Strona 1 z 12

Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD CF3 '06

PostNapisane: 9 paź 2014, 19:14
przez wilusjdm
Witajcie mordeczki ponownie <rotfl>
Po sprzedaniu BA, śmigam teraz piękną Alfą która jest w domu od 2007r. Auto sprowadzone z Belgi z przebiegiem 149tys. obecnie 173tys. Auto jest w bardzo dobrym stanie i pozostanie tak na wiele kolejnych lat, bo to auto zostaje już do końca w rodzinie.

Trochę wyposażenia :

-6 x Airbag
-klima dwustrefowa
-tempomat
-4 x el. szyby
-el. lusterka
-sterowanie radia z kierownicy
-skórzane krzesełka
-i pewnie o czymś zapomniałem

Najbardziej podoba mi się spalanie kiedyś udało się zejść 4.1 l w trasie przy mocy 115 koni jest bardzo zadowalające, miasto według kompa wypada ok.7 l. Nie porównuję komfortu jazdy z moją byłą BA, bo to dwa zupełnie inne auta. Tu jest wygodnie (płynie po drodze jak Titanic po oceanie :D) i miękko (do czasu).

Co zostało zrobione :
-wymiana kpl. rozrządu wraz z wszystkimi olejami, płynami, filtrami
-nowa turbina
-klocki Bosch przód/tył
-sworznie, wahacze z przodu
-amortyzatory z przodu


Plany/Wykonane :
-Sprężyny 4/4 Vogtland Jest
-Amortyzatory sportowe MTS Technik Jest
-Felga 18' z Alfy GT
-IC Fmic Jest
-Chiptuning
-Przyciemnić lekko szyby
-Bi-Xenon Jest
-Hebel z AR 166 330/28
-Pomalować halogeny na żółto
-Rozpórki przód/tył

PostNapisane: 9 paź 2014, 19:21
przez Bartg
Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Wrzuć zdjęcia na serwer MS przez opcję załącznik, bo je zniekształciło. Fajny następca BA, auto z charakterem, no i polift jest agresywniejszy z wyglądu :) Nie macie w Olsztynie nikogo innego od czipów ? V-tech był na topie ale lata temu ;)

PostNapisane: 11 paź 2014, 20:15
przez Neonixos666
Bartg napisał(a): V-tech był na topie ale lata temu


ale chyba tylko oni mają hamownię w Olsztynie, niestety pomiar u nich to jakaś kpina z tym małym wentylatorkiem z przodu, zagotowali mi intercooler i wynik do <dupa>. Co do auta to fajnie wygląda przód po lifcie ale niestety tył dalej został z początków produkcji a szkoda. Ja bym poczekał z programem, ogarnął IC, wydech i dolot i dopiero pojechał do V- techu.

PostNapisane: 11 paź 2014, 22:38
przez wilusjdm
A kiedy robiłeś zabiegi właśnie u nich ? Auto ostatnimi czasy na zimnym silniku nie miało mocy, i słabo się wkręcało. Poczytałem trochę na forum Alfaholicy i były zazwyczaj dwie przyczyny przepływka lub egr zapchany. Dziś zabrałem się za zabieg ale na pierwszy rzut poszedł egr, który był dobrze zatkany... Po rozebraniu egr'u okazało się, że "grzybek" w ogóle nie odbija, już kłopoty były aby sprawdzić czy wgl. chodzi. potraktowałem to rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym i po chwili bez żadnym oporów odbijał, odkręciłem również elektrozawór ale tam sprawa wyglądała lepiej, ale dla spokoju przeczyściłem. Następnie wziąłem się za przepustnicę tam się działo :D sadzy trochę się nazbierało, sprawę też ogarnąłem. Na koniec został kolektor ssący, ale zabrakło już czasu dla niego :D ogarnie się w tygodniu. Ale nie mogłem się doczekać czy po złożeniu coś się poprawi :D z pomocą latarki przy blasku księżyca poskładałem dwa elementy i modlitwa aby błąd zaraz nie wywalił. Odpaliłem na szczęście błąd się nie pokazał, auto ożyło i lepiej przyśpiesza i prędkość jest bardziej zbliżona do katalogowej. Po wyczyszczeniu kolektora powinno być jeszcze lepiej. Na koniec zobaczę jak wygląda filtr powietrza i rury ic-turbo, auto musi być odetkane w celu wgrania nowego softu :D
Neonixos666 napisał(a):Ja bym poczekał z programem, ogarnął IC, wydech i dolot i dopiero pojechał do V- techu.

