Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD CF3 '06

Postprzez wilusjdm » 28 cze 2017, 23:05

Chciałbym polepszyć seryjną moc, ale z tym muszę poczekać <rotfl>

Dopisano 29 cze 2017, 21:18:

Założony nowy przepływomierz, po przejechaniu kilku kilometrów stwierdzam, że jest lepiej. Auto nie szarpie, nie kopci jak poprzednio, przyśpiesza dość przyzwoicie. Mam wrażenie że wróciły brakujące km, ale jeszcze mam w głowie wtryski.. tzn. zastanawia mnie czy środek do czyszczenia wtryskiwaczy coś polepszy?
Na obwodnicy rozpędziłem się do 185km/h z małej górki i więcej nie chciało. Można powiedzieć że tak jak poprzednio, ale teraz w szybszym czasie :)
Załączniki
IMAG0144.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Neonixos666 » 29 cze 2017, 23:14

pojeździj trochę z chemią na wtryski może po kuracji czyszczącej coś się polepszy w nich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilusjdm » 1 lip 2017, 13:13

Dzisiaj wpadły oponki co prawda 3letnie, ale w świetnej kondycji i kupione za pół darmo :) Firma może mniej znana Fortuna Sport F2000. Kupiłem jeszcze jeden środek do czyszczenia wtryskow STP, mam wrażenie że po kuracji czyszczącej jest lepiej. Myślę jeszcze, nad wymianą podkładek pod wtryskami i wtedy wybiorę się z ciekawości na hamownie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Neonixos666 » 1 lip 2017, 14:19

wilusjdm napisał(a):Myślę jeszcze, nad wymianą podkładek pod wtryskami i wtedy wybiorę się z ciekawości na hamownie.


Czy na rozgrzanym silniku jak odkręcisz korek od wlewu oleju i położysz go luźno na wlewie to zaczyna tańczyć? Masz pocenia przy wtryskiwaczach?

Do mnie już przyszły podkładki, czekam na kostkę wtryskiwacza i jazda w wymianą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilusjdm » 14 wrz 2017, 17:03

Czołem panowie, uciułałem w końcu na kpl. wtryskiwaczy <jupi> wtryskiwacze kupione z pewnego źródła, od człowieka który zajmuje się tylko tematem wtrysków. Po rozmowie ze sprzedającym, padło że biorę komplet.. nie ma co się bawić w wymianę po sztuce, jak wiem że 4szt. leją... do pełnego zadowolenia wpadł jeszcze nowy filtr paliwa. Już nie mogę doczekać się weekendu <cisza>
Po złożeniu całości, hamownia zweryfikuje <nie powiem>
Załączniki
IMAG0218.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2017, 18:26

W kompie będziesz zmieniał numer wtrysków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilusjdm » 14 wrz 2017, 18:58

Numery są te same co obecne wtryski, na 99% kodować nie trzeba. Z tego co się dowiedziałem to komp sam zaaktualizuje numery.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Neonixos666 » 14 wrz 2017, 20:24

wilusjdm napisał(a):Numery są te same co obecne wtryski, na 99% kodować nie trzeba. Z tego co się dowiedziałem to komp sam zaaktualizuje numery.


To tak jak u mnie komp sam odczyta i wprowadzi sobie numery.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilusjdm » 16 wrz 2017, 18:02

Dzisiaj Alfa dostała wtryski, ale tylko 3szt. zacząłem wymieniać po kolei od prawej strony. Pierwsze trzy poszły gładko, zaś ostatni (pierwszy od rozrządu) musiał być zapieczony... Ehh próbowałem wszystkiego i nawet minimalnie się nie ruszył... A to pewnie za sprawą spalonej świecy żarówej. Jak sprawdzalem pod kompem jakiś czas temu, to właśnie w pierwszym cylindrze był komunikat o spalonej świecy. Wpadł też filtr paliwa, po złożeniu tych klamotów musiałem się przejechać. I powiem, że jest różnica, auto lepiej się zbiera, dymi jeszcze minimalnie a to przez ten wtrysk, i jeszcze trochę trzęsie budą przy 3tys. obr. w poniedziałek muszę się umówić z mechanikiem na wymiane, bez ściągacza ani rusz <czarodziej> Niżej małe porównanie <oczy>
Załączniki
IMAG0219.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Neonixos666 » 16 wrz 2017, 18:26

