Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD CF3 '06

Postprzez wilusjdm » 9 paź 2014, 19:14

Witajcie mordeczki ponownie <rotfl>
Po sprzedaniu BA, śmigam teraz piękną Alfą która jest w domu od 2007r. Auto sprowadzone z Belgi z przebiegiem 149tys. obecnie 173tys. Auto jest w bardzo dobrym stanie i pozostanie tak na wiele kolejnych lat, bo to auto zostaje już do końca w rodzinie.

Trochę wyposażenia :

-6 x Airbag
-klima dwustrefowa
-tempomat
-4 x el. szyby
-el. lusterka
-sterowanie radia z kierownicy
-skórzane krzesełka
-i pewnie o czymś zapomniałem

Najbardziej podoba mi się spalanie kiedyś udało się zejść 4.1 l w trasie przy mocy 115 koni jest bardzo zadowalające, miasto według kompa wypada ok.7 l. Nie porównuję komfortu jazdy z moją byłą BA, bo to dwa zupełnie inne auta. Tu jest wygodnie (płynie po drodze jak Titanic po oceanie :D) i miękko (do czasu).

Co zostało zrobione :
-wymiana kpl. rozrządu wraz z wszystkimi olejami, płynami, filtrami
-nowa turbina
-klocki Bosch przód/tył
-sworznie, wahacze z przodu
-amortyzatory z przodu


Plany/Wykonane :
-Sprężyny 4/4 Vogtland Jest
-Amortyzatory sportowe MTS Technik Jest
-Felga 18' z Alfy GT
-IC Fmic Jest
-Chiptuning
-Przyciemnić lekko szyby
-Bi-Xenon Jest
-Hebel z AR 166 330/28
-Pomalować halogeny na żółto
-Rozpórki przód/tył
Załączniki
DSC_0007.jpg
DSC_0008.jpg
DSC_0009.jpg
DSC_0012.jpg
DSC_0011.jpg
DSC_0014.jpg
Ostatnio edytowano 28 paź 2017, 20:18 przez wilusjdm, łącznie edytowano 45 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 12:51
Posty: 1942 (0/11)
Skąd: Olsztynek
Auto: Mazda 323F Z5 MazdaSpeed – Była
Alfa Romeo 156 SW JTD – Jest

Postprzez Bartg » 9 paź 2014, 19:21

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Wrzuć zdjęcia na serwer MS przez opcję załącznik, bo je zniekształciło. Fajny następca BA, auto z charakterem, no i polift jest agresywniejszy z wyglądu :) Nie macie w Olsztynie nikogo innego od czipów ? V-tech był na topie ale lata temu ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7573 (13/108)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 98'

Postprzez Neonixos666 » 11 paź 2014, 20:15

Bartg napisał(a): V-tech był na topie ale lata temu


ale chyba tylko oni mają hamownię w Olsztynie, niestety pomiar u nich to jakaś kpina z tym małym wentylatorkiem z przodu, zagotowali mi intercooler i wynik do <dupa>. Co do auta to fajnie wygląda przód po lifcie ale niestety tył dalej został z początków produkcji a szkoda. Ja bym poczekał z programem, ogarnął IC, wydech i dolot i dopiero pojechał do V- techu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7472 (16/98)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez wilusjdm » 11 paź 2014, 22:38

A kiedy robiłeś zabiegi właśnie u nich ? Auto ostatnimi czasy na zimnym silniku nie miało mocy, i słabo się wkręcało. Poczytałem trochę na forum Alfaholicy i były zazwyczaj dwie przyczyny przepływka lub egr zapchany. Dziś zabrałem się za zabieg ale na pierwszy rzut poszedł egr, który był dobrze zatkany... Po rozebraniu egr'u okazało się, że "grzybek" w ogóle nie odbija, już kłopoty były aby sprawdzić czy wgl. chodzi. potraktowałem to rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym i po chwili bez żadnym oporów odbijał, odkręciłem również elektrozawór ale tam sprawa wyglądała lepiej, ale dla spokoju przeczyściłem. Następnie wziąłem się za przepustnicę tam się działo :D sadzy trochę się nazbierało, sprawę też ogarnąłem. Na koniec został kolektor ssący, ale zabrakło już czasu dla niego :D ogarnie się w tygodniu. Ale nie mogłem się doczekać czy po złożeniu coś się poprawi :D z pomocą latarki przy blasku księżyca poskładałem dwa elementy i modlitwa aby błąd zaraz nie wywalił. Odpaliłem na szczęście błąd się nie pokazał, auto ożyło i lepiej przyśpiesza i prędkość jest bardziej zbliżona do katalogowej. Po wyczyszczeniu kolektora powinno być jeszcze lepiej. Na koniec zobaczę jak wygląda filtr powietrza i rury ic-turbo, auto musi być odetkane w celu wgrania nowego softu :D
Neonixos666 napisał(a):Ja bym poczekał z programem, ogarnął IC, wydech i dolot i dopiero pojechał do V- techu.

IC myślę, że zostanie wolę ogarnąć wydech z dolotem ale to i tak na przyszły rok dopiero.
Myślę, że po sofcie wypluję 140ps i ponad 300nm a to już by bardzo cieszyło :D ogólny cel to –>160ps <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 12:51
Posty: 1942 (0/11)
Skąd: Olsztynek
Auto: Mazda 323F Z5 MazdaSpeed – Była
Alfa Romeo 156 SW JTD – Jest

Postprzez Neonixos666 » 12 paź 2014, 07:45

ja mierzyłem tylko moc. Jeśli nie masz zamiaru ruszać IC to lepiej nie ruszaj nic bo to właśnie on jest korkiem w układzie z resztą jak w każdym seryjnym dieslu nie jest wydajny przy podnoszeniu mocy. EGR często jest sprawcą braku mocy ale najgorsze jest to że tak zawala kolektor sadzą. Wyczyść kolektor i powinno być o niebo lepiej.

PS. Diesel nie ma przepustnicy, to co czyściłeś przed kolektorem to kalpa gasząca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 7472 (16/98)
Skąd: Szczytno
Auto: Signum

Postprzez lukasz.b » 12 paź 2014, 08:26

No to komfort jazdy masz teraz dużo większy niż w BA.
Skóra w środku wygląda zacnie ;)
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 21:31
Posty: 1170 (7/14)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: protege 5 FS-DE '03
2.0t F4RT

Postprzez rafał88 » 12 paź 2014, 08:39

No pokazal kombi w dieslu :P Ladne mimo ze kombi :) Komfort i cisza napewno duuuuuuuuuuzzzzzzzzooooooooooo wieksza niz w BA :) Ale jesli zrobisz tak jak planujesz szybko zniknie komfort :P A co do takich felg ni huhu nie pasuja :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 6903 (238/47)
Skąd: RLE 0...0
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG

Postprzez wilusjdm » 12 paź 2014, 08:50

Neonixos666 napisał(a):Jeśli nie masz zamiaru ruszać IC to lepiej nie ruszaj nic

Wydaję mi się, że moc jest ograniczona tym iż nie jest zamontowany frontowo... tylko bliżej błotnika :D Na