IC myślę, że zostanie wolę ogarnąć wydech z dolotem ale to i tak na przyszły rok dopiero.
Myślę, że po sofcie wypluję 140ps i ponad 300nm a to już by bardzo cieszyło :D ogólny cel to –>160ps <jupi>

Re: Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 06'

PostNapisane: 12 paź 2014, 07:45
przez Neonixos666
ja mierzyłem tylko moc. Jeśli nie masz zamiaru ruszać IC to lepiej nie ruszaj nic bo to właśnie on jest korkiem w układzie z resztą jak w każdym seryjnym dieslu nie jest wydajny przy podnoszeniu mocy. EGR często jest sprawcą braku mocy ale najgorsze jest to że tak zawala kolektor sadzą. Wyczyść kolektor i powinno być o niebo lepiej.

PS. Diesel nie ma przepustnicy, to co czyściłeś przed kolektorem to kalpa gasząca.

Re: Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 06'

PostNapisane: 12 paź 2014, 08:26
przez lukasz.b
No to komfort jazdy masz teraz dużo większy niż w BA.
Skóra w środku wygląda zacnie ;)

Re: Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD 06'

PostNapisane: 12 paź 2014, 08:39
przez rafał88
No pokazal kombi w dieslu :P Ladne mimo ze kombi :) Komfort i cisza napewno duuuuuuuuuuzzzzzzzzooooooooooo wieksza niz w BA :) Ale jesli zrobisz tak jak planujesz szybko zniknie komfort :P A co do takich felg ni huhu nie pasuja :P

PostNapisane: 12 paź 2014, 08:50
przez wilusjdm
Neonixos666 napisał(a):Jeśli nie masz zamiaru ruszać IC to lepiej nie ruszaj nic

Wydaję mi się, że moc jest ograniczona tym iż nie jest zamontowany frontowo... tylko bliżej błotnika :D Na seryjnym IC większość ludzi uzyskuję na prawdę optymalne przyrosty. Wiadomo to nie benzyna i demonem prędkości nie będzie. Przed programem idzie zaślepka częściowa na egr, wgl. kto to wymyślił ? Niby w celu eko, jakie eko Obrazek :D
Neonixos666 napisał(a):PS. Diesel nie ma przepustnicy

Brakowało mi słowa, i tak wystrzeliłem :D

Dopisano 12 paź 2014, 09:53:

arafal21 napisał(a):Ale jesli zrobisz tak jak planujesz szybko zniknie komfort

Nie potrafię jeździć na seryjnym zawieszeniu, w zakrętach miota nim jak szatan :D

PostNapisane: 14 paź 2014, 18:26
przez Lukano
O proszę, ale wysyp alfetek ostatnio ;)
Gratki ładnej poliftowej 156.
wilusjdm napisał(a):IC myślę, że zostanie wolę ogarnąć wydech z dolotem ale to i tak na przyszły rok dopiero.
Myślę, że po sofcie wypluję 140ps i ponad 300nm a to już by bardzo cieszyło ogólny cel to –>160ps

Jak chcesz myśleć o sofcie to bez zmiany IC na większy to 140 max co można się starać.
Ja mam m-jet i mam 150 koni 320 NM, to był kres wydajności IC. Wydech poprawi reakcją na gaz, trochę moment.
Nie wiem co rozumiesz pod ogarnąć wydech z dolotem. Jak dolot z turbo to tylko zmiana IC, stożek i inne wynalazki mogą być pomijalne. Widziałeś jak wygląda seryjny IC w tym silniku??
Ja mam 120 km w serii, celują w 170. Wydech mam przelot, nie wiele pomogło. Zmień na frontowy IC, wtdy zacznij zabawę w strojenie.

PostNapisane: 15 paź 2014, 01:15
przez wilusjdm
Lukano napisał(a):Widziałeś jak wygląda seryjny IC w tym silniku??

Pewnie, że widziałem. Jest strasznie mały i nie we właściwym miejscu :D
IC zostaję. 8v to nie 16v, poza tym nie chce z tego silnika wyciskać max. 140-150ps według mnie jest bardzo przyzwoitym wynikiem. I jeśli taki rezultat bym osiągnął, to tylko do szczęścia zostało by do zrobienia kpl. rurek z nierdzewki IC-turbo na łącznikach sylikonowych z FMIC, to miałem na myśli poprawienie dolotu :D

PostNapisane: 15 paź 2014, 20:28
przez Lukano
Rozumiem, rury przyda się zmienić, bo często puszczają. Też z fmic wszystko kupowałem.
Plus wypas wygląda :D
Obrazek
Ja też mam 8v, tylko JTD-m 120 km poliftowe 147.
140 osiągniesz bez żadnych zmian mechanicznych, czysty soft. Czuć różnicę w momencie, o wiele przyjemniejsze wyprzedzanie. Zmian w spalaniu nie zaobserwowałem.
16V robi się na 200 koni, to 8V można spoko na 170 ;) Ja na tyle liczę po kolejnym sofcie.
Jak byś zmienił zdanie co do IC to wygląda tak ;)
Obrazek

PostNapisane: 16 paź 2014, 21:51
przez wilusjdm
IC wygląda mega <serduszka> jakieś namiary na podobny ? Ostatniego słowa przecież nie powiedziałem. Jutro soft, a z rana jeszcze zaślepkę na wypucowany egr wrzucę :D trza się jakoś przygotować do tego zabiegu. Bardzo ciekawy jestem ile będzie po? :D na stronie vtech'a celują w 140ps i 330nm a jak będzie się okażę. Mechanicznie się nie boję, w poprzednim roku turbawka wleciała nowa, wtryski bodajże też i nowa głowica.

PostNapisane: 17 paź 2014, 10:35
przez slisman
Zajrzyj do tematu Lukano :D
viewtopic.php?f=320&t=149355&start=20
Ja osobiście, choć nie posiadam AR, z przyjemnością czytałem o tym modzie.
Fajnie udokumentowane fotami i opisane.

PostNapisane: 17 paź 2014, 21:28
przez wilusjdm
A więc sprawa wygląda tak, soft wstrzymany. Powód jest jeden IC tak jak wspominał Lukano, na seryjnym nie będzie nic robione. Przespałem się z tym i na razie daruję sobie. AR dostała dzisiaj zaślepkę egr, jakoś odczuwam minimalną poprawę co mnie bardzo cieszy :D Żeby nie było smutno, że soft wstrzymany pocieszyłem się pierwszym fantem, który dotarł dzisiaj do mnie :D
Kolejny mod niebawem, z góry dzięx dla GreXx'a za info <spoko>

PostNapisane: 17 paź 2014, 23:19
przez Lukano
wilusjdm napisał(a): jakieś namiary na podobny

Kmplet z fmic tak jak pisałem :) Łącznie z IC+ masa roboty. Rury (dolna i górna) od kolegi z forum alfy.
wilusjdm napisał(a):A więc sprawa wygląda tak, soft wstrzymany

Bardzo dobrze :) Co się odwlecze to nie uciecze, lepiej raz a porządnie. Nie rób tego samego błędu co ja, mnie też się cieszyło do softu, bo to najłatwiej i najszybciej ;)
Po wywaleniu EGR-a nie wywala błedu? U mnie da się go wywalić tylko programowo, co uczynię przy następnym hamowaniu.
Ja już jestem za stary na taki zawias ;) Po kilku dniach z mega niską i twardą Hondą wracam do Alfy i tak na zmianę. hania sprawdza się, ale na torze.
Powodzonka w modach. Zapraszam do mojego tematu. A jak by co wal na PW.

PostNapisane: 17 paź 2014, 23:38
przez wilusjdm
Silniki JTD można po całości zaślepiać, niestety Ty masz M-Jet'a, a tam już są problemy, zaślepka częściowa i wyłączenie egr programowo :D w razie problemów z IC będę do Ciebie atakował (odpukać). PS. Temat Twojej 147-ki, już jakiś czas temu oblukany <spoko>

PostNapisane: 18 paź 2014, 07:23
przez pawcio1017
wilusjdm napisał(a):Obrazek


Będzie pan zadowolony <spoko> <ok> Ile w dół?


Co do auta – fajne skóry (ogólnie połączenie ciemnego lakieru i jasnego wnętrza <serduszka> ) Mam nadzieje że na spocie dasz posiedzieć <lol>

PostNapisane: 18 paź 2014, 07:40
przez Lukano
wilusjdm napisał(a):Ty masz M-Jet'a, a tam już są problemy, zaślepka częściowa i wyłączenie egr programowo

Wiem, wiem, nie byłem pewny w Twojej jaki jest.
Jak tylko zaślepka to częściowa, nawet w serwisie można ją kupić. Jak programowo to można zaślepić całkiem. On wtedy wcale się nie otwiera.

PostNapisane: 18 paź 2014, 13:01
przez wilusjdm
pawcio1017 napisał(a):Będzie pan zadowolony <spoko> <ok> Ile w dół?

Tak właśnie myślę, nie powinno być twardo jak na Weitec'ach. Sprężyny 4/4 myślę, że z 18' będzie cacy :D

PostNapisane: 21 lis 2014, 17:34
przez wilusjdm
Dzisiaj Bella dostała nowe klocki hamulcowe Bosch, hamulec od razu powrócił <jupi>
Dzisiaj zamawiam kpl amortyzatorów sportowych waham się między MTS a SuperSport'em...
o MTS'ie dużo czytałem, jedni chwalą, drudzy nie (czyli popularnie) :D a tak naprawdę moje zdanie jest takie, skoro jest gwarancja na 2lata to zawsze można reklamować. Chociaż swoją drogą, niech te 2lata przelatają to będę happy <jupi> w połączeniu ze sprężyną Voga powinno być sii <spoko>
PS. Szykuję się kolejny zabieg, ale o tym może innym razem :D