Ja u siebie sprawdzałem korekty na wtryskach i mieszczą się w normie więc nie ruszam. Puszcza jedynie bączka przy pierwszym odpalaniu na zimnym więc nie jest źle :P. Ciekawe ile uda się zrobić na tych wtryskach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilusjdm » 16 wrz 2017, 20:40

Nie daruje temu upartemu wtryskowi, na wieczór popryskałem smarem penetrującym, a z rana druga próba (musi się udać) <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Neonixos666 » 16 wrz 2017, 20:52

próbowałeś wyciągnąć na gorącym czy zimnym silniku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilusjdm » 17 wrz 2017, 09:28

Próbowałem na zimnym silniku..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez danrok » 17 wrz 2017, 10:25

To spróbuj na ciepłym, bo wtedy otwór się delikatnie poszerzy względem wtrysku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez wilusjdm » 17 wrz 2017, 17:26

Uff udało się! Prawie 3h walki z jednym wtryskiem... masakra <glupek2> w ruch poszedł młotek, wbijak no i najważniejsze łom hahaha bez tego ani rusz. No i trzeba było pokrywę zaworów zdjąć, bo dojście nie za ciekawe. Koledzy pytanie mam ile muszę pojeździć, żeby komp zakodował obecne wtryski? Auto praktycznie przestało dymieć, lepiej się zbiera ale momentami... Jak rozmawiałem ze sprzedającym to powiedział że 300km muszę przejechać aby wszystko wróciło do normy czyt. wtryski. Jak waszym zdaniem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Neonixos666 » 17 wrz 2017, 19:32

a masz możliwość podpiąć i sprawdzić czy podmienił sobie numery?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wilusjdm » 17 wrz 2017, 20:49

Nie mam obecnie kabla :/ podobno trzeba trochę pojeździc, w sumie jakby było coś nie tak to nie odpalił bym samochodu. Pośmigam trochę i wybiorę się ponownie do Gdańska <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez JohnnyB » 17 wrz 2017, 21:13

A jak klemy zdejmiesz na jakiś czas to nie będzie musial rbić jakiejś adaptacji ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2539 (46/88)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez wilusjdm » 23 wrz 2017, 19:33

To nie koniec problemów... Chociaż wiem, że wtryski są OK <spoko> Alfa przestała zostawiać za sobą zasłonę dumną, widać dużo mniejszy apetyt na ropę, reakcja na gaz jest lepsza chociaż nie do końca... Od 0-100km/h ciągnie bez zająknięcia, zaś 120km/h i wzwyż (4 i 5 bieg) jest problem, przyspiesza ale szarpie całą budą na pewno mniej jak przed wymianą wtryskiwaczy ale nadal odczuwam wibracje. Nic innego nie przychodzi mi do głowy jak regulator ciśnienia paliwa CR lub sama pompa paliwa. Ale chyba bardziej pierwsza opcja, nie mam problemu z uruchomieniem silnika więc pompa wydaje się być sprawna? Jutro rozbieram regulator przeczyszcze, przedmucham i zobaczę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2017, 20:56

Ja np w Oplu mam podgląd ciśnienia na szynie w czasie rzeczywistym oraz ile powinno być przy danym obciążeniu, tak że myślę że bez sprawdzenia parametrów się nie obędzie u Ciebie.

Też pierwszą myślą był regulator ciśnienia może nie utrzymywać pełnej wartości jaka ma być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy