Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD CF3 '06
Chciałbym polepszyć seryjną moc, ale z tym muszę poczekać
Dopisano 29 cze 2017, 21:18:
Założony nowy przepływomierz, po przejechaniu kilku kilometrów stwierdzam, że jest lepiej. Auto nie szarpie, nie kopci jak poprzednio, przyśpiesza dość przyzwoicie. Mam wrażenie że wróciły brakujące km, ale jeszcze mam w głowie wtryski.. tzn. zastanawia mnie czy środek do czyszczenia wtryskiwaczy coś polepszy?
Na obwodnicy rozpędziłem się do 185km/h z małej górki i więcej nie chciało. Można powiedzieć że tak jak poprzednio, ale teraz w szybszym czasie
Dopisano 29 cze 2017, 21:18:
Założony nowy przepływomierz, po przejechaniu kilku kilometrów stwierdzam, że jest lepiej. Auto nie szarpie, nie kopci jak poprzednio, przyśpiesza dość przyzwoicie. Mam wrażenie że wróciły brakujące km, ale jeszcze mam w głowie wtryski.. tzn. zastanawia mnie czy środek do czyszczenia wtryskiwaczy coś polepszy?
Na obwodnicy rozpędziłem się do 185km/h z małej górki i więcej nie chciało. Można powiedzieć że tak jak poprzednio, ale teraz w szybszym czasie
pojeździj trochę z chemią na wtryski może po kuracji czyszczącej coś się polepszy w nich
Dzisiaj wpadły oponki co prawda 3letnie, ale w świetnej kondycji i kupione za pół darmo Firma może mniej znana Fortuna Sport F2000. Kupiłem jeszcze jeden środek do czyszczenia wtryskow STP, mam wrażenie że po kuracji czyszczącej jest lepiej. Myślę jeszcze, nad wymianą podkładek pod wtryskami i wtedy wybiorę się z ciekawości na hamownie.
wilusjdm napisał(a):Myślę jeszcze, nad wymianą podkładek pod wtryskami i wtedy wybiorę się z ciekawości na hamownie.
Czy na rozgrzanym silniku jak odkręcisz korek od wlewu oleju i położysz go luźno na wlewie to zaczyna tańczyć? Masz pocenia przy wtryskiwaczach?
Do mnie już przyszły podkładki, czekam na kostkę wtryskiwacza i jazda w wymianą
Czołem panowie, uciułałem w końcu na kpl. wtryskiwaczy wtryskiwacze kupione z pewnego źródła, od człowieka który zajmuje się tylko tematem wtrysków. Po rozmowie ze sprzedającym, padło że biorę komplet.. nie ma co się bawić w wymianę po sztuce, jak wiem że 4szt. leją... do pełnego zadowolenia wpadł jeszcze nowy filtr paliwa. Już nie mogę doczekać się weekendu
Po złożeniu całości, hamownia zweryfikuje
Po złożeniu całości, hamownia zweryfikuje
W kompie będziesz zmieniał numer wtrysków?
wilusjdm napisał(a):Numery są te same co obecne wtryski, na 99% kodować nie trzeba. Z tego co się dowiedziałem to komp sam zaaktualizuje numery.
To tak jak u mnie komp sam odczyta i wprowadzi sobie numery.
Dzisiaj Alfa dostała wtryski, ale tylko 3szt. zacząłem wymieniać po kolei od prawej strony. Pierwsze trzy poszły gładko, zaś ostatni (pierwszy od rozrządu) musiał być zapieczony... Ehh próbowałem wszystkiego i nawet minimalnie się nie ruszył... A to pewnie za sprawą spalonej świecy żarówej. Jak sprawdzalem pod kompem jakiś czas temu, to właśnie w pierwszym cylindrze był komunikat o spalonej świecy. Wpadł też filtr paliwa, po złożeniu tych klamotów musiałem się przejechać. I powiem, że jest różnica, auto lepiej się zbiera, dymi jeszcze minimalnie a to przez ten wtrysk, i jeszcze trochę trzęsie budą przy 3tys. obr. w poniedziałek muszę się umówić z mechanikiem na wymiane, bez ściągacza ani rusz Niżej małe porównanie
Ja u siebie sprawdzałem korekty na wtryskach i mieszczą się w normie więc nie ruszam. Puszcza jedynie bączka przy pierwszym odpalaniu na zimnym więc nie jest źle . Ciekawe ile uda się zrobić na tych wtryskach.
próbowałeś wyciągnąć na gorącym czy zimnym silniku?
Uff udało się! Prawie 3h walki z jednym wtryskiem... masakra w ruch poszedł młotek, wbijak no i najważniejsze łom bez tego ani rusz. No i trzeba było pokrywę zaworów zdjąć, bo dojście nie za ciekawe. Koledzy pytanie mam ile muszę pojeździć, żeby komp zakodował obecne wtryski? Auto praktycznie przestało dymieć, lepiej się zbiera ale momentami... Jak rozmawiałem ze sprzedającym to powiedział że 300km muszę przejechać aby wszystko wróciło do normy czyt. wtryski. Jak waszym zdaniem?
a masz możliwość podpiąć i sprawdzić czy podmienił sobie numery?
Nie mam obecnie kabla :/ podobno trzeba trochę pojeździc, w sumie jakby było coś nie tak to nie odpalił bym samochodu. Pośmigam trochę i wybiorę się ponownie do Gdańska
To nie koniec problemów... Chociaż wiem, że wtryski są OK Alfa przestała zostawiać za sobą zasłonę dumną, widać dużo mniejszy apetyt na ropę, reakcja na gaz jest lepsza chociaż nie do końca... Od 0-100km/h ciągnie bez zająknięcia, zaś 120km/h i wzwyż (4 i 5 bieg) jest problem, przyspiesza ale szarpie całą budą na pewno mniej jak przed wymianą wtryskiwaczy ale nadal odczuwam wibracje. Nic innego nie przychodzi mi do głowy jak regulator ciśnienia paliwa CR lub sama pompa paliwa. Ale chyba bardziej pierwsza opcja, nie mam problemu z uruchomieniem silnika więc pompa wydaje się być sprawna? Jutro rozbieram regulator przeczyszcze, przedmucham i zobaczę...
Ja np w Oplu mam podgląd ciśnienia na szynie w czasie rzeczywistym oraz ile powinno być przy danym obciążeniu, tak że myślę że bez sprawdzenia parametrów się nie obędzie u Ciebie.
Też pierwszą myślą był regulator ciśnienia może nie utrzymywać pełnej wartości jaka ma być.
Też pierwszą myślą był regulator ciśnienia może nie utrzymywać pełnej wartości jaka ma być.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości