Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD CF3 '06
Z tych tańszych Fast wygląda na najlepiej wykonany, na forum Alfy ludzie polecają te wahacze. I tak co 2 lata trzeba wymieniać kpl. Więc nie było sensu kupować TRW, tak jak mówisz, również czytałem opinie o TRW "10tys.km przejechanie i słychać stuki".
Wczoraj wybrałem się do Gdańska, na chiptuning. W jedną stronę jechałem zadowolony, z myślą jakiego przyrostu mogę się spodziewać, zaś droga powrotna była mniej przyjemna.. Ku...! Więc tak wjeżdżamy na rolki, zapinamy pasy trzymające auto i jedziemy... No właśnie jedziemy... Auto przy 3000obr. Zaczęło za sobą zostawiać małą chmurę, a przy 4000obr. To już w ogóle... Po hamowaniu auto pokazało 92/253 czyli masakra.. 23km biegają gdzieś na polu a za nimi brakujące nm. Turbosprężarka pompuje 1.2bar czyli tak jak seria mówi, listwa wysokiego ciśnienia 1350 tak samo idealnie. Zero błędów pokazało, ja myśle że przepływka padła o wpada w tryb awaryjny i ogranicza silnik, ale "tjuner" twierdzi, że raczej to mogą być wtryski, bo niby na padnietej przepływce wykres by falował, tyle że przy walniętych wtryskach czasami jest problem z uruchomieniem silnika, ja tego nie mam, przy gwałtownym depnięciu w podłogę zostawiam chmurę, ale nie zawsze. Proponował też sprawdzić kompresje cylindrów. Auto na czas serwisowane olej, filtry itp. więc nie wydaje mi się żeby tutaj był problem, nie katowane, ale dla świętego spokoju sprawdzę każdy cylinder. Tjuner nie podjął się wyzwania, bo nie ma sensu. Proponował naprawić usterkę i wtedy przyjechać, był na tyle sympatyczny że nawet nie chciał $ za pomiar na hamowni.
Panowie mieliście podobny przypadek? Pomożecie?
Panowie mieliście podobny przypadek? Pomożecie?
czy wykluczyłeś nieszczelność w dolocie? Czarny dym oznacza dużo paliwa mało powietrza. Niska kompresja odczuwalna była by przy odpalaniu na zimnym pewnie. Jeśli chodzi o wtryski trzeba by było sprawdzić korekty czy nie odbiegają od normy. Tak nagle się to zrobiło? W drodze powrotnej widać było różnicę?
Neonixos666 napisał(a):Tak nagle się to zrobiło?
Raczej wątpię, musiał być już dawno ten problem, ale ja nie odczuwam jakiegoś spadku mocy, auto zbiera się na prawdę dobrze. Jutro zabieram się za kolektor ssący, zobaczę czy nie ma tam błota, co mega ogranicza dopływ powietrza. Chociaż 2lata temu silnik był czyszczony Xenum, wyczytałem że może być brudny czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, i zobaczę przepływkę odepne i się się przejadę zobaczę czy jest jakaś różnica. Dolot też bym wykluczył ale też zweryfikuje. Tak czy inaczej auto muszę doprowadzić do serii i wracam z powrotem do Trójmiasta
Jak z EGR zaślepiony czy jest seria?
EGR wykluczam, jest wyczyszczony i całkowicie zaślepiony, problem może dotyczyć świec żarowych? Kontrolka po uruchomieniu silnika miga przez 30sek. Zapomniałem o tym wspomnieć, na różnych forach wyczytałem że to mogą być objawy słabego sprężania na danym cylindrze, jutro zamawiam 4szt. Oryginalnych świec , jak nie pomoże trzeba będzie rozglądać się za przepływomierzem.
Slisman odwiedziłem Soft-Car
Slisman odwiedziłem Soft-Car
może być któraś świeca spalona (sprawdź opór) ale myślę że nie mają one wpływu na Twoje niedomaganie silnika.
Patrząc na przebieg samochodu bliski 200kkm, a wiem że świece ani przepływka nigdy nie były zmieniane... To mogą być pierwsze objawy spadku mocy i dymienia, to właśnie wyczytałem na alfoholikach. Zobaczę przed i po wymianie jak auto będzie się zachowywać.
Tak jak napisałeś Neonixos666 dwa posty wyżej, czarny dym dużo paliwa, a mało powietrza. Obstawiam przepływomierz, ale to tylko wróżenie z fusów... Obym dobrze obstawił
Tak jak napisałeś Neonixos666 dwa posty wyżej, czarny dym dużo paliwa, a mało powietrza. Obstawiam przepływomierz, ale to tylko wróżenie z fusów... Obym dobrze obstawił
jeszcze jedno mnie nurtuje, przy tych 3tys obr masz max doładowanie czyli powietrza nie powinno brakować, dymienie na czarno przy max bucie to albo nieszczelność i policzone powietrze przez przepływkę ucieka albo jest ono za gorące i mniej jest w tej objętości tlenu. Gorące raczej nie jest bo dobrze chłodzi się przy tym IC. Jeśli przepływka kłamała by i podawał komputer więcej paliwa niż powinien to byłby wzrost mocy a nie spadek. Jeśli podawał by komp za mało to dymienia by nie było.
Pamiętam jak z Mazdą byłem na hamowni, IC tak bardzo nie wydalał że dymił na niższych obrotach koszmarnie (było strasznie gorąco w ten dzień), przy hamowni w Rykach tech problemu nie było 15 stopni i wilgotne powietrze.
Pamiętam jak z Mazdą byłem na hamowni, IC tak bardzo nie wydalał że dymił na niższych obrotach koszmarnie (było strasznie gorąco w ten dzień), przy hamowni w Rykach tech problemu nie było 15 stopni i wilgotne powietrze.
Kolego nie znam się ,nie orientuję się...Ale sprawdziłeś wtryski jak zasugerował ''tjuner''?Po co wymmieniac świece jeżeli pali od strzała?Podłącz może pod lepszego kompa-jeżeli był błąd to napewno się ''zachował''.
- Od: 10 maja 2014, 12:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
Co ma świeca żarowa do spadku mocy ? Przecież to grzałka tylko. Wyczyść dolot, przepływkę, sprawdź IC.
Jak podpinali Cię do kompa przy strojeniu ktoś sprawdzał ciśnienie na listwie, pompie, sprawdzał dawki paliwa ? Zrób test przelewowy wtryskiwaczy.
W każdym razie zaczynałbym od IC, nie ejst widocznie spuchnięty ?
Jak podpinali Cię do kompa przy strojeniu ktoś sprawdzał ciśnienie na listwie, pompie, sprawdzał dawki paliwa ? Zrób test przelewowy wtryskiwaczy.
W każdym razie zaczynałbym od IC, nie ejst widocznie spuchnięty ?
..::Born To Rise Hell::..
Panowie, dzięki za chęci w odpisywaniu w moim temacie. Każdy post jest dla mnie ważny daję mi to dużo informacji. Dzisiaj zamówiłem interfejs ELM327 pobiorę jeszcze FES'a i będę wiedział w przybliżeniu gdzie tkwi problem.
JohnnyB napisał(a):Co ma świeca żarowa do spadku mocy ?
No i do tego działa tylko kilka sekund zaraz po odpalaniu i tyle.
Jak dolot szczelny to niestety obstawiam wtryski. One się zużywają stopniowo, przyzwyczajamy się do tego. No i wychodzi dopiero na hamowni.
Moja 147 w serii dała chyba coś koło 130 koni.
jak wtryski leją to część paliwa się nie dopala i czarny dym ma prawo wystąpić.
U mnie też podejrzewam że wtryski nie są w najlepszej kondycji bo w chłodniejsze pory roku przy odpaleniu leją, puszcza wtedy chmurkę dymku potem już nie ma nic.
U mnie też podejrzewam że wtryski nie są w najlepszej kondycji bo w chłodniejsze pory roku przy odpaleniu leją, puszcza wtedy chmurkę dymku potem już nie ma nic.
To, że nic nie widzisz to nie znaczy, że nic nie ma, gdybyś miał DPFa to byś jednak zobaczył, że coś jest... Wkurzające jest to, że ludzie rozwiązują problem przelewających wtryskiwaczy wycięciem DPFu i syfią powietrze
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):To, że nic nie widzisz to nie znaczy, że nic nie ma, gdybyś miał DPFa to byś jednak zobaczył, że coś jest... Wkurzające jest to, że ludzie rozwiązują problem przelewających wtryskiwaczy wycięciem DPFu i syfią powietrze
jeden gość miał to samo po sprawdzeniu okazuje się że wtryskiwacze lekko leją ale jedynie jak są zimne po paru sekundach wszystko jest ok według maszyny, chyba ze dwa komplety wymienił i dalej to samo. Co do DPF to jak bym go miał to nie widział bym nic .
Ja na szczęście nie mam DPF'u, panowie zapytam z góry bo może i wtryski, znacie jakąś ogarnięta firmę która się zajmuje regeneracją. Lejące wtryski mogą zabrać ponad 20km? Jutro zabieram się za dalsze prace, w lokalizowaniu usterki.
Czarny dym to nie dopalone paliwo które przy odpowiednich warunkach dało by moc.
Za dużo paliwa = wolniejsze spalanie w niższej temperaturze co daje niższą efektywność. Do tego paliwo może być podawane, za wcześnie/za późno i zbyt długo jeśli wtryskiwacz nie jest sprawny. Strata 15 – 20% mocy jak najbardziej możliwa.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości