi tego wątku życzę, żeby nowa zabawka tak samo cieszyła jak moja i żeby obie bezproblemowo jeździły jak najdłużej. Przy okazji, koledze, który podlinkował mi ogłoszenie też dziękuję
Pozdrawiam
Seba nie ma za co Tylko mało jest ludzi takich jak Ty – konkretnych i świadomych co chcą kupić. Większość kupujących wymyśla cuda na forach, szukając po komisach igły w stogu siana, wrzuca oferty 10 osób komentuje i trwa to miesiącami. Wymagania z kosmosu itd eeh na zakończenie tego wszystkiego napisze, że rodzina sprzedaje 10-latka kupionego w salonie – są pierwszymi właścicielami. Przebieg 100 tyś km, cena wyższa od allegrowej o jakieś 15% i zainteresowanie średnie. Pare telefonów, ale brak konkretnego zdecydowanego, a to ma za daleko, a to cena jednak wysoka itd itp Polacy wolą perełki z Niemiec
roxygenium napisał(a):Mi się szykuje dłuuuuga lista wymian/napraw w Schabie, ale jestem dobrej mysli!
Ja to sobie zawsze jakiegoś cudaka wynajdę haha
Saaby potrafią nakręcić przebieg, więc jak ogarniesz auto to pewnie będzie służyło, tak jak mój cudak
Najlepiej to mieć przebieg poniżej 200 tys, w 15 letnim dieslu, serwis ASO (książke z wpisami kupimy za 250zł), z niemiec, bezwypadkowy i 1 właściciel (lekarz Hans)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
roxygenium napisał(a):Najlepiej to mieć przebieg poniżej 200 tys, w 15 letnim dieslu, serwis ASO (książke z wpisami kupimy za 250zł), z niemiec, bezwypadkowy i 1 właściciel (lekarz Hans)
heh , też w zumie to teraz przerabiam z L3 .
Fajna fura, wiem gdzie zdjęcia były robione , to Myjnia przy Biedronce i parking przy Biedronce w Bielsku, czasem nocowałem w Hotelu za tą Biedronką .
Jeździłem trochę Griffinem w AT, nie umywa się jednak do tego 2.3T ale komfort nieziemski. Trwałej i w miarę bezproblemowej eksploatacji .
LPG w Mławie ?
..::Born To Rise Hell::..
Ja w BB byłem 1 raz w życiu. Z naszych płaskich terenów i dróg na tamte pagórkowate drogi ciężko się przestawić strasznie dezorientujące.
Też jezdziłem 3.0 Griffinem i robi mega fajne wrażenie
Szczerze mówiąc nie wiem czy to kwestia słabych opon+ nadgorliwej kontroli trakcji czy po prostu jakiegoś niedomagania silnika, ale na 1 biegu, do 4 tys RPM niewiele się dzieje. Dzieje się natomiast jak przekroczy 100km/h. Wskazówka prędkościomierza zaczyna niebezpiecznie szybko przyspieszać
LPG w TurboLPG – Czatkowy koło Tczewa
Tu na północy podobno nie ma lepszych.
Dzisiaj wymieniłem świece na platynowe NGK oraz sondę lambda, dedyk Boscha.
Poprzednia sonda co siedziała była do astry 1.4...
Okazało się, że miałem urwane podcisnienie w 1 miejscu i w ogole odpiętą wtyczke od przepustnicy. Poreperowalem, podłączyłem i autko zdecydowanie lepiej idzie.
Jednak na schemacie zauwzazylem, ze jeszcze jednego przewodu podć. mi brakuje, więc jutro działam od nowa
Też jezdziłem 3.0 Griffinem i robi mega fajne wrażenie
Szczerze mówiąc nie wiem czy to kwestia słabych opon+ nadgorliwej kontroli trakcji czy po prostu jakiegoś niedomagania silnika, ale na 1 biegu, do 4 tys RPM niewiele się dzieje. Dzieje się natomiast jak przekroczy 100km/h. Wskazówka prędkościomierza zaczyna niebezpiecznie szybko przyspieszać
LPG w TurboLPG – Czatkowy koło Tczewa
Tu na północy podobno nie ma lepszych.
Dzisiaj wymieniłem świece na platynowe NGK oraz sondę lambda, dedyk Boscha.
Poprzednia sonda co siedziała była do astry 1.4...
Okazało się, że miałem urwane podcisnienie w 1 miejscu i w ogole odpiętą wtyczke od przepustnicy. Poreperowalem, podłączyłem i autko zdecydowanie lepiej idzie.
Jednak na schemacie zauwzazylem, ze jeszcze jednego przewodu podć. mi brakuje, więc jutro działam od nowa
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Do Mławy nieco dalej w sumie. Wiem że Nowotczyński sam ma Saba 2.3 T i swojego czasu najlepiej to gazował w PL.
Griffin z 4 biegowym automatem i miękkim zawiasem to raczej krążownik autostrad. Fotele nieco słabo wyprofilowane. Nie miałem okazji pośmigać jeszcze 2.3 , może jednak w niedlakeiej przyszłosci posmigam 9-3 2.8v6 Turbo 280KM. Mój szef ma takiego W sumie jego ojciec właściciel ma nowego 9-5 2.8 V6 Turbo AWD 300KM.
Griffin z 4 biegowym automatem i miękkim zawiasem to raczej krążownik autostrad. Fotele nieco słabo wyprofilowane. Nie miałem okazji pośmigać jeszcze 2.3 , może jednak w niedlakeiej przyszłosci posmigam 9-3 2.8v6 Turbo 280KM. Mój szef ma takiego W sumie jego ojciec właściciel ma nowego 9-5 2.8 V6 Turbo AWD 300KM.
..::Born To Rise Hell::..
roxygenium napisał(a):
Jednak na schemacie zauwzazylem, ze jeszcze jednego przewodu podć. mi brakuje, więc jutro działam od nowa
Jezeli mowa o myjni przy biedronce, to pewnie hotel viena. Czasem tez myje tam samochod.
Roxygenium, odme masz zmieniona na ta nowszego typu?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości