Alfa Romeo 156 SportWagon 1.9 JTD CF3 '06
Witajcie mordeczki ponownie
Po sprzedaniu BA, śmigam teraz piękną Alfą która jest w domu od 2007r. Auto sprowadzone z Belgi z przebiegiem 149tys. obecnie 173tys. Auto jest w bardzo dobrym stanie i pozostanie tak na wiele kolejnych lat, bo to auto zostaje już do końca w rodzinie.
Trochę wyposażenia :
-6 x Airbag
-klima dwustrefowa
-tempomat
-4 x el. szyby
-el. lusterka
-sterowanie radia z kierownicy
-skórzane krzesełka
-i pewnie o czymś zapomniałem
Najbardziej podoba mi się spalanie kiedyś udało się zejść 4.1 l w trasie przy mocy 115 koni jest bardzo zadowalające, miasto według kompa wypada ok.7 l. Nie porównuję komfortu jazdy z moją byłą BA, bo to dwa zupełnie inne auta. Tu jest wygodnie (płynie po drodze jak Titanic po oceanie ) i miękko (do czasu).
Co zostało zrobione :
-wymiana kpl. rozrządu wraz z wszystkimi olejami, płynami, filtrami
-nowa turbina
-klocki Bosch przód/tył
-sworznie, wahacze z przodu
-amortyzatory z przodu
Plany/Wykonane :
-Sprężyny 4/4 Vogtland Jest
-Amortyzatory sportowe MTS Technik Jest
-Felga 18' z Alfy GT
-IC Fmic Jest
-Chiptuning
-Przyciemnić lekko szyby
-Bi-Xenon Jest
-Hebel z AR 166 330/28
-Pomalować halogeny na żółto
-Rozpórki przód/tył
Po sprzedaniu BA, śmigam teraz piękną Alfą która jest w domu od 2007r. Auto sprowadzone z Belgi z przebiegiem 149tys. obecnie 173tys. Auto jest w bardzo dobrym stanie i pozostanie tak na wiele kolejnych lat, bo to auto zostaje już do końca w rodzinie.
Trochę wyposażenia :
-6 x Airbag
-klima dwustrefowa
-tempomat
-4 x el. szyby
-el. lusterka
-sterowanie radia z kierownicy
-skórzane krzesełka
-i pewnie o czymś zapomniałem
Najbardziej podoba mi się spalanie kiedyś udało się zejść 4.1 l w trasie przy mocy 115 koni jest bardzo zadowalające, miasto według kompa wypada ok.7 l. Nie porównuję komfortu jazdy z moją byłą BA, bo to dwa zupełnie inne auta. Tu jest wygodnie (płynie po drodze jak Titanic po oceanie ) i miękko (do czasu).
Co zostało zrobione :
-wymiana kpl. rozrządu wraz z wszystkimi olejami, płynami, filtrami
-nowa turbina
-klocki Bosch przód/tył
-sworznie, wahacze z przodu
-amortyzatory z przodu
Plany/Wykonane :
-Sprężyny 4/4 Vogtland Jest
-Amortyzatory sportowe MTS Technik Jest
-Felga 18' z Alfy GT
-IC Fmic Jest
-Chiptuning
-Przyciemnić lekko szyby
-Bi-Xenon Jest
-Hebel z AR 166 330/28
-Pomalować halogeny na żółto
-Rozpórki przód/tył
Ostatnio edytowano 28 paź 2017, 20:18 przez wilusjdm, łącznie edytowano 45 razy
Witamy w dziale Nasze Mazdy Wrzuć zdjęcia na serwer MS przez opcję załącznik, bo je zniekształciło. Fajny następca BA, auto z charakterem, no i polift jest agresywniejszy z wyglądu Nie macie w Olsztynie nikogo innego od czipów ? V-tech był na topie ale lata temu
Bartg napisał(a): V-tech był na topie ale lata temu
ale chyba tylko oni mają hamownię w Olsztynie, niestety pomiar u nich to jakaś kpina z tym małym wentylatorkiem z przodu, zagotowali mi intercooler i wynik do . Co do auta to fajnie wygląda przód po lifcie ale niestety tył dalej został z początków produkcji a szkoda. Ja bym poczekał z programem, ogarnął IC, wydech i dolot i dopiero pojechał do V- techu.
A kiedy robiłeś zabiegi właśnie u nich ? Auto ostatnimi czasy na zimnym silniku nie miało mocy, i słabo się wkręcało. Poczytałem trochę na forum Alfaholicy i były zazwyczaj dwie przyczyny przepływka lub egr zapchany. Dziś zabrałem się za zabieg ale na pierwszy rzut poszedł egr, który był dobrze zatkany... Po rozebraniu egr'u okazało się, że "grzybek" w ogóle nie odbija, już kłopoty były aby sprawdzić czy wgl. chodzi. potraktowałem to rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym i po chwili bez żadnym oporów odbijał, odkręciłem również elektrozawór ale tam sprawa wyglądała lepiej, ale dla spokoju przeczyściłem. Następnie wziąłem się za przepustnicę tam się działo sadzy trochę się nazbierało, sprawę też ogarnąłem. Na koniec został kolektor ssący, ale zabrakło już czasu dla niego ogarnie się w tygodniu. Ale nie mogłem się doczekać czy po złożeniu coś się poprawi z pomocą latarki przy blasku księżyca poskładałem dwa elementy i modlitwa aby błąd zaraz nie wywalił. Odpaliłem na szczęście błąd się nie pokazał, auto ożyło i lepiej przyśpiesza i prędkość jest bardziej zbliżona do katalogowej. Po wyczyszczeniu kolektora powinno być jeszcze lepiej. Na koniec zobaczę jak wygląda filtr powietrza i rury ic-turbo, auto musi być odetkane w celu wgrania nowego softu
IC myślę, że zostanie wolę ogarnąć wydech z dolotem ale to i tak na przyszły rok dopiero.
Myślę, że po sofcie wypluję 140ps i ponad 300nm a to już by bardzo cieszyło ogólny cel to –>160ps
Neonixos666 napisał(a):Ja bym poczekał z programem, ogarnął IC, wydech i dolot i dopiero pojechał do V- techu.
IC myślę, że zostanie wolę ogarnąć wydech z dolotem ale to i tak na przyszły rok dopiero.
Myślę, że po sofcie wypluję 140ps i ponad 300nm a to już by bardzo cieszyło ogólny cel to –>160ps
ja mierzyłem tylko moc. Jeśli nie masz zamiaru ruszać IC to lepiej nie ruszaj nic bo to właśnie on jest korkiem w układzie z resztą jak w każdym seryjnym dieslu nie jest wydajny przy podnoszeniu mocy. EGR często jest sprawcą braku mocy ale najgorsze jest to że tak zawala kolektor sadzą. Wyczyść kolektor i powinno być o niebo lepiej.
PS. Diesel nie ma przepustnicy, to co czyściłeś przed kolektorem to kalpa gasząca.
PS. Diesel nie ma przepustnicy, to co czyściłeś przed kolektorem to kalpa gasząca.
No pokazal kombi w dieslu Ladne mimo ze kombi Komfort i cisza napewno duuuuuuuuuuzzzzzzzzooooooooooo wieksza niz w BA Ale jesli zrobisz tak jak planujesz szybko zniknie komfort A co do takich felg ni huhu nie pasuja
- Od: 8 mar 2010, 18:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Neonixos666 napisał(a):Jeśli nie masz zamiaru ruszać IC to lepiej nie ruszaj nic
Wydaję mi się, że moc jest ograniczona tym iż nie jest zamontowany frontowo... tylko bliżej błotnika Na seryjnym IC większość ludzi uzyskuję na prawdę optymalne przyrosty. Wiadomo to nie benzyna i demonem prędkości nie będzie. Przed programem idzie zaślepka częściowa na egr, wgl. kto to wymyślił ? Niby w celu eko, jakie eko
Neonixos666 napisał(a):PS. Diesel nie ma przepustnicy
Brakowało mi słowa, i tak wystrzeliłem
Dopisano 12 paź 2014, 09:53:
arafal21 napisał(a):Ale jesli zrobisz tak jak planujesz szybko zniknie komfort
Nie potrafię jeździć na seryjnym zawieszeniu, w zakrętach miota nim jak szatan
O proszę, ale wysyp alfetek ostatnio
Gratki ładnej poliftowej 156.
Jak chcesz myśleć o sofcie to bez zmiany IC na większy to 140 max co można się starać.
Ja mam m-jet i mam 150 koni 320 NM, to był kres wydajności IC. Wydech poprawi reakcją na gaz, trochę moment.
Nie wiem co rozumiesz pod ogarnąć wydech z dolotem. Jak dolot z turbo to tylko zmiana IC, stożek i inne wynalazki mogą być pomijalne. Widziałeś jak wygląda seryjny IC w tym silniku??
Ja mam 120 km w serii, celują w 170. Wydech mam przelot, nie wiele pomogło. Zmień na frontowy IC, wtdy zacznij zabawę w strojenie.
Gratki ładnej poliftowej 156.
wilusjdm napisał(a):IC myślę, że zostanie wolę ogarnąć wydech z dolotem ale to i tak na przyszły rok dopiero.
Myślę, że po sofcie wypluję 140ps i ponad 300nm a to już by bardzo cieszyło ogólny cel to –>160ps
Jak chcesz myśleć o sofcie to bez zmiany IC na większy to 140 max co można się starać.
Ja mam m-jet i mam 150 koni 320 NM, to był kres wydajności IC. Wydech poprawi reakcją na gaz, trochę moment.
Nie wiem co rozumiesz pod ogarnąć wydech z dolotem. Jak dolot z turbo to tylko zmiana IC, stożek i inne wynalazki mogą być pomijalne. Widziałeś jak wygląda seryjny IC w tym silniku??
Ja mam 120 km w serii, celują w 170. Wydech mam przelot, nie wiele pomogło. Zmień na frontowy IC, wtdy zacznij zabawę w strojenie.
Lukano napisał(a):Widziałeś jak wygląda seryjny IC w tym silniku??
Pewnie, że widziałem. Jest strasznie mały i nie we właściwym miejscu
IC zostaję. 8v to nie 16v, poza tym nie chce z tego silnika wyciskać max. 140-150ps według mnie jest bardzo przyzwoitym wynikiem. I jeśli taki rezultat bym osiągnął, to tylko do szczęścia zostało by do zrobienia kpl. rurek z nierdzewki IC-turbo na łącznikach sylikonowych z FMIC, to miałem na myśli poprawienie dolotu
Rozumiem, rury przyda się zmienić, bo często puszczają. Też z fmic wszystko kupowałem.
Plus wypas wygląda
Ja też mam 8v, tylko JTD-m 120 km poliftowe 147.
140 osiągniesz bez żadnych zmian mechanicznych, czysty soft. Czuć różnicę w momencie, o wiele przyjemniejsze wyprzedzanie. Zmian w spalaniu nie zaobserwowałem.
16V robi się na 200 koni, to 8V można spoko na 170 Ja na tyle liczę po kolejnym sofcie.
Jak byś zmienił zdanie co do IC to wygląda tak
Plus wypas wygląda
Ja też mam 8v, tylko JTD-m 120 km poliftowe 147.
140 osiągniesz bez żadnych zmian mechanicznych, czysty soft. Czuć różnicę w momencie, o wiele przyjemniejsze wyprzedzanie. Zmian w spalaniu nie zaobserwowałem.
16V robi się na 200 koni, to 8V można spoko na 170 Ja na tyle liczę po kolejnym sofcie.
Jak byś zmienił zdanie co do IC to wygląda tak
IC wygląda mega jakieś namiary na podobny ? Ostatniego słowa przecież nie powiedziałem. Jutro soft, a z rana jeszcze zaślepkę na wypucowany egr wrzucę trza się jakoś przygotować do tego zabiegu. Bardzo ciekawy jestem ile będzie po? na stronie vtech'a celują w 140ps i 330nm a jak będzie się okażę. Mechanicznie się nie boję, w poprzednim roku turbawka wleciała nowa, wtryski bodajże też i nowa głowica.
A więc sprawa wygląda tak, soft wstrzymany. Powód jest jeden IC tak jak wspominał Lukano, na seryjnym nie będzie nic robione. Przespałem się z tym i na razie daruję sobie. AR dostała dzisiaj zaślepkę egr, jakoś odczuwam minimalną poprawę co mnie bardzo cieszy Żeby nie było smutno, że soft wstrzymany pocieszyłem się pierwszym fantem, który dotarł dzisiaj do mnie
Kolejny mod niebawem, z góry dzięx dla GreXx'a za info
Kolejny mod niebawem, z góry dzięx dla GreXx'a za info
wilusjdm napisał(a): jakieś namiary na podobny
Kmplet z fmic tak jak pisałem Łącznie z IC+ masa roboty. Rury (dolna i górna) od kolegi z forum alfy.
wilusjdm napisał(a):A więc sprawa wygląda tak, soft wstrzymany
Bardzo dobrze Co się odwlecze to nie uciecze, lepiej raz a porządnie. Nie rób tego samego błędu co ja, mnie też się cieszyło do softu, bo to najłatwiej i najszybciej
Po wywaleniu EGR-a nie wywala błedu? U mnie da się go wywalić tylko programowo, co uczynię przy następnym hamowaniu.
Ja już jestem za stary na taki zawias Po kilku dniach z mega niską i twardą Hondą wracam do Alfy i tak na zmianę. hania sprawdza się, ale na torze.
Powodzonka w modach. Zapraszam do mojego tematu. A jak by co wal na PW.
Silniki JTD można po całości zaślepiać, niestety Ty masz M-Jet'a, a tam już są problemy, zaślepka częściowa i wyłączenie egr programowo w razie problemów z IC będę do Ciebie atakował (odpukać). PS. Temat Twojej 147-ki, już jakiś czas temu oblukany
wilusjdm napisał(a):
Będzie pan zadowolony Ile w dół?
Co do auta – fajne skóry (ogólnie połączenie ciemnego lakieru i jasnego wnętrza ) Mam nadzieje że na spocie dasz posiedzieć
wilusjdm napisał(a):Ty masz M-Jet'a, a tam już są problemy, zaślepka częściowa i wyłączenie egr programowo
Wiem, wiem, nie byłem pewny w Twojej jaki jest.
Jak tylko zaślepka to częściowa, nawet w serwisie można ją kupić. Jak programowo to można zaślepić całkiem. On wtedy wcale się nie otwiera.
Dzisiaj Bella dostała nowe klocki hamulcowe Bosch, hamulec od razu powrócił
Dzisiaj zamawiam kpl amortyzatorów sportowych waham się między MTS a SuperSport'em...
o MTS'ie dużo czytałem, jedni chwalą, drudzy nie (czyli popularnie) a tak naprawdę moje zdanie jest takie, skoro jest gwarancja na 2lata to zawsze można reklamować. Chociaż swoją drogą, niech te 2lata przelatają to będę happy w połączeniu ze sprężyną Voga powinno być sii
PS. Szykuję się kolejny zabieg, ale o tym może innym razem
Dzisiaj zamawiam kpl amortyzatorów sportowych waham się między MTS a SuperSport'em...
o MTS'ie dużo czytałem, jedni chwalą, drudzy nie (czyli popularnie) a tak naprawdę moje zdanie jest takie, skoro jest gwarancja na 2lata to zawsze można reklamować. Chociaż swoją drogą, niech te 2lata przelatają to będę happy w połączeniu ze sprężyną Voga powinno być sii
PS. Szykuję się kolejny zabieg, ale o tym może innym razem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości