Megane Renaultsport 225 Trophy #145/500

Postprzez Paweł » 18 wrz 2014, 01:06

rafalmazda6 napisał(a):fajnie to musi latać

Wstępnie jestem pod wrażeniem jak ten wynalazek się prowadzi. Myślałem, że będzie bardziej po francusku, czyli "na gumce od majtek, w wannie na włoskiego szympansa". Okazuje się natomiast, że Renaultsport wkurzone dziennikarską dyskredytacją ich pierwotnego produktu – tj. zwykłego RS-a, potrafiło zrobić coś naprawdę dobrego (co zresztą trafiło później do wersji R26 F1).

Jeśli chodzi natomiast o osiągi, to chyba coś jest do poprawienia. Turbina niby ładuje nominalne 0.9 bara (?), ale coś czasami gwiżdże pomiędzy 2 i 4 tys. obrotów i mam wrażenie, że 100 koni brakuje. Przydałoby się spojrzenie kogoś z doświadczeniem... Jak tylko ogarnę temat pasków i zwrotnic :).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piwo » 18 wrz 2014, 06:18

no meskie autko. no i rodzinne. pewnie za bardzo nawet klucic sie nie trzeba bylo z rodzina :) dzieci do szkoly spokojnie mozna wiesc a mimo to na zlotach powinno dawac sobie wysmienicie rade. bedziesz na kakolewie tym autkiem?
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez DARO MAZDA 323 » 18 wrz 2014, 08:07

Paweł a jak z trakcją ?
Jest tam jakaś seryjna szpera ? U nas we Wrocławiu jeździ taki sam potwór ale ma około 280 KM.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez loockas » 18 wrz 2014, 13:45

Paweł napisał(a): Widział ktoś pięciokątne nasadki?


Tak, ale to dlatego, że od 3 lat mam romans z VAG :P Torxy, Spline'y i inne już dawno skompletowane :)

Paweł napisał(a):To wszystko są ceny części oryginalnych w pudełkach Renault.


Widzę, że też to odkryłeś. Ja nawet nie patrzę na zamienniki. Chociaż w większości przypadków filtry do Renault robi Purflux i bez brandu Renault są kilka zł tańsze.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Fans » 18 wrz 2014, 17:24

Super furka. Ładnie wygląda.
Małe autko, mała masa, fajny silnik ładnie to musi latać. Sprawdzałeś już VMax ?
Silnik jest na łańcuchu czy na pasku?
Zadowolenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez piwo » 18 wrz 2014, 18:30

to ze to auto jedzie chyba nie trzeba udowadniac. i nie mowie o predkosci maskymalnej na autostradzie.
wystarczy porownac sobie czasy na torze z szybszym na prostej nissanem 350z:
http://fastestlaps.com/comparisons/niss ... rophy.html
albo honda s2000:
http://fastestlaps.com/comparisons/hond ... rophy.html
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez miro62 » 19 wrz 2014, 15:31

loockas napisał(a):Widzę, że też to odkryłeś. Ja nawet nie patrzę na zamienniki.

W swoim czasie kupowałem zamienniki firmy "MOTRIO", były wówczas sporo tańsze i stosowane przez autoryzowane serwisy ;)
http://www.renault.pl/serwis-oferta-i-c ... ci-motrio/
miro62
 

Postprzez Reiss » 19 wrz 2014, 17:41

Bardzo fajna sztuka podobją mi sie egzemplarze. Jestem pełem pełen podziwu, i zyczę bezawaryjności oraz szerokiej drogi Szefie:P
Prawdziwy samochód jest jak Piękna Kobieta!!
To taki, który jest wymagający w prowadzeniu,
ciasny, spala niewyobrażalną ilość benzyny,
jego utrzymanie kosztuje worek pieniędzy,
mruczy do ucha za każdym muśnięciem gazu, ma swoje kaprysy, ale wystarczy jedno spojrzenie na jego felgi/światełka/maskę i już mu się wszystko wybacza.
Japan Assassin
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 20 mar 2010, 19:09
Posty: 692 (5/28)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 06'
MX-5 1.8 07'

Postprzez Paweł » 19 wrz 2014, 21:09

Dzięki za miłe słowa. Na zlot mam nadzieję dotrzeć oczywiście renaultem, żeby trochę nim sobie pojeździć. Warunek – musi mi się udać go złożyć do piątku, a jeszcze nie skończyłem go rozbierać :).

DARO MAZDA 323 napisał(a):Jest tam jakaś seryjna szpera ?

Trophy nie ma szpery – ta trafiła dopiero do R26. Na pewno przydałaby się i będę o niej myślał, ale uczciwie mówiąc, na co dzień nie jest potrzebna. Auto jest tak sztywne, że nie ma dramatu z utratą przyczepności na wewnętrznym kole. Poza tym ESP w tej wersji (aka Cup Chassis) jest bardzo liberalne i można cieszyć się jazdą nie wyłączając go (unikając jednocześnie mielenia kołami).

Fans, prędkości maksymalnej nie sprawdzałem w żadnym z moich aut... wiem, wiem, jestem strachliwą lamą ;). Tym rozpędziłem się na autostradzie na chwilę do 210 km/h i dałem sobie spokój. Silnik jest na pasku i właśnie go wymieniam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Koci@k » 20 wrz 2014, 00:28

Bardzo fajnie czyta się ten temat. Rx-a będzie mi tu brakowało w tym wszystkim no ale...
Gratuluję Paweł zakupu <spoko> i mam nadzieję,że po zlocie powiem coś więcej :)
Aśka
Avatar użytkownika
Koordynator ds. Klubowiczów
 
Od: 15 wrz 2011, 11:04
Posty: 5496 (435/228)
Skąd: Poznań
Auto: Grey Fūjin

Postprzez ravo » 21 wrz 2014, 21:49

OO jednak opisałeś, mówisz o narzędziach :) ? a przyznałeś się czym Ci korek spustu oleju w ASO odkręciliśmy ehehhe.
Auto niestety mało przetestowane pod względem trakcyjnym, bo nie było jak :( ale przy małych prędkościach byłem pod wrażeniem jak mi skręca i jak ładnie się wkręca na obroty a to idealne połączenie na tor.
To prawda Paweł się pewnie znowu odmłodzi hihi, przyjemność z zakupu po mojej stronie a Wasz cały pobyt jeszcze bardziej mi się podobał. Ja za to już od 2 miesięcy nie mogę nic kupić chyba trzeba coś znaleźć w Wawie albo po prostu przyjechać i się znajdzie :P

p.s na wiosennym Cię objadę i tak <diabełek>
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Paweł » 21 wrz 2014, 22:20

Heh, nie wiedziałem czy mogę napisać, że w Skodzie korki spustowe odkręcacie klamką do drzwi :P.
Kupuj RS-a. Wymianę rozrządu i naprawę zwrotnic mam już rozpracowane ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez loockas » 22 wrz 2014, 17:59

Paweł napisał(a):Heh, nie wiedziałem czy mogę napisać, że w Skodzie korki spustowe odkręcacie klamką do drzwi :P.


Bo sobie trzeba odpowiedni klucz kupić, ale fakt klamka pasuje idealnie :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Bo_Lo » 28 wrz 2014, 19:45

Furka oblulana i pomacana na zlocie-jest dobrze!:)przy okazji dzieki z rundę na prawym,autko zbiera sie zacnie <spoko> następnym razem wsiadam na OeSie żeby oblukac jak to sie prowadzi;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez loockas » 28 wrz 2014, 23:48

Wróciłeś na lawecie?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Paweł » 3 paź 2014, 01:01

Czas na update pozlotowy. Przede wszystkim udało mi się pojazd złożyć. Wymieniłem rozrząd, pasek osprzętu, zregenerowałem zwrotnice. Przy okazji także końcówki drążków kierowniczych – bo choć były nowe, to nie potrafiłem ich odkręcić nie niszcząc (podobnie jak tuzina spinek)... :). W każdym razie, dzień przed zlotem auto wreszcie stanęło na kołach.

Byłem bardzo ciekaw jak ten francuski "przypadek" spisze się na torze. Chciałem skorzystać z okazji i w bezpiecznych warunkach samochód nieco przycisnąć. Muszę przyznać, że po oes-ie jestem jeszcze bardziej zauroczony tym autem. Pucharowe ESP pozwala na wiele i kiedy asfalt był jeszcze nieco wilgotny, nadsterowne poślizgi przy przejściu z lewej na prawą krawędź pasa startowego sadziłem co najmniej jak Carlos Sainz w "piątce" TS ;). Ku mojemu zaskoczeniu, bo kierowcą jestem raczej sobotnim, udało mi się osiągnąć drugi czas zawodów z wynikiem 216,08 sekundy. Przede mną i jednocześnie pierwszy był piwo (211,27 s), a za mną kamilwlkp (224,63 s) i Speed (224,74 s). Nieźle jak na pierwszy raz i... chińskie opony, których producent nawet nie ma witryny internetowej. Niestety, nad czym ubolewam, nie mam żadnych filmików z przejazdów, a przydałyby się do przeanalizowania co powinienem w pierwszej kolejności poprawić... Chyba czas zacząć zbierać na Hero3 – może nieco stanieje z okazji pojawienia się następcy :).

IMG_6421.JPG


IMG_6428.JPG


Renault na zlotowej hamowni wypluł 220 KM. W pierwszym mierzeniu było 222 KM, ale wyniki nie zapisał się i pomiar było trzeba powtórzyć. Pokazuje to, że egzemplarz nie otrzymał od fabryki gratisów, które podobno zdarzały się nierzadko, albo trochę mocy zdążyło z niego już uciec. Widać również, że popularne w tym aucie montowanie większych IC-ków ma swój sens.

hamownia.jpg


Po OES-ie z opon zostało mniej więcej tyle:

IMG_6518.JPG


Opony marki "High Performer", model HS-3. Chyba najtańsze z najtańszych, ale jak bokakocham, dokładnie takie same kupuję na przyszły sezon! Myślę, że nikt kto miał okazję przejechać się moim autem, nie miał do przyczepności najmniejszych uwag. Skoro nie widać różnicy, po co przepłacać? ;)

Po powrocie ze zlotu zrobiłem jeszcze raz geometrię. Po mojej wymianie końcówek zrobiłem to przed zlotem na stacji diagnostycznej na ul. Syreny... Skłamałbym, gdybym powiedział, że gość ustawił zbieżność lepiej ode mnie. Dopiero w drugim miejscu jakoś mi to w miarę poprawili i samochód przestał ściągać:

geometria.jpg


Korzystając z nowego nabytku, mała retrospekcja i powrót w czasie do salonów Renault z roku 2005:

Mégane Renaultsport 225 Trophy (February 2005).pdf
Renaultsport (April 2005).pdf
Renaultsport (October 2005).pdf

Szczególnie ciekawa jest broszura z kwietnia, w której znajduje się opis pełnej palety Renaultsport (coś jak Mazdaspeed, powiedzmy)... Oczywiście nie licząc Trophy, który miał oddzielne materiały reklamowe. Znajduje się tam opis Clio V6 – auta, które mogli zrobić chyba tylko Francuzi lub ewentualnie Włosi z północy ;). Notabene ten sam silniczek (niemal) siedzi w moim C5 :).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piwo » 3 paź 2014, 08:08

gratulacje wyniku. konkurencja na oesie byla zacieta i dobrze bo zabawy przy tym bylo duzo. meganka widac daje rade (testy i czasy na nurbugringu i innych torach o czyms swiadcza i nie sa z kosmosu wziete). w srodku ma super siedzenia a kierownica tez niczego sobie(skorzana i w miare mala). co to ten hero3?
co do opon nie kupuj tego szajsu:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... ootout.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... g-Test.htm
patrzac po testach opon to gdybys mial np opony jak moje czyli ad08r to bys mial oes wygrany (oczywiscie z moja pomylka trasy jaka robilem hihihih)
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Paweł » 8 lis 2014, 18:08

Przyszły wreszcie głośniki od sprzedawcy z niemieckiego Amazona. Pocztą lotniczą... Dwa miesiące leciały, a do tego inne niż zamówiłem 8-):

IMG_6532.JPG


Miały być Access-y 130 – ze względu na niższe Fs, ale gdzieś po drodze zgubiły się (specjalność polskiego oddziału DHL) i ostatecznie człowiek wysłał mi serię PS. Z jednej strony fajnie, bo jakość tego zestawu jest wyraźnie lepsza, z drugiej średnio pasuje mi częstotliwość rezonansowa – o ponad 20 Hz wyższa od tego, co planowałem.

Jak już wcześniej pisałem w dziale Car Audio, zależało mi, żeby poprawić jakość mocno średniego fabrycznego nagłośnienia "premium" (lol), ale jednocześnie zachować fabryczny wygląd i nie naruszyć elementów wnętrza. Dlatego w przednie drzwi trafią głośniki o średnicy 13 cm, a tweetery w swoje domyślne miejsce pod przednią szybę. W bagażniku, w miejscu po kole zapasowym (którego w wersji Trophy fabrycznie nie było), chcę wstawić okrągłą skrzynkę subwoofera, który mam nadzieję uzupełni to, czego tym "trzynastkom" brakuje:

IMG_6534.JPG


Ponieważ we wnęce koła nie ma za dużo miejsca, a nie chcę robić podwójnej podłogi i zwiększać masy auta (mam zamiar używać go zgodnie z przeznaczeniem :P), dlatego zdecydowałem się na pięciokanałowy wzmacniacz cyfrowy, który jest lekko licząc trzy razy mniejszy i lżejszy od klasy A/B. Tutaj powstał jednak problem, bo ogólnie jeszcze nie ma na rynku takich rzeczy używanych, a nowe są dość drogie, dlatego postawiłem na chińskie dzieło o wielu nazwach, z którego podśmiewają się na polskich forach c/a... ale za to chwalą na obcojęzycznych:

IMG_6535.JPG


U nas nazywa się to Kruger&Matz KM1005 i kosztuje mniej, niż przeciętny komplet głośników na przód. Za granicą sprzęt ten może nazywać się np. PolkAudio PA D5000.5, Ampire MX5, NVX JAD900.5 ... i kosztować przynajmniej dwa razy więcej :). Kilka testów tego wzmacniacza:

http://www.avtozvuk.com/az/2012/05/036.htm
https://www.youtube.com/watch?v=k3XCk12xcUQ
http://sklep2.lechpol.pl/towar/km1005/k ... alowy/8325 (pliki w zakładce "Add").

Patrząc na wyniki można chyba przyjąć, że obciążony 4 omami odda ~50 W przy THD poniżej 0,01% dla czterech kanałów i około 150 W przy THD 0,1% dla subwoofera. Liczę, że te liczby przełożą się na zadowalające brzmienie. Zresztą nie ma się nad czym specjalnie spuszczać, bo całość i tak będzie podpięta pod fabryczną jednostkę.

IMG_6538.JPG


Sądząc po numerze seryjnym jestem 11. użytkownikiem tego cuda w kraju. Heh ;).

Tak długo czekałem na wspomniane na początku głośniki, że zrobiło się zimno i nieprzyjemnie i nie sądzę, żeby najbliższa okazja do rozbebeszenia samochodu pojawiła się przed wiosną. Podłączyłem więc sobie sprzęt "na blacie" i bez wpadania w euforię czuję, że będzie naprawdę nieźle. Co prawda tweetery chłodzone ferrofluidem mają dość wysoko częstotliwość rezonansową i przy fabrycznych zwrotnicach (1,6 uF w szeregu) nie schodzą poniżej cykania, ale brzmienie całości jest nawet dla "głuchego" nieporównywalnie lepsze od tego, co usłyszałem pierwszy raz testując procesor dźwięku na marketowych Magnatach i MacAudio (16 cm).

IMG_6541.JPG


IMG_6546.JPG


Ponieważ instalacja będzie w bi-ampingu, zastanawiam się, czy nie zastąpić fabrycznych "zwrotnic" kondensatorem o pojemności ~22 uF lub nawet w ogóle zrezygnować z zabezpieczenia głośników wysokotonowych filtrem. Wzmacniacz przy wyłączaniu siebie samego i/lub źródła zdaje się nie wysyłać "pop-ów", a procesora – fizycznie przełączonego w tryb trójdrożny – nie da się tak poprzestawiać, żeby na tweetery puścić niskie częstotliwości... Mimo wszystko trochę się boję. Może ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia?

Od tego czekania, obgryzania paznokci i podśmiechujków rodziny i znajomych, że moje głośniki grają już u kogoś innego – zaczęły mi po głowie chodzić dziwne pomysły, żeby jednak podporządkować się poradom od kolegów z działu Car Audio, pociąć tapicerkę i wstawić na przód szesnastki, albo zrobić komory bass-refleks dla tego co przyszło, albo... Sam nie wiem, niech ta zima się już kończy... :P
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Szymon » 8 lis 2014, 19:26

Buahahaha, trzynastki z przodu. Jak w Punto
:-P

Tapatalk2 @ LG G2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez loockas » 8 lis 2014, 20:49

Ale Paweł pisał o głośnikach, nie o kołach <czarodziej>

Paweł napisał(a):Kruger&Matz


Robią też smartfony i tablety :P

Nie zawsze chińskie musi oznaczać złe. Myślę, że w tym wypadku stosunek cena/jakość będzie bardzo dobry. Też trochę męczyłem ten temat, ale na razie czysto teoretycznie :